Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Det är ju självklart deras EGNA priser jag pratar om... Öppna prisjakt så trycker du prishistorik och sedan är där en bläddermeny på vänster sida om trenden där du väljer "Webhallen". Då kommer du se att deras egna pris varit lägre än 4799 kronor de senaste 30 dagarna.

Helt sant.. 4799:- var priset 12e november

Annars runt 4449:-

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av PurpleShadez:

Vågar man köpa denna när säljaren är NR INFO och inte Amazon?

NR info har sålt XFX grafikkort till bra priser under lång tid och de är legit. Frågan har varit uppe många gånger.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa high end grafikkort (6800xt-6950xtx/7900xt-7900xtx/4080) men XFX-korten är för långa. De är alla 34+cm och jag har 32,8 cm utrymme. Brukade ha ca 30 cm utrymme innan jag flyttade upp radiatorn till toppen.

Hoppas det kommer en lika bra deal som på xfx-korten som passar mitt chassi.

Permalänk
Skrivet av Password:

Kommer köpa high end grafikkort (6800xt-6950xtx/7900xt-7900xtx/4080) men XFX-korten är för långa. De är alla 34+cm och jag har 32,8 cm utrymme. Brukade ha ca 30 cm utrymme innan jag flyttade upp radiatorn till toppen.

Hoppas det kommer en lika bra deal som på xfx-korten som passar mitt chassi.

Webhallen säljer Sapphire PULSE RX 7900 XTX för 11699:-. Det kortet är 31,3 cm tror jag.

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Har i dagsläget en extern 4TB mekanisk hårddisk, ska man slå till på denna eller är det bättre att vänta tills 4 TB NVME M.2 SSD går ner i pris och köpa ett chassi för att använda som en extern hårddisk? Hur pass mycket snabbare går det att flytta t.ex 1TB mot en "vanlig" SSD?

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om en bra skärm på rean? Tänkte mig 27" 1440p för under 3500, ej välvd.

Lutar åt denna, men om någon har tips på annan så skriv gärna.
https://www.webhallen.com/se/product/364983-Acer-Nitro-XV272U...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Har i dagsläget en extern 4TB mekanisk hårddisk, ska man slå till på denna eller är det bättre att vänta tills 4 TB NVME M.2 SSD går ner i pris och köpa ett chassi för att använda som en extern hårddisk? Hur pass mycket snabbare går det att flytta t.ex 1TB mot en "vanlig" SSD?

NVME Gen 4 ligger på hastigheter över 7000 Mb/s, en SATA SSD-disk maxar ut på 550 Mb/s eller något åt det hållet. Med det sagt så kommer det största steget för dig vara att lämna fysiskt hårddisk bakom dig. Du kommer inte ångra dig!

Kolla t.ex. in denna istället för 2009kr (med Amazons 100kr-rabatt). Inte världens snabbaste men extremt mycket snabbare än SATA-disken.
Crucial P3 Plus 4TB M.2 PCIe Gen4 NVMe SSD
https://amzn.eu/d/07PH5QN

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har tips någon bra router för ett enklare hem på 2 rum 50 kvadrat? Kan såklart leta som alla andra men det är ju bra med flera ögon och med mera kunskap (nätverk är inte min grej)

Tittade på denna - https://www.webhallen.com/se/product/349057-TP-Link-Archer-AX...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

XFX SPEEDSTER SWFT 319 RAD RX6800 16GB för 4,422 kronor, kan det stämma?

Känns lite för bra för att vara sant eller vågar man slå till på det kortet

Länk städad. // MOD
Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag skulle nog inte hålla andan 😊

5690:- var bättre än vad jag trodde

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

5690:- var bättre än vad jag trodde

Fasar nog ut de gamla konsolerna nu när den slimmare varianten kommer till sverige närmaste veckorna. Jag har dock denna och stör mig inte direkt på storleken, och från vad jag sett av den nya ser den inte lika premium ut. Men bra att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

XFX SPEEDSTER SWFT 319 RAD RX6800 16GB för 4,422 kronor, kan det stämma?

Känns lite för bra för att vara sant eller vågar man slå till på det kortet

RX 6800 (notera att det ej är samma kort som 6800 XT) har varit nere på 5500:- åtskilliga gånger det senaste.

Vad gäller leverantören har det frågats om just detta företag ett flertal gånger här i tråden bara de senaste dagarna, du hittar det med hjälp av sökfunktionen

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

5690:- var bättre än vad jag trodde

Typ samma pris som jag fick min för från Amazon i förrgår när de hade "problem" med sin rabatt.

Inte någon super deal kan jag tycka. Men det blir kanske inte billigare än så om man inte köper beg.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ser att butikern Tele-Hå baserad i Göteborg har PS5an lite billigare för 5490 kr. Aldrig hört talas om butiken men bra pris, och de har bra recensioner

https://www.tele-ha.se/produkt/sony-playstation-5-ps5-2?

Permalänk
Medlem

BF rea på Xbox Series X och dyrare än vid release. 🤣

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ser att butikern Tele-Hå baserad i Göteborg har PS5an lite billigare för 5490 kr. Aldrig hört talas om butiken men bra pris, och de har bra recensioner

https://www.tele-ha.se/produkt/sony-playstation-5-ps5-2?

Tele-Hå ligger vid Skanstorget i centrala Göteborg och har funnits där i minst 35 år.
Det är antagligen en av Göteborgs äldsta radio- och tv-butiker.
De skulle nog inte finnas kvar efter så många år om de inte hade varit seriösa …

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Tele-Hå ligger vid Skanstorget i centrala Göteborg och har funnits där i minst 35 år.
Det är antagligen en av Göteborgs äldsta radio- och tv-butiker.
De skulle nog inte finnas kvar efter så många år om de inte hade varit seriösa …

Okej bra att höra! Tänkte att de som är intresserade kunde göra research är inte från närheten av Göteborg så har ingen aning. Känns fel att slänga ut sig vad man tycker om en butik man aldrig hört talas om.

Permalänk

En Nintendo Pro Controller för strax över 500 kr på amazon.se blev det, det var en bra deal

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vet mer om denna skärmen på Power:

https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/bildsk...

49” IPS DQHD (5120 x 1440)
Välvd, ultrabred design (32:9)
FreeSync, G-SYNC-kompatibel
PbP-funktion (Picture-by-Picture)
HDR-stöd
Inbyggd USB-hubb (4 x USB-A)
Ögonvänliga extrafunktioner
Justerbar höjd och lutning, VESA 100 x 100 mm

Jag var där igår för att kolla, men den fanns inte i lager och inget demoex var uppsatt heller.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MickeBoy:

Finns det någon som vet mer om denna skärmen på Power:

https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/bildsk...

49” IPS DQHD (5120 x 1440)
Välvd, ultrabred design (32:9)
FreeSync, G-SYNC-kompatibel
PbP-funktion (Picture-by-Picture)
HDR-stöd
Inbyggd USB-hubb (4 x USB-A)
Ögonvänliga extrafunktioner
Justerbar höjd och lutning, VESA 100 x 100 mm

Jag var där igår för att kolla, men den fanns inte i lager och inget demoex var uppsatt heller.

Tänkte först att det kunde vara några Samsung G9 B-grade paneler någon köpt in, paketerar om och säljer men denna är på 60Hz så inget jag skulle röra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är som jag tidigare skrivit sugen på Oled TV 77". Lutar mot Samsungs S90c variant som enligt professor Youtube sannolikt har en bra uppdaterad panel som är i klass med den dyrare modellen S95 (åtminstone i 77" oklart om de andra). Ser nu att det finns varianter på samma pris med andra beteckningar som S92 S93 etc. Försökt googla mig fram och hittar att det tydligen ska skilja i ljudsystemet:
"S90C: 40-watt sound, 2.1 sound formats (two speakers and a subwoofer)
S92C, S93C, S94C: 2.1.2 sound format (three speakers and two subwoofers), 60-watt sound power."
Låter ju onekligen bättre med en av 92 eller 93 modellerna i så fall, borde vara gen 2 paneler i dem också då de inte har 77" sedan förut men nog är det en djungel

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen på en 98" TV

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Är detta bra deals? Vilken av dessa hade ni isf kört? Har en Samsung soundbar och en Nvidia Shield som skall till.

Har denna rackare idag att jämföra med
https://www.samsung.com/se/support/model/UE75KS8005TXXE/

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Okej bra att höra! Tänkte att de som är intresserade kunde göra research är inte från närheten av Göteborg så har ingen aning. Känns fel att slänga ut sig vad man tycker om en butik man aldrig hört talas om.

Tele-Hå är väldigt välrenommerade. Handlat där mång gånger och servicen är förstklassig.
Erbjudandet verkar dock ha gått ut. Kan inte tänka mig att de sitter på ett allt för stort lager av ps5. Deras business är ju främst TV, Hifi, hemmabio.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Har i dagsläget en extern 4TB mekanisk hårddisk, ska man slå till på denna eller är det bättre att vänta tills 4 TB NVME M.2 SSD går ner i pris och köpa ett chassi för att använda som en extern hårddisk? Hur pass mycket snabbare går det att flytta t.ex 1TB mot en "vanlig" SSD?

Körde den här i ett externt hölje men bytte till ett hölje med en 4tb m.2 . Strulade med flera höljen men alla hade problen med att hastigheten gick ner pga temperaturproblem. Slutade med att jag köpte en 8TB 2.5" disk igen och nu är jag nöjd. Rent praktiskt får man oftast inte ut mer fart ur m.2 genom USB pga av throttling eller dåligt med cacheminne på diskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Finns det någon som vet mer om denna skärmen på Power:

https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/bildsk...

49” IPS DQHD (5120 x 1440)
Välvd, ultrabred design (32:9)
FreeSync, G-SYNC-kompatibel
PbP-funktion (Picture-by-Picture)
HDR-stöd
Inbyggd USB-hubb (4 x USB-A)
Ögonvänliga extrafunktioner
Justerbar höjd och lutning, VESA 100 x 100 mm

Jag var där igår för att kolla, men den fanns inte i lager och inget demoex var uppsatt heller.

3800R - Väldigt lite kurvning. Jag har haft 1800R och sålde den för att det blev för mycket vridning av huvudet.

Permalänk
Medlem

Svag inledning på BF. Var inte mycket varor/priser man hurrar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Svag inledning på BF. Var inte mycket varor/priser man hurrar över.

Black friday är ju fredag nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Svag inledning på BF. Var inte mycket varor/priser man hurrar över.

Skrivet av latsson:

Black friday är ju fredag nästa vecka

Jag tycker helt motsatt! Denna mjukstart av Black Friday har varit överraskande bra faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av latsson:

Black friday är ju fredag nästa vecka

En vecka kvar bara att hoppas på det bästa:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

En vecka kvar bara att hoppas på det bästa:)

Tror ni seriöst att något extra / speciellt kommer den 24:e? Då får ni nog vänta förgäves, this is it!

Sedan kommer några datorbutiker till exempel Inet köra streams där det kan komma drops etc. men annars så tror jag inte det blir mer än så här!