Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av edson:

Inloggat läge på LGs hemsida samt att fylla i värdekoden "epromo5" ger
priset 21 662:- för 77 C3!

OBS: Välj specifikt modellen OLED77C36LC!

65" kostar 16,664kr enligt samma metod och modell.

<Uppladdad bildlänk>

Nu verkar de ha fimpat promo-koden. Får se om min order går igenom eller om den avbeställs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu verkar de ha fimpat promo-koden. Får se om min order går igenom eller om den avbeställs.

Får internal server error när jag försöker lägg tvn i varukorgen, för många som försöker beställa antar jag. Velade med storleken annars hade jag beställt tidigare. Hoppas koden kommer funka sen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Funderar också på 908:an då den är på rea och det är samma panel som i G3. Men jag hittar inga recensioner... någon som har koll på hur Philips står sig i bildbehandling mot LG, Sony och Samsung?

När jag besökte Hifiklubben såg 908 fantastisk ut i deras showroom med S90C och A90J bredvid sig. Jag skulle säga att Philips skärpa och kontrast är på samma nivå (bättre än Samsung) men i ett mörkare rum har LG och Sony en liten edge. Det finns lite tyska reviews på 908 (Hifide) och den får goda betyg.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

När jag besökte Hifiklubben såg 908 fantastisk ut i deras showroom med S90C och A90J bredvid sig. Jag skulle säga att Philips skärpa och kontrast är på samma nivå (bättre än Samsung) men i ett mörkare rum har LG och Sony en liten edge. Det finns lite tyska reviews på 908 (Hifide) och den får goda betyg.

Tack! Ska kolla in tyskarnas review.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu verkar de ha fimpat promo-koden. Får se om min order går igenom eller om den avbeställs.

Man gick alltså inte bara miste om ett väldigt bra pris utan även skrytfaktorn att ha samma TV-modell som "SweC-Jonas". Faaaan också!
Jaja, det får väl bli en B3/C3 från Webhallen istället.. Ska bara våndas lite till innan man trycker på knappen. Så himla mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

När jag besökte Hifiklubben såg 908 fantastisk ut i deras showroom med S90C och A90J bredvid sig. Jag skulle säga att Philips skärpa och kontrast är på samma nivå (bättre än Samsung) men i ett mörkare rum har LG och Sony en liten edge. Det finns lite tyska reviews på 908 (Hifide) och den får goda betyg.

Men ligger inte 908 i prisklassen över S90C? Eller har du hittat någon som har bra deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Men ligger inte 908 i prisklassen över S90C? Eller har du hittat någon som har bra deal?

Jo men S90C är väldigt lik S95C som ligger närmare 908 i pris.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Man gick alltså inte bara miste om ett väldigt bra pris utan även skrytfaktorn att ha samma TV-modell som "SweC-Jonas". Faaaan också!
Jaja, det får väl bli en B3/C3 från Webhallen istället.. Ska bara våndas lite till innan man trycker på knappen. Så himla mycket pengar.

Chattade med någon i support hos LG. Tydligen var det ett misstag att man skulle kunna kombinera epromo koden med redan nedsatta produkter. Som han hade förstått det ska inte några av dessa beställningar ha gått igenom.

För de som har beställt, gick er order igenom ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Chattade med någon i support hos LG. Tydligen var det ett misstag att man skulle kunna kombinera epromo koden med redan nedsatta produkter. Som han hade förstått det ska inte några av dessa beställningar ha gått igenom.

För de som har beställt, gick er order igenom ändå?

En bekräftelse kom via mailen och betalningen funkade som vanligt på hemsidan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Chattade med någon i support hos LG. Tydligen var det ett misstag att man skulle kunna kombinera epromo koden med redan nedsatta produkter. Som han hade förstått det ska inte några av dessa beställningar ha gått igenom.

För de som har beställt, gick er order igenom ändå?

Fick en beställningsbekräftelse. Supporten sa inget om vad som händer med beställningar som hann läggas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Fick en beställningsbekräftelse. Supporten sa inget om vad som händer med beställningar som hann läggas?

Frågade det nu, fick följande respons:
"I nuläget så har vi på supporten ingen information om vad exakt som gäller där utan det är under hantering av en annan avdelning med vad som kommer att gälla."

Det är nog mycket möjligt att ni som la ordern innan de upptäckte detta kommer undan med det priset. Han ville väl inte mig något hopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Frågade det nu, fick följande respons:
"I nuläget så har vi på supporten ingen information om vad exakt som gäller där utan det är under hantering av en annan avdelning med vad som kommer att gälla."

Det är nog mycket möjligt att ni som la ordern innan de upptäckte detta kommer undan med det priset. Han ville väl inte mig något hopp

Då väntar vi med spänning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Frågade det nu, fick följande respons:
"I nuläget så har vi på supporten ingen information om vad exakt som gäller där utan det är under hantering av en annan avdelning med vad som kommer att gälla."

Det är nog mycket möjligt att ni som la ordern innan de upptäckte detta kommer undan med det priset. Han ville väl inte mig något hopp

Nu kommer alla skylla på dig om ordrarna avbryts

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nu kommer alla skylla på dig om ordrarna avbryts

Tänkte samma sak Man skulle ju låtsats som ingenting.

Permalänk
Medlem

Vi verkar ha klarat oss (och så även golaren) 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tänkte samma sak Man skulle ju låtsats som ingenting.

har aldrig förstått varför man ska ta reda på saker och ting som inte ger någon fördel öht.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Vi verkar ha klarat oss (och så även golaren) 😁

Jag frågade faktiskt bara för att du var nyfiken

Jag var bara ute efter att själv kunna få rabatten. De var ju redan medvetna om detta, så det är tveksamt att min input skulle ha någon påverkan. Jag höll på att beställa, rabatten gick igenom men sen vid nästa sida så kom jag inte vidare. Så jag var väl sen med några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Jag frågade faktiskt bara för att du var nyfiken

Jag var bara ute efter att själv kunna få rabatten. De var ju redan medvetna om detta, så det är tveksamt att min input skulle ha någon påverkan. Jag höll på att beställa, rabatten gick igenom men sen vid nästa sida så kom jag inte vidare. Så jag var väl sen med några minuter.

Haha nej jag bara skojar med dig 😄

Permalänk
Medlem

Min beställning gick från ”På vänt” till ”Förbereder leverans” så det verkar chill.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag var inne på elgiganten och kollade på deras vägg där de hade B3, C3 och G3 upphängda bredvid varandra. Man såg att bilden blev bättre för varje modell, men jag blev lite misstänksam. Så jag gick in på inställningarna och såg att de så klart hade satt ner ljusstyrkan på B3 modellen, efter att ha korrigerat det var det inte så mycket skillnad mellan B3 och C3. G3 däremot var i en klass för sig. Nu la jag iofs bara någon minut på att kolla inställningarna, men gör MLA-tekniken så mycket? Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en B3, men nu blev jag nästan sugen på att vänta tills MLA blir standard i alla modeller. G3 är tyvärr på tok för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogmatix:

Jag var inne på elgiganten och kollade på deras vägg där de hade B3, C3 och G3 upphängda bredvid varandra. Man såg att bilden blev bättre för varje modell, men jag blev lite misstänksam. Så jag gick in på inställningarna och såg att de så klart hade satt ner ljusstyrkan på B3 modellen, efter att ha korrigerat det var det inte så mycket skillnad mellan B3 och C3. G3 däremot var i en klass för sig. Nu la jag iofs bara någon minut på att kolla inställningarna, men gör MLA-tekniken så mycket? Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en B3, men nu blev jag nästan sugen på att vänta tills MLA blir standard i alla modeller. G3 är tyvärr på tok för dyr.

MLA kommer nog inte komma på Bx på väldigt länge. Spekulationer kring MLA på C4 finns men jag tror inte LG kommer ge oss det så fort. QDOLED må vara bättre men så länge Samsung är Samsung och Sony fortsätter vara svindyra så har LG det rätt bra med sina standard WOLED paneler i mellanskiktet på OLED.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

MLA kommer nog inte komma på Bx på väldigt länge. Spekulationer kring MLA på C4 finns men jag tror inte LG kommer ge oss det så fort. QDOLED må vara bättre men så länge Samsung är Samsung och Sony fortsätter vara svindyra så har LG det rätt bra med sina standard WOLED paneler i mellanskiktet på OLED.

MLA bör/måste komma iom C4.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

MLA kommer nog inte komma på Bx på väldigt länge. Spekulationer kring MLA på C4 finns men jag tror inte LG kommer ge oss det så fort. QDOLED må vara bättre men så länge Samsung är Samsung och Sony fortsätter vara svindyra så har LG det rätt bra med sina standard WOLED paneler i mellanskiktet på OLED.

De har väl ganska genomgående kört motsvarande Gx i C(x+1), så C3 ~ G2 och så vidare

Skulle nog kallt räkna med att C4 liknar G3 till stor del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

MLA kommer nog inte komma på Bx på väldigt länge. Spekulationer kring MLA på C4 finns men jag tror inte LG kommer ge oss det så fort. QDOLED må vara bättre men så länge Samsung är Samsung och Sony fortsätter vara svindyra så har LG det rätt bra med sina standard WOLED paneler i mellanskiktet på OLED.

Normalt handlar det om ifall den nya tekniken medför en dyr tillverkningskostnad. Jag vet inte hur det är med MLA, men med tiden bör man kunna få ner tillverkningskostnaden så att det blir mer mainstream. Men det är kanske som du säger att det kommer ta ett tag, jag vet inte så mycket om vad MLA faktiskt innebär och om det är en komplicerad och dyr teknik. Där finns ju ingen poäng för någon att inte erbjuda teknik om det är ekonomiskt försvarbart. Vad jag såg av MLA, så känns det som att man erbjuder en outstanding panel som brädar det mesta.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har dessa apparater: Är det möjligt att plasten på skärmen sitter hårt och är svår att se? Jag fick bara två små flärpar i nedre kanterna och ingen plast som följde med när jag drog bort dem. Nu är det lite mörkt och svårt att se, även om jag lyst runt med mobilen, men jag kan inte se att det sitter någon skyddsplast på.

Kan inte se några skavanker på skärmen - får undersöka noggrannare i dagsljus - men blir lite putt om de skickat en begagnad skärm och inte ens skyddar den ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fråga till er som har dessa apparater: Är det möjligt att plasten på skärmen sitter hårt och är svår att se? Jag fick bara två små flärpar i nedre kanterna och ingen plast som följde med när jag drog bort dem. Nu är det lite mörkt och svårt att se, även om jag lyst runt med mobilen, men jag kan inte se att det sitter någon skyddsplast på.

Kan inte se några skavanker på skärmen - får undersöka noggrannare i dagsljus - men blir lite putt om de skickat en begagnad skärm och inte ens skyddar den ordentligt.

Svarar för mig själv här, ifall någon annan råkar ut för samma. Plastfilmen var svår att se och ännu svårare att få loss. Enda som avslöjade att det satt en plastfilm där var ett par små luftbubblor och det gick att se fina repor under starkt ljus, så som det brukar bli på sånhär plastfilm. Provade med tejp i hörnen för att dra loss filmen den vägen, men det var helt kört. Lyckades tillslut med hjälp av ett tunt och mjukt plektrum, genom att få tag på kanten på ena sidan. Här ska man tydligen vara försiktig och inte skrapa mot panelen då den är känslig och kan ta skada - hakar man i panelen är det tydligen lätt att knäcka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

MLA kommer nog inte komma på Bx på väldigt länge. Spekulationer kring MLA på C4 finns men jag tror inte LG kommer ge oss det så fort. QDOLED må vara bättre men så länge Samsung är Samsung och Sony fortsätter vara svindyra så har LG det rätt bra med sina standard WOLED paneler i mellanskiktet på OLED.

Jag tror du har rätt där, att det kan dröja med MLA. Gissar på att det är en klart dyrare teknik och sen kan det behövas striktare binning av panelerna. MLA kan förstärka ojämnheter i panelen så det gäller att ha en panel som är så bra som möjligt för att det ska ge någon fördel. Det ökar såklart också priset.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på en prissänkning av G3 modellen. Hade Samsung S95c haft stöd för Dolby Vision hade jag nog beställt den. Sonys A95L tycker jag inte är ett motiverat köp pga priset.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag tror du har rätt där, att det kan dröja med MLA. Gissar på att det är en klart dyrare teknik och sen kan det behövas striktare binning av panelerna. MLA kan förstärka ojämnheter i panelen så det gäller att ha en panel som är så bra som möjligt för att det ska ge någon fördel. Det ökar såklart också priset.

Dels det men LGs segmentering blir också sämre ur deras perspektiv. En C4 med MLA hade antagligen gjort att priset skulle öka och i dessa tider när folk har det knapert är det nog fel tidpunkt. Jag tror inte heller Samsung kommer göra S90D märkbart bättre nästa år och då är poängen ganska liten för LG om inte Philips eller Panasonic överger WOLED helt. Jag hade köpt en S90C om det inte vore för Samsungs brist på DV och sämre bildbehandling. Hade det funnits andra märken i liknande prisklass hade jag gladligen köpt en QDOLED dock.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Sitter och väntar på en prissänkning av G3 modellen. Hade Samsung S95c haft stöd för Dolby Vision hade jag nog beställt den. Sonys A95L tycker jag inte är ett motiverat köp pga priset.

Sitter också och väntar på G3-modellen av ungefär samma anledning. Dock ser det ut som att de rear ut G2 istället. Antagligen för högt lagersaldo på den. I värsta fall får man ta Philips variant med samma panel då den är på rea. Men där betalar man för B&W-ljud vilket känns onödigt när man har B&W-surround och det där Ambilight vilket jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7557431