Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Walkman W580

Hej,

Har en väldigt gammal sony ericsson walkman vars LCD skärm inte fungerar så tänkte kolla här om någon har samma mobil liggandes hemma som vill skänka den eller som jag kan köpa? Tänkte mest försöka få igång mobilen för att se vilka minnen man hade på den

Tror inte det går att köpa reservdelar till den mobilen längre så tänkte att det kunde vara enklare att hitta någon med samma mobil.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det går inte att köpa en kabel bara då och koppla in i datorn om du vill kolla gamla foton?

Permalänk
Skrivet av §2:

Det går inte att köpa en kabel bara då och koppla in i datorn om du vill kolla gamla foton?

Om skärmen är trasig kan jag kanske tänka mig man måste slå in pinkod kanske för starta mobilen. Annars hade nog vederbörande redan gjort det kan jag tänka mig

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Om skärmen är trasig kan jag kanske tänka mig man måste slå in pinkod kanske för starta mobilen. Annars hade nog vederbörande redan gjort det kan jag tänka mig

Sant, men pinkoden borde gå att slå in även utan skärm. Om han minns koden dvs!
Var bara en tanke som han kanske missat

Permalänk
Skrivet av §2:

Sant, men pinkoden borde gå att slå in även utan skärm. Om han minns koden dvs!
Var bara en tanke som han kanske missat

Sant

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har en W800 liggande i nån kartong. Om du undersöker om det är samma skärm kan jag göra en insats och se om jag hittar den.

Permalänk
Medlem

Fast PIN-koden är knuten till SIM-kortet och inte till mobilen. Tror inte den tidens mobiler hade skärmkod på samma sätt, mer skärmlås! Borde nog bara vara att plugga in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Om skärmen är trasig kan jag kanske tänka mig man måste slå in pinkod kanske för starta mobilen. Annars hade nog vederbörande redan gjort det kan jag tänka mig

Skrivet av §2:

Sant, men pinkoden borde gå att slå in även utan skärm. Om han minns koden dvs!
Var bara en tanke som han kanske missat

Jag tror faktiskt aldrig det fanns någon kod på de mobilerna. Men inte helt säker heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Det går inte att köpa en kabel bara då och koppla in i datorn om du vill kolla gamla foton?

Det går nog också, ville först se om jag kunde få igång mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Jag tror jag har en W800 liggande i nån kartong. Om du undersöker om det är samma skärm kan jag göra en insats och se om jag hittar den.

Verkar vara samma typ av LCD skärm men de har lite olika dimensioner. Verkar vara runt 0.5 cm skillnad.

Permalänk

Om det är foton du är ute efter så är jag ganska säker på att den går att koppla in till datorn med en usb-kabel. Har nog ett gäng sådana hemma hos päronen

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!