Permalänk
Medlem

Halebop mörkt tema

Jag har ingen nytta av mörkt tema, att folk vill ha det är deras ensak och inget jag vill missunna dom, men att ha en spak mitt i nyllet är inte roligt.
Det värsta med mörkt tema är just att byta till och från det, det blir en stroboskopeffekt som kan orsaka epilepsi och är även för andra ganska otrevligt, för att inte tala om reklamen, som jag hoppas är tillfällig.

Det här var nog inte så genomtänkt som det borde ha varit med tanke på hur länge mörkt läge -lobbyn har tjatat om detta.
Mörkt läge är för mig som gnällspik lika meningslöst som RGB.

Att sätta en växla läge fälla för musklick var inte alls genomtänkt, eller jo av halebop var det nog det, så deras logga poppa fram och tebax och påminner om hur jobbiga som är.

Ta bort spaken från huvudmenyn BUMS!

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Vad menar du?
På min mobil har jag Mörkt tema aktivt nu. Jag har ingen reklam.
På datorn (Firefox) så står det visserligen Sponsras av Halebop vilket är ok nu men tacky i längden. Däremot så får jag ingen stroboskopeffekt osv.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vad menar du?
På min mobil har jag Mörkt tema aktivt nu. Jag har ingen reklam.
På datorn (Firefox) så står det visserligen Sponsras av Halebop vilket är ok nu men tacky i längden. Däremot så får jag ingen stroboskopeffekt osv.

Det är en switch längst upp med smygreklam. Inställningen borde finnas under ens profil istället...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så irriterande med en liten spak med text? Syns ju bara om du kollar precis på den?
Men nu var det ju faktiskt så att Halebop sponsrade hela grejen så vi kanske måste försöka överleva med den lilla spaken ett tag. Jag vet att det kommer bli svårt men tillsammans kan vi klara det.

Kanske kan Sweclockers flytta spaken in till inställningar eller längst ned på sidan senare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Använd ublock och blocka "spaken" om du inte vill se den. Enkelt.

Tada!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

här ser det ut hos mig.
Det är väldigt lätt att råka kicka på den ganska stora spaken, den är ju större än t.ex. "citat".

stavfel
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Det är aldrig roligt med en spak mitt i nyllet.

Permalänk
Medlem

Hur är det "väldigt lätt" att råka klicka på den? Kom igen nu, det här är inte ett stort problem. Sikta med musen innan du trycker.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Skönt med ett val
men det har tagit så länge att få så kör med Dark Reader addonet som ger sidan en sviiiiin snygg mörkare läge.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det värsta med mörkt tema är just att byta till och från det, det blir en stroboskopeffekt som kan orsaka epilepsi och är även för andra ganska otrevligt, för att inte tala om reklamen, som jag hoppas är tillfällig.

Man ska ju klicka väldigt mycket på den där knappen för att det ska bli stroboskopeffekt, men jag förstår att övergången är vad du vill åt. Särskilt då övergången mörkt->ljust är ju lite av en chock, det håller jag med om.

Personligen känner jag inte att det är någon direkt risk att komma åt knappen, så för mig själv spelar det ingen jätteroll, och jag antar att den avtalsmässigt kommer behöva sitta där... men skulle man kunna göra övergången mjukare?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det här är ett icke problem. Jag kan inte föreställa mig hur man gör för att "råka" klicka på den eller trycka på den med fingret.

Jag älskar att en sponsor kommer med en klar förbättring till sidan än att det är en värdelös annons. ( Hur många är det som egentligen sitter på Sweclockers med Adblock, och förväntar sig att sidan ska gå runt ).

Permalänk
Medlem

Använd uBlock Origin och blockera element om den stör så mycket.

edit: pucktvåa, se inlägg av krEJZi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Det är en switch längst upp med smygreklam. Inställningen borde finnas under ens profil istället...

Smygreklam?

Halebop tog bokstavligt talat hela utvecklingsnotan för den mest efterfrågade funktionen på Sweclockers sedan sidan lanserades. Tycker nog dom förtjänar att ligga där uppe ett bra tag.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

tack halebop för darkmode

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

herregud, hur kan detta ens vara ett problem? Då undrar man vad du i övrigt anser som jobbigt i ditt tillvaro.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Smygreklam?

Halebop tog bokstavligt talat hela utvecklingsnotan för den mest efterfrågade funktionen på Sweclockers sedan sidan lanserades. Tycker nog dom förtjänar att ligga där uppe ett bra tag.

Ja, ett tag iaf tycker jag det. Permanent är en annan femma.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Gällande reklam på denna sida förstår jag inte hur det heller kan vara ett problem. De har ju ett antal heltidsanställda som ska få lön? Vad gäller innehållet och prioriteringar har jag utryckt mina åsikter i "Vad händer med Sweclockers" men att kräva att det inte ska vara belamrat med reklam är helt galet. Då får ni som tycker det vända er någon annanstans helt enkelt.

Här varsågod, in och läs om er själv här: https://www.sweclockers.com/nyhet/37373-internetstiftelsen-fl...

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Oj vad löjligt klagomål men om det nu är så att du på allvar tror att detta kommer utlösa epilepsi attacker så kan de väl flytta knappen några pixlar mot mitten. Ser inte hur man råkar trycka på den, då borde du ju egentligen ha samma klagomål på andra knappar där uppe då man kan råka trycka på dem än mer än temaknappen, vilket jag under mina snart 17 år på swec aldrig gjort en enda gång

Permalänk
Medlem

Har man så dåligt sikte att man av misstag klickar fel så ofta måste det vara väldigt jobbigt att navigera på internet.

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt trevligt med darkmode. Tog en liten stund att hitta reglaget. Föredrar att ha den tillgänglig så där än under profilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

här ser det ut hos mig.
Det är väldigt lätt att råka kicka på den ganska stora spaken, den är ju större än t.ex. "citat".

Det är den inte. Såvitt jag ser snabbt via "inspectorn" så är den, vilket inte inkluderar reklamen då den inte aktiverar funktionen, 40*20 px och hela citat inklusive symbolen är ca 51*20 px.

Permalänk
Hedersmedlem

Spak i nyllet kan man nog lära sig leva med, men numera krävs det också två klick för att komma till sin profil. Förr räckte det att klicka på sin avatar (som nu också är beskuren), men nu möts man istället av en meny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Tycker det är riktigt trevligt med darkmode. Tog en liten stund att hitta reglaget. Föredrar att ha den tillgänglig så där än under profilen.

Det finns två sätt att ändra på och det är inte hela vägen under profilen. Notera att hänglåset för att låsa fast menyraden har flyttat också.

Om jag ska gissa så kanske reglaget bredvid citat försvinner när Halebop-sponsen går ut, för det lär den rimligen göra förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det är väldigt lätt att råka kicka på den ganska stora spaken, den är ju större än t.ex. "citat".

Råka klicka? Har du nå spasmer i tassarna eller?

Permalänk

Väldigt larvigt klagomål. Varför sitter du och stirrar på menyn och inte forumet??

Tack Halebop för darkmode

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 7700X 4.5 GHz 40MB | MSI Radeon RX 6750 XT 12GB MECH 2X OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL36 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | Arctic Freezer 34 eSports DUO Grey | Corsair RM1000X 1000W v3

Permalänk
Medlem

D A R K M O D E ! ! !
Som jag har längtat
Mina ögon njuter på kvällskvisten istället för att bli bländade!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nice, det var på tiden påminner om spaken som inet har.

Vill man ha mörkt tema på samtliga sidor så kan jag rekommendera Dark reader som finns som addon till FireFox, så slipper man vara beroende av att sidan man besöker har dark mode. Dark reader ger lite trevligare kontraster tycker jag mot hur mörka teman brukar vara.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är fel hos mig, men nu får jag full-stora sidan i telefonen och inte mobilsidan.
Firefox på Android 14.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Sponsormeddelandet är inget som kommer att ligga kvar för evigt. Om av/på för dark mode kommer att finnas kvar har vi inte fattat något beslut om, vi släppte den igår som sagt.

Jag kan tyvärr inte replikera det avståndet trådskaparen får mellan sponsormeddelandet och logotypen, där skulle jag behöva mer information om webbläsare och storlek på webbläsarfönstret.


Det här är minsta avståndet när vi renderar ut texten intill ikonerna.

Det här är minsta avståndet när vi renderar "Dark mode"-blocket och byter till mobilsidan.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av SirMacke:

Vet inte om det bara är fel hos mig, men nu får jag full-stora sidan i telefonen och inte mobilsidan.
Firefox på Android 14.

Det har inte skett någon medveten förändring där. Kontrollera om du aktiverat det direkt i din webbläsare alternativt om du aktiverat det på din användarprofil här på sajten. Finns under inställningar; Experimentella funktioner.