Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk

Ingen trafik på den undre vägbanan den går precis vid vattenytan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flightmanone:

Ingen trafik på den undre vägbanan den går precis vid vattenytan

Aha, ja det låter ju knasigt haha. Konstigt att dom visar upp Öresundsbron i trailern om är den ändå trasig. Säker på att du fått nya updaten?

Permalänk
Skrivet av naikon:

Aha, ja det låter ju knasigt haha. Konstigt att dom visar upp Öresundsbron i trailern om är den ändå trasig. Säker på att du fått nya updaten?

Ja allt annat ser bra ut. Jag har tömt community foldern men det är fortfarande en extra vägbana under Öresundsbron (jag ska kolla trailen)

Permalänk
Skrivet av Flightmanone:

Ja allt annat ser bra ut. Jag har tömt community foldern men det är fortfarande en extra vägbana under Öresundsbron (jag ska kolla trailen)

Jag har kollat trailern och zommat in under Öresundsbron man kan inte se vägbanan men en misstänksam skugga vid vattenytan under bron. ??

Permalänk
Medlem

Jag har också en väg som bryter igenom vattenytan precis under bron, vet dock inte om det var likadant innan.
Broar har en tendens att vara lite knepiga, de ser väl ut som en väg på satellitfotona och sedan klistrar men en 3d modell ovanpå.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Jag har också en väg som bryter igenom vattenytan precis under bron, vet dock inte om det var likadant innan.
Broar har en tendens att vara lite knepiga, de ser väl ut som en väg på satellitfotona och sedan klistrar men en 3d modell ovanpå.

Jag har inte sett det tidigare. Säkert en bugg

Permalänk
Medlem

Har hunnit med en kort flygning över Göteborg med senaste uppdateringen, vilken förbättring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Snyggt och Marcus/ORBX har fått ut en hotfix också för sin ESSA till denna och ska se över övriga flygplatser. De får tydligen inte tillgång till world updates innan release så de upptäckte problemen samtidigt som alla andra användare så snabbt jobbat av dom!

Ja de är synd de inte kör beta / preflights på WUs

Läste att den nya A320Neo som Inibuilds har gjort kommer i nån komnade SU14 beta, kan bli spännande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mika3l:

Har hunnit med en kort flygning över Göteborg med senaste uppdateringen, vilken förbättring!

Ja nu ser det ut som Göteborg. Vad det såg ut som innan är ännu inte helt utrett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Ja nu ser det ut som Göteborg. Vad det såg ut som innan är ännu inte helt utrett.

Haha, instämmer. Rätt besviken på hur det var innan. Var och flög runt ganska mycket och försökte hitta omkring genom att känna igen byggnader, men det var ju väldigt knepigt. Inte ens centrala Göteborg var lätt. Nu är det nog andra bullar!
(ja jag har inte testat det än, min dator kraschade för ett tag sedan och har inte orkat installera om allt. Men nu i och med detta så måste jag ju prova!)

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Haha, instämmer. Rätt besviken på hur det var innan. Var och flög runt ganska mycket och försökte hitta omkring genom att känna igen byggnader, men det var ju väldigt knepigt. Inte ens centrala Göteborg var lätt. Nu är det nog andra bullar!
(ja jag har inte testat det än, min dator kraschade för ett tag sedan och har inte orkat installera om allt. Men nu i och med detta så måste jag ju prova!)

Jämför du med Stockohlm så tycker jag Göteborg ser bra ut. Så mkt konstiga byggnader i stockholm som inte stämmer alls! Vet inte om man måste köra orbx arlanda för att stockholm ska bli snyggare? Konstigt att det skiljer så mellan gbg och stockholm..

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Alltså jag flyger aldrig över Sverige, så jäkla tråkig terräng och miljö här hahahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Är det någon här som kör med Pimax Crystal samt ett 4090?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Jämför du med Stockohlm så tycker jag Göteborg ser bra ut. Så mkt konstiga byggnader i stockholm som inte stämmer alls! Vet inte om man måste köra orbx arlanda för att stockholm ska bli snyggare? Konstigt att det skiljer så mellan gbg och stockholm..

aha, säger du det.... var tvungen att kolla. Fick igång det igår faktiskt. Så kikade runt lite.
Äntligen fick man dra bort "Remove before flight" och hoppa på spakarna igen...

Det är ju tyvärr så att Sthlm ser lite lustigt ut i jämförelse. Vad tråkigt. Det var svårt att känna igen sig. Globen hade de lagt krut på iaf.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Göteborg var riktigt bra nu iaf, det var ju trevligt. Förut var det helt omöjligt att flyga runt och försöka navigera mha kända byggnader, men det går nu. Det är t om så att vissa specifika detaljer på vårt eget hus utanför stan är med, helgalet. Jag tycker rentav kartan känns bättre. Alltså inte de fotometriska byggnaderna utan grundkartan. Förut använde jag Google Maps mha ett plugin, men det känns som man kan skippa det nu.

Här är före och efter World Update XV:

En viss skillnad va!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Bjuder på några till

Har alltid velat uppleva detta, trodde jag skulle göra med drönare, men blev här

Läppstiftet är väl hyffsat, och notera nya bron där nere!

Till och med utanför stan, i Jonsered, ser det ok ut

Noterade en kul (?) detalj. Karlatornet är inte färdigt inte konstigt med tanke på att detta gjordes förut när det gjordes. Men ändå. Någon lär väl göra en update med Karlatornet senare, skulle göra det själv bara jag hade tid.

Nuså ska jag utforska fjällen i Norge. Hörs!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Just det, måste bara kommentera ominstallation. Det var ju ruggigt smutt. Det var lite pga detta som jag drog mig för att ominstallera, var rädd att alla kontrollerinställningar och övrigt skulle vara försvunna efter disk-kraschen. Men inte då. Det var bara att logga in på Steam. Leta upp MSFS. Tryck på "Install". Äta middag och dricka kaffe. Sedan bara starta spelet och allt är som vanligt!!! Helt sjukt smidigt, alla inställningar var i molnet visst. Molnen är ju fantastiskt bra ibland måste man ändå säga. Det enda som inte magiskt kom tillbaka var alla add-ons. Men det är ju en smal sak att lägga till. Dessutom behövde jag nog inte alla ändå så det var väl läge med en översyn.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Är Landvetter också omgjort? Vore nice om Landvetter fick lite kärlek.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midvintersorg:

Är Landvetter också omgjort? Vore nice om Landvetter fick lite kärlek.

Hmm, kollade där lite, kommer inte ihåg hur det brukar se ut. Jag körde med ORBX, den var ju helt otroligt snygg. Men jag tycker det känns som den är uppdaterad lite, ser ju rätt ok ut:

Kebnekaise också uppdaterat, lite finare där uppe nu

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Konstigt att det skiljer så mellan gbg och stockholm.

Jag såg en grej nu som kan förklara detta...

Skrivet av Artikeln:

The TIN cities in World Update XV include five in Denmark: Aarhus, Copenhagen, Frederikssund, Odense, and Roskilde; four in Sweden: Gothenburg, Linkoping, Malmö, and Visby; and Norway’s Oslo. In addition, Gaya simulations created a splendid array of airports: Iceland’s Akureyri Airport (BIAR), Norway’s Mo i Rana Airport (ENRA), Sweden’s Kiruna Airport (ESNQ), and Finland’s Ivalo Airport (EFIV). Kjetil Garpestad created a stunningly realistic rendition of Leknes Airport (ENLK).

https://www.flightsimulator.com/microsoft-flight-simulator-re...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Kommer med ett tips för de som flyger i USA och inte vill teckna prenumeration på Foreflight samt Navigraph.
FltPlan GO är appen att installera på din surfplatta för att få en gratis EFB.

Charts ingår för FltPlan använder data från FAA som är gratis för alla. FltPlan används precis som Foreflight av riktiga piloter vilket jag tycker ger en extra krydda till min simulatorupplevelse och att jag inte behöver ha diverse webbsidor öppna tycker jag förhöjer upplevelsen. Foreflight har fler funktioner och jag tycker gränssnittet ser bättre ut men så kostar det också. FltPlan täcker mina behov när det kommer till att flyga GA i USA.

Demovideo
Testflygning där jag använder FltPlan och spelar in surfplattan och MSFS samtidigt. 6S2 -> KONP (arc approach)
03:48 Information om flygplatsen, 6S2 är ju en liten flygplats, hade jag valt en större hade det funnits mer info
06:24 Charts från FAA
20:23 Split screen
21:46 Väder. Diverse källor, data är inte från simulatorn utan verkliga världen så det stämmer inte 100% men tycker ändå det varit användbart för att se rörelsen på vädersystem/molnhöjder/vind vid olika höjder
24:51 Diverse verktyg att utforska
29:16 Ditt flygplan visas på charts, går att stänga av
31:22 Går att rita/göra anteckningar på chartsen

Klickar runt i EFBn

Installation

1. FltPlan GO är inte tillgängligt i Sverige från Google Play Store men sök på "FltPlan Go apk" så får du flera alternativa källor. I skrivandets stund är 5.0.17 senaste versionen att installera på surfplattan. Du behöver skapa ett konto för att t.ex. ladda upp flighplans till din surfplatta men inget krav om du bara vill testa programmet.

2. Efter det behöver du installera ett program på din dator som heter FlightEvents Client. Klicka på "Join" för att komma till hemladdningslänken. Programmet gör så FltPlan på surfplattan kan hämta data från din PC om vart ditt flyg befinner sig i MSFS. När du startar upp FE Client kontrollera i fliken Settings att "Broadcast data to local network" är ifylld. Du behöver befinna dig på samma nätverk med din dator och surfplatta, på datorn kan du behöver ställa in brandväggen så FE Clients trafik tillåts. Efter det tryck på Simulatorfliken igen och sedan "Start Flight Tracking" och starta MSFS och bege dig till en flygplats.

3. I surfplattan behöver du ställa in att FltPlan tar data från MSFS. Klicka på "External" i vänster sidomeny och välj X-Plane, det ska vara en bock efter X-Plane när du gjort rätt. Nu kommer du kunna börja använda FltPlan likt jag gjorde i videon ovan.

På hemsidan gör du enklast dina flightplans som sedan sparas på ditt konto och syns därefter på surfplattan. Gränssnittet är inte det bästa på hemsidan. Jag föredrar just nu att fortsätta göra mina flightplans på Skyvector och föra över de till FltPlan. Du kan även lägga in dina plan på hemsidan och ladda upp dokument som du ser i EFBn. Fuel/power setting charts är ju bra att ha med sig. Går också skapa checklistor som läses upp för dig.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Hmm, kollade där lite, kommer inte ihåg hur det brukar se ut. Jag körde med ORBX, den var ju helt otroligt snygg. Men jag tycker det känns som den är uppdaterad lite, ser ju rätt ok ut:
<Uppladdad bildlänk>

Kebnekaise också uppdaterat, lite finare där uppe nu
<Uppladdad bildlänk>

Såg rätt nice ut. Tror inte det har gjort något mer med Landvetter men Göteborg ser bra ut nu faktiskt, kul att Norden får lite kärlek.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk

Frame generation, nu även med 20XX/30XX

Nu går det använda frame generation även med RTX 20XX/30XX

1. Sätt på Hardware-accelerated GPU scheduling i kontrollpanelen
2. Ladda hem dlssg-to-fsr3-0.60 https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files
3. Lägg in dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll OCH nvngx.dll i mappen där du har MSFS installerat. Olika beroende på om du köpt via Steam eller Microsoft. Hittar du FlightSimulator.exe är du i rätt mapp. Kör DisableNvidiaSignatureChecks.reg
4. Starta spelet, får du en varning före du kan starta spelet har du installerat det korrekt.
5. Du måste använda DX12

Provade igår med version 0.50 (0.60 kom idag) och det fungerar men jag får jättemycket stuttering/screen tearing så fort jag använder photogrammetry data så det går bort. DLAA fungerar bäst för mig och min fps ökar från 30-40 till 55-70 kring KLAX i 4k med högre grafikinställningar än tidigare, framförallt kunnat dra upp TLOD till 300 och OLOD till 150.

Inte haft tid att göra någon ordentlig testflygning än utan lekt runt med drone cam men det är spännande att det nu fungerar. Vissa oönskade artefakter uppstår får se hur jag kommer uppleva de när jag flyger, förhoppningsvis inte allt för störande för flytet med frame generation på är imponerande.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk

Hej alla.

Såg att Flight Simulator är nedsatt i Steam och tänkte knipa ett ex.
Frågan till er kunniga, vad använder ni för mods för bättre upplevelse? Grafik och realism är jag ute efter.

Utöver det, vilken version ger mest valuta för pengarna?

MVH

Edit: Free roaming i Los Angeles/Andra större städer i USA och flygningar med Airbus är mina preferenser

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Frågan till er kunniga, vad använder ni för mods för bättre upplevelse? Grafik och realism är jag ute efter.

Utöver det, vilken version ger mest valuta för pengarna?

Skillnaden mellan versionerna är inkluderade flygplan och flygplatser:
"The only difference between these three are the extra planes and airports. The Deluxe edition gets 5 extra planes and 5 extra handcrafted airports. The Premium Deluxe gets 5 additional planes and hand-crafted airports in addition to the ones offered as part of the Deluxe edition."

Är det flygplan/flygplatser du vill ha så kan det vara en bra deal, annars skulle jag köpa den billigaste och lägga de sparade pengarna på flygplan/flygplatser du verkligen vill ha istället.

Jag gillar att flyga i Sverige, så har köpt svenska flygplatser här:
https://orbxdirect.com/category/europe/msfs

FS Academy rekommenderar jag om du vill lära dig "på riktigt" börja med denna, Visual Flight Rules och sen kan du bygga på med Instrument Flight Rules (IFR) och Airliners (eftersom du vill flyga airbus):
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-vfr
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-ifr
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-jetliner

Flygplan är helt efter tycke och smak och finns mycket bra därute att köpa, jag flyger helst General Aviation plan (low and slow ).

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Skillnaden mellan versionerna är inkluderade flygplan och flygplatser:
"The only difference between these three are the extra planes and airports. The Deluxe edition gets 5 extra planes and 5 extra handcrafted airports. The Premium Deluxe gets 5 additional planes and hand-crafted airports in addition to the ones offered as part of the Deluxe edition."

Är det flygplan/flygplatser du vill ha så kan det vara en bra deal, annars skulle jag köpa den billigaste och lägga de sparade pengarna på flygplan/flygplatser du verkligen vill ha istället.

Jag gillar att flyga i Sverige, så har köpt svenska flygplatser här:
https://orbxdirect.com/category/europe/msfs

FS Academy rekommenderar jag om du vill lära dig "på riktigt" börja med denna, Visual Flight Rules och sen kan du bygga på med Instrument Flight Rules (IFR) och Airliners (eftersom du vill flyga airbus):
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-vfr
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-ifr
https://orbxdirect.com/product/fsacademy-jetliner

Flygplan är helt efter tycke och smak och finns mycket bra därute att köpa, jag flyger helst General Aviation plan (low and slow ).

Tack, ska kika på detta

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatfriend:

Nu går det använda frame generation även med RTX 20XX/30XX

1. Sätt på Hardware-accelerated GPU scheduling i kontrollpanelen
2. Ladda hem dlssg-to-fsr3-0.60 https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files
3. Lägg in dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll OCH nvngx.dll i mappen där du har MSFS installerat. Olika beroende på om du köpt via Steam eller Microsoft. Hittar du FlightSimulator.exe är du i rätt mapp. Kör DisableNvidiaSignatureChecks.reg
4. Starta spelet, får du en varning före du kan starta spelet har du installerat det korrekt.
5. Du måste använda DX12

Provade igår med version 0.50 (0.60 kom idag) och det fungerar men jag får jättemycket stuttering/screen tearing så fort jag använder photogrammetry data så det går bort. DLAA fungerar bäst för mig och min fps ökar från 30-40 till 55-70 kring KLAX i 4k med högre grafikinställningar än tidigare, framförallt kunnat dra upp TLOD till 300 och OLOD till 150.

Inte haft tid att göra någon ordentlig testflygning än utan lekt runt med drone cam men det är spännande att det nu fungerar. Vissa oönskade artefakter uppstår får se hur jag kommer uppleva de när jag flyger, förhoppningsvis inte allt för störande för flytet med frame generation på är imponerande.

Verkar funka fint för mig. Får ett rejält FPS-lyft och inga micro-stutters. Det verkar inte heller orsaka några märkbara artefakter, oläslig text eller liknande.

Ett tips framförallt om man kör DX12 är att sätta Off Screen PreCache till "Ultra". Teoretiskt ska de lägre inställningarna resultera i bättre prestanda i vissa situationer, men i praktiken orsakar de bara stutters och lag. Kanske gör det nytta om man har 3 GB VRAM eller något sådant, men på de flesta någorlunda moderna system verkar det göra mer skada än nytta att sänka det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

aha, säger du det.... var tvungen att kolla. Fick igång det igår faktiskt. Så kikade runt lite.
Äntligen fick man dra bort "Remove before flight" och hoppa på spakarna igen...
<Uppladdad bildlänk>

Det är ju tyvärr så att Sthlm ser lite lustigt ut i jämförelse. Vad tråkigt. Det var svårt att känna igen sig. Globen hade de lagt krut på iaf.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som att du har missat någon uppdatering.
Stockholm från min SK-61a:

Visa signatur

01 [ASUS Z170PRO-G] [ i7-6700K] [MSI GTX 1080]
02 [MacBook Pro 13" 2017]

Permalänk

Logitech Flight Yoke

Hej,

Min son har länge velat spela Microsoft Flight Simulator.
Nu har vi köpt en PC, laddat ner spelet och pluggat in en Logitech Flight Yoke.
Dessvärre har vi stött på lite utmaningar gällande gasreglaget.
Spelet fungerar som det ska och även styrningen.

Under gårdagen tillbringade jag större delen av dagen med att försöka få till det så gasen fungerar. Men mina it-kunskaper som var som bäst 1998 räcker inte för att lösa problemet.
Jag har läst på ett antal engelskspråkiga forum men inte hittat någon lösning som känns optimal. Det jag har gjort är att ladda ner nya drivrutiner från Logitech. I den appen svarar själva styrenheten klockrent men gasen är helt död.

Finns det någon vänlig själ som har något tips?
Gasreglaget lyser grönt så något liv finns det i den.
Kan det vara så enkelt att byta den i butiken till en ny?

Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenGill:

Finns det någon vänlig själ som har något tips?
Gasreglaget lyser grönt så något liv finns det i den.
Kan det vara så enkelt att byta den i butiken till en ny?

Johan

Inne i spelet i settings, välj joysticken och kolla sensitivity settings, kanske kan ge någon hint om spelet får input från den.