Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Skrivet av jreklund:

De har egna ikoner till vänster om ens profilbild. De finns även som du säger under rullgardinen i huvudmenyn.

Tack för förtydligandet, då vet vi mer om behovet.

se ovan editering om att ha separat knapp för profilsidan och en hamburgare för den nya rullgardinen om nu behovet av det i den finns för vissa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag älskar bara er som kör dark mode
Jag älskar bara er som kör ljust läge

Pluspoäng att din profilbild har transparent bakgrund (tror jag?) så den blir rätt i båda lägen. Måste fixa min med så jag inte bländar folk.

Edit: Clever comment mannen!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Woot woot!! slipper köpa coola blå blocker glasögon och huvedvärk.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Jag kör vidare på det ljusa temat. Dock tycker jag kontrasten på sidbläddringsknapparna är för låg nu, svårt att avgöra om det finns en nästa sida eller inte (mobil)

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Rouge of Darkness:

finns ju ändå typ 8cm tomt utrymme (även på telefon har den rätt mycket dödyta) på höger och vänster sida så platsbrist är det ju inte iaf.

Gällade utrymmet på mobilen jobbar vi efter storleken 360px och över, det är en av våra mest vanligaste storlekar (top 3, om jag inte minns fel). Det är endast av/på dark mode som magiskt tittar fram i större storlekar, om man bortser från texten.

Permalänk
Medlem

Kan vi som inte kommer använda dark mode få tillbaka dom normala färgerna på navigeringspilarna, tack. Jag trodde min mobil hade pajat.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ozzed:

Eller så drar man ner ljusstyrkan på skärmen till en nivå där vit färg inte är ansträngande för ögonen.

Alla vet ju att man inte utnyttjar sin hårdvara om man inte kör ljusstyrkan på 100%.
Så i framtiden när vi har picoLED TV med 100 000 nits kommer vi alla bli blinda strax efter födseln.

Det är det ENDA rimliga.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Entusiast

För er som vill ha mörkt överallt så rekommenderar jag er att ta en titt på tillägget "Dark Reader". Går göra korrigeringar eller aktivera/deaktivera för specifika sidor om allt inte riktigt spelar som man vill

Permalänk
Medlem

Inte vad jag hade förväntat mig direkt, men trevligt med mörkt tema officiellt äntligen. Började tro att det aldrig skulle hända, men väldigt konstigt att det görs i samarbete med just Halebop. Var väl mer väntat med något relaterat till abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Pluspoäng att din profilbild har transparent bakgrund (tror jag?) så den blir rätt i båda lägen. Måste fixa min med så jag inte bländar folk.

Edit: Clever comment mannen!

Jag tror inte det går att få till så den funkar 100%, då får du nog byta färg på legogubben eller lägga till en kantlinje

Lite kul, men också synd, att tricket avslöjas av citat, de rutorna har ju annan bakgrundsfärg

Tänkte bara det var kul att leka lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Alla vet ju att man inte utnyttjar sin hårdvara om man inte kör ljusstyrkan på 100%.
Så i framtiden när vi har picoLED TV med 100 000 nits kommer vi alla bli blinda strax efter födseln.

Det är det ENDA rimliga.

Man vill ju inte ha inbränningar i skärmen, men i ögonen är det helt okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Alla vet ju att man inte utnyttjar sin hårdvara om man inte kör ljusstyrkan på 100%.
Så i framtiden när vi har picoLED TV med 100 000 nits kommer vi alla bli blinda strax efter födseln.

Det är det ENDA rimliga.

Personen i din profilbild ser faktiskt grovt bländad ut 😂

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Grymt! Vad bra det blev!

Ännu större upplevelse att surfa runt på SweClockers!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av jreklund:

Gällade utrymmet på mobilen jobbar vi efter storleken 360px och över, det är en av våra mest vanligaste storlekar (top 3, om jag inte minns fel). Det är endast av/på dark mode som magiskt tittar fram i större storlekar, om man bortser från texten.

<Uppladdad bildlänk>

Jag kör alltid desktopsidan på mobilen med tycker inte om mobilvarianten den känns svåranvänd på nå vis jämfört med att bara köra på vanliga desktopsidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Skönt med ett mörkt tema!

Några synpunkter är väl då valet av kontrast mellan mörkt/ljust. I vissa fall är det väldigt svårt att se den orangea texten (t.ex. Gilla-knappen vid >= 3 "likes"). Något ljusare ton hade underlättat då mörkt upplevs som mörkare då allt runtom också är mörkt
Samma gäller även accent-orange som är ännu mörkare (används t.ex. vid ikonen i forumet för "Het" tråd eller liknande)

Men det är såklart något som kan lösas med Stylus eller liknande

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen! Har varit på önskelistan åtminstone sedan mobilen ersatt datorn som primär enhet för slösurfande. Så mer än ett decennium borde det vara. Tack!

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Då har jag sammanfattat lite av er feedback som kommit in hittills, har säkert missat något genom första vändan igenom hela tråden.

Mörkt temat:

  • Ännu mörkare tema

  • Ännu gråare tema

  • Ljusstarka annonser och bilder

  • Avataren tar en inte längre direkt till sin profil

  • Förbättra kontrasten mellan foruminlägg

  • Mörkare text i artikelrubriker

  • Löptexerna i artiklar saknar kontrast mot bakgrunden (mörkare bakgrund)

  • Pagineringen saknar kontraster

  • Allmänt: kontraster

Ljusa temat:

  • Underforum i forumidex saknar kontraster

  • Pagineringen saknar kontraster

Kommer en release i dagarna som löser de mest uppenbara områdena; kontraster.

Permalänk

Trodde min telefon buggade ur när allt var svart så jag uppdaterade sidan.

Skönt att dagen äntlige är här!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vad man kan göra med data! Framtiden är nu! Ser fram emot det bruna temat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fantastiskt vad man kan göra med data! Framtiden är nu! Ser fram emot det bruna temat.

Sponsras av Noctua?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Tänk bara om det fanns något annat sätt att få det att inte var så ljust på ens enheter som typ ljusstyrka eller något sånt

Skrivet av Ozzed:

Eller så drar man ner ljusstyrkan på skärmen till en nivå där vit färg inte är ansträngande för ögonen.

Min känsla är snarare att det (ofta?) inte finns en enda nivå som både ser bra ut för "blandad användning" och inte blir ansträngande för ögonen i längden i de fall man blir sittande med en stor ljus yta.

Jag kan tycka att det, taget ur det större sammanhanget, inte nödvändigtvis är viktigt om man "borde" enas om att ha antingen just ljus eller just mörk bakgrund för textvisning på något slags konceptuellt plan. Båda går det att justera för på ett bra sätt i det scenariot.
Men mörk bakgrund upplever jag betydligt mer förenligt med att hitta något slags "one size (almost) fits all"-inställning för ljusstyrka på en skärm som inte är helt dedikerad till att vara textvisare.

Då är det mindre jobb att lappa över bråkiga webbsajters utseende via någon extension...

(Upplever att rimlig ljusstyrka typiskt varken är helt i botten eller nära max, men vad som är rimligt beror ju på både skärm och omgivande ljusnivå)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Kan ni fixa röd textfärg så vore det väldigt bra. Röd färg är den som uppfattas starkas i vårat färgseende.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Fantastiskt vad man kan göra med data! Framtiden är nu! Ser fram emot det bruna temat.

I samarbete med noctua då givetvis.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Kan ni fixa röd textfärg så vore det väldigt bra. Röd färg är den som uppfattas starkas i vårat färgseende.

Trodde det var grönt? Men jag kanske blandar ihop och/eller missförstår.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Buddaz112:

Kan ni fixa röd textfärg så vore det väldigt bra. Röd färg är den som uppfattas starkas i vårat färgseende.

Nej tack... Har enorma besvär att läsa rött mot ljusa och mörka bakgrunder

Såg någons sign med röd text mot det mörka temat kunde fan knappt urskilja bokstäverna... Å typ samma i det ljusa nu när ja va tvungen att testa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Härmed godkänt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att citera Per Moberg...."De här e bra" 😎

Edit
Inser att jag behöver göra om min signatur lite. Nåväl 😏
/Edit

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Härligt! Men mycket vill ha mer, och ett Synthwave-tema är det naturliga nästa steget 😄

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av UndaC:

Alla vet ju att man inte utnyttjar sin hårdvara om man inte kör ljusstyrkan på 100%.
Så i framtiden när vi har picoLED TV med 100 000 nits kommer vi alla bli blinda strax efter födseln.

Det är det ENDA rimliga.

Min dotter gillar att titta rakt in i ficklampor med ljusstyrkor norr om 1 miljard lumen, så det är säkert en generationsfråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Tänk bara om det fanns något annat sätt att få det att inte var så ljust på ens enheter som typ ljusstyrka eller något sånt

Kvittar. Drar man fram mobilen på morgonen när man ligger och drar sig lite innan man kliver upp, speciellt så här års, är ljusstyrkan automatiskt på lägsta och det är ändå som en chockgranat i nyllet. Nog för att man ska behöva kisa ordentligt ett tag innan ögonen vant sig i varje fall 😜

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |