Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag blir nog aldrig trött på att surfa med solglasögon

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

<Uppladdad bildlänk>
Förövrigt vill jag säga att mörkt tema kör man i DOS. Inte i något nyare

Det ser ut som att du har mörkt tangentbord i mobilen hehe.
Borde vara IBM model M gul som färgtema på det där tangentbordet

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Alla ändringar är inte av ondo, men att försämra det ljusa läget för att underkasta sig mörkläge maffian är nog inte en bra väg att gå:

Vit på grå funkar inte direkt bra.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Nice! Kan äntligen surfa in på Sweclockers sent på kvällen!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Mycket skönt änklingen Dark mod

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Alla ändringar är inte av ondo, men att försämra det ljusa läget för att underkasta sig mörkläge maffian är nog inte en bra väg att gå:<Uppladdad bildlänk>

Vit på grå funkar inte direkt bra.

Det där fungerar kanonbra på mobilen med OLED men kräver att en datorskärm med TN/VA/IPS är bra kalibrerad och med avvägd ljusstyrka antar jag.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Inte en dag för sent!
Haha nu klagar folk på det mörka läget också
Kör halebop till min ena dotter men jag tycker att dem är fruktansvärt dyra gentemot andra leverantörer så det är inget jag kommer förlänga vid bindningstidens slut.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Mysigt med mörkt tema!

Jag vet inte om det bara är jag men jag upplever löptexterna i nyheterna lite svårlästa i Dark Mode. Möjligen göra löptexten lite ljusare och/eller dess bakgrund lite mörkare? Jag ser att nyhetsrubriken är mycket ljusare så löptexten får inte bli lika ljus som den så att den visuella hierarkin blir felaktig. Det ljusaste bör vara det som besökaren ska se först (vi följer det ljusaste först, därför det är ljust i spel för att vägledas dit av det), sedan lite mörkare för det besökaren ska se sedan, och så vidare.

Ta gärna hjälp av: https://accessibleweb.com/color-contrast-checker/ för att jämföra förgrundsfärg mot bakgrundsfärg. Det bör uppfylla WCAG AAA för liten text (löptexterna i nyheterna och foruminläggen). Signaturerna får bli en avvägning mot hur viktiga de egentligen är. Tanken är nog att foruminläggen ska läsas och inte råka bländas av ljusstarkare signaturer? 🤔

För övrigt, tack så mycket BopClockers!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Nästan alla färger har ersatts på sajten och vi gick från runt 300 färger till ca 60 stycken. Vilket gör att inte alla kontraster är perfekt. Det är lättare att iterera på dem efter feedback än att lägga till 100 till för att vara på säkra sidan.

Kan ni göra något åt det jag skrev angående signaturer? Som exempel kan jag inte läsa @Söderbäck signatur med mörkt läge aktivt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Herre vad skönt alltså, visste inte hur mycket jag ville ha detta förrns jag fick de haha!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jnsson:

Kan ni göra något åt det jag skrev angående signaturer? Som exempel kan jag inte läsa @Söderbäck signatur med mörkt läge aktivt.

Det är jag som ställt till det där ;).
Satt color black på signaturtexten. Det blev helkass nu med mörkt tema hehe. But its on me.
Jag ska ta bort färgändringen i min signatur och fixa det.
Men väntar ett tag för det förstör ditt exempel annars.

Edit:
Oavsett har du en bra poäng. Kan vara läge att folk kollar av sina signaturer. Om de ser skräp ut i dark mode.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Musikälskare

Underbart!

Men jag kör vidare på min custom CSS i StyleBot

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mörkt läge i all ära, men att toggeln för att låsa/låsa upp menyn är flyttad är en gudagåva! Jag lyckades alltid komma åt den när jag skulle klicka på nya inlägg knappen på telefonen.

Permalänk
Medlem

Bästa som hänt. Behöver inte ens julklappar efter något sånt här.

Permalänk
Medlem

GLAD att Dark mode kom till Sweclockers och att ni höll det hemligt.

Riktigt bra att ni minskade färgerna också så det blir lättare kod, smart att göra i samband med detta. Förstår att det inte kan bli perfekt med färgerna när man ändrar så många färger.
Nu är det bara att ta in feedback för att justera, så blir detta perfekt.

@jreklund : Jag har på senare tid bytt mellan mörkt och ljust på SweC mellan dag och natt, är det något som ni tänkt att införa också när ni ändå håller på?

Edit: Bra med menyn när man trycker på profilen också!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Äntligen. Vad man har väntat!

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Det jag önskar är lite större skillnad mellan gråa och vita pilar:

Det kanske är jag som börjar få lite dimsyn, men tycker att de är lite svåra att skilja åt i farten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan ni göra något åt det jag skrev angående signaturer? Som exempel kan jag inte läsa @Söderbäck signatur med mörkt läge aktivt.

När det gäller signaturer så har medlemmar historiskt fått gå loss med möjligheter att ändra färger efter behag så där kommer nog många inse att deras ändringar inte passar så bra med mörkt tema och ändra det själva.

Men visst. I mörkt läge kanske signaturer kan få förlora sina customfärger som en generell lösning.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Trött på att surfa med solglasögon? Operatören Halebop uppfyller medlemmarnas största önskemål och ser till att SweClockers får mörkt tema.

Läs hela artikeln här

Äntligen!!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Lagers:

@jreklund : Jag har på senare tid bytt mellan mörkt och ljust på SweC mellan dag och natt, är det något som ni tänkt att införa också när ni ändå håller på?

Temat synkroniseras med operativsystemet som standard (Använd enhetens tema), så om din programvara ändrar "föredraget" tema i t.ex. Windows, så ändras vår sajt också.

Permalänk
Medlem

Så skönt, kan äntligen undanta SC i Dark Reader då. Bra färg val också, kontrasten ser riktigt bra ut.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Kul och snyggt! Fyndigt att få med en annonsör på tåget också 😎

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

När det gäller signaturer så har medlemmar historiskt fått gå loss med möjligheter att ändra färger efter behag så där kommer nog många inse att deras ändringar inte passar så bra med mörkt tema och ändra det själva.

Men visst. I mörkt läge kanske signaturer kan få förlora sina customfärger som en generell lösning.

Jag tycker att signaturer skulle vara valbart att visa med en inställning eftersom det ändå inte visas när man surfar med mobilen. Jag har minskat fontstorleken med BSC men Soitora har en inställning i sitt mörka tema där man stänger av det.

Borde vara nästa projekt för jreklund, borde inte vara så jobbigt med en inställning och av och på i en css.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

OMG OMG OK IT'S HAPPENING EVERYBODY STAY CALM DO NOT PAAANIC.

Ge mig Catppuccin-tema nu! https://github.com/catppuccin/

Permalänk
Medlem

Inaktiverade det så fort jag upptäckte, dagtid vill jag ha ljust och trodde först att mobilen slagit på strömsparläget så var på väg att koppla in på laddning. Att kunna växla över kvällstid/nattetid hade jag nog uppskattat mer personligen.

Bra för de som tjatat om detta de senaste 10+ åren dock.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Inaktiverade det så fort jag upptäckte, dagtid vill jag ha ljust och trodde först att mobilen slagit på strömsparläget så var på väg att koppla in på laddning. Att kunna växla över kvällstid/nattetid hade jag nog uppskattat mer personligen.

Bra för de som tjatat om detta de senaste 10+ åren dock.

Mitt råd är att välja att använda enhetens tema i så fall - och låta enheten ändra färgpalett för kvällen.
Det finns stöd för det

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Tänk bara om det fanns något annat sätt att få det att inte var så ljust på ens enheter som typ ljusstyrka eller något sånt

Ja, för vem vill ha kontrast mellan saker.

Permalänk
Medlem

@jreklund Tack för mörkt tema men nu krävs det dubbelt så många klick för att ta sig till profilsidan på mobilen. Hade gärna sett att ni skippar rullgardinsmenyn och bakar in den på profilsidan ist.

Permalänk
Medlem

Riktigt mysigt, tack för det alla inblandade! <3

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro