Hjälp med Black Friday-dator för ~16-17k

Permalänk

Hjälp med Black Friday-dator för ~16-17k

Halloj!

Har som mångra andra planerat att köpa dator på black friday. Jag har inte någon vidare koll på komponenter men har satt ihop bygget nedan efter att ha lurkat runt lite. Spelar just nu nästan bara LoL pga skruttig laptop som inte klarar av något annat och det lär vara det jag spelar mest även i framtiden, men jag vill ha en dator som klarar av det mesta. För tillfället har jag bara en 60Hz 1080p-skärm men kommer införskaffa en med 165Hz inom ett par månader. Det enda jag egentligen känner att jag vill ha är en SSD med 2TB, annars är jag öppen för förslag. Jag fixar Windows och kommer bygga ihop den själv.

Tack på förhand
Macke

https://komponentkoll.se/bygg/ussNZ

Permalänk
Medlem

Något i denna stil kanske? Bytte SSD:n mot en snabbare och tog ett billigare moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeNils:

Halloj!

Har som mångra andra planerat att köpa dator på black friday. Jag har inte någon vidare koll på komponenter men har satt ihop bygget nedan efter att ha lurkat runt lite. Spelar just nu nästan bara LoL pga skruttig laptop som inte klarar av något annat och det lär vara det jag spelar mest även i framtiden, men jag vill ha en dator som klarar av det mesta. För tillfället har jag bara en 60Hz 1080p-skärm men kommer införskaffa en med 165Hz inom ett par månader. Det enda jag egentligen känner att jag vill ha är en SSD med 2TB, annars är jag öppen för förslag. Jag fixar Windows och kommer bygga ihop den själv.

Tack på förhand
Macke

https://komponentkoll.se/bygg/ussNZ

Jag skulle råda dig att hålla utkik efter de färdiga datorpaket som webhallen och komplett har.

Lyckades själv för två år sedan norpa åt mig ett datorpaket som släpptes 13:37. Betalade 19k för den men ordinarie pris var 35k

Permalänk
Medlem

Hur funkar black friday, ska man vänta till fredagen i regel eller ska man köpa ”black Week” erbjudanden?
Kanske luddig fråga men vad jag kan se bakåt verkar hela veckan va fylld med erbjudanden men fredagen kanske är allra bäst historiskt?

Permalänk

Tack för tipsen!
Skulle det fungera att köpa en 7800X3D om det skulle komma någon bra deal och eventuellt uppgradera grafikkortet i framtiden? Och jag glömde skriva att jag helst vill ha wi-fi så det billigare moderkortet går tyvärr bort isåfall.

Permalänk
Skrivet av ja6051058:

Hur funkar black friday, ska man vänta till fredagen i regel eller ska man köpa ”black Week” erbjudanden?
Kanske luddig fråga men vad jag kan se bakåt verkar hela veckan va fylld med erbjudanden men fredagen kanske är allra bäst historiskt?

Skulle också vilja ha input på denna frågan, tack!

Permalänk

Jag bytte till det RAM som Alastor tipsade om och bytte till en annan SSD som blev prissänkt igår, fungerar builden? Moderkortet jag hade valt från början blev prissänkt det med så jag tänker att jag behåller det om det går.

Nya builden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Hur funkar black friday, ska man vänta till fredagen i regel eller ska man köpa ”black Week” erbjudanden?
Kanske luddig fråga men vad jag kan se bakåt verkar hela veckan va fylld med erbjudanden men fredagen kanske är allra bäst historiskt?

Skrivet av philipbertil:

Skulle också vilja ha input på denna frågan, tack!

I mitt "tycke" så kör alla bra priser under hela "black friday veckan". Sen det här med dom som börjat redan
första November redan är jag lite osäker på om det är nå halv-rea fram tills riktiga redan. Har inte börjat
kolla i början av månaden nånting.

Sett någon enstaka som har billigare på just Fredagen, men tror det är rätt ovanligt nu för tiden.
Ta inte mina ord som fakta dock, men detta är vad jag sett i alla fall när jag kollat runt under Black Friday tider (brukar kika varje år).

Det jag sett dock är att att vissa kör "sista" utförsäljningen på Cyber Monday, men tror det
är mest varor som dom tänkt sälja ut helt och hållet, utgående ur sortiment och sånt.
Och det gäller ju långt ifrån alla produkter, och då kanske det är bättre att köpa på typ 35% rea
än att vänta tills det KANSKE blir 50% rea och då med STOR risk att det redan sålt slut.
Alla populära grejer brukar sälja slut hyfsat fort.
Så det är nog mest utgående sortiments grejer och produkter för väldigt specifika behov
som säljs ut i slutet för ännu bättre priser för att butikerna och lagerna vill bli av med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag skulle råda dig att hålla utkik efter de färdiga datorpaket som webhallen och komplett har.

Lyckades själv för två år sedan norpa åt mig ett datorpaket som släpptes 13:37. Betalade 19k för den men ordinarie pris var 35k

13:37 på fredan ?

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

13:37 på fredan ?

Bättre hålla utkik 23:59 minuten innan black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Bättre hålla utkik 23:59 minuten innan black friday.

13:37 var ett extrasläpp som gjordes dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Bättre hålla utkik 23:59 minuten innan black friday.

ajamänn, om de fin ns nån bra deal så de ju intressasnt

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk

Jag har ändrat om litegrann allteftersom att det droppat in fler prissänkningar. Ser det okej ut? Jag hade gärna köpt ett 7800X3D men det är tyvärr utanför min budget känner jag, men om det mot förmodan skulle bli något superpris på den på fredag, skulle det gå att slänga in den i builden utan att ändra på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeNils:

Jag har ändrat om litegrann allteftersom att det droppat in fler prissänkningar. Ser det okej ut? Jag hade gärna köpt ett 7800X3D men det är tyvärr utanför min budget känner jag, men om det mot förmodan skulle bli något superpris på den på fredag, skulle det gå att slänga in den i builden utan att ändra på något annat?

https://komponentkoll.se/bild/iOrgv.png

Om du klarar dig på 1 TB just nu fick jag ner priset till ungefär det samma med 7800X3D. Lite mindre påkostat moderkort så klart men det ska klara av 7800X3D.

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Om du klarar dig på 1 TB just nu fick jag ner priset till ungefär det samma med 7800X3D. Lite mindre påkostat moderkort så klart men det ska klara av 7800X3D.

https://komponentkoll.se/bild/VKqIO.png

Stort tack för hjälpen. Jag har en del att fundera över känner jag.
Jag måste också tacka för det jobbet du lagt ner i forumet på sistone, det finns knappt en tråd där någon frågar om hjälp som du inte har svarat i.