Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Precis därför är neo g7 bästa av två världar. Bra HDR, bra local dimming, inga scanlines och ingen risk för burn in. Samt väldigt bra till spel.

Det är nog helt klart ett bättre köp än G8 för de flesta, har för mig HU/MU kom till samma slutsats. För egen del faller den ändå bort pga betraktningsvinklar och kurvningen (vilket så klart hänger ihop) men för andra kan nog G7an vara det bästa valet (och för all del G8an beroende på hur mkt man värdera 240 hz).

(Osäker om Samsung fortfarnade säljer icke Neo varianterna men det är dom jag menar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det är nog helt klart ett bättre köp än G8 för de flesta, har för mig HU/MU kom till samma slutsats. För egen del faller den ändå bort pga betraktningsvinklar och kurvningen (vilket så klart hänger ihop) men för andra kan nog G7an vara det bästa valet (och för all del G8an beroende på hur mkt man värdera 240 hz).

(Osäker om Samsung fortfarnade säljer icke Neo varianterna men det är dom jag menar)

Jo. Hade helst valt platt om neo g7 fanns som det. Vant mig dock ganska snabbt så stör mig inte nämnvärt. Är väldigt nöjd med skärmen dock 🙂

Permalänk
Medlem

Spännande. Fick mig en Neo G8 till 8000 här i går. Har en medium-halvbra Ultrawide Huawei nu, men är egentligen ganska less på ultrawide generellt. Underbart i officemiljöer, men inte till content creation. Goda gamla 16:9 äger fortfarande. Det finns ju ingen Oled monitor i 16:9 och 4K med så snabb panel ännu. Glädjer mig till The Last of Us och Jedi Survivor med bättre svärta och HDR.
Fick den till 8000 då en butik har kampanj på den till 9995, och en annan butik har 20% på allt om man betalar med ett speciellt kreditkort (bara gå rätt till banken och betala in så man inte har skuld). Körde pricematch mot den andra butiken och vipps fick ja den för 8000.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Spännande. Fick mig en Neo G8 till 8000 här i går. Har en medium-halvbra Ultrawide Huawei nu, men är egentligen ganska less på ultrawide generellt. Underbart i officemiljöer, men inte till content creation. Goda gamla 16:9 äger fortfarande. Det finns ju ingen Oled monitor i 16:9 och 4K med så snabb panel ännu. Glädjer mig till The Last of Us och Jedi Survivor med bättre svärta och HDR.
Fick den till 8000 då en butik har kampanj på den till 9995, och en annan butik har 20% på allt om man betalar med ett speciellt kreditkort (bara gå rätt till banken och betala in så man inte har skuld). Körde pricematch mot den andra butiken och vipps fick ja den för 8000.

Antar att du menar ingen 16:9 4K OLED med lika hög uppdateringsfrekvens för pixelresponsen är väl bättre på t.ex. en LG OLED C2/C3? Men kul iaf att du är nöjd med den, det är väl det viktigaste.

Permalänk
Medlem

Tjena får hem en sån här neo g8 i veckan och det blir min första sån här avancerade skärm så jag har lite funderingar nu så här på förhand.

Måste man hålla på och hoppa mellan olika inställningar när man ser eller spelar spel med hdr och när man kör sdr?

Eller känner monitorn själv av detta och ställer in sig själv?
Och hur funkar det med hdr i Windows? Är det något man slår på och lämnar igång när man har en skärm som stödjer det eller aktiverar man det inne i spelet sen och rör inte hdr reglaget i Windows?