Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem

Lägga 11000kr i fondersom jag kommer få bonus i år med säsongsarbete.

Permalänk
Medlem

Espressomaskin! Sage barista touch impress eller Oracle

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Espressomaskin! Sage barista touch impress eller Oracle

Osäker på om det var Oracle Touch du menade, men elgiganten har en till synes grym deal på den.
Vad jag kan se har den inte gått ju billigare.
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/kaffem...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hej!
Klickade hem en tv idag på black week vad tror ni om denna tv?
Vet inte om jag var för adhd och köpte för tidigt eller om jag skulle väntat till black friday..

Blev ett ps5 också!

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/lg-75ur76006ll/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Osäker på om det var Oracle Touch du menade, men elgiganten har en till synes grym deal på den.
Vad jag kan se har den inte gått ju billigare.
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/kaffem...

Japp det är den och tack för tipset, jag har koll på den.

Vill helst ha en Impress touch men hoppas på en iaf liten rabatt på den. avvaktar lite.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Span på DAC/hörlursförstärkare/förstärkare till datorn.
bortsett från det, sängkläder, Rapsodine, skullshaver blad, tvätt/diskmedel, strumpor... förbrukningsvarar helt enkelt

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Dammsugare, blir til frugan i julklapp (no joke, hon önskar sig en..)
Inte lika illa som när hon önskade sig en träningscykel när hon var gravid..

Nintendo Switch, julklapp til dottern.
Aerox 9 mus til mig. Naga som har hållit ut sen 2014 som har börjar glappa.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Bredband och gymkort hoppas jag på!

Sedan skulle jag nog behöva en ny säng, får se om jag är för snål eller oföretagsam för att fixa det.
Även en soffa, köptes in 2008...

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att byta ut min 34" Ultrawide skärm i sign mot två stycken 27" 1440p skärmar

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Har börjat dricka kaffe sen nå år tillbaks men har ingen kaffemaskin hemma då ingen annan dricker, så tänkte köpa en moccamaster.

Nån som har tips ?

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallstrom:

Hej!
Klickade hem en tv idag på black week vad tror ni om denna tv?
Vet inte om jag var för adhd och köpte för tidigt eller om jag skulle väntat till black friday..

Blev ett ps5 också!

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/lg-75ur76006ll/...

Jag är inte jätteinsatt när det kommer till TV-apparater (Who you gonna call? Laxpudding!) men vill ändå påpeka att den TV:n du har köpt enbart har 60 Hz. Vilket inte är optimalt om du ska sitta och spela med ditt PS5 på den. Hade varit bättre att hitta någon med 120 Hz.

Permalänk
Medlem

De flesta datorbutiker verkar starta igång iidag.... verkar tidigare än beräknat? BF brukar oftast bara och starta 23 november. I Sverige brukar det vara hela nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

De flesta datorbutiker verkar starta igång iidag.... verkar tidigare än beräknat? BF brukar oftast bara och starta 23 november. I Sverige brukar det vara hela nästa vecka

Ja det här är ju i princip över innan det ens börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ja det här är ju i princip över innan det ens börjat.

Rätt skönt inte behöva tokjäkta som i USA om man bara kör 24 timmar där fortfarande

Permalänk
Skrivet av wirpy:

Har börjat dricka kaffe sen nå år tillbaks men har ingen kaffemaskin hemma då ingen annan dricker, så tänkte köpa en moccamaster.

Nån som har tips ?

Ja, Elgiganten säljer en enkel och bra modell med enbart en knapp och auto avstängning för filtret. Deras black friday har tydligen redan börjat. Så bli medlem och klicka hem den direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

De flesta datorbutiker verkar starta igång iidag.... verkar tidigare än beräknat? BF brukar oftast bara och starta 23 november. I Sverige brukar det vara hela nästa vecka

Jo, eftersom att allt handlar om att driva försäljning så blir ju tyvärr det rimliga att börja tidigt och "closa in" sälj före alla andra börjar konkurrera om kunderna, sitter jag och gissar på utan att ha femtielva masters i ekonomi och marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Julklappar. Bra reminder. Får se vad det blir!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jo, eftersom att allt handlar om att driva försäljning så blir ju tyvärr det rimliga att börja tidigt och "closa in" sälj före alla andra börjar konkurrera om kunderna, sitter jag och gissar på utan att ha femtielva masters i ekonomi och marknadsföring.

Rent krasst känns det som starten blir tidigare för varje år. Om ett par år kommer den börja i Maj typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Span på DAC/hörlursförstärkare/förstärkare till datorn.
bortsett från det, sängkläder, Rapsodine, skullshaver blad, tvätt/diskmedel, strumpor... förbrukningsvarar helt enkelt

Jag beställde just 3 DACar från https://shenzhenaudio.com,
Fick mail om att den portabla(till bilen) inte finns i lager längre och dom vill att jag ska köpa något annat, finns ingen annan DAC med bluetooth på deras sida

1 månads leverans från Kina, gratis frakt och säkerligen ett påslag för allt möjligt vid svenska gränsen.

S.M.S.L D6 AK4493s Digital to Analog Convertor (DAC) × 1
$144.49
TOPPING BC3 ES9018Q2C Digital to Analog Convertor (DAC) × 1
$58.65
S.M.S.L SU1 AK4493S Digital to Analog Convertor (DAC) × 1
$67.99
FANMUSIC C003 RCA Cable × 1
$25.49

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Ja, Elgiganten säljer en enkel och bra modell med enbart en knapp och auto avstängning för filtret. Deras black friday har tydligen redan börjat. Så bli medlem och klicka hem den direkt.

Sån jag kollat på me (Mormor har en sådan och den brygger så jäkla bra gött kaffe ) haha

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny surfplatta till mamma. En Samsung Galaxy Tab S6 Lite 64Gb för 249 € på Gigantti under "Black Friday" som redan börjat. Den iPad mini som hon ännu använder köpte jag i julklapp för 10 år sedan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tyvärr kommer jag inte köpa något i år. Jag är sjukskriv från 14 oktober fram till 1 december så det suger att ha sjukpenning tyvärr.

För er som är nyfiken, jag vred min knä ur led när jag spelade innebandy.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Har börjat dricka kaffe sen nå år tillbaks men har ingen kaffemaskin hemma då ingen annan dricker, så tänkte köpa en moccamaster.

Nån som har tips ?

Ica maxi kör nån deal på det här i Halmstad iallafall.

Permalänk
Medlem

Farsan tjatade om en ny dator och han brukar ju få ta min gamla.
Så det blev precis det nedan som ska matchas med mitt 3080.
Det blev 2000 billigare än om jag beställt igår.

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
MSI MPG A850G PCIE5 850W
Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB
Lian Li LANCOOL 216 RGB Svart
Arctic Liquid Freezer II 280

Längtar till stabil FPS i PUBG!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Ica maxi kör nån deal på det här i Halmstad iallafall.

Elgiganten körde på 700kr i rabatt på moccamaster så hämta en idag

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att köpa en 7800x3d, AsRock B650E/X670E Riptide/Steel Legend, 64GB 6000Mhz@CL30. Men då det verkar som att AsRock's mellankort knappt säljs i Sverige, eller finns på någon BF rea (än), så får vi se vad det blir. Verkar dock vara den mest stabila tillverkaren med den hastigheten och mängden på minnet.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Perkulatorbryggare, nån som hittat några fynd?

Ska bli en present så vore nice att komma undan billgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Vad är bättre märke?

Jag är på jakt efter något vinglas-aktigt som jag kan använda som ölglas, då jag föredrar att dricka min veteöl på det viset.

Det fick bli Riedel för min del denna gång. Veritas Syrah och två st Veritas Champagne. Hade ögonen på Zalto också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okey:

Vilken är på halva priset?

Ursäkta för sent svar.

Jag tror att det är denna, även om det inte stämmer över med artikelnummer i annonsen.
Jag fick tipset av en väninna som jobbar på Jula.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/varme-och-ventilati...

Annonsen: https://www.reklambladerbjudanden.se/visa/erbjudanden/jula-re...

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en ny dator med 4090. Med vissa ändringar på blandannat processor, minnen, lagring, moderkort och psu.

I mitt tycke prisvärt om än fortfarande under högre spannet.
Vill samtidigt rekommendera denna då priset som sagt är "bra"
Komplett Build 9 - 13900KF https://www.komplett.se/product/1222328/datorutrustning/paket...