Notiser i Windows 11 kommer nu upp som "private"

Permalänk
Medlem

Notiser i Windows 11 kommer nu upp som "private"

hej,

har ett underligt problem som stör mig extremt mycket. efter senaste windows uppdateringen (?) så har mina notiser slutat fungera som jag hade dom innan.
istället för att få en förhandsvisning av meddelandet som jag fått från tex Teams eller Discord så får jag bara en notis där det står "private" ingen förhandsvisning av meddelandet alls.
har kollat i mina inställningar, både notifications och security, men hittar ingenting. har inte Do Not Disturb på heller.
ärligt talat, vad har hänt? hur får jag tillbaka det gamla systemet?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

hej,

har ett underligt problem som stör mig extremt mycket. efter senaste windows uppdateringen (?) så har mina notiser slutat fungera som jag hade dom innan.
istället för att få en förhandsvisning av meddelandet som jag fått från tex Teams eller Discord så får jag bara en notis där det står "private" ingen förhandsvisning av meddelandet alls.
har kollat i mina inställningar, både notifications och security, men hittar ingenting. har inte Do Not Disturb på heller.
ärligt talat, vad har hänt? hur får jag tillbaka det gamla systemet?

Jag får private om jag får notis när datorn är låst. Är datorn låst när du får private?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag får private om jag får notis när datorn är låst. Är datorn låst när du får private?

nej, det händer när jag är inloggad.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀