Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem

Det blir en LG G3 65”.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kanske diverse komponenter till en ny dator, min 4790K med win 7 börjar bli till åren.
Jag är allmänt dålig på att köpa kläder så kanske det också.

PS. Kan vi begrava "Villhöver" för alltid? I hate it!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

Kan man paxa innan vad man ska köpa och sedan få rabatt på det?! Med tanke på att en del lägger ut väldigt specifika modeller och inköp. Funderar också på uppdatera min monsterrigg som har något decennium på nacken nu.

Får se till att göra en lista och börja paxa redan nu.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa psn plus på blackfriday varje år. Men får se vad årets pris blir med tanke på prishöjningen i höstas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Nej inte direkt, såg att priset på webhallen bara gått upp med 9 kr sedan jag köpte ett par för 17 månader sedan och tänkte att dom blir inte billigare.

Lite så jag tänker med. Komplett har ibland WD HC550 18TB på bonanzorna till trevligt pris men räknar med att vi inte kommer ner i priserna framöver. Inget som akut behöver uppgraderas här men en spare, redo vid behov skadar ju inte. Eller bara ta det oavsett kostnaden när olyckan/behovet är framme.

Men blir nog att hålla lite koll för egen del iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Något PS5 spel och kanske season pass till Midnight Suns. Finns det någon bra sida där man kan se deals för digitala spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

En fet subwoofer från SVS om det blir bra black friday pris.

Sb16-Ultra eller en Sb-4000

Sen får grannarna säga vad dom vill.

Har själv en sb-16, men jag bor i hus som tur är. Den rekommenderas varmt =P

Förövrigt blir det nog inget planerat blackfriday köp för egen del detta året.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Har själv en sb-16, men jag bor i hus som tur är. Den rekommenderas varmt =P

Förövrigt blir det nog inget planerat blackfriday köp för egen del detta året.

Det blev en Sb-4000 och den har inga problem och få mig vräkt från lägenheten.
Men den presterar ändå ypperligt i lite lägre volym.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Nån som vet någon vettig surround soundbar man kan hålla utkik efter?

Ska även leta efter nån vettig vettig 27" skärm, mest för skrivbordsarbete men även sporadiskt för nåt spel (FPS), tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Ska även leta efter nån vettig vettig 27" skärm, mest för skrivbordsarbete men även sporadiskt för nåt spel (FPS), tips?

Budget?
Alienware AW2723df kommer jag hålla ögonen på.
Om HDR är viktigt så har Cooler Master Tempest GP27Q fått finfina recensioner.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Ska kollas efter:

Bredband 500/500
MI box 4k s eller liknande
IPTV

Leksaker till barnen

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

möjligtvis kosttillskott om det är någon extra bra rabatt. ligger lite lågt när det kommer till kasein. 🙀

Permalänk
Medlem

Man undrar vad de blir för fynd egentligen, läste i morgontidningen att smyghöjningarna tycks bidra till drivit inflationen för oktober

https://www.dn.se/ekonomi/analytiker-butikernas-reafusk-infor...

(Troligen paywall)

Men utöver tapet och kanske tv kom ett nytt önskemål om en till rasus router , bygga ut mesh nätet i källaren så jag kan koppla upp bv pumpen

Permalänk
Medlem

OLED över 75" samt alpina saker.

Permalänk
Medlem

Flertalet butiker har börjat med sina "förtur för MEDLEMMAR till Black Week !!!!". Sen 2 cm längre ner "klicka här för att bli medlem gratis!!!!".

Kan någon förklara denna typ av marknadsföring? Det är ju inte på något sätt något positivt eller bra för kunden, det enda syftet som jag ser är att rekrytera in kunder till sitt "medlemskap" = framtida marknadsföringskarusell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Flertalet butiker har börjat med sina "förtur för MEDLEMMAR till Black Week !!!!". Sen 2 cm längre ner "klicka här för att bli medlem gratis!!!!".

Kan någon förklara denna typ av marknadsföring? Det är ju inte på något sätt något positivt eller bra för kunden, det enda syftet som jag ser är att rekrytera in kunder till sitt "medlemskap" = framtida marknadsföringskarusell?

Alla medlemskap handlar väl om försök att låsa in kunder i något lojalitetstänk

Permalänk
Medlem

Så NetOnNet startar black WEEK veckan innan black friday nu, det här börjar bli så löjligt urvattnat så det känns som det kommer självdö om några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Alla medlemskap handlar väl om försök att låsa in kunder i något lojalitetstänk

Jo precis. Men såhär då: hade det stått:
"1 veckas förtur för BEFINTLIGA kunder", då hade man ju känt "okej, nu slipper jag kriga i en artificiell kö mot 10 miljoner svenskar". Det hade gett lite mervärde till medlemskapet.
Men när vem som helst bara kan klicka på "bli medlem", då är ju det precis 0 fördel för mig som "medlem"....

Skrivet av Dhanjel:

Så NetOnNet startar black WEEK veckan innan black friday nu, det här börjar bli så löjligt urvattnat så det känns som det kommer självdö om några år.

Ja, det har spårat ur totalt. Värdet för oss kunder är inte stort.

Permalänk
Medlem

En Ryzen 5800X3D för 1000kr, inte 4000kr.

Men nej, har inga planer på att shoppa något i år.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Brukar köpa psn plus på blackfriday varje år. Men får se vad årets pris blir med tanke på prishöjningen i höstas..

Samma här, fortsätter gärna på runt 750 kr för plus men inte de nya galna priserna.

Permalänk
Medlem

Tänkte inte köpa nåt men köpte nu en Pixel 6a för 3490 på Elgiganten, som ju (precis som diskuterats tidigare) öppnat Black Week i förväg för "medlemmar". Inget superpris, men min fru behöver en ny telefon snart och det är en av de mindre och mer lämpliga. Tänkte att jag nyper en innan de är helt slut från större återförsäljare. Funderade även på Sony Xperia 10 V för 2990:- på Elgiganten, den är ju också relativt liten men för "kantig".

Var inne på en Pixel 7, som ju är en bättre telefon, för 4790 på "Singles day", men den telefonen är märkbart större och tyngre. Ja, det handlar om millimetrar, och ca 20g, men redan Pixel 6a är på gränsen om man kommer från Galaxy S7. För mig själv hade jag ju hellre valt Pixel 7. Får hoppas Pixel 6a blir bra, annars får hon ta min Galaxy S21 om hon vill så får jag fundera vidare för egen del.

(Kommer inte att packa upp telefonen i dagsläget, kommer att returnera den om andra bättre erbjudanden dyker upp)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Så NetOnNet startar black WEEK veckan innan black friday nu, det här börjar bli så löjligt urvattnat så det känns som det kommer självdö om några år.

Black Month, ej att förväxlas med Black History Month

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Black Month, ej att förväxlas med Black History Month

Nej de kallar det specifickt black week och inte black month.

Permalänk
Medlem

Ska leta värmepump. Blir nog den på Jula till halva priset.

Permalänk
Medlem

Möjligtvis, har redan handlat så mycket detta år så är väldigt låg prioritet i år på att kolla reor:

- Pixel Tablet (tänkte användas mest som smart hub)
- Samsung S23/S22 eller Pixel 8
- Reserv eltandborsthuvuden i flerpack då de är slut
- Hörlur som jag kollat en tid som varit svår att få tag på i europa hittills (VZR Model One) om den skulle råka få nån rea, men knappast
- Kanske någon enstaka klädesplagg

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Ska leta värmepump. Blir nog den på Jula till halva priset.

Vilken är på halva priset?

Permalänk
Medlem

Jaha då har det börjat redan.
Airpods Pro 2023, 2749kr.
Tappade bort mina gamla så detta köp svider lite…

https://www.power.se/tv-och-ljud/horlurar/true-wireless-horlu...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Visst blir det lite shopping i år.

- Ny eltandborste
- Ny rakapparat
- Nya komponenter?

Permalänk
Medlem

Inget som är på rea men nya vintersulor till bilen får det bli. Hua vad dyrt det är

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En Sony ZV-1 kamera är målet i år