Var man kan sälja begagnade herrkläder?

Permalänk
Medlem

Var man kan sälja begagnade herrkläder?

Hej. Har skjutit alldeles på länge på att sälja av kläder, främst skjortor och kostym. Är det någon som har tips på ställen där man kan sälja och fortfarande få lite pengar. Var inne på en lokal andrahand med de skulle bara ge 30% av försäljningen och sålde det mesta herr för småpengar.
Skulle gissa att Tradera är bäst men skulle vara skönt att slippa flera annonser/utskick osv.

Permalänk
Medlem

Skicka dem till Sellpy, de tar hand om försäljningen. "En Sellpy-påse kostar 29 SEK. Du behåller 40% per såld vara, 70% av den andel som överstiger 500 SEK minus 10 SEK/vara i annonskostnad."

Permalänk
Medlem

Sellpy är den enda jag känner till också. Väntar på att de ska lägga ut en tredelad kostym jag skickade in.

Men ärligt talat hoppas jag inte på mycket. Dels verkar de rent generellt lägga ut plaggen till rätt låga priser, dels får man bara behålla en bråkdel av slutsumman.

Tradera är nog det bättre valet, rent ekonomiskt. Men då får man sköta all logistik och kontakt själv :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tradera kör jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X