Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7 2600k:

black year

Black decade 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Tänkte uppgradera servern med lite lagring.

Jag hade samma tankar för grabbens speldator, med mera lagring.
Men när jag såg att en 1tb nvme gick från 450kr till 650kr över en natt och att usd kursen knappt skiljer sig från tidigare priset. 10:88kr/usd till dagens 10:90kr/usd. Så känns det som en rejäl smyghöjning innan black friday.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7171038#statistics

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Julklappar och födelsedagspresenter till nära och kära. Jag har själv allt jag behöver så inget till mig själv

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Playboy_1338:

Jag hade samma tankar för grabbens speldator, med mera lagring.
Men när jag såg att en 1tb nvme gick från 450kr till 650kr över en natt och att usd kursen knappt skiljer sig från tidigare priset. 10:88kr/usd till dagens 10:90kr/usd. Så känns det som en rejäl smyghöjning innan black friday.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7171038#statistics

Ska de följa lagen så måste föregående pris isåfall stå som 447 kr.

Citat:

Företaget ska ange det lägsta priset som varan har haft under de senaste 30 dagarna före rean startade eller priset sänktes.

Så om de säljer den för säg 400 kr och kallar det 250 kr rabatt eller -38% så är det olagligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av i7 2600k:

black year

Skrivet av RVX:

Black decade 😅

Black century

Permalänk
Medlem

Black death.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Babymonitor
Vattenkokare med temperaturinställning
Luftfuktare
Home Assistant Green
Ecowitt väderstation

Mottar gärna tips på bra modeller av 3 första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ska de följa lagen så måste föregående pris isåfall stå som 447 kr.

Så om de säljer den för säg 400 kr och kallar det 250 kr rabatt eller -38% så är det olagligt.

De relativt nya reglerna i prisinformationslagen säger att lägsta pris senaste 30 dagar ska anges vid prissänkningar. Det är okej att skriva ut både ordinarie pris och det lägsta priset, men det ordinarie priset får inte vara mer framträdande än det lägre.
Sen finns det vissa undantag som exempelvis gradvisa prissänkningar. Om en produkt sänks med 30 % och seden 50 % så är det lägsta priset de måste skriva ut, priset före prissänkningen på 30 %

Ganska många produkter jag har på min bevakning har fått rejäla prishöjningar strax innan 23 oktober.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

bredband, 500Mbps eller 349 SEK, beroende på vilket som är lägst.
office
chatgpt plus? det skulle vara cool
kanske sportklocka

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Kalsonger... Så mycket kalsonger så det inte är roligt... Valpen hittade min kalsonglåda, Så har bara 3 hela kvar...

Dressmann säljer fyrpack för 299 kr. Köp två, betala för en. Jag köpte 16 par för 598 kr. Finns även med lite längre ben.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

En ny speldator. Men med prishöjningar på komponenter senaste månaderna som jag kikar på så blir det väl ett stort Meh.

Permalänk
Medlem

Här blir det nog inga köp, men har länge sneglat på ny vinterjacka/rock så dyker det det upp något till rätt pris så KANSKE.

Skrivet av AndreaX:

Black death.

Osäker på om privatpersoner har tillgång till pest-bakterier.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Dressmann säljer fyrpack för 299 kr. Köp två, betala för en. Jag köpte 16 par för 598 kr. Finns även med lite längre ben.

Fortfarande ganska dålig deal då man t.ex kan köpa 3-pack i Ullared för typ 70-80kr.. och för dom som vill påstå dålig kvalitet. Vill jag säga att mina jag köpt alltid hållit va 10 år iaf.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Babymonitor
Vattenkokare med temperaturinställning
Luftfuktare
Home Assistant Green
Ecowitt väderstation

Mottar gärna tips på bra modeller av 3 första.

Denna babymonitorns tycker vi har varit super. Inget fluff, 100+m räckvidd (så man kan gå ut och kasta sopor och liknande) och behöver bara laddas en gång i veckan.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4015262

Och den här vattenkokaren är fantastiskt smidig. Numera använder jag den mer för olika sorters te än välling men den är lika bra till båda IMO.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5601220

Permalänk
Medlem

er.... en förnyelse på bredbandet för 299:- förhoppningsvis.. annars ingen aning

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av trebrecks:

Kanske en oled tv 65tum. Körde 48tums oledtv som datorskärm men den är för stor för det

48 tum var för stort så jag köper en ännu större. ;P

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

- Vit mikrofonarm med bordsfäste

- vit skärmarm med bordsfäste

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Fortfarande ganska dålig deal då man t.ex kan köpa 3-pack i Ullared för typ 70-80kr.. och för dom som vill påstå dålig kvalitet. Vill jag säga att mina jag köpt alltid hållit va 10 år iaf.

Är ju dock inte alla som har möjligheten att ta sig till Ullared, medans Dressmann finns väl i varje stad i stort sett.
Bättre kallingar har jag inte hittat under alla mina år, haft flera som hållit hur många år som helst känns det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hoppas på Nintendo Switch spel, Cerapad, Telefon, Lego, Kläder, Trimmer och kanske något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Tack för tipset!
Vi har kollat på begagnatmarknaden och kommer att fortsätta göra det. Förutom för, som du säger, babyskyddet.
Det dumma är att den modellen på vagn vi är mest intresserad av är relativt ny, så det säljs inte så många begagnade än så länge :/

Vi hade aldrig köpt våran första barnvagnsmodell begagnad (fasta hjul, stor när man fällde ihop den, gammal modell), men så fick vi ju den och den var superbra för oss. Man vänjer sig lätt vid något som man har

Permalänk
Medlem

Kommer att ha lite koll på OLED-TV samt PetG-filament till skrivaren. Kommer även gå igenom barnens önskelistor till jul.

De butiker som höjde priser på vissa varor i oktober för att planera prissänkningar under BF borde bli uthängda i en separat tråd

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Babymonitor
Vattenkokare med temperaturinställning
Luftfuktare
Home Assistant Green
Ecowitt väderstation

Mottar gärna tips på bra modeller av 3 första.

Istället för att köpa en svindyr babymonitor, köp en sånhär https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5206354
Har själv en och är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Babymonitor
Vattenkokare med temperaturinställning
Luftfuktare
Home Assistant Green
Ecowitt väderstation

Mottar gärna tips på bra modeller av 3 första.

Skrivet av oggart:

Istället för att köpa en svindyr babymonitor, köp en sånhär https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5206354
Har själv en och är väldigt nöjd.

Har också kört TP-Link Tapo C200 som "babymonitor".
Kan varmt rekommendera den, jätte smidigt och gör exakt samma grej som en babymonitor för en bråkdel utav priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Denna babymonitorns tycker vi har varit super. Inget fluff, 100+m räckvidd (så man kan gå ut och kasta sopor och liknande) och behöver bara laddas en gång i veckan.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4015262

Och den här vattenkokaren är fantastiskt smidig. Numera använder jag den mer för olika sorters te än välling men den är lika bra till båda IMO.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5601220

Tack för tips! Jag läste lite snabbt om monitorn och en del skriver att det är lite låg volym, hur upplever du det?

Skrivet av oggart:

Istället för att köpa en svindyr babymonitor, köp en sånhär https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5206354
Har själv en och är väldigt nöjd.

Skrivet av andreasa64:

Har också kört TP-Link Tapo C200 som "babymonitor".
Kan varmt rekommendera den, jätte smidigt och gör exakt samma grej som en babymonitor för en bråkdel utav priset.

Intressant, har ni en tablet med appen öppen för att ha koll eller går det att ställa in notiser som går på ljud t ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Vattenkokare med temperaturinställning

Menar du en doppvärmare? För en vattenkokare har alltid bara en temperaturinställning, och den är exakt 100 grader.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggart:

Istället för att köpa en svindyr babymonitor, köp en sånhär https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5206354
Har själv en och är väldigt nöjd.

För oss hade det inte funkat alls, babymonitorn är med hos svärföräldrarna (som lånar den, vid barnpassning), enkelt att ha hemma, bära med sig osv, man får alltid en notis när något låter

Med det sagt hade vi en kamera också som höll koll när lillkillen sov och vi slappade i soffan, så båda har sitt syfte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Tack för tips! Jag läste lite snabbt om monitorn och en del skriver att det är lite låg volym, hur upplever du det?

Jag upplever inte att det är låg volym alls faktiskt super nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Intressant, har ni en tablet med appen öppen för att ha koll eller går det att ställa in notiser som går på ljud t ex?

Vi hade en platta med appen på, den reagerar på rörelse och skickar då en notis till telefonen/plattan. Den är väldigt känslig, vilket är bra i detta fallet när man vill ha koll.

Vi körde med den när grabbarna var små och nu när dom är större så använder vi oss av endast en med ljud, Philips Avent babyvakt som vi köpte på FB marketplace för 300 kr.

Ett tips gällande barngrejer, kolla beg. finns en uppsjö utav grejer som folk säljer och gärna babymonitor/babyvakt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Tack för tips! Jag läste lite snabbt om monitorn och en del skriver att det är lite låg volym, hur upplever du det?

Uhh, jag ställt ner den till volym 2 av 5 och vaknar genom öronproppar utan problem om dottern skriker eller hostar. Nu sover jag ganska lätt, men jag tror att det skulle väcka en död på högsta volym om du har den nära sängen och ett barn skriker nära mottagaren.

Permalänk
Medlem

Det brukar bli det årliga bredbandsavtalet. Byter ISP varje år för att spara ca 250kr i månaden.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6