Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Bästa köpet jag gjort.

Dreame l20 Ultra

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet av alla hade denna till ett av de bättre priserna. Köpte en som min mormor ska ha. Hon blev rädd för den förra gången men nu vill hon tydligen ha en ändå men är man 90 år och mer eller mindre blind så håller det inte att ringa tex mig 5-10 gånger om dagen för att få veta vad klockan är, eller datumet för den delen.

Var ju tvungen att bygga lite skydd till utomhusdelen på en av pumparna, se så glad den blir att slippa snö och regn. Även jag blir glad då det snöar på flänsarna som den får smälta vilket kostar mer än bara smälta kondensen. Ett par konsoler, ett par träbitar och plastskivorna på bauhaus. Dom har tunnare och därmed billigare än på tex biltema.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Köpt nytt headset då mitt gamla lade av nyligen. Blev ett Razer Barracuda som jag är väldigt nöjd med. Väldigt bekvämt ha på sig och bra ljud. Det är faktiskt första gången någonsin jag har ett trådlöst headset, av nån anledning har jag alltid kört trådat tidigare men tänkte att nu är det väl på tiden man köper ett trådlöst och visst är det skönt slippa sladdarna.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Teknikmagasinet av alla hade denna till ett av de bättre priserna. Köpte en som min mormor ska ha. Hon blev rädd för den förra gången men nu vill hon tydligen ha en ändå men är man 90 år och mer eller mindre blind så håller det inte att ringa tex mig 5-10 gånger om dagen för att få veta vad klockan är, eller datumet för den delen.
<Uppladdad bildlänk>

Var ju tvungen att bygga lite skydd till utomhusdelen på en av pumparna, se så glad den blir att slippa snö och regn. Även jag blir glad då det snöar på flänsarna som den får smälta vilket kostar mer än bara smälta kondensen. Ett par konsoler, ett par träbitar och plastskivorna på bauhaus. Dom har tunnare och därmed billigare än på tex biltema.
<Uppladdad bildlänk>

Länka gärna till detaljerna för taket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeh:

Länka gärna till detaljerna för taket

https://www.biltema.se/bygg/forvaringshyllor/konsoler/vinkelk...
Välj en bra storlek som du vill ha.

https://www.biltema.se/bygg/forvaringshyllor/hyllplan/hyllpla... Kapad i 2 delar för att ha som en del av stommen och ytan gör den väldigt förlåtlig mot mått fel.

https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/traprodukter/vi...
hade jag sen gammalt och kan skruvas fast 2 eller 3 i början för fall på taket eller ja hur många man vill. Dessa bildar även ramen som håller ihop allting.

https://www.bauhaus.se/catalogsearch/result/?q=hobbyglas
bara välja det som passar ens bygge

https://www.biltema.se/bygg/fastelement/brickor/rundbricka-ro...
Stora brickor så "glaset" inte spräcks.

Misstänker att alla dessa saker finns på bauhaus men där jag bor ligger bauhaus och biltema bredvid varandra så jag vandrar lite ut och in där jag hittar och vet att grejerna finns.

Verktyg: Skruvmejslar, bågfilsblad för att såga "glaset", man kan även värma av det med lödkolv. Vill man liksom jag göra böjar så är en värmepistol ett bra verktyg men går säkert med gasbrännare eller andra liknade saker. Tumstock eller motsvarande. Borrmaskin med ett par olika borrar, en för plexiglaset och en för att trät inte ska spricka(förborrning).
De flesta som har hus BÖR ha en gammal burk med olja för trä och det är väldigt bra att pensla in trät med, annars möglar det och ruttnar efter några år.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Skor!
Efter en(!) dags användning även rikliga mängder skavsårsplåster.

Permalänk
Medlem

Var dags att fylla på med lite mer bönor här hemma.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Snart december

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Så inet hade rea.. Man har säkert nytta av ficklampa många gånger..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

Skor!
Efter en(!) dags användning även rikliga mängder skavsårsplåster.<Uppladdad bildlänk>

Du vet att skomakere kan blestra skon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

Skor!
Efter en(!) dags användning även rikliga mängder skavsårsplåster.<Uppladdad bildlänk>

OI OI

( fick mig att tänka på denne gamla goding )

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasagno:

Du vet att skomakere kan blestra skon

Jodå har knallat runt i liknande skor i princip hela mitt vuxna liv, 41 år gammal numera. Det finns ju lite knep att till men brukar vanligtvis bara gå in skorna helt enkelt. Brukar inte ta så våldsamt lång tid faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

Jodå har knallat runt i liknande skor i princip hela mitt vuxna liv, 41 år gammal numera. Det finns ju lite knep att till men brukar vanligtvis bara gå in skorna helt enkelt. Brukar inte ta så våldsamt lång tid faktiskt.

Snygga skor! Får man fråga vilket märke/modeller det är?

Permalänk
Medlem

Ny leksak trillade in idag...

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ny leksak trillade in idag...
<Uppladdad bildlänk>

Nice! Har du något projekt planerat?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Muggen som rann över

Detta är min sista mugg på ett bra tag. Den svaga kronan kontra $, dyr frakt, och nu som grädde på moset en extra avgift från postnord för hantering och tull. Trots att det bakas in i köpet, och har fungerat felfritt alla tidigare gånger. Det gjorde att denna stack iväg mer än vad jag hade tänkt mig, så slutsamlat för ett tag i alla fall. Har gått åt några... spänn kan man väl lätt sagt säga

Får helt enkelt stanna upp och nöja mig med samlingen jag fått ihop. Stannar på 19st sen 1 år tillbaka ganska exakt

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Var dags att fylla på med lite mer bönor här hemma.
<Uppladdad bildlänk>

Är det bönorna eller ”kaffepulvret” eller vad man ska kalla det? 🤣 vart beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Detta är min sista mugg på ett bra tag. Den svaga kronan kontra $, dyr frakt, och nu som grädde på moset en extra avgift från postnord för hantering och tull. Trots att det bakas in i köpet, och har fungerat felfritt alla tidigare gånger. Det gjorde att denna stack iväg mer än vad jag hade tänkt mig, så slutsamlat för ett tag i alla fall. Har gått åt några... spänn kan man väl lätt sagt säga <Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Får helt enkelt stanna upp och nöja mig med samlingen jag fått ihop. Stannar på 19st sen 1 år tillbaka ganska exakt

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Dold text

Läcker samling!

Tänker alltid lite på Dethkloks Duncan Hills Coffe Jingle när jag ser dessa av någon anledning. Tänkte länka klippet men med tanke på hur typ alla klipp kan trigga epileptiska anfall så tror jag att jag låter bli.

Hoppas du fortsätter samla vid något tillfälle. Kan ju inte sluta på 19!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Läcker samling!

Tänker alltid lite på Dethkloks Duncan Hills Coffe Jingle när jag ser dessa av någon anledning. Tänkte länka klippet men med tanke på hur typ alla klipp kan trigga epileptiska anfall så tror jag att jag låter bli.

Hoppas du fortsätter samla vid något tillfälle. Kan ju inte sluta på 19!

Vilken siffra tycker du jag ska sluta på då? Har sprungit iväg en del i kostnadsmässigt 😆
En sak är säker dock, hade jag bott i staterna så hade samlingen varit större.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeh:

Är det bönorna eller ”kaffepulvret” eller vad man ska kalla det? 🤣 vart beställde du?

Hela bönor, köpte direkt i butiken här i Östersund.
Men om man känner sig manad att sladda runt i labyrinten till hemsida så kan man beställa där också 🤣

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Snygga skor! Får man fråga vilket märke/modeller det är?

2 Par 1914
2 Par Jadon HI
1 Par Audrick Nappa
1 Par Bex Smooth

Har skor för femton år framåt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vilken siffra tycker du jag ska sluta på då? Har sprungit iväg en del i kostnadsmässigt 😆
En sak är säker dock, hade jag bott i staterna så hade samlingen varit större.

Gotta catch collect 'em all!
Kan tänka mig det. Ofta lockande att köpa saker som bara finns där men man får böta så fasligt, även i tider med en mer gynsam valutakurs.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Gotta catch collect 'em all!
Kan tänka mig det. Ofta lockande att köpa saker som bara finns där men man får böta så fasligt, även i tider med en mer gynsam valutakurs.

Tror du har helt rätt, får kanske tänka om

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Börjat samla på animefigurer - för hårdvara, spel, Warhammer (och till viss del bilar) är ju inte dyra nog hobbies som det är...

Begränsar mig själv till animes jag sett samt karaktärer jag gillar. Annars kan detta lätt spåra ur mer än det redan gjort...

På bilden:

- Kazuma (Konosuba)
- Darkness (Konosuba)
- Megumin (Konosuba)
- Yunyun (Konosuba)
- Mitsuri (Demon Slayer)
- Shinobu (Demon Slayer)
- Yor Forger (Spy X Family)
- Anya Forger (Spy X Family)
- Chicka Fujiwara (Kaguya-Sama)
- Miko Iino (Kaguya-Sama)
- Zero Two (Darling in the Franxx)
- Albedo (Overlord)
- Echidna (Re:Zero)
- Fubuki (One Punch-Man)

Har även en till batch som kommer om ca. 2 veckor med Nezuko (Demon Slayer), Aqua (Konosuba), Marin (Dressup-Darling) samt Rem, Ram och Emilia från Re:Zero.

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

<Uppladdad bildlänk>

Börjat samla på animefigurer - för hårdvara, spel, Warhammer (och till viss del bilar) är ju inte dyra nog hobbies som det är...

Begränsar mig själv till animes jag sett samt karaktärer jag gillar. Annars kan detta lätt spåra ur mer än det redan gjort...

På bilden:

- Kazuma (Konosuba)
- Darkness (Konosuba)
- Megumin (Konosuba)
- Yunyun (Konosuba)
- Mitsuri (Demon Slayer)
- Shinobu (Demon Slayer)
- Yor Forger (Spy X Family)
- Anya Forger (Spy X Family)
- Chicka Fujiwara (Kaguya-Sama)
- Miko Iino (Kaguya-Sama)
- Zero Two (Darling in the Franxx)
- Albedo (Overlord)
- Echidna (Re:Zero)
- Fubuki (One Punch-Man)

Har även en till batch som kommer om ca. 2 veckor med Nezuko (Demon Slayer), Aqua (Konosuba), Marin (Dressup-Darling) samt Rem, Ram och Emilia från Re:Zero.

Dold text

Kan bli dyrt som sagt, och ta plats
Är som du, köper enbart från serier/spel jag sett/spelat.

Dold text

Ska väl sägas att dessa bilderna är från oktober 2022, blivit 3-4 figurer till sen dess.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kan bli dyrt som sagt, och ta plats
Är som du, köper enbart från serier/spel jag sett/spelat.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Ska väl sägas att dessa bilderna är från oktober 2022, blivit 3-4 figurer till sen dess.

Ingen dålig samling.
Uff, jag borde verkligen skaffa vitrinskåp jag med...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en brukscykel på bra rea, mycket för pengarna.
En Cube SL Road Race och köpte till skärmar och pakethållare.

Permalänk
Medlem

dags för ny vinterjacka och täckbyxor för norrländska vintern

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kan bli dyrt som sagt, och ta plats
Är som du, köper enbart från serier/spel jag sett/spelat.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Ska väl sägas att dessa bilderna är från oktober 2022, blivit 3-4 figurer till sen dess.

Litet tips kanske. En del av Lego Championsbilarna verkar ha nått "last chance" stadiet om du har några som finns ute som du tänkt skaffa. Håller själv koll på Jesko och James Bond bilen, är mer för de större modellerna typ 42056 Porsche 911 GT3 RS (favoritsettet bland Lego-bilar hitlls för egen del) och liknande men dessa lockar lite. Samt Fast & The Furious R34 Skyline. Även om jag nog mest hoppas på en Toyota AE86'a i Initial D-utförande.

Läcker samling ni båda har för övrigt!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Då våran volkswagen sade upp sig och orsakade toppsallad så fick det bli en mindre bil.
En Toyota Auris 1.8 HSD 2015 hybrid.

Visa signatur

Aka Specialized på irc