Permalänk
Medlem

3D-utskrift

Jag söker någon i Stockholmsområdet, gärna i Sundbyberg eller Solna som kan hjälpa mig skriva ut 6 delar till ett projekt till en espressomaskin.

- Har lagt in alla delar i samma stl-fil (upptar då en yta om ca 202*203 mm) men kan även skicka individuella filer
- Med en layerheight på 0,48 mm uppskattas en tidsåtgång om cirka 7 timmar, och materialåtgång 153 g
- Materialet behöver tåla lite högre tempraturer och behöver därför vara PETG eller ABS
- Färgen behöver vara svart för fyra av delarna. Vilken färg som helst fungerar för övriga två delar.
- Delarnas styrka behöver inte vara särskilt hög (kommer ej utsättas för något betydande tryck)
- Priset kan diskuteras. Jag vet inte riktigt vad som är ett rimligt pris för detta.

Hoppas någon vill hjälpa mig med detta!

Jag har även två gamla spolar med filament från några år sedan då jag själv hade en 3D-skrivare. Förpackningarna har legat öppnade så vet inte om de längre är brukbara men om du vill kan du få dessa som ett extra tack för hjälpen.
- Grå ABS 1.75mm (vikt ca 1 kg med plastspole)
- Vit ABS 1.75 mm (vikt ca 500 g med plastspole)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om du inte hittar någon lokal printer så kan nog min Prusa fixa det. Skicka PM om det är aktuellt.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Tjenare!!
Bor i Tumba och kan sen frakta saker eller kan du hämta om du hellre önskar detta. .48lagerhöjd är nog inte det vad jag brukar köra. .2 eller .25 skulle jag rekommendera. Pris får jag via slicer så kan vi ta det därifrån:)

Permalänk
Medlem

3D-printer i Kalmar här, kan hjälpa till, men blir + frakt i så fall! Har svart PETG och printar med en Creality CR10 V2, skicka PM om föregående inlägg inte va sugna på att hjälpa dig.

/atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Kan också hjälpa till med ABS, bor i Bålsta dock men jobbar ofta i Stockholm. Kan köras med min Voron eller BambuLab.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Jag har ett par konversationer via privata meddelanden. Återkommer om något blir bestämt.

Permalänk
Medlem

Järfälla, kan printa 22x22x25 cm.

Permalänk
Medlem

Har nu kommit överens med en medlem som hjälper mig med utskrifterna. Tack alla som erbjudit sin hjälp!