Desperata användare jagar reklamblockerare för Youtube

Permalänk
Medlem

Fick också upp dessa sen uppdaterade jag uBlock Origin och tog bort catch så försvann det. Använder Edge.

Permalänk

Har helt blockerat youtube och bojkottar deras tjänst för gott nu. Är trött på en tjänst som spammar reklam helt oavbrutet, raderade mina videos med 50k+ visningar och raderade mitt konto. Avinstallerade alla appar jag kom åt och har tid till annat kul nu. Som att slänga in en bluray i spelaren och njuta lite oftare eller streama någon serie kanske lite fler avsnitt i veckan. Kan inte säga att jag saknar skiten längre.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem

Youtube premium är fan inte så jävla dyrt...

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vart vi är om ett år, detta är nog bara början

Det är ju inte svårt för youtube att kolla vilka som ser videos utan reklam, de som hämtar videon direkt och börjar spela upp den…

Om de verkligen vill kan de ju identifiera dessa användare och stänga dem ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Youtube premium är fan inte så jävla dyrt...

Det är ju högst subjektivt, men Youtube har ju dubblat priset genom att ta bort Youtube Lite så är nog det som gör mig mest ifrågasättande.

Permalänk
Medlem

Good riddance.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pinsamt att vuxna människor spenderar kvällarna med att skruva på AdBlockers istället för att betala en hundring för Premium.

Youtube premium är i mitt tyckte mest bang for the buck av alla prenumerationstjänster.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Jag är inte det minsta desperat. Min annonsblockering fungerar än så länge utmärkt på Youtube som är en tjänst jag skulle klara mig utmärkt utan.

Jag bryr mig egentligen inte om sånt här men jag ser att flera i kommenterarerna stör sig på hur ni adresserar era läsare så det kanske är något att fundera över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Angående det sista: Det är en gigantisk skillnad mellan diskussioner om att bryta mot ett användaravtal och att bryta mot lagen.

Det var möjligtvis bland det dummaste jag har hört.

Om du med det menar att saker inte är olagligt innan det faktiskt har prövats i domstol, så har du rätt, men då borde alltså alla odömda piratkopierare och iptv ”kunder” få diskutera fritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Finns premium om man inte vill kolla olagligt?

Jo, jag skaffade för ett par år sedan via VPN en indisk sådan som kostar knappt 20 kronor i månaden. Behövde det för jag ser YT mest via Apple TV och där funkar inga innehållsblockerare vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Inte sett något än iaf, Brave och uBlock Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Pinsamt att vuxna människor spenderar kvällarna med att skruva på AdBlockers istället för att betala en hundring för Premium.

Youtube premium är i mitt tyckte mest bang for the buck av alla prenumerationstjänster.

Nånstans får man dra en gräns, jag skulle enkelt hamna över 1000:- per månad om jag betalade för "premium" etc för allt jag råkar nyttja på en kant varje månad. 12 lax om året är inte fikapengar.

Jag har inga problem med reklamen i början av en video på Youtube, men det dryga är att det börjar bli reklam mitt i klippen, och om man som jag kollar på nån guide/howto och behöver spola fram och tillbaka så blir det fort jävligt drygt att reklamen smäller in hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vill man inte pytsa ut en pizza i månaden för en tjänst, samtidigt som man anser reklamen störa "dE hAdE jU iNtE rEklaM fÖr 20 åR sEn", dessutom hatar man tydligen tjänsten "den är så dålig nuförtiden", men av någon anledning ändå måste blockera ads på den... för man använder den trots allt.

Betalar för premium, lever gott, önskar er alla en reklambombad youtube upplevelse

Permalänk
Medlem

Finns det något alternativ till Youtube är ju frågan om man främst tittar på musikvideos och vill slippa reklam och betala nada?

Permalänk
Skrivet av Tauri85:

Finns det något alternativ till Youtube är ju frågan om man främst tittar på musikvideos och vill slippa reklam och betala nada?

Firefox och uBlock kör jag, funkar fint! Youtube klagar inte

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jo. Tycker det var ganska milt uttryckt.

Jag är så desperat att jag inte gjorde någonting, blockeraren bara funkar

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psobject:

Betalar för premium, lever gott, önskar er alla en reklambombad youtube upplevelse

Ja för att önska någon olycka har alltid varit ett bra och sunt argument för sin sak

Permalänk
Medlem

Svaret är S1mple: Youtube Premium Family Argentina.
1569 ARS (50 Sek) för 5 användare / mån.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Finns det något alternativ till Youtube är ju frågan om man främst tittar på musikvideos och vill slippa reklam och betala nada?

Lite det som är problemet, finns inte riktigt några alternativ till YouTube. En av få saker på internet idag där det inte finns något (fullgott) alternativ.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Inte sett något än iaf, Brave och uBlock Origin.

Behövs inte ens uBlock i Brave, den inbyggda fungerar alldeles utmärkt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Pinsamt att vuxna människor spenderar kvällarna med att skruva på AdBlockers istället för att betala en hundring för Premium.

Youtube premium är i mitt tyckte mest bang for the buck av alla prenumerationstjänster.

Ja precis man slipper reklamkrångel, och man stödjer kanalerna som man uppskattar eftersom de får bättre betalt än med reklamvisningar när de får en andel av premium-pengarna istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasiqfuXX:

Har helt blockerat youtube och bojkottar deras tjänst för gott nu. Är trött på en tjänst som spammar reklam helt oavbrutet, raderade mina videos med 50k+ visningar och raderade mitt konto. Avinstallerade alla appar jag kom åt och har tid till annat kul nu. Som att slänga in en bluray i spelaren och njuta lite oftare eller streama någon serie kanske lite fler avsnitt i veckan. Kan inte säga att jag saknar skiten längre.

En fråga: Vad var det för videor som de tog bort och av vilken anledning? Och hur längesedan?
Jag vet att förut så var det många kanaler som försvann p.g.a. copyright strikes från företag som påstod att man stal deras material om man hade egna klipp från deras spel t.ex.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

"Desperata användare"? Du kunde inte ha varit lite mer nedlåtande mot era läsare?

Det är nog du som är lättkränkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

En fråga: Vad var det för videor som de tog bort och av vilken anledning? Och hur längesedan?
Jag vet att förut så var det många kanaler som försvann p.g.a. copyright strikes från företag som påstod att man stal deras material om man hade egna klipp från deras spel t.ex.

Han menar nog att det var han själv som tog bort sina videos och raderade sitt konto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Det var möjligtvis bland det dummaste jag har hört.

Om du med det menar att saker inte är olagligt innan det faktiskt har prövats i domstol, så har du rätt, men då borde alltså alla odömda piratkopierare och iptv ”kunder” få diskutera fritt.

Det får dem också. Det är inte olagligt att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Behövs inte ens uBlock i Brave, den inbyggda fungerar alldeles utmärkt!

Bara inte behövs utan det rekommenderas starkt att inte använda flera adblockers. Har man Brave Shield aktiverat kan det vara negativt att installera uBlock t.ex. Speciellt i hela YT-härvan så var det större risk för detection om man hade flera adblockers. Brave Shield bygger väl på uBlocks källkod och kör i princip samma filter som jag förstått.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Google har gjort Chromes möjligheter senaste året betydligt sämre för utvecklare att utveckla effektiva adblockers.
Bytte webbläsare iom det, har fortfarande Chrome kvar, då den beter sig bättre med Microsoft Teams som några kunder använder.

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Medlem

Fungerar Chrome+ublock eller är det bara firefox+ublock som gäller?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Har dom inte lagt in mer reklam i flödet på senaste tiden också? Känns i alla fall så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Fungerar Chrome+ublock eller är det bara firefox+ublock som gäller?

@Dashio
Undetectable AdBlocker och chrome funkar kanon.
Glöm inte starta det i chrome efter installationen då det är disable per default.