Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem

Troligtvis ingenting. Känns som jag har allt jag behöver. Och behöver verkligen inte "hitta" något nytt att köpa. Var tidigare rätt hype på Black Friday, nuförtiden Känns det bättre att inte köpa någonting, oavsett om det gäller Black Friday eller övrig tid.

Permalänk
Medlem

RTX 4070 eller liknande
Airfryer
3st 20TB diskar om det dyker upp för bra pris

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Inget, men visst ser jag en Roborock dammsugare så kanske

Permalänk
Medlem

kan eventuellt bli någon julklapp som inhandlas

Permalänk
Medlem

Nytt bredbandsavtal, förhoppningsvis får man ett som är mer en hälften så dyrt som det jag har på mitt nuvarande fiber. En fråga angående en pågående uppkoppling: Om man sagt upp ett kan man köpa ett på BF och sätta startdatum dagen efter eller får man ta dubbla fakturor som slut/start månad?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Ska hålla utkik efter in ear monitoring-system, studiohögtalare, mikstativ, ja det blir musikprylar snarare än dataprylar.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

God jul på dig Totte1015. Jag ger dig här med en julklapp från mig som består utav en mus och musmatta i nyskick!

Mus Logitech superlight pro x wireless
Matta Logitech G Power Play

Hoppas detta piffar upp julen lite för dig!

Skicka din info till mig på pm så skickar jag detta till dig Trevlig kväll

Vad glad jag blev av detta! God jul!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Uppgradering till AM5, om priserna pressas hårt nog.

QLED datorskärm, om priserna pressas nog.

Julklappar, om pris...om jag hittar det som glädjer mest.

Permalänk
Medlem

Gräsklippare

Permalänk
Medlem

Har påbörjat en önskelista. Bredband är ett måste. I övrigt så köps inget om inte priset är märkbart billigare än ordinarie pris. Hoppas exempelvis på billigt Xbox, men just det lär nog inte hända.

Permalänk
Medlem

Roborock dammsugare och LG soundbar

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Mocka:

7800X3D + B650 eller B650-E mobo, 32GB 6000MHz DDR5 och kanske chassi. Har en skärmdump på vad det kostar idag hos Inet så det ska bli intressant om det går ner mycket eller lite.

Dela gärna med dig av din skärmdump... är också typ ute efter liknande saker som dig.
Tack på förhand.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Först och främst: Alla julklappar. Perfekt att få det klart tidigt, till ett bra pris.

Om det blir pengar över: En uppgradering av datorn till mig själv. Sannolikt en 13600k + moderkort.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Kanske en Elegoo saturn 3 ultra

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Kanske ett 7800XT.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

TV på runt 65" med OLED.

Permalänk
Medlem

En 65” OLED TV som kan ersätta vår tidigare Philips OLED som nyss blev återbetald på garantin. LG G3 och Philips 908 ligger högst upp på listan men mer troligt att det blir midrange modellerna.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ha, det hade jag också behövt.
Men har precis kört stor service på bägge 9-3orna.

Min är en gammal 900 T16. Den tar jag hand om helt själv. Osäker på om det finns några meckar som kan gammla 900 idag? Svetsade om hela framvagnen själv, 900 och dess länkarmar.
Nu ska jag fixa det hängande taket och det är trevligt om tyg och spraylim sjönk lite i pris, man vill ju inte köpa billigt lim som lossnar efter en vecka.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Playstation VR 2 och ett par Steelseries Arctic Nova 7X.

Ska bli roligt att köra lite VR men framförallt roligt att få ett par lurar som är bra och funkar både till Xboxen, PCn och PS5:an!

Permalänk

Blir en fåtölj från Mio Länk

Ska tydligen bli billigare under Black Friday

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av Jefe:

En fet subwoofer från SVS om det blir bra black friday pris.

Sb16-Ultra eller en Sb-4000

Sen får grannarna säga vad dom vill.

Hade en liknande tanke själv för ett tag sen.
Körde på med en Audio Pro 10” med kraftfullt slutsteg. Så inte i närheten av din SVS.
Slutade med 750kr i räkning från störningsjouren och fastighetsbolaget.
Tiden var 22.30 en fredag kväll. Jag hatar verkligen människor…

Permalänk
Medlem

Kan jag hitta en 5800X3D till ett grymt bra pris så slår jag nog till, annars blir det Zen 5. Måste låta grafikkortet andas ordentligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

AirPods till frun (killen i 3butiken sa att de brukar ha 50% på BF)
Högtalare till kök och vardagsrum, gärna Ikeas
4TB-diskar till Nasen
Gärna en billig 27" skärm också

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Har det mesta jag kan köpa redan. En recliner kommer köpas, hittar jag lagring till intressant pris blir det nog att slå till (1-2 18TB-diskar), är sugen på en OLED-skärm men de jag inväntar släpps först nästa år. I övrigt är det nog lite mer smarta hem-grejer, spel/mjukvara samt kanske någon tjänst till bra pris. Mitt Game Pass går ut i juli nästa år så finns det något bra sätt att förlänga billigt blir det nog det med. Lutar åt att skaffa Youtube Premium och skrota Spotify på samma gång. Hade gärna fått till en bra deal. Sedan finns risken att jag nappar på PSN+ igen som jag ofta brukat göra trots att jag ändå aldrig använder det.

I övrigt blir det nog mest att se vad som dyker upp. Halva nöjet är att handla, det andra är att hitta bra deals. Men det kommer andra troligen göra bättre än mig.

Sedan något lite dyrare/större "vuxen"lego-set om det dyker upp något intressant. Har en ganska skaplig lista på sånt som lockar ändå.

Och ett par Sony 1000XM5-hörlurar hoppas jag på att snubbla över. Och finns säkert ännu mer... alltid något som lockar när man väl kollar runt.

Skrivet av Rymdkryddan:

Blir en fåtölj från Mio Länk

Ska tydligen bli billigare under Black Friday

Blir något liknande för mig med faktiskt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Ett par löparskor

Permalänk
Medlem

Behöver inget så får jag ingen vill ha känsla så blir det inget

Permalänk
Medlem

Kanske en bra skrivbordsstol om någon jag gillar dyker upp till bra pris. Min gamla Verner börjar ge upp så behöver en ny.

Annars inget. Har det jag behöver i övrigt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vad jag letar efter. Vet inte om jag ska kategorisera det som behöver eller villhöver, något däremellan blir det nog.

Grafikkort har seglat högst upp på listan sen Cities Skylines 2 kom ut. Minst ett 7800xt. Max 6500kr om det ska köpas kontant. På avbetalning kan jag dryga ut det lite till.

Homey Pro eller annan likvärdig smart hub. Vill att den fortfarande tar 433mhz prylar för det har jag mest av.
Alternativt att Telldus har nedsatt pris för ett års abbonemang. Så kan jag bara fortsätta där jag var, innan dom bestämde sig för att ta betalt om man vill nyttja automatiken hos dom.

Min soundbar har gått sönder. Det går inte längre starta den med fjärren. Måste fram och klicka på knappen. Skäl nog till att köpa ny?

Min microvågsugn har börjat glappa i reglagen och skiftar mellan de olika lägena som den själv vill ibland.

Tangenten L har börjat dubbel och trippel-registrera nedslagen. Sjukt irriterande. Så nytt tangentbord. Alternativ ny brytare. Hoppas cherry har rea.
Lödkolv och annat man behöver för att byta själv har jag lånat av en kompis.

Jag behöver en ny vinterjacka.

Jag hade behövt nya skor också. Tror inte jag har ett par vinterskor/kängor faktiskt

Sony WF1000 XM5 till gymmet. Har visserligen både XM4 och linkbuds S redan. Men "femman" är typ en blandning av de två storleksmässigt och funktionsmässigt. Men det är lågt prioriterat.

32 gb 3600mhz ram, 2tb nvme är sånt som också hade varit intressant.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av napahlm:

Tangenten L har börjat dubbel och trippel-registrera nedslagen. Sjukt irriterande. Så nytt tangentbord. Alternativ ny brytare. Hoppas cherry har rea.
Lödkolv och annat man behöver för att byta själv har jag lånat av en kompis.

Om du är bekväm att byta så är väl brytare en bra idé. Ingen mening att vänta på rea direkt:
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/mx-red-hyperglide

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Är helt black på kontot, och har varit i flera månader. Jag kommer leta efter julklappar till barnen men inget till mig själv.
Skulle behöva en ny micro

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White