Nintendo: "Rykten om Switch 2 är osanna"

Permalänk
Melding Plague

Nintendo: "Rykten om Switch 2 är osanna"

Nintendos ordförande Shuntaro Furukawa skjuter ner de rykten som senaste florerat om uppföljaren till Nintendo Switch

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

med andra ord är ryktena sanna, ser fram emot en ny Nvidia Shield TV.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Det vore väl närmast tjänstefel att hävda någonting annat precis inför årets största handelsperiod.

Permalänk
Medlem

Var det inte Activision som berättade att de sett Matrix demon på Switch 2? Känns lite konstigt att gå ut och dementera den när folk säger de sett den. Borde väl räcka med att säga att ”vi kommenterar inte rykten” som företag brukar.

Antingen så är inte ryktena Sanna eller så vill Nintendo bara inte få folk tro det så de kan fortsätta sälja Switch till dagen som tvåan kommer.

Inte första gången företag dementerar något och sen ett par dagar senare så bekräftar de det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

De experimenterar väl med ny hårdvara men har inte bestämt sig än

Permalänk
Medlem

Rykten eller ej, förr eller senare kommer det en. Då hoppas jag innerligt att den klarar 4K med DLSS/FSR

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

med andra ord är ryktena sanna, ser fram emot en ny Nvidia Shield TV.

True that. Enda anledningen jag vill att det ska komma en ny Switch..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Såklart de inte vill ha ett sådant rykte som får folk att avvakta med sitt köp.

Nintendo Switch är annars ett klassisk exempel på när "dålig hårdvara" säljer som smör och där köparna ropar argument av typen 640k ought to be enough for anybody, den som påstår annat bara trollar. Det jag syftar på är skärm, cpu&gpu.

Jag tror Nintendo till stor del går så bra för de har så många bra spel som endast finns till deras konsol. Hade Zelda, Supermario, Metroid etc ej funnits så hade nog försäljngen varit därefter.

Permalänk
Medlem

Det vore fantastiskt roligt om Nintendo för en gångs skull satsade på grafiken i sina spel.
För många av spelen är faktiskt väldigt fina när dom körs på hårdvara som klarar högre upplösning och kantutjämning.
Ett bra spel är ett bra spel oavsett, men hur man än vrider på det så tillför bra grafik mycket. Vi pratar ju moderna spel nu, inte retro Nintendo som har sin charm.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det har ju ryktats om en uppföljare nästan ändå sen Switch:en lanserades, men ovanligt att Nintendo kommenterar.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Såklart de inte vill ha ett sådant rykte som får folk att avvakta med sitt köp.

Nintendo Switch är annars ett klassisk exempel på när "dålig hårdvara" säljer som smör och där köparna ropar argument av typen 640k ought to be enough for anybody, den som påstår annat bara trollar. Det jag syftar på är skärm, cpu&gpu.

Jag tror Nintendo till stor del går så bra för de har så många bra spel som endast finns till deras konsol. Hade Zelda, Supermario, Metroid etc ej funnits så hade nog försäljngen varit därefter.

Nintendos spel är så klart ett viktigt dragplåster, men man ska nog inte underskatta hårdvaran heller. Prestandan lämnar förstås en del att önska, men formfaktorn och enkelheten gör den väldigt attraktiv för den stora massan.

Permalänk
Medlem

Nu kommer folk köpa Switch som tusan i julhandeln.
Smart drag av Nintendo.

Permalänk
Medlem

Ryktena låter trovärdiga. Känns mer som det vanliga, Nintendo är börsnoterat och har de inte informerat ägarna så kan de heller inte bekräfta uppgifter. Nintendo brukar normalt inte kommentera rykten vilket gör det lite intressant att de gör det nu. Och sen vill de allmänt inte presentera något nu då de ändå inte har något att lansera inför julen. Annars hade vi redan hört om det.

Förutsätter att ryktena stämmer, inte orimliga och låter faktiskt rätt bra. Men vi får vänta lite till på att de faktiskt går ut med det. En ny Switch behövs men ändå imponerande hur länge Switch som konsoll, handhållen dessutom ändå levererat. SoC'en var gammal redan när Switch släpptes i mars 2017. Nu nästan 7 år senare så är det tydligt att spel som Zelda: Tears of the Kingdom hade behövt kraftfullare hårdvara men med tanke på spelvärlden ändå erbjuder... imponerande. Sen har vi spel som förvisso är enklare att driva men som ser sjukt läckra ut. Super Mario Wonder samt förstås Super Mario RPG-remastern som släpps i slutet av månaden.

Nu är jag idag primärt PC-spelare, stationärt men även främst Steam Deck portabelt men även min ASUS ROG-laptop men faktiskt min M1-baserade Macbook Air får lite speltid. Men vad Nintendo ändå lyckats göra med gamla goda Tegra? Imponerande.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det vore fantastiskt roligt om Nintendo för en gångs skull satsade på grafiken i sina spel.
För många av spelen är faktiskt väldigt fina när dom körs på hårdvara som klarar högre upplösning och kantutjämning.
Ett bra spel är ett bra spel oavsett, men hur man än vrider på det så tillför bra grafik mycket. Vi pratar ju moderna spel nu, inte retro Nintendo som har sin charm.

Personligen njöt jag av grafiken i Zelda BOTW varje gång jag spelade det på 55" TV via Switch. Sen finns det säkert saker att anmärka men jag var riktigt imponerad faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

med andra ord är ryktena sanna, ser fram emot en ny Nvidia Shield TV.

Tack gode gud, ja! Jag köpte den billigare cylindern några år sedan och har (efter ganska många android uppdateringar) börjat ångra att jag inte pungade ut för den dyrare (och aningen snabbare) varianten. Jag hoppas verkligen att något kommer nästa år.

Permalänk
Medlem

”Det florerar rykten, huvudsakligen på internet, som om det vore bekräftad information, men de stämmer helt enkelt inte”

Så det han säger är att det inte stämmer att det är bekräftad information. Det vill säga att Nintendo har inte bekräftad ryktena, och de stämmer ju.

Permalänk
Medlem

Nej det kommer ingen "switch2" utan kommer med ett nytt namn 🤣

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Nej för Nintendo har ju aldrig tidigare förnekat ett rykte som senare visat sig vara sant… 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Nu kommer folk köpa Switch som tusan i julhandeln.
Smart drag av Nintendo.

Mm försäljningen av switchen skulle störtdyka om dom tillkännagav att tvåan var på g.

Permalänk

Snart så! Switch U

Permalänk
Medlem

Nintendo vi fattar att ni inte kan/vill bekräfta men snällla sluta ljug.
Bättre hålla tyst än att ljuga.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Switch är ju jätteutdaterad, för kommande PS5 Pro så kommer ju Nintendo vara ännu längre bakom dagens hårdvara som bedriver dagens konsoler.

Jag tar hans uttal med en nypa salt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det kommer inte en Switch 2 utan en Super Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnejs21:

Personligen njöt jag av grafiken i Zelda BOTW varje gång jag spelade det på 55" TV via Switch. Sen finns det säkert saker att anmärka men jag var riktigt imponerad faktiskt.

Sure, men har du sett samma spel på en tv från en PC?
Det är verkligen amazing.

Så här spelade jag det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av arowicki:

Det kommer inte en Switch 2 utan en Super Switch.

Personligen skulle jag gärna se att den heter ”New Nintendo Super Switch U XL”

Permalänk
Medlem

Skiter personligen i ryktena kring uppföljaren, bara det kommer en!
Jag har njutit så många timmar med min Switch att det behövs en ny, med mer hårdvara så alla spel iaf klarar 60FPS med bättre grafik på spel som Zelda, Mario etc. Samt mer Luigi!

Spelkonsoll har man bara för dessa no-life spel som bara är humoristiska utan att behöva använda hjärnan. Det gör man på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Personligen skulle jag gärna se att den heter ”New Nintendo Super Switch U XL”

Det är hög tid att vi får en Nintendo Switch Color.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nintendo vi fattar att ni inte kan/vill bekräfta men snällla sluta ljug.
Bättre hålla tyst än att ljuga.

Det är antagligen ingen lögn. Han sa inte att det inte kommer komma en uppföljare. Han sa bara att "rykten" kring Switch 2 är osanna. Att det finns rykten som inte är sanna, är dock redan allmänt känt hos gemene man

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det är antagligen ingen lögn. Han sa inte att det inte kommer komma en uppföljare. Han sa bara att "rykten" kring Switch 2 är osanna. Att det finns rykten som inte är sanna, är dock redan allmänt känt hos gemene man

Enligt artikeln påstår han ju att Nintendo inte visat upp hårdvaran för spelutvecklare.
Jag har svårt att tro på det när vi är så pass nära ny generation.
Att ingen utvecklare skulle ha sett eller haft tillgång till utvecklingskit låter bs.

Men det kan ju vara sant och att Nintendo struntar i en release 2024. Det som talar emot det är väl att Nintendo knappt utannonserat fler spel till Switch.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Nintendo kommer med något nytt och annorlunda!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowicki:

Det kommer inte en Switch 2 utan en Super Switch.

Jag tror den kommer att heta något helt annat.
Dom har redan provat att döpa en konsol samma namn.

Wii och Wii U

Undviker nog Switch och Super Switch eller Switch U då folk har färskt i minnet vilken flopp Wii U var. Inte heller något liknande namn som Nintendo Shift eller Nintendo Swift.

Men tror fortfarande dom vill ha något som påminner om att man kan byta mellan TV och bärbar. Kanske dom adderar ett VR moment och ett blir en Tri-platform? Nintendo Trinity?