Youtube blockerar annonsblockerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

"Problemet" är väl att man får rätt mycket för priset. Man får väl youtube music & högre bitrate & sånt skit med eller har jag fel?

Nejdå, du har rätt!

När man köper Premium så får man dels reklamfritt, och mot sponsorterror så drar man bara ner sponsorblock!

Förutom reklamfritt så ingår även höjd bitrate, ingen natt/dag skillnad men noterbart!

Sen får du även med YouTube Music där du också kan spela upp i bakgrunden oavsett enhet!

Så egentligen så får man rätt mycket i utbyte mot de där 120:-!

I dagens läge kostar ju till och med en rejälare pizza i princip lika mycket, men folk kommer alltid klaga, hade det kostat 30 spänn så hade de velat ha det för 5 spänn istället!

YouTube går inte med förlust direkt, men om alla skall fiska i gratis-sjön så blir den sjön också tömd!

Jag blockar för att jag inte har råd att avvara 120:- som det är nu! (Försörjningsstöd) men i samma sekund jag kan så blir jag premium-medlem!

Älskar att kunna spela upp både klipp och musik i bakgrunden med släckt skärm på luren, för att inte tala om att slippa reklamen och dessutom kunna se 1080P klipp i lite krispigare kvalitét!

Jag har provat det, jag vill tillbaka!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Och så försvann fördelarna på Opera GX igen. Jävla Google!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Jag har nu blivit tvungen att slå på YT-annonsering på datorn i sovrummet men inte i vardagsrummet där jag skriver detta? Bara en tidsfråga innan det blir här med?🤔

Jag tänkte investera i ett årsprenumeration på YT Premium men det finns ej tillgängligt i Sverige vilket är högst underligt. Vill Google inte ha mina pengar snabbt i förväg? Jag ogillar att betala massor av småsummor varje månad för det är sådant som leder till "många bäckar små" ekonomiskt.

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem

Annonsblockerare blockerar Youtube här. 🤟🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag har nu blivit tvungen att slå på YT-annonsering på datorn i sovrummet men inte i vardagsrummet där jag skriver detta? Bara en tidsfråga innan det blir här med?🤔

Jag tänkte investera i ett årsprenumeration på YT Premium men det finns ej tillgängligt i Sverige vilket är högst underligt. Vill Google inte ha mina pengar snabbt i förväg? Jag ogillar att betala massor av småsummor varje månad för det är sådant som leder till "många bäckar små" ekonomiskt.

Mvh,
WKL.

Skrivet av Dem8n:

Annonsblockerare blockerar Youtube här. 🤟🏻

För mig fungerar Brave fortfarande utan problem med adblockering

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Att uppdatera och hålla på med Ublock origion tog bort det ett tag. Nu är det tillbaka igen - vafan! Vägrar betala, finns ingen annan adblocker som är på tårna om google?

Permalänk
Medlem

Till och med FBI rekommenderar annonsblockerare:
https://www.ic3.gov/Media/Y2022/PSA221221?=8324278624

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Att uppdatera och hålla på med Ublock origion tog bort det ett tag. Nu är det tillbaka igen - vafan! Vägrar betala, finns ingen annan adblocker som är på tårna om google?

Fungerar fortfarande alldeles utmärkt för mig med Brave som webbläsare. Testa det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

När jag valde att ta bort mina insticksmoduler i FireFox från "Tab bar" eller "Toolbar" tror jag det heter så fungerar min Adblock & Adblock Plus helt plötsligt igen på YT? Så är det på min HTPC sedan länge tillbaka för att de röda ikonerna inte ska bränna sönder OLED-TV:n. Där har jag aldrig fått problemet heller med blockerad Adblock.

Men `window`-objektet har ingen koll på vilka insticksmoduler som används så hur kan YT helt plötsligt misslyckas att blockera bara för att jag tar bort dem från "Toolbar"? Jag har alltså hela tiden kunnat se YT reklamfritt på HTPC:n där mina insticksmoduler alltid varit osynliga i "Toolbar".

Nu har väl Googles spindel läst detta så nu åtgärdas även det kryphålet antar jag!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft reklam eller adblock meddelande.
Blockerar consent.youtube.com i cookies undantag och sedan blockera alla element som är consent/cookies på YT.

Permalänk

Verkar fungera blocka som utloggad med ublock, inloggat däremot så blockeras det.

Permalänk
Medlem

I firefox funkar ublock utan några problem. Inloggad med.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

uBlock fungerar (kräver att man uppdaterar den lite då och då) men samtidigt försvinner previewbilderna, iaf på Opera GX...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

I firefox funkar ublock utan några problem. Inloggad med.

Slutade funka för mig för 1v sen.. så det är nog på utrullning till dig med ska du se.

Permalänk
Skrivet av slusk:

Slutade funka för mig för 1v sen.. så det är nog på utrullning till dig med ska du se.

Slutade fungera för mig också för ett par veckor sedan men efter att ha genomfört de enkla åtgärder som finns beskrivna tidigare i tråden så funkar det igen.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

I firefox funkar ublock utan några problem. Inloggad med.

Halvt ja

Skrivet av slusk:

Slutade funka för mig för 1v sen.. så det är nog på utrullning till dig med ska du se.

Skrivet av GannTrader:

Slutade fungera för mig också för ett par veckor sedan men efter att ha genomfört de enkla åtgärder som finns beskrivna tidigare i tråden så funkar det igen.

För mig fungerar ublock när jag går direkt till en video, men om jag sen går till en annan video så säger den att jag har adblock fram tills att jag uppdaterar sidan, då startar den videon, men måste uppdatera sidan så fort jag går till en annan video

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Halvt ja
För mig fungerar ublock när jag går direkt till en video, men om jag sen går till en annan video så säger den att jag har adblock fram tills att jag uppdaterar sidan, då startar den videon, men måste uppdatera sidan så fort jag går till en annan video

Hos mig funkar det utan några problem. Har bara ublock installerad. Inga andra adblockers. I firefox då. Chrome funkar inte alltid då chrome ägs av google så de är nog mer angelägna att fixa det.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hos mig funkar det utan några problem. Har bara ublock installerad. Inga andra adblockers. I firefox då. Chrome funkar inte alltid då chrome ägs av google så de är nog mer angelägna att fixa det.

Jag har bara unlock aktiverat på YouTube, förutom Firefox's egna skydd och sponsorblock

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Att uppdatera och hålla på med Ublock origion tog bort det ett tag. Nu är det tillbaka igen - vafan! Vägrar betala, finns ingen annan adblocker som är på tårna om google?

För dig som vägrar så kan du om du orkar ändra watch?v= till embed/
Borde fortfarande fungera, men nackdelen är ju hur drygt det är att ändra URLen för varenda video

Permalänk
Medlem

Kan nu se utan reklam med adsblocker på alla mina konton, vete fan vad som hände där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Kan nu se utan reklam med adsblocker på alla mina konton, vete fan vad som hände där

Fylleköpt Premium?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Fylleköpt Premium?

Nope!

Kunde se på de andra kontona trots "block" nu helt plötsligt kan jag se på den sista