Kan använda delar av streamingtjänst jag inte längre betalar för

Permalänk
Medlem

Kan använda delar av streamingtjänst jag inte längre betalar för

Jag har idag loggat in på en streamingtjänst jag inte använt på ett år och upptäcker att jag faktiskt kan använda delar av den fast jag slutade betala för ganska precis ett år sedan.
Frågan lyder är det någon risk för att jag blir återbetalningsskyldig om jag använder tjänsten då jag faktiskt inte betalar för den eller är det som om dom skulle ha missat att blocka någon kanal på tvn som jag inte betalar för och det är deras problem om dom inte blockar mej från deras innehåll?

Visst det känns omoraliskt att inte betala för något som jag faktiskt använder men samtidigt känns det nästan korkat att behöva göra dem medvetna om problemet för att sedan belöna dem med pengar.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Förlåt om jag är korkad men hur svarar det på min fråga?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Kan du använda "delar" av en streamingtjänst? Du får nog utveckla det lite grann.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Kan du använda "delar" av en streamingtjänst? Du får nog utveckla det lite grann.

Vill inte avslöja vilken streamingtjänst det är (då jag egentligen bara är intresserad av den delen jag har upplåst och inte vill att dom löser problemet) så jag använder mej av ett exempel på ett likvärdigt krux:
Låt säga att jag skaffade netflix billigaste abonnemang för ett år sedan och sedan snabbt ångrade mej och uppgraderade till 4K abonnemanget för att sedan avsluta det direkt då jag endast ville ha det i en månad.
Idag när jag då loggar in upptäcker jag att jag kan se allt som finns i 4K men material som inte finns tillgängligt i 4K kan jag inte se alls utan får då valet att välja typ av abonnemang istället.

Det här är dock inte vad som händer och jag har mitt abonnemang någon annanstans men det är ett likvärdigt exempel.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Vill inte avslöja vilken streamingtjänst det är (då jag egentligen bara är intresserad av den delen jag har upplåst och inte vill att dom löser problemet) så jag använder mej av ett exempel på ett likvärdigt krux:
Låt säga att jag skaffade netflix billigaste abonnemang för ett år sedan och sedan snabbt ångrade mej och uppgraderade till 4K abonnemanget för att sedan avsluta det direkt då jag endast ville ha det i en månad.
Idag när jag då loggar in upptäcker jag att jag kan se allt som finns i 4K men material som inte finns tillgängligt i 4K kan jag inte se alls utan får då valet att välja typ av abonnemang istället.

Det här är dock inte vad som händer och jag har mitt abonnemang någon annanstans men det är ett likvärdigt exempel.

Du behöver ju inte berätta vilken streamingtjänst det handlar om bara för att förklara vilka delar du har tillgång till ändå?

Flera tjänster låter dig titta obegränsat på vissa avsnitt (ofta första avsnitten i en serie), vissa tjänster har gratisvarianter med reklam osv.

Hur som helst, nej, du kommer inte bli debiterad i efterhand. Men det troliga är att det finns en helt vanlig anledning till varför du kan kolla på vissa saker.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du behöver ju inte berätta vilken streamingtjänst det handlar om bara för att förklara vilka delar du har tillgång till ändå?

Flera tjänster låter dig titta obegränsat på vissa avsnitt (ofta första avsnitten i en serie), vissa tjänster har gratisvarianter med reklam osv.

Hur som helst, nej, du kommer inte bli debiterad i efterhand. Men det troliga är att det finns en helt vanlig anledning till varför du kan kolla på vissa saker.

Tack för svar men nej det finns inte en chans att det här skulle vara gratis utan det här är vad den här streamingtjänsten nog tjänar in sina största pengar på.
Jag trodde först att dom hade släppt hela tjänsten fri under helgen bara för att locka nya tittare men hittar ingenting om det på deras hemsida eller någon annan stans och dessutom är det konstigt att det inte är hela utbudet som är fritt heller.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag säger bara början på 2000-talet, dial-up och Telia-konton som vart på vift….

Det var tider de ! 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Efter klargörande via PM så ligger nog felet hos företaget, så det är bara att njuta av gratis material medan du kan!

Visa signatur

press nu1mlock