BlizzCon 2023 - Blizzardfesten startar!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

BlizzCon 2023 - Blizzardfesten startar!

Det är dags för Blizzards årliga communityevent där spelstudion historiskt sett levererat sina största spelnyheter kring aktiva och kommande titlar. Festen varar hela helgen med diverse liveströmmar, turneringar och andra tävlingar kring företagets IP:n, men under öppningsceremonin väntas det bli fullsmockat med nyheter. Specifikt vad som presenteras är okänt, men mer information om Diablo IV-expansion borde i alla fall vara med på schemat. Vidare lär det dyka upp uppdateringar kring World of Warcraft, Overwatch 2 och Hearthstone.

Detta blir för övrigt första BlizzCon efter att Microsofts köp av spelstudion rott i hamn, vilket kan leda till överraskningar som att Blizzardtitlar bakas in i Game Pass eller liknande.

Öppningsceremonin drar igång 19:00 ikväll och kan ses via videorutan här nere. Samtliga scenaktiviteter kommer liveströmmas och till skillnad från tidigare år ska alla händelser vara tillgängliga utan att du behöver köpa virtuell biljett, vilket är snällt.

Vad hoppas du dyker upp under kvällen? Nya klasser till Diablo IV? Warcraft 4? World of Warcraft 2? Heart of the Storm-karaktärer i Call of Duty: Warzone? Dela med dig av dina tankar!

Permalänk
Medlem

Sambon gissar på att dom slopar World of Warcraft och kör all-in på Warcraft Rumble Kaaanske i en lite oseriös ton.

Blir väl de vanliga. Visar trailer till nästa Wow expansionen, förmodligen QoL patch announce till Diablo 4(kanske content med?).

Hoppas "Classic" stannar i WOTLK & de hittar på något nytt, såsom Classic+ istället för att bara gå på nästa expansion.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Warcraft 4 och wow classic+ ligger högst på min önskelista

Permalänk
Medlem

Gissar på wow till game pass men nu bettar jag stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Sambon gissar på att dom slopar World of Warcraft och kör all-in på Warcraft Rumble Kaaanske i en lite oseriös ton.

Blir väl de vanliga. Visar trailer till nästa Wow expansionen, förmodligen QoL patch announce till Diablo 4(kanske content med?).

Hoppas "Classic" stannar i WOTLK & de hittar på något nytt, såsom Classic+ istället för att bara gå på nästa expansion.

Har väl redan läckt information om Cataclysm?

De tjänar mer pengar på att släppa ny exp än att stanna. Så det lär hända.

Den stora nyheten vore Classic+ och vad det nu skulle kunna inbära. Retail WoW är helt ointressant för mig iaf.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ladda telefonerna

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Förbered era cringe-körtlar...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på classic+ där de lägger tid och energi på questlines och zoner som aldrig blev klara i vanilla när det begav sig

Permalänk
Medlem

Hoppas på en uppföljare till World of Warcraft

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Om någon version av WoW skulle kunna hamna på Game Pass, så är det nog classic. Vanliga WoW lär aldrig hamna där.

Jag har inget hopp för Blizzard längre. D4 är det första Blizzardspel jag har skippat helt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

varför kan jag inte bara få mer starcraft?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

varför kan jag inte bara få mer starcraft?

Det är lugnt, det kommer idag. Det vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Gissar på wow till game pass men nu bettar jag stort

Det skulle vara riktigt fint. Spelar knappt WoW nu förtiden, men ibland blir man sugen och då skulle det vara bra om man slapp betala för en hel månad.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

warcraft 4, du hörde det här först.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag bryr mig bara om Warcraft Rumble o Hearthstone. Hoppas på allt möjligt kring de.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Är det 21:30 de ska snacka om wow classic?

Permalänk
Medlem

Det behöver städas upp riktigt ordentligt hos Blizzard, vad sysslar dom med?

Permalänk
Medlem

Ursäkta.. men vilken jävla dynga detta var total disappointment. All build up till detta magplask.

Permalänk
Inaktiv

WoW-segmentet under introduktionen var ju helt stolligt. Känner mig fetpeppad för första gången på mer än ett halvt decennium typ. Känns som när man kom in i Legion och upptäckte hur episk berättelsen var, och nu har vi för första gången på länge någon som tar ett helhetsgrepp över loren i spelet istället för Danusers inkompetenta hattande fram och tillbaka utan att slutföra någonting i historieberättandet som han försökte leverera.

Alts som warparty eller vad det nu hette och sånt verkar också spännande, väntar på att få veta mer om det. Dynamisk flygning med vanliga mounts - fetgrymt. Drakflygning är helskönt, kan vi även få det i de gamla zonerna blir det ännu bättre.

Känner mig riktigt entusiastisk faktiskt.

Permalänk
Medlem

jag slutade lyssna efter dom sa Dark Ranger.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Mediokert

Bättre att dom uppdaterar grafikmotor och kör från start med det mesta.
Inget att hänga i julgranen detta tyvärr.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

€90 för "3 Days Early Access to The War Within" Sådant borde inte finnas i Wow.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mr.Borka:

Förbered era cringe-körtlar...

Jag klarar inte av att kolla på sånt, såg någon minut men fick stänga av

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Haha, herregud. Ett nytt Warcraft-spel, sa de. Naivt nog blev jag lite intresserad. Sedan sa de att det blir ett mobilspel. "Do you guys not have phones?" - varför finns det lite hopp kvar i mig när det gäller Blizzard?

De vet att fansen blir otroligt jävla besvikna (enda sättet att undvika det hade väl varit om de announcat WC4 samtidigt). Men det går väl inte att säga nej till t.ex den kinesiska marknaden på nån miljard potentiella köpare, där mobilspel är betydligt populärare.

Permalänk
Medlem

Behöver jag en mobiltelefon för att titta på det här eller funkar det även med stationär/laptop? ^^

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnarok:

€90 för "3 Days Early Access to The War Within" Sådant borde inte finnas i Wow.

Är ju bara att titta innantill i bilden du själv länkade så ser man att man får lite mer än så för pengarna.

Sen om man tycker det är värt det eller inte är ju såklart upp till en själv, men man kan ju åtminstone vara korrekt i hur man representerar situationen tycker jag. Visst är den dyraste versionen en hel del pengar, men WoW-gruppen inom Blizzard sägs bestå av runt 300 personer så det är klart att det kostar på att hålla en sådan maskin gående. Särskilt som Blizz HQ ligger i kalifornien, som är en dyr delstat att bo och verka i.

Man kan även köpa de mindre kostsamma versionerna såklart, det finns ju faktiskt valmöjligheter.

Skrivet av danielwerner:

Ett nytt Warcraft-spel, sa de. Naivt nog blev jag lite intresserad. Sedan sa de att det blir ett mobilspel.

Warcraft Roblox eller vafan det heter premiärvisades för en tid sedan redan, så en fullständig nyhet är det ju inte. Själv bryr jag mig ungefär noll om sådana spel, men visst. Kan ju finnas andra som tycker det är kul kanske.

Citat:

De vet att fansen blir otroligt jävla besvikna (enda sättet att undvika det hade väl varit om de announcat WC4 samtidigt). Men det går väl inte att säga nej till t.ex den kinesiska marknaden på nån miljard potentiella köpare, där mobilspel är betydligt populärare.

RTS-spel är ingen stor genre längre, tower defense-spel och liknande i mobiltelefoner är det som gäller numera. Blizz har ju i princip lagt ned Starcraft 2, så att de skulle utveckla ett nytt dator-RTS i Warcraft-universat förefaller osannolikt till max. WoW har tagit över historieberättandet där sedan länge, ett nytt RTS skulle bara grumla till vattnet när de ska försöka börja smida sin nya episka historia.

Permalänk
Medlem

Wow vilken besvikelse! Här hade de chansen att verkligen styra tillbaks skutan i rätt riktning med annonsering av Classic+ och en episk trailer för Retail på ungefär samma Azeroth-tema.

Istället ger man Metzen uppdraget att sitta och klura ut hur han ska sy ihop det nuvarande narrativet och beskedet vi får är att det kommer ta 4-5 år? Samtidigt som man förmodligen lär smyga in en ny modell där tiden mellan expansioner kortas ned. Får vi fortfarande betala samma pris för detta så ökar Blizzard sin intjäning eftersom de slipper göra X.3 patcher.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och unsubscriba på en sista gång för alla. Detta går inte att acceptera längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Är ju bara att titta innantill i bilden du själv länkade så ser man att man får lite mer än så för pengarna.

Sen om man tycker det är värt det eller inte är ju såklart upp till en själv, men man kan ju åtminstone vara korrekt i hur man representerar situationen tycker jag. Visst är den dyraste versionen en hel del pengar, men WoW-gruppen inom Blizzard sägs bestå av runt 300 personer så det är klart att det kostar på att hålla en sådan maskin gående. Särskilt som Blizz HQ ligger i kalifornien, som är en dyr delstat att bo och verka i.
...

Haha men sluta bara Lenny. Nog för att en produkts värde är subjektiv, men du får det att låta som att det är synd om det gigantiska företaget Activision Blizzard och dess pengar de gör i vinst.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av anon132576:

Är ju bara att titta innantill i bilden du själv länkade så ser man att man får lite mer än så för pengarna.

Sen om man tycker det är värt det eller inte är ju såklart upp till en själv, men man kan ju åtminstone vara korrekt i hur man representerar situationen tycker jag. Visst är den dyraste versionen en hel del pengar, men WoW-gruppen inom Blizzard sägs bestå av runt 300 personer så det är klart att det kostar på att hålla en sådan maskin gående. Särskilt som Blizz HQ ligger i kalifornien, som är en dyr delstat att bo och verka i.

Förtydligande: Jag tycker inte man skall kunna köpa fördelar i Wow med pengar. Mounts, transmog allehanda skit spelar ingen roll. Men att spela 3 dagar tidigare för man betalar mer är att köpa en fördel, som jag då inte tycker borde finnas i Wow.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Är ju bara att titta innantill i bilden du själv länkade så ser man att man får lite mer än så för pengarna.

Sen om man tycker det är värt det eller inte är ju såklart upp till en själv, men man kan ju åtminstone vara korrekt i hur man representerar situationen tycker jag. Visst är den dyraste versionen en hel del pengar, men WoW-gruppen inom Blizzard sägs bestå av runt 300 personer så det är klart att det kostar på att hålla en sådan maskin gående. Särskilt som Blizz HQ ligger i kalifornien, som är en dyr delstat att bo och verka i.

Om du spelar wow så vet du att 3 dagar kan ge mycket. typ en hel extra karaktär på max level innan säsongen drar igång; mer farm i heroics, professions etc. Det är inte som i Diablo4 eller Starfield där det inte spelar någon roll och det inte är en levande värld med konkurrens.

Vad gäller stackar fattiga blizzard och Kaliforniens hutlösa löner: Du missade försäljningen av moderbolaget? Att det är månadsavgift för spelet? Att de har en shop för kosmetiska föremål och guld (tokens)? Att företag inte fungerar på så sätt att intäkt för grupp A avser utgift för grupp A?