Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necrophor:

Står ju Amazon Prime på den men kunde inte hitta den på Prime, inte ens trailern
Verkade faktiskt riktigt intressant... kanske kommer lite senare på Prime här i Sverige då...

Skrivet av dauit:

Trodde jag va ensam som inte lyckades hitta den på prime…

Synd att den inte verkar finnas tillgänglig i Sverige:(

Den finns hos Tele 2 Play. Men det kanske inte hjälper er?

https://www.justwatch.com/se/tv-serie/zerozerozero

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Står ju Amazon Prime på den men kunde inte hitta den på Prime, inte ens trailern
Verkade faktiskt riktigt intressant... kanske kommer lite senare på Prime här i Sverige då...

Från 2019 så den kanske inte dyker upp igen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

South Park: Joining the Panderverse

Haha, detta var mycket roligt! Det svingas vilt mot Hollywood, "kulturkriget", Disney och Kathleen Kennedy i synnerhet. Alla får sig en släng av den ska sägas, välförtjänta sleven! Men, det finns också viss nyans där båda sidor lyfts fram som problematiska, dvs även "toxic fandom"-falangen.

Finns också ett sidospår om corporate Amerika som var kul!

Det blir en varm rekommendation!
Ger specialen 8/10 “Put a chick in it and make her lame and gay!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

South Park: Joining the Panderverse

https://thumbnails.cbsig.net/_x/w1200/CBS_Production_Entertainment_VMS/2023/10/10/2271286339928/SPJP_US_2023_SA_16x9_1920x1080_NB_2394311_1920x1080.jpg

Haha, detta var mycket roligt! Det svingas vilt mot Hollywood, "kulturkriget", Disney och Kathleen Kennedy i synnerhet. Alla får sig en släng av den ska sägas, välförtjänta sleven! Men, det finns också viss nyans där båda sidor lyfts fram som problematiska, dvs även "toxic fandom"-falangen.

Finns också ett sidospår om corporate Amerika som var kul!

Det blir en varm rekommendation!
Ger specialen 8/10 “Put a chick in it and make her lame and gay!”

Får helt och hålla med ovanstående Faktiskt något av det bättre som kommit från South Park på länge \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Tick (2 seasons)
Amazon Prime

Tänkte att det skulle vara något billigt skräp med superhjälte tema... men ack så fel jag hade! Riktigt välgjord och med en humoristisk inriktning som ger lite Terry Pratchett vibbar. Håller en riktigt bra nivå tycker jag där det seriösa ibland lyser igenom trots det komiska skalet. Effekterna är riktigt välgjorda och en solklar rekommendation om man vill ha ett mer humorinriktad "the boyz" där varje avsnitt dessutom är ganska kort - klockar in på runt halvtimmen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Vet inte om den nämnts innan men skulle vilja slå ett slag för Invasion (Apple tv) som nydligen blev klar med säsong 2!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kollar på Bosch: Legacy säsong två. Väldigt bra serie, även Bosch (första serien) är super!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

I helgen började jag att kolla på Gen V, och den var så bra att jag såg igenom alla avsnitt som kommit ut direkt på följd.
Blev jobbigt att kliva upp på söndagen

Ser fram emot sista avsnittet.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Tvingade mig genom de 2 senaste säsongerna av "Archer".
Vet inte exakt vad som hänt men dom är rent katastrofalt dåliga jämfört med S 1-12.
Visst Jessica Walter är ju inte med längre, men nog borde konceptet funka ändå?
Det känns nästan som att en AI har skrivit manus och regisserat, allt är välbekant men det är nånting som är fel.
Upplägget av episoderna verkar nästan vara kopierade av tidigare episoder, och dialogen trött och oinspirerande.
kort sagt, allt som gjort Archer bra genom alla åren verkar ha försvunnit.

RIP archer MAO.
Får nöja mig med att kolla igenom 12 bra säsonger istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

ZeroZeroZero

"A cocaine shipment makes its way to Europe, starting from the moment a powerful cartel of Italian criminals decides to buy it, to its journeys through Mexico, to its shipment across the Atlantic Ocean."

https://pics.filmaffinity.com/ZeroZeroZero_Serie_de_TV-127146990-large.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=3HoRfUKcvdY

Vilken jävla jackpot att av en slump hittat denna serie. Den består av 1 st säsong, totalt 8 st avsnitt och jag var helt fastslukad från första början. Se den!

Betyg 8.5 av 10.

Skrivet av Necrophor:

Står ju Amazon Prime på den men kunde inte hitta den på Prime, inte ens trailern
Verkade faktiskt riktigt intressant... kanske kommer lite senare på Prime här i Sverige då...

Skrivet av dauit:

Trodde jag va ensam som inte lyckades hitta den på prime…

Synd att den inte verkar finnas tillgänglig i Sverige:(

Den var på CMore förut (innan det blev TV4 för hela slanten) och även en sväng på HBO har jag för mig, men nu verkar den inte finnas på nån svensk tjänst alls.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Billy the Kid

https://www.imdb.com/title/tt14586544/

Helt OK, om gillar genren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har Netflix släppt en utfyllnad i Underground-världen genom att sätta fokus på Ferry (The Series).

Underground är en Tjuv-o-Polisserie angående industrin med Ecstasy i Belgien och gränsområdet runt Holland. Först kom det 3 säsonger som utgick ifrån Polisens perspektiv att gå "Underground" för att infiltrera verksamheten med pillertillverkning. Det blev mer tydligt ju längre säsongerna gick att Ferry är karaktären som är mer intressant. Underground följdes upp med en Tv-film om Ferry och nu har Netflix alltså släppt Ferry The Series.

Detta är väl inget spektakulärt kriminaldrama direkt, men jag tycker att det är välgjort och uppskattar hur jordnära serien och dess karaktärer är. Det är vanliga människor som dras med i händelseförlopp utan att egentligen vara skurk-elaka ut i fingerspetsarna.

God underhållning som jag kan rekommendera - för de som orkar lyssna på det flamländska språket blandat med lite franska och holländska.

Underground (2019')

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

South Park: Joining the Panderverse

https://thumbnails.cbsig.net/_x/w1200/CBS_Production_Entertainment_VMS/2023/10/10/2271286339928/SPJP_US_2023_SA_16x9_1920x1080_NB_2394311_1920x1080.jpg

Haha, detta var mycket roligt! Det svingas vilt mot Hollywood, "kulturkriget", Disney och Kathleen Kennedy i synnerhet. Alla får sig en släng av den ska sägas, välförtjänta sleven! Men, det finns också viss nyans där båda sidor lyfts fram som problematiska, dvs även "toxic fandom"-falangen.

Finns också ett sidospår om corporate Amerika som var kul!

Det blir en varm rekommendation!
Ger specialen 8/10 “Put a chick in it and make her lame and gay!”

Skrivet av Necrophor:

Får helt och hålla med ovanstående Faktiskt något av det bättre som kommit från South Park på länge \m/

Håller med om att den är något av de bättre som kommit ur South Park på senaste, men tyckte inte den var speciellt kul ändå. Men jag tyckte de började gå utför för länge sedan och att man gått utför sedan ”Make love, not Warcraft”, med några enskilda guldklimpar därefter.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Blue Eye Samurai, på Netflix.

Sett första 5/8 episoder och än så länge får den en stark 9,5/10 men så råkar den bara kittla mig klockrent på rätt ställe.

Hämndstory i 1600-talets feodal-japan. Animeringen är ruggigt väl gjord, ibland blandas 2D med 3D men det är subtilt gjort. Välskrivet och stämningsfullt. Fightscenerna är otroligt vackra/välkoegroferade.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ser just nu om säsong 3 av For all Mankind inför säsong 4 som börjar på fredag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Börjat kolla om ”six feet under” kommer inte ihåg så mycket mer en att det va en kanonserie.
Synd att bilden inte är den bästa,finns på Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Börjat kolla om ”six feet under” kommer inte ihåg så mycket mer en att det va en kanonserie.
Synd att bilden inte är den bästa,finns på Netflix.

Otrolig serie, kanske min favoritserie någonsin!

Tyvärr har den inte fått den behandlingen som den förtjänar från HBO. Serien har aldrig remastrats och släppts på Blu-Ray utan finns endast som uppskalad variant på HBO och nu Netflix. Dvs, det är inte "äkta" Full-HD i 1080p.

Säsongen 1&2 är filmad i 4:3-format vilket också kan upplevas som "litet" men tror att även videokvalitén förbättrades från säsong 3 och framåt där det åtminstone (frånsett att den är filmad i 16:9) output är 1080i, dvs i praktiken 720p så "HD".

Permalänk
Medlem
Skrivet av rararax:

Reacher: 6.5/10
Underhållande actionhjälte- (enl mig) show. Sevärd, men inte riktigt lika rolig som The Terminal List (som jag förmodligen hade gett 7/10).

Säsong 2 i mitten av december.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Invincible på Prime.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Historien om Sverige:
https://www.svtplay.se/82dR3Yx

Lovande första avsnitt som var intressant trots att det ’bara’ var stenåldern

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

South Park: Joining the Panderverse

https://thumbnails.cbsig.net/_x/w1200/CBS_Production_Entertainment_VMS/2023/10/10/2271286339928/SPJP_US_2023_SA_16x9_1920x1080_NB_2394311_1920x1080.jpg

Haha, detta var mycket roligt! Det svingas vilt mot Hollywood, "kulturkriget", Disney och Kathleen Kennedy i synnerhet. Alla får sig en släng av den ska sägas, välförtjänta sleven! Men, det finns också viss nyans där båda sidor lyfts fram som problematiska, dvs även "toxic fandom"-falangen.

Finns också ett sidospår om corporate Amerika som var kul!

Det blir en varm rekommendation!
Ger specialen 8/10 “Put a chick in it and make her lame and gay!”

Jag dog av skratt när Cartman vaknade upp i sängen.

Annars håller jag på att se om X-files. Håller fortfarande, bortsett från effekterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Säsong 2 i mitten av december.
https://youtu.be/qDUMVgzCxes

Första säsongen av Reacher var riktigt bra, ser fram emot säsong 2.

Permalänk
Medlem

Ser om Game of Thrones, hela serien i 4k HDR, ser trevligt ut.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Säsong 2 i mitten av december.
https://youtu.be/qDUMVgzCxes

Nice, blir 100% att kolla andra säsongen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Ser om Game of Thrones, hela serien i 4k HDR, ser trevligt ut.

Samma här, i Dolby vision
Va annat än när det sändes på hbo Nordic 👀. Faen vad kass kvalitet HBO nordic sände. Även om jag hade abonnemang så fixade jag alternativa sätt för att få bättre kvalle 🫣😄

Permalänk
Medlem

Hade helt missat Fringe tidigare men har med denna tråds hjälp börjat kika på den. Är inne på säsong tre just nu men tycker den börjar bli lite rörig.
Hoppas den blir bättre igen framåt.

Permalänk
Medlem

Mitt i ett återbesök på Deep Space 9.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Dokumentär-serien Stalker på SVT Play.

Kunde inte sluta titta, var bara tvungen att se alla tre avsnitten.

Många frågor om varför personer agerar och tänker som de gör.
Man blir som upprörd att kan fortgå så länge och hur personer kan styra ens liv så hårt.

Och förbannad hur myndigheterna behandlar anmälningarna och försöker bortförklara saker.

Mycket gripande och sevärd. Riktigt bra filmad dokumentär.

Permalänk
Medlem

GOT.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Peaky Blinders

Såg alla säsonger över de sista två veckorna. Förmodligen bästa serien jag sett!

Cillian Murphy är grym som Thomas Shelby och jag kan absolut inte tänka mig någon annan skådespelare som hade gjort rollen lika bra. För mig var han rätt okänd innan Oppenheimer, minns honom endast som Scarecrow i The Dark Knight, men nu växte han verkligen i mina ögon.

Ryktas om en eventuell film som avslutning på serien, hoppas det stämmer!

11/10 rakblad

Visa signatur