Permalänk
Medlem

Det är ju fint att det inte har förändrats ännu, men framtiden är ju fortfarande bekymret med de nya ägarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Det är ju fint att det inte har förändrats ännu, men framtiden är ju fortfarande bekymret med de nya ägarna.

Håller med, har svårt att ta deras ord på allvar numera.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jag har kört med ovpn i många år nu men råkade ut för ett nytt problem sedan förra veckan där tjänsten micro-pausar frekvent vilket förstör mina video-samtal samt spelande online. I nuläget kör jag mot Stockholm-poolen med OpenVPN. Någon annan som upplever likande problem?

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Jag har kört med ovpn i många år nu men råkade ut för ett nytt problem sedan förra veckan där tjänsten micro-pausar frekvent vilket förstör mina video-samtal samt spelande online. I nuläget kör jag mot Stockholm-poolen med OpenVPN. Någon annan som upplever likande problem?

Kanske har något med att kablar i Östersjön har blivit saboterade i veckan/förra veckan. Testa en annan server i nån annan stad. Och gå över till Wireguard, ljusår bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kanske har något med att kablar i Östersjön har blivit saboterade i veckan/förra veckan. Testa en annan server i nån annan stad. Och gå över till Wireguard, ljusår bättre.

Bra förslag att testa en annan pool för att se om det går bättre! Får prova det ikväll.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Bra förslag att testa en annan pool för att se om det går bättre! Får prova det ikväll.

/z

Jag har sedan förra veckan fått drastiska packetloss. Och enligt OVPN själva så är jag ensam om problemet. Kör jag AzireVPN med samma Obenetwork så fungerar allt suveränt.

Permalänk
Medlem

Det här var ju tråkigt. Hade jag gärna sett innan jag köpte ytterligare ett par år av OVPN...

Skrivet av zonar:

Jag har kört med ovpn i många år nu men råkade ut för ett nytt problem sedan förra veckan där tjänsten micro-pausar frekvent vilket förstör mina video-samtal samt spelande online. I nuläget kör jag mot Stockholm-poolen med OpenVPN. Någon annan som upplever likande problem?

Har haft samma problem sedan någon vecka tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Jag har sedan förra veckan fått drastiska packetloss. Och enligt OVPN själva så är jag ensam om problemet. Kör jag AzireVPN med samma Obenetwork så fungerar allt suveränt.

Vi är många som är ensamma om det. Samma besvär här oavsett vilken server jag kör i Sverige, över WireGuard. Efter nya tester så verkar enbart Stockholms poolen ha besvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Efter nya tester så verkar enbart Stockholms poolen ha besvär.

Stämmer in , hade samma problem men bytte från stockholm så funkade det.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Fler än jag som har problem med att Klarna verkar ha blockerat OVPN? Kör också via Stockholmspoolen och det verkar ofta lösa sig om man drar igång klienten och kör någon annan region/nation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Fler än jag som har problem med att Klarna verkar ha blockerat OVPN? Kör också via Stockholmspoolen och det verkar ofta lösa sig om man drar igång klienten och kör någon annan region/nation.

Ja, jag har exakt samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Ja, jag har exakt samma problem.

Har inte haft problem med Klarna men jag var uppkopplad mot Stockholm förra veckan och kunde inte logga in på min Bankapp (länsförsäkringar). Efter ett tag kopplade det och jag kopplade ner vpn och då kom jag in. Nu kör jag mot Malmö istället utan några problem. 78dagar kvar på mitt abonnemang... Fortsätta eller gå över till Mullvad är frågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Har inte haft problem med Klarna men jag var uppkopplad mot Stockholm förra veckan och kunde inte logga in på min Bankapp (länsförsäkringar). Efter ett tag kopplade det och jag kopplade ner vpn och då kom jag in. Nu kör jag mot Malmö istället utan några problem. 78dagar kvar på mitt abonnemang... Fortsätta eller gå över till Mullvad är frågan

Hade jag varit du hade jag gått över till Mullvad. Jag har inte testat dom på månader men nu flyter det på bra. Kan till och med spela med dom igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Hade jag varit du hade jag gått över till Mullvad. Jag har inte testat dom på månader men nu flyter det på bra. Kan till och med spela med dom igång.

Dock är det bara 5 enheter där och jag har 11 eller 12 på OVPN...
Får helt enkelt sparka ut min bror om jag går över 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Hade jag varit du hade jag gått över till Mullvad. Jag har inte testat dom på månader men nu flyter det på bra. Kan till och med spela med dom igång.

Om Mullvad ändå hade port forwarding kvar... AzireVPN tycks vara nästa kandidat efter OVPN för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Dock är det bara 5 enheter där och jag har 11 eller 12 på OVPN...
Får helt enkelt sparka ut min bror om jag går över 😂

Eller så skaffar du en router som du installerar wireguard på, eller så köper du bara ett till abonnemang

Permalänk
Medlem

Jo jag har så också.. men jag tillskillnad från många andra här på Sweclockers vågar faktiskt lämna hemmet dagligen 😂
Kör idag ovpn på servern, Android tv, datorn, telefon x 2, jobb datorn och även bror... Så får nog lägga det i en Docker och styra om ett vlan mot den.
Min netgate 2100 går säkert på knäna om den ska hantera det också men får nog testa.

Permalänk
Medlem

Här är en timmes lång intervju med David Wibergh om uppköpet från förra månaden, om någon orkar titta genom det (har ej hunnit). I övrigt känns det ju jävligt att OVPN ska ha blivit uppköpta, samtidigt som jag inte vet om det direkt påverkar OVPN då det ändå är ett svenskt bolag fortfarande och jag tvivlar på att de skulle införa någon hemlig loggning (även om tillförliten såklart försvunnit lite). https://www.youtube.com/watch?v=jlAk_17_F3I

Permalänk
Medlem

Frågade supporten ang. problemen med servrarna i Stockholm, men de verkar ha låst in sig på att det handlar om VPN16 som var nere för underhåll t.o.m. onsdag den 18e, alltså inte alla servrar i Stockholm.

Citat:

Ber om ursäkt för det men från och med onsdag är det 100% tillbaka till det normala. Du kan också kontrollera statusen för servern eller någon av våra andra servrar på denna länk: https://status.ovpn.com/#:~:text=last%2030%20days-,Stockholm%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Frågade supporten ang. problemen med servrarna i Stockholm, men de verkar ha låst in sig på att det handlar om VPN16 som var nere för underhåll t.o.m. onsdag den 18e, alltså inte alla servrar i Stockholm.

Lite trist att de förefaller "blåneka" att de har / har haft problem. Skapar inte precis förtroende.

Efter att jag bytte till Gbg funkade det igen för mig.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Lite trist att de förefaller "blåneka" att de har / har haft problem. Skapar inte precis förtroende.

Efter att jag bytte till Gbg funkade det igen för mig.

/z

Följde upp igen och fick nyss nedan, så var visst bara lite otydlig kommunikation. Det tycks fungera bättre för min del nu med!

Citat:

Allt relaterat till Stockholm Server påverkades vid den tiden.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Fler än jag som har problem med att Klarna verkar ha blockerat OVPN? Kör också via Stockholmspoolen och det verkar ofta lösa sig om man drar igång klienten och kör någon annan region/nation.

JA samma problem skaffa 2 servrar till men nu funkar ingen av dom 3 med klarna även haft strul med youtube
med suspicious network bytte server och funka men sen kom det igen problem efter problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

JA samma problem skaffa 2 servrar till men nu funkar ingen av dom 3 med klarna även haft strul med youtube
med suspicious network bytte server och funka men sen kom det igen problem efter problem

För mig funkar klarna utan problem med OVPN. Testat med Malmö, Stockholm och GBG.

Permalänk
Skrivet av slusk:

För mig funkar klarna utan problem med OVPN. Testat med Malmö, Stockholm och GBG.

har malmö-göteborg-sundsval å alla 3 vill inte med klarna testa malmö igen å webhallen men icke

Permalänk

youtube är iaf inga problem just nu men de va ganska nytt problem iaf för mig

Permalänk
Medlem

Nya ägarna är ett konsortium bestående av Släpo/NSA och Brittiska underrättelsetjänsten. Finns nog bara en handfull fristående VPN och dom blir nog inte gamla. Om du vill veta vad andra gör och hade oändligt med pengar skulle inte du köpa upp top 15 VPN företagen?

Snart kommer det lite downtime sen funkar det igen, ramen ska bytas till hårddiskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

har malmö-göteborg-sundsval å alla 3 vill inte med klarna testa malmö igen å webhallen men icke

Kanske får kolla upp din enhet isåfall..
Testat nu på 2 mobiler både med wifi och Telia/Tele2 samt min dator hemma och Klarna och webhallen funkar.

Permalänk
Skrivet av slusk:

Kanske får kolla upp din enhet isåfall..
Testat nu på 2 mobiler både med wifi och Telia/Tele2 samt min dator hemma och Klarna och webhallen funkar.

kolla upp min enhet.. har ju stängt av VPN och allt funkar utan problem

kommer nog troligen inte förlänga de här ovpn iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Fler än jag som har problem med att Klarna verkar ha blockerat OVPN? Kör också via Stockholmspoolen och det verkar ofta lösa sig om man drar igång klienten och kör någon annan region/nation.

Samma här från och med igår... 😅 Det går bra nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Samma här från och med igår... 😅 Det går bra nu.

Vilken server kör ni på? Just nu ligger jag på Stockholm - VPN64 och det funkar utan problem för mig.
Bytte även till VPN02 och funkar där med..
Vilken kör ni mot där det inte funkar så jag kan testa jag med?