Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Nedstängningspersonen måste kanske först fixa sitt kaffe och sedan sitta på ett meningslöst planeringsmöte som drar ut någon timme innan döden kommer.

Alltså döden för Prisjakt Classic menar jag då.

Vore ju vääääldigt trist ifall bödeln tog livet av fel Prisjakt...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Vore ju vääääldigt trist ifall bödeln tog livet av fel Prisjakt...

Ha ha, de vore ju trevligt om de valde att skrota nya prisjakt ist

Permalänk
Medlem

Nu var det slut på det roliga, classic.prisjakt.nu vidarebefodrar till https://www.prisjakt.nu/?redirect=classic.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Snipp snapp snut, så var Prisjakt slut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Nära nu. Blir upprörd varje gång jag kikar in på classic och påminns om att det snart är ett minne blott.

Nu försvann den.

Tragiskt! Prisjakt har fullständigt kört över de riktiga användarna och marknadsför sig nu till svennebanan också i samband att de kör en marknadsföringskampanj just nu.

Ledningen skiter fullständigt i all feedback i vad som är dåligt med nya prisjakt. De går helt på sin egna linje. Jag hoppas på en konkurrent som kan ta över Prisjakt men jag är tyvärr inte hoppfull.

Permalänk

Den är ju inte LITE sämre heller, typ 99% oanvändbar.
Gissar att jag enbart kommer att använda tjänsten för att bli notifierad vid prissäkningar av bevakade produkter.
Gjorde för skojs skull en jämförelse mellan några mobilen, men det gick ju inte att se ett skit. Antar att allt är anpassat för ipads och liknande skärmar.
Helvete också!

Permalänk
Medlem

Numera borde det ju gå att ta fram en motsvarande tjänst som Prisjakt, men som samlar in datan genom en språkmodell-AI. Denna robot går igenom alla säljsidor och sorterar sedan ut priset, länkar, tidpunkt, med mera. Detta sammanställs sedan på en webbsida motsvarande Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Trist att inte Prisjakts chefer läser denna tråd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Trist att inte Prisjakts chefer läser denna tråd..

Det är svårt att läsa när ens ögon är dollartecken

Permalänk

Helt omöjliga att ha någon som helst kontroll på ens bevakningar på nya prisjakt. Du får upp en liten sidofönster och det är så rörigt så det är praktiskt taget omöjligt. Hela sidan är helrörig.

En katastrof! Inte ens en ovan datoranvändare skulle orka med den sidan.

Skrivet av KungFredda:

Det är svårt att läsa när ens ögon är dollartecken

Precis vad de ser. Prisjakt har bara gjort sig mer och mer irrelevanta.

Permalänk

hur filtrerar man på "inkommen på prisjakt" antal dagar sedan?

Permalänk
Expertgissare

Och senaste tiden så har deras app börjat spruta ur sig en massa notiser om en massa skräp och "tips", är så trött på den att jag starkt funderar på att avinstallera appen och bryta allt med prisjakt. den ska vara tyst tills att en vara jag har på bevakning sänks i pris och inget annat.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av internet946:

hur filtrerar man på "inkommen på prisjakt" antal dagar sedan?

Den funktionen tog de bort på nya prisjakt du kan bara filtrera på vilket år det kom ut.

Permalänk
Bildexpert 📺

Noterar att den djupa sökfunktionen – alltså den som ligger nere i tabellen "Sök produktnamn" vid vågskålen som inom vald kategori är tänkt att fungera "live" men inte riktigt gör det. Det är upp till ett par sekunders fördröjning (varierar) på sökningarna vilket gör att man inte riktigt kan skriva fritext som i Classic. Behöver ofta pausa, rensa och låta sökfältet så att säga "nollas till default" innan jag kan försöka igen.

Det är också inkonsekvent. Till exempel fungerar "Samsung 95" för att finna de Samsung-TV som har siffran 95 i modellnamnet. Fast hur jag än försöker ger "Panasonic 800" ger 0 träffar. Skriver jag "800" få jag däremot upp modellerna, plus alla andra TV-apparater med "800" i namnet...

Filtrerar jag specifikt till kategorin Panasonic Smart-TV fungerar sökningen: https://www.prisjakt.nu/c/tv?b_23731=1&brand=6&q_name=800

Söker jag på "Panasonic 800" i den överliggande kategorin Smart-TV får jag 0 träffar: https://www.prisjakt.nu/c/tv?b_23731=1&q_name=Panasonic%25208...

"Samsung 95" på på samma ställe i kategorin Smart-TV fungerar däremot som väntat: https://www.prisjakt.nu/c/tv?b_23731=1&q_name=Samsung%252095

Skriver jag "TV Panasonic 800" i det globala sökfältet får jag också upp Panasonics TV, samt batterier på 800mA och liknande. Får också upp fler sökträffar på de som inte vill medverka/betala prisjakt.

Märks väldigt tydligt nu när jag ska dubbelkolla uppgifter och tillgänglighet till TV-guiden. Jag har svårare att finna modeller jag med Classic nådde på sekunder. Möts ofta av "0 produkter"-meddelandet på modeller jag vet finns i databasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Trist att inte Prisjakts chefer läser denna tråd..

Man får ju tänka på att Prisjakts ägare är samma som tycker att Aftonbladet är en bra och välfungerande sida. Det var nog aldrig tänkt att det skulle bli bra för oss i slutändan, bara just lönsamt för ägarna.

Problemet är nog i grunden inte Prisjakt, utan att de såldes till Schibstedt. Men jag håller med dig, nu minns jag inte tråden från dagen den grundades trots att jag följt den under åren men ganska uppenbart är det väldigt få här som trivs med sidan som den är. Och vi väntar ju på en värdig efterträdare.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Den funktionen tog de bort på nya prisjakt du kan bara filtrera på vilket år det kom ut.

Går det att filtrera på lanseringsår?

Jag såg bara 6 månader bakåt alternativ.

Permalänk
Medlem

Vägrar gå till nya utan går fortfarande till classic och låter den skicka mig vidare. Klickar sedan nej tack till Schibsteds kakor...:)

Känner mig lite dum nu, men på classic kunde man få upp alla anslutna butiker och sedan kunde man gå in på valfri och få upp en lista på vilka produkter de hade och vad de är billigast på. Nu när jag gick till nya kunde jag inte hitta någon lista över butiker utan fick leta upp en produkt jag tror den butiken har för att sedan därifrån öppna butikssidan. Men väl på butikssidan hittar jag inte produktlistan. Är den borttagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Vägrar gå till nya utan går fortfarande till classic och låter den skicka mig vidare. Klickar sedan nej tack till Schibsteds kakor...:)

Känner mig lite dum nu, men på classic kunde man få upp alla anslutna butiker och sedan kunde man gå in på valfri och få upp en lista på vilka produkter de hade och vad de är billigast på. Nu när jag gick till nya kunde jag inte hitta någon lista över butiker utan fick leta upp en produkt jag tror den butiken har för att sedan därifrån öppna butikssidan. Men väl på butikssidan hittar jag inte produktlistan. Är den borttagen?

Den har aldrig funnits (i nya prisjakt)

Produktlista per butik
Billigaste priser per butik
Antal dagar på prisjakt
Detaljerad prishistorik

Aldrig sett en komplett lista men det finns en del

Permalänk
Medlem

Eftersom prisjakt inte lyssnar: Borde vi inte lyfta alla problem med ägarna direkt (Schibstedt). De är kanske inte helt informerade om alla problem som deras dotterföretag dras med (förrän de undrar varför antalet besökare har halverats).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Wow trodde ingen skulle agera och börja dra i detta, men tack

Hej, har fått svar från "högre upp" i prisjaktkedjan.
Fick detta nu, från en av oss som jobbar med just Dagens Deals:

" Vi sorterar deals på popularitet på produkterna. Ett enkelt sätt att få upp andra nyare deals är att använda vår sortering och filtreringslösning. Där kan man sortera på antingen högst prissänkning eller nyast deal. Det går även att använda filter för att se deals inom en specifik % förändring från pristrenden. Hoppas att detta kan göra möjligheterna för att hitta mer spännande deals framåt bättre. "

Om inte, fråga på och/eller skicka PM. Så bifogar jag till Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Eftersom prisjakt inte lyssnar:

Vi lyssnar; skicka till deras kundtjänst eller skicka frågor här via mig, så går det vidare snabbare.

edit: När jag säger "vi" menar jag minhembio.com och prisjakt, prisjakt äger minhembio. Jag är en moderator där borta och har därför lite ingångar. Jag är vare sig mer eller mindre än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nu försvann den.

Tragiskt! Prisjakt har fullständigt kört över de riktiga användarna och marknadsför sig nu till svennebanan också i samband att de kör en marknadsföringskampanj just nu.

Ledningen skiter fullständigt i all feedback i vad som är dåligt med nya prisjakt. De går helt på sin egna linje. Jag hoppas på en konkurrent som kan ta över Prisjakt men jag är tyvärr inte hoppfull.

Skrivet av e_kjellgren:

Den är ju inte LITE sämre heller, typ 99% oanvändbar.
Gissar att jag enbart kommer att använda tjänsten för att bli notifierad vid prissäkningar av bevakade produkter.
Gjorde för skojs skull en jämförelse mellan några mobilen, men det gick ju inte att se ett skit. Antar att allt är anpassat för ipads och liknande skärmar.
Helvete också!

Skrivet av NS-10M:

Numera borde det ju gå att ta fram en motsvarande tjänst som Prisjakt, men som samlar in datan genom en språkmodell-AI. Denna robot går igenom alla säljsidor och sorterar sedan ut priset, länkar, tidpunkt, med mera. Detta sammanställs sedan på en webbsida motsvarande Prisjakt.

Nu är jag lite "biased" men vad vill ni ha?

Skriv en lista på vad som är bra och vad som är dåligt nu.
Samt vilka funktioner saknas som ni vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Trist att inte Prisjakts chefer läser denna tråd..

Skrivet av KungFredda:

Det är svårt att läsa när ens ögon är dollartecken

Skrivet av Dinkefing:

Helt omöjliga att ha någon som helst kontroll på ens bevakningar på nya prisjakt. Du får upp en liten sidofönster och det är så rörigt så det är praktiskt taget omöjligt. Hela sidan är helrörig.

En katastrof! Inte ens en ovan datoranvändare skulle orka med den sidan.

Precis vad de ser. Prisjakt har bara gjort sig mer och mer irrelevanta.

Lyfter detta.(alltså lyfter det till högre ort hos prisjakt, inte bump av tråden)

Permalänk
Medlem

@Falcon
Självklarheter och lågt hängande frukt:
* Att alla huvudkategorier finns på i blickfokus på startsidan utan att man måste klicka på kategori-knappen längst upp till vänster eller gå ner längst på sidan.
* Att man kan välja "jämför" direkt på en filtrerad lista över produkter.

Och det heter "erbjudanden" och inte "deals" på svenska. Men det lär väl inte rättas gissar jag.

Permalänk
Hedersmedlem

@Falcon
Lyft gärna upp dessa inlägg. Lägg märke hur många som gillat dem också, just sånt här är nog sådant som väldigt många mer tekniskt insatta bryr sig väldigt mycket om.

#20211026

#20223647

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av clnr:

@Falcon
Självklarheter och lågt hängande frukt:
* Att alla huvudkategorier finns på i blickfokus på startsidan utan att man måste klicka på kategori-knappen längst upp till vänster eller gå ner längst på sidan.
* Att man kan välja "jämför" direkt på en filtrerad lista över produkter.

Och det heter "erbjudanden" och inte "deals" på svenska. Men det lär väl inte rättas gissar jag.

Det finns inga självklarheter eller "lågt hängande frukt" eftersom allt är subjektivt.
Därför jag bad om en lista; vad är bra? vad är mindre bra? vad är riktigt illa?

Personligen håller jag med dig om att erbjudanden är bättre än dagens deals...

Men vi har ju i hela samhället anammat svengelskan. Tror kanske inte erbjudande eller deals är avgörande för prisjakt, just nu.
Eller?

Permalänk
Medlem

Jag lämnade nu Prisjakt efter ~15 år och registrerade ett konto på Pricerunner och ger det en chans då man ändå måste gå över till en sämre plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@Falcon
Lyft gärna upp dessa inlägg. Lägg märke hur många som gillat dem också, just sånt här är nog sådant som väldigt många mer tekniskt insatta bryr sig väldigt mycket om.

#20211026

#20223647

Kollar direkt. Tack.

Permalänk
Medlem

De ju bara se vad utvecklarna gjort med Blocket med, tror nog dom bollar mycket med varandra utvecklarna där och på prisjakt då de ägs av samma koncern.

Permalänk
Medlem

Nya ikonerna på första-sidan gör det svårt att hitta saker (trodde allvarligt de tagit bort underkategorin för Dator-saker då jag inte hitta den först) och hur de ställt om kategorierna på samma sida är helt befängt.