Garderobsrensning - GPUs, CPUs, PSU, RAM, IMac 21.5 2013, Moderkort

Permalänk
Medlem

Garderobsrensning - GPUs, CPUs, PSU, RAM, IMac 21.5 2013, Moderkort

Tjena!

Då var det dags att rensa lite inne i garderoben då jag har en del grejer som just nu bara står och samlar damm. Det är lite blandade komponenter som blivit över från senaste gången jag uppgraderade.

Det som finns är:

IMac:
IMac 21.5 tums, sent 2013.
CPU: 2,7 GHz Quad-Core Intel Core I5
RAM: 8 GB
Grafik: Intel Iris pro 1536 MB
Följer också med original mus och tangentbord. Båda två tar vanliga batterier.
Prisidé: 800 kr
Datorn har använts i ett antal år och aldrig upplevt några problem. Skicket på den är översiktligt bra förutom att den tyvärr lyckats få några "kryp" som lyckats ta sig in under skärmen och skapar små svarta prickar. Försökte fånga en på bild. Det har varit 2-3 stycken tidigare när jag tog fram datorn idag lyckades jag personligen bara hitta en. Kan mycket väl missat de andra.

GPUs
EVGA GTX 970 4 GB prisidé: 400 kr

AMD Radeon RX 480 8 GB prisidé: 400 kr
Båda två har använts fram till ungefär ett år sedan och inte funktions testade sedan dess. Men båda funkade bra tidigare.

CPUs
AMD FX 8350 prisidé: 200 kr

AMD FX 6350 prisidé: 50 kr
8350 har använts i min tidigare dator och strulade aldrig sitter för närvarande kvar i moderkortet som också är med i annonsen. Kan säljas seperat eller tillsammans. 6350 har inte använts på rätt länge och legat fritt i en påse och gav pinsen en titt och vissa är på håret om dem är lite böjda eller inte.

Moderkort:
Gigabyte GA-970A-D3P AM3+ prisidé: 300 kr
Moderkortet som användes i min tidigare dator inte heller några problem under åren den användes.

RAM:
Kingston HyperX blu (2x8 GB) DDR3 prisidé: 100 kr
Kingston HyperX genesis (2x4 GB) DDR3 prisidé: 50 kr
Hyperx blu var använd i den tidigare datorn och funkade bra. Genesis RAMen har inte varit använd på längre tid så osäker på dess funktion.

PSU:
Cooler Master v750 prisidé: 100 kr
PSU som ser väldigt fräsch ut, har dock aldrig provat om den funkar själv. Var tilltänkt till mitt nya system men kunde istället använda min gamla PSU istället så legat orörd. Köptes på tradera av GGServer för ungefär ett år sedan.

Som jag nämnt på vissa ställen har inga av komponenterna funktions testats på över ett år. Så lämnar alltså ingen garanti på att allt funkar trots att jag tror att större delen inte ska vara några problem. Skriv om det dyker upp några eventuella frågor.

Priserna som är skrivna i annonsen är bara ungefärligt och är absolut inte fasta i sten. Så kom gärna med bud på en eller flera av grejerna! Prioriterar också upphämtning men kan finnas möjlighet för att skicka vissa av grejerna om intresset finns.

Annars bibehåller jag rätten att välja vem som får köpa grejerna.

MVH
Hampus

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

psun och fx6350 för 200 och frakt

Permalänk
Medlem

Jag antar att iMacen inte skickas?

Permalänk
Medlem

970 och PSU för 400. Hämtar när det passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

psun och fx6350 för 200 och frakt

Noterat! Låter det gå ett tag till.

Skrivet av Choppe:

Jag antar att iMacen inte skickas?

Det är jag inte beredd att göra tyvärr.

Skrivet av Morexi:

970 och PSU för 400. Hämtar när det passar.

Skickar PM

Permalänk
Medlem

AMD FX 8350
AMD FX 6350

250kr + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamthu:

Noterat! Låter det gå ett tag till.

Det är jag inte beredd att göra tyvärr.

Skickar PM

Förstår dig helt och hållet! Lycka till med försäljningarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

AMD FX 8350
AMD FX 6350

250kr + frakt.

Noterat.

Permalänk
Medlem

970 , rx 480 och psu hämtar jag gärna för utsatt pris.

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

970 , rx 480 och psu hämtar jag gärna för utsatt pris.

Morexi kommer och hämtar PSUn och 970 imorgon, 480n finns kvar om du skulle vara intresserad av den fortfarande.

Permalänk
Medlem

Jag kan ta rx 480 , 2x 8 gb ddr 3 , moderkortet och amd 8350 för utsatt pris alltså en tusing för allt om du inte bestämt affär med någon annan än ang grejerna , kan hämta i Lund imorgon

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Jag kan ta rx 480 , 2x 8 gb ddr 3 , moderkortet och amd 8350 för utsatt pris alltså en tusing för allt om du inte bestämt affär med någon annan än ang grejerna , kan hämta i Lund imorgon

Skickar PM!

Permalänk
Medlem

Jag tar 2x4gb för 50:- + frakt

Permalänk
Medlem

FX 6350 50kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Får tyvärr ändra mig och enbart hämta rx480 + ram för 500:-

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem

Jag ändrar till: FX 6350 100kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Om PSU, gtx970 och rx480 finns kvar tar jag gärna alla

+ frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecke11:

Jag tar 2x4gb för 50:- + frakt

Noterat

Skrivet av DrSwizz:

Jag ändrar till: FX 6350 100kr + frakt.

Noterat

Skrivet av Dadeby:

Om PSU, gtx970 och rx480 finns kvar tar jag gärna alla

+ frakt

PSUn, båda GPUs, samt ramen 2x8gb är nu hämtade. Resterande finns kvar fortfarande. Jag avvaktar lite till utifall någon har möjlighet att hämta.

Permalänk

Är FX 8350 + 2x4 gb ram + GA-970A-D3P kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas.ringstad:

Är FX 8350 + 2x4 gb ram + GA-970A-D3P kvar?

Det stämmer att dem finns kvar, om du kan tänka dig att hämta

Permalänk
Medlem

En liten chansning men moderkortet gick sönder på en av våra gamla burkar och GA-970A-D3P hade passat där. Finns det kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av treman:

En liten chansning men moderkortet gick sönder på en av våra gamla burkar och GA-970A-D3P hade passat där. Finns det kvar?

Det finns kvar, men kör endast avhämtning på grejerna nu!