Snabbkoll: Använder du externa lagringsenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ni som kör NASar och liknande men inte extern lagring, hur gör ni er backup? Mot någon annan NAS eller server?

Tja, jag har ju extern lagring också, till NASen då. Så det blir en grunka till (två då jag har dubbla fullkopior).
Men det är inte så utrymmeskrävande för mig just.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jo jag gillar testa olika operativsystem så jag har en extern ssd med ventoy och massor med isos, sen använder jag den till backup av stora spel, så jag slipper ladda hem dem igen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Enda jag använder usb-sticka till är installation av nytt system.

Permalänk
Medlem

En för Windows installation då och då. Men undrar hur ni andra gör för att skapa lokala backups av era telefoners bilder och videos? Det kanske ni inte gör? Jag litar inte 100% på molnlagring så jag lagrar på en extern hdd och google photos.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

En för Windows installation då och då. Men undrar hur ni andra gör för att skapa lokala backups av era telefoners bilder och videos? Det kanske ni inte gör? Jag litar inte 100% på molnlagring så jag lagrar på en extern hdd och google photos.

Jag är nog gammaldags, men jag samlar alla bilder från alla källor (telefon, systemkamera osv) på stationära datorns diskar...
Som i sin tur backas på lokal kopia på extern HDD.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SLINKY95:

Har faktiskt aldrig använt extern lagring.

Inte ens ett USB:minne?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Inte ens ett USB:minne?

Nej, faktiskt inte.

Om man överfört bilder ifrån telefonen till datorn så har jag använt lightning kabeln.