Mobilabonnemang - Hallon, vimla, mybeat & fello. Vågar man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Tänkte be om råd.

Har idag familjeabonnemang på Telenor, ett nr till mig, ett till frugan samt ett till grabben för sin klocka. Vi har obegränsad surf dessutom. En telefon som är avbetald och klar om 2 mån, den andra är avbetald sedan innan.

Vi betalar idag:
569 kr/mån för familjeabonnemanget = fri surf, samtal, sms etc för alla.
219 kr/mån för frugans nr
219 kr/mån för grabbens nr
120 kr/mån i rabatt

Landar på 887 kr/mån för detta. Finns det något mer prisvärt alternativ? Ska slå till på en ny iPhone 15 pro är planen också vilket kostar 600 kr/mån hos Telenor (nuvarande mobil kostar 500 kr/mån men löper ut om 2 mån).

Alla tips mottages!

Hos Comviq kan du få det för 730:-/mån utan iPhone 15 räknat. 1 huvudabonnemang för 295:-/mån och sedan 145:-/mån för varje medlem om du vill ha familjeabonnemang. Då har man individuellt när det gäller surf, varje medlem har 40GB/mån. 250 minuter i utlandsminuter samt 20GB EU surf. 5G ingår också. Du kan också spara lika mycket surf som ingår i abonnemanget, alltså upp till 40GB. Finns att läsa här https://www.comviq.se/mobilabonnemang/familj

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Tänkte be om råd.

Har idag familjeabonnemang på Telenor, ett nr till mig, ett till frugan samt ett till grabben för sin klocka. Vi har obegränsad surf dessutom. En telefon som är avbetald och klar om 2 mån, den andra är avbetald sedan innan.

Vi betalar idag:
569 kr/mån för familjeabonnemanget = fri surf, samtal, sms etc för alla.
219 kr/mån för frugans nr
219 kr/mån för grabbens nr
120 kr/mån i rabatt

Landar på 887 kr/mån för detta. Finns det något mer prisvärt alternativ? Ska slå till på en ny iPhone 15 pro är planen också vilket kostar 600 kr/mån hos Telenor (nuvarande mobil kostar 500 kr/mån men löper ut om 2 mån).

Alla tips mottages!

Tycker det låter som ett hyffsat bra paket ändå.
Visst kan du kapa någon eller några hundringar genom att gå på Ullaredsvarianterna av operatörer men du får lite vad du betalar för. Är du nöjd med Telenor och inte behöver räkna kronor i slutet på varje månad så stanna kvar är mitt tips.
Med Telenor så har du också förmånen att surfa gratis i många fler länder såsom Turkiet och UK, smidigt om du eller någon annan reser lite.

Permalänk
Medlem

Fello kör ännu en gång kampanj med dubbel surf, gäller tom 31 oktober och följer de samma mönster som förra gången så kommer även minsta abonnemanget att få dubbel surf någon gång under kampanjen (ev sista helgen). Om någon missade så har man nu chansen igen.
Jag har kört Fello i en månad nu och är väldigt nöjd. Åkt tåg genom landet och haft superb täckning var jag än befunnit mig.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är ganska duktig på att byta abonnemang från o till. Senaste 10 åren har jag nog haft: Telia, Tele2, Halebop, Tre och nu Hallon.

Ända nackdelen i min mening med lågprisbolagen som Hallon och Halebop är att du märker att man har lägre prio på nätet, är du i folkffyllda områden så kan det vara märkbart segt att komma ut på nätet eller så.
Sen är det ju bara en personlig fråga vilket när som har bäst täckning där du oftast befinner dig.
I min erfarenhet har Tele2 och Tre bäst när, Telia sämst, men då är jag huvudsakligen i tätorter. Vet till och med platser där BARA Vodafone eller vad dom heter nu förtiden (telenor?) Har täckning.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Jag är ganska duktig på att byta abonnemang från o till. Senaste 10 åren har jag nog haft: Telia, Tele2, Halebop, Tre och nu Hallon.

Ända nackdelen i min mening med lågprisbolagen som Hallon och Halebop är att du märker att man har lägre prio på nätet, är du i folkffyllda områden så kan det vara märkbart segt att komma ut på nätet eller så.
Sen är det ju bara en personlig fråga vilket när som har bäst täckning där du oftast befinner dig.
I min erfarenhet har Tele2 och Tre bäst när, Telia sämst, men då är jag huvudsakligen i tätorter. Vet till och med platser där BARA Vodafone eller vad dom heter nu förtiden (telenor?) Har täckning.

Nätägarna har aldrig olika prioritet i sina nät. Det är inte tillåtet. Dessutom är ju t.ex. Halebop och Fello rena Telia-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Jag är ganska duktig på att byta abonnemang från o till. Senaste 10 åren har jag nog haft: Telia, Tele2, Halebop, Tre och nu Hallon.

Ända nackdelen i min mening med lågprisbolagen som Hallon och Halebop är att du märker att man har lägre prio på nätet, är du i folkffyllda områden så kan det vara märkbart segt att komma ut på nätet eller så.
Sen är det ju bara en personlig fråga vilket när som har bäst täckning där du oftast befinner dig.
I min erfarenhet har Tele2 och Tre bäst när, Telia sämst, men då är jag huvudsakligen i tätorter. Vet till och med platser där BARA Vodafone eller vad dom heter nu förtiden (telenor?) Har täckning.

Som tidigare sagt, så är det ingen prioritering i näten, det är inte tillåtet enligt EU lag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

Fello kör ännu en gång kampanj med dubbel surf, gäller tom 31 oktober och följer de samma mönster som förra gången så kommer även minsta abonnemanget att få dubbel surf någon gång under kampanjen (ev sista helgen). Om någon missade så har man nu chansen igen.
Jag har kört Fello i en månad nu och är väldigt nöjd. Åkt tåg genom landet och haft superb täckning var jag än befunnit mig.

Och mycket riktigt så erbjuds nu även dubbel surf på det minsta abonnemanget denna avslutande period. Min upplevelse av operatören kvarstår, mycket nöjd!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

...

Har nu Tele2 med dubbel surf (12+12GB) för 279:- i månaden. Lite dyrt kan jag tycka då jag bara använder 2-3GB i månaden.. Tyvärr kan jag inte använda Telias nät då jag inte får in 4G i min sommarstuga, medans Tele2 levererar.

När jag verkade inom telekombranschen för bara nåt år sedan var det nästan enbart N4M som byggde ut och uppgraderade sina 4G nät. Telia och Hi3G var det mest underhåll på (masterna). Jag har även fått ett hat mot Telia efter detta pga deras trånga jävla master, standard är 120x120x120cm men snåljåparna Telia ville spara pengar och byggde 100x100x100cm istället. Det gör stor skillnad kan jag lova.
...

Fick för mig att ta tag i detta igen, så jag gick in och kollade Telias täckningskarta. Och till min förvåning så har Telia smällt upp en ny mast alt. nya 4g antenner så det ser ut att vara fullgod täckning i min sommarstuga. Mitt hat mot Telias trånga master avtog därmed något tack vare denna goda nyhet.

Och då jag egentligen föredrar Telias täckning mot N4M i övrigt, så blev Fello nu ett gångbart alternativ. Så jag ska passa på att teckna ett abb nu under dubbel-surf kampanjen. Men jag tänkte kolla här först om någon vill dela med sig av en rekryteringslänk? Skicka gärna ett PM. Som jag förstått det så får du en gratis månad och jag halva priset i ytterligare en månad.

Edit: Har fått en länk nu, tack!

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kom ihåg att hallon finns på refunder för lite cashback 😊

Bra tips med refunder! Jag hittade även Vimla där.

Senaste månaderna har jag kört Hallon 50GB för 9kr/månad. Rabatten tar dock slut nu i december, så jag byter till Vimla 50GB för 20kr/månad i fyra månader. När jag tecknade Vimla-abonnemanget fick jag 150kr i preliminär cashback hos Refunder. För ett abonnemang som jag tänker spendera totalt 80kr på. 🧐

Vi får väl se hur det blir med cashbacken, kanske drar de tillbaka den.

I april hoppas jag på att kunna byta tillbaka till Hallon igen. Är det någon annan som har hoppat fram och tillbaka på korta kampanjperioder så?