Permalänk
Medlem

Löneförmån måste brännas

Halloj!

Sitter i det märkliga dilemmat av att ha en innestående förmån, via min arbetsgivare, som jag gärna vill nyttja istället för att låta pengarna brinna inne men utan något att köpa.
Potten finns att nyttja hos Elgiganten för teknik till hemmakontoret men iom att jag redan är insyltad i custom allt vad det innebär har jag inte kunnat använda pengarna till något. Ett par nya hörlurar var en tanke men då potten enbart är 1500 räcker det inte riktigt till för ett par nya (sneglar på arctis nova pro till gaming och QC45or till resa) så kom gärna med era bästa tips på prylar och mojänger som jag kan spendera min förmån på!

OBS måste vara försvarbart till hemmakontor så diverse SSD eller dyl som jag annars gärna hade ploppat in i burken går dessvärre bort då vi är bundna till jobbdatorn (någon halvdassig dell) som inte får förbättras/moddas.

Nuvarande setup för att undvika frågor:
Skärm - PG348Q
Tgb - Zoom65, Iqunix F97 och Keebio Iris
Mus - Viper pro och G Pro X Superlight
Headset - Arctis Pro Wireless
Högtalare - Nomma Chroma
Matta - Goliathus extended

Förtydligande
Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Dockningsstation eller en webbkamera skulle jag säga.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp i prisklassen var en mic + bom. Då slipper man se ut som en mupp med gamingheadset i varje möte.

Permalänk
Medlem

Lampa att ha ovanför skärmen? Jag köpte en från BenQ och är väldigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Gamingstol Razer + D&G har jag hört kan vara populärt /S

Permalänk
Medlem

Extern SSD
Mikrofon
Ljudkort
Webbkamera
Docka
Andra Skärm

Finns mycket roligt

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Dockningsstation eller en webbkamera skulle jag säga.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Har fått en ordentlig kamera genom jobbet men docka kanske inte är en tokig idé, tack för tipset!

Skrivet av izzie:

Mitt bästa köp i prisklassen var en mic + bom. Då slipper man se ut som en mupp med gamingheadset i varje möte.

Kör på ett par klassiska Poly med röd sladd från jobbet så ser ut som en mupp men av andra anledningar

Skrivet av oatp1b1:

Lampa att ha ovanför skärmen? Jag köpte en från BenQ och är väldigt nöjd med den.

Det kanske inte är så dumt, ska kika runt Har du länk till den du köpte och är nöjd med?

Skrivet av dlq84:

Gamingstol Razer + D&G har jag hört kan vara populärt /S

Hahaha då låter jag nog hellre pengarna brinna inne

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Mitt bästa köp i prisklassen var en mic + bom. Då slipper man se ut som en mupp med gamingheadset i varje möte.

Eller sitta med bluetooth-lurar som låter snäppet bättre än burktelefonen man byggde som barn.

Röstar också för något som lyfter videomöten som mic, kamera eller ljus. Gör otrolig skillnad, obs att Android får stöd för att agera webbkamera iom android 14, testat på min pixel och det blir riktigt bra.

Permalänk
Medlem

En minikyl är ett måste för varje hemmakontor; man kan ju inte lämna mitt i ett zoommöte bara för att man vill ha en kall bärs eller så...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Det kanske inte är så dumt, ska kika runt Har du länk till den du köpte och är nöjd med?

https://www.benq.eu/sv-se/lamps/computer-desklamp/screenbar-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

En minikyl är ett måste för varje hemmakontor; man kan ju inte lämna mitt i ett zoommöte bara för att man vill ha en kall bärs eller så...

Och en kaffekapselmaskin på lagom avstånd så man kan göra en kopp utan att behöva ta av sig headset och/eller lämna ett lågnt möte.(En potta under skrivbordet vore kanske inte heller fel med samma argumentation iof)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Lampa att ha ovanför skärmen? Jag köpte en från BenQ och är väldigt nöjd med den.

Då är det ju bättre att man säljer sin BRA skärm och köper det billigaste man kan hitta och fortfarande få bättre bild (än en bra skärm med lampa som förstör bilden) samt pengar kvar o handla massa Pizza för.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

samsung buds2 har du sådana?

pro versionen finns för 1500 kr ifall du bor i växsjö xD

https://www.teknikmagasinet.se/products/samsung-galaxy-buds2-...

Permalänk
Medlem

Ett par SteelSeries Sensei TEN datormöss.

En av de bästa mössen jag har hittat, och även om den har litet led-fånerier så är den riktigt bra för kontorsarbete.
8 knappar som sitter på logiskt bra ställen och med logiskt vettiga funktioner.

Permalänk
Medlem

Extern SSD/HDD, otroligt viktigt att ha backup på alla jobbgrejer.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Extern SSD/HDD, otroligt viktigt att ha backup på alla jobbgrejer.

Håller inte jobbet med OneDrive numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Då är det ju bättre att man säljer sin BRA skärm och köper det billigaste man kan hitta och fortfarande få bättre bild (än en bra skärm med lampa som förstör bilden) samt pengar kvar o handla massa Pizza för.

Har du använt en 'skärmlampa'? Förstör inte bilden ö.h.t. I alla fall inte bättre modeller.

Permalänk

Rekommenderar också en skärmlampa. Ger bra ljus på skrivbordet utan att lysa för mycket på skärmen.
Exempel https://www.inet.se/produkt/2213680/benq-screenbar-monitor-li...

Permalänk

En rulle cat 6 kabel, nätverksuttag m.m.

"Du ska byggaom/flytta "jobbkontoret" och behöver dra nätverk dit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera belysning till webkamera. Jag har denna:
https://www.elgiganten.se/product/sport-fritid/foto-bild-kame...

Underlättar teamsmöten, bara slå på belysningen så ser man bättre ut i bild.