Fler svenskar väntar till Black friday för att handla

Permalänk
Medlem

Supras sortiment hopppas man ju reas ut!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Spännande och se hur BF blir i år, de rear ut allt i förtid innan dagen är kommen.
Jag håller på att möblera om mina smarta hem, så hoppas kunna nypa hem lite godis på den fronten.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Brukar det vara bra deals på några sidor?

Jag har börjat skriva ut i petg, och det har varit klart bättre än pla.

Osäker, vet att addnorth brukar ha rea men deras pris / kg är rätt högt.
Sunlu ska ha bra petg har jag hört, även bra priser. Går att kombinera deras bundles med rabattkod man får när man reggar sig första gången.

Esun har en del fina dual och tri-color PLA, ibland bra rea, köp 3 få 1, eller köp 6 få 2 extra.

Permalänk

Är det som vanligt på BF så blir det knappast några rabatter att hänga i julgranen.

Kommer ihåg förra året när jag köpte något och det var billigare någon vecka efter BF.

Permalänk
Medlem

Klart man passar på när det är olika reor om det är nåt man behöver/vill ha. Men Black Friday/Week har ju över lag varit en axelryckning dom senaste åren (om man bortser från swec streams). Har själv inte så mycket som jag är ute efter i år, men nånting blir det säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Klart, espressomaskin siktar jag på.
Trött på vanligt kaffe, vill kunna unna mig en kopp cappuccino, café latte, espresso eller vad som.

Av nyfikenhet, var tittar du efter espressomaskin?

Permalänk
Medlem

Jag köper det jag behöver NÄR jag behöver det… vänta på en rea är meningslöst eftersom det ännu aldrig dykt upp någon produkt som jag varit intresserad av. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir som alla andra år för mig, köper sånt som ligger i min lista på prisjakt som fått nytt "all time low" pris på BF.

Classic prisjakt försvinner nästa vecka, precis innan BF såklart…

Permalänk

Jag tänkte göra ovanligt många och stora inköp under black friday i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir som alla andra år för mig, köper sånt som ligger i min lista på prisjakt som fått nytt "all time low" pris på BF.

Tack för tipset

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Av nyfikenhet, var tittar du efter espressomaskin?

Inget specifikt ställe, bara lagt märke till förra årens black friday att dom "reas" ut kraftigt. Har tänkt knipa en flera år men aldrig kommit till skott.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir nog inget detta år, är nöjd med de teknikprylar eller liknande produkter jag har. Finns uppgraderingar, men är så små jämfört till kostnaden.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Blir det black week i år månntro, eller blir det kanske black month?
Reorna blir väl gäspade dåliga som vanligt.
Grattis till er som orkar sitta och dammsuga hela nätet efter bra deals.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en riktigt bra deal på SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless.
Då blir det köp!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Någon schyst 1440p skärm som folket kan rekommendera, så man kan lägga i listan.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Väntar till BF
Ska köpa en stationär dator till barnen.
Så antlngen delar eller t.ex färdig monterad burk från inet el webhallen , beror på vem som kommer med bäst pris och bäst gpu i lådan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Byte av chassi och eventuellt mobo+cpu+ddr5 combo hade varit intressant.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Bredband och förhoppningsvis telefon står högst på listan, sen är det mest villhöver saker.

Två reflektioner till alla som säger dålig rea, datorprylar har små marginaler, toppgrejer reas givetvis inte nämnvärt. Förra året sparade jag ett par tusen på jaktkläder t ex.
Sen tycker jag det är bekvämt med en samlad rea, många erbjudanden är repriser men de är det vid ett tillfälle så man slipper hålla koll hela året.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

LG oled C3 är vad som är spikat och jag har haft järnkoll på priset hela året.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Väntar till BF
Ska köpa en stationär dator till barnen.
Så antlngen delar eller t.ex färdig monterad burk från inet el webhallen , beror på vem som kommer med bäst pris och bäst gpu i lådan.

😳

Är det barnen som vill ha en stationär dator eller du som vill att de skall ha en? Mina barn vill inte ens ha en laptop, en stationär dator skulle stå oanvänd helt.

Permalänk
Medlem

Behöver en GPU, hade köpt idag om jag hittade någon som helst rea men verkar inte finnas några. Även återförsäljarna väntar på BF?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Att försöka handla på rea har jag nog gjort senaste 20 åren åtminstone, men med åren tycker jag man mer och mer känner rea är normalpris och det tar emot mer och mer att handla när det inte är rea / erbjudande, tror de har o göra med de är så mycket reor

, har inget med ekonomi att göra för mig speciellt inte nu senare år utan en av mina grundprinciper , varför betala mer än nödvändigt? (Som kuriosa lyckades sänka matkostnaderna nu senaste året mot året innan tack vare börjat gå all in på reor och erbjudanden på mat , tar lite längre tid handla men alltså sänkt mer än inflationen (var ganska slapp innan på de där iofs ))

I år väntar köp av en LG oled samt hoppas kunna köpa tapeter till lite rea ( jäkla produkt jag känner folk i målarbranchen men rabatterna de har på just tapet är små, färg mm betale man ju inte ens halva priset på ) , kan bli tv n får vänta till mellandagarna beror lite på

Kanske kan de bli en oled bildskärm, sugen som sjutton men tycker de är lite dyra o ge de något år till kanske ger mer för pengarna , låta de utvecklas lite till

Permalänk
Medlem

Kommer handla klapparna då, men blir att kolla Prisjakts prishistorik noga för varje vara så det inte är fejkade prissänkningar. Är ju inte direkt USA-rabatter men bättre än inget...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

😳

Är det barnen som vill ha en stationär dator eller du som vill att de skall ha en? Mina barn vill inte ens ha en laptop, en stationär dator skulle stå oanvänd helt.

Det är grabbarna som vill ha en då fler kompisar börjat gå över till dator å spela än konsol.
Så de va valet å kvalet på ps5 eller en burk.
Dom sitter redan på switch och ps4.

Grabbarna är 7 och 11 iår.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Allt under 30% äkta sänkning är inte värt att köpa. Mesta är ju redan höjjt innan osv för att sen påstå att dom har rea.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Klart, espressomaskin siktar jag på.
Trött på vanligt kaffe, vill kunna unna mig en kopp cappuccino, café latte, espresso eller vad som.

Kan rekommendera Siemens. Köpte denna på black friday 2017 och den rullar fortfarande på fint. Jag gav 5k för den och den var nedsatt från 7.5k. Det är inte fel att ha en mjölkslang du stoppar i direkt i mjölkpaketet istället för en mjölktank på maskinen, blir mycket enklare och mindre saker att hålla rent. Blir mycket bra cappucino, latte och vanligt kaffe. Den säger till när det är dags att köra kalktabletter och rengöringsprogram.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2785337

Produkten säljs inte längre men nyare motsvarande verkar vara typ den här. Finns ju många olika varianter.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4815333

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Ja, mossan väntar på ny kyl/frys så blir BF o hålla koll.
Jag hoppas på bra pris på en top modell av airfryer

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Kan rekommendera Siemens. Köpte denna på black friday 2017 och den rullar fortfarande på fint. Jag gav 5k för den och den var nedsatt från 7.5k. Det är inte fel att ha en mjölkslang du stoppar i direkt i mjölkpaketet istället för en mjölktank på maskinen, blir mycket enklare och mindre saker att hålla rent. Blir mycket bra cappucino, latte och vanligt kaffe. Den säger till när det är dags att köra kalktabletter och rengöringsprogram.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2785337

Produkten säljs inte längre men nyare motsvarande verkar vara typ den här. Finns ju många olika varianter.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4815333

Ja tack för tipset.
Har främst kikat in mig på en Delonghi, hoppas på att någon av deras dyrare modeller sänks

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nytt bredband brukar det bli.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är väl att förnya/byta sitt bredband.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself