Fler svenskar väntar till Black friday för att handla

Permalänk
Melding Plague

Fler svenskar väntar till Black friday för att handla

Den rådande ekonomiska situationen har satt sina spår och ny rapport visar att svenskarna väntar till stora reor för att handla.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man ser att vissa ställen höjt priset så att de sedan kan sänka och få in det högre priset i 30 dagars perioden som nya lagen säger. Man förstod när de kom med 30 dagars lagen att det bara skulle bli att de höjde innan så de kan vissa 50% rea för de höjt till 10k istället för 7k eller nått och det egentligen kanske är 20% rea.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Blir bara en ny QD-OLED då tvn behöver bytas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Man ser att vissa ställen höjt priset så att de sedan kan sänka och få in det högre priset i 30 dagars perioden som nya lagen säger. Man förstod när de kom med 30 dagars lagen att det bara skulle bli att de höjde innan så de kan vissa 50% rea för de höjt till 10k istället för 7k eller nått och det egentligen kanske är 20% rea.

ja exakt. lagen skulle säga minst 3 månader för att de skulle vara en verklig skillnad.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Blir som alla andra år för mig, köper sånt som ligger i min lista på prisjakt som fått nytt "all time low" pris på BF.

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills jag har behovet och att prisen verkar förnuftig, det behöver absolut inte vara Black-Friday, Summer Sales, Mellandags-rea, Januari utförsäljning, vinter-rea, prime-days, höst-rea, skolstart, skolslut, sportlovsrea.

Det finns alltid en rea nånstans - det är faktisk SÅ många reor att det inte riktig finns nån rea att se fram emot längre. Det handlar bara om att vara vaken och hitta rätt pris när läget finns, "rea" eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag kommer kanske köpa ny dator nästa black friday, dvs 2024

Ingenting i år faktiskt, har inte behov av något, och med räntor som drar iväg och arbetsmarknaden på stadig nedgång får man sitta stadigt i båten. Tror min kommun är uppe i 16% arbetslöshet nu, om man räknar bort statistikfusket.

Permalänk
Medlem

De så kallade reorna har varit en stor gäspning. Företagen beter sig som om 10% är något att hetsa upp sig för. Visst, det är billigare, men inget som gör att jag köper.

Hade varit bättre om riksbanken gav de där 80 miljarderna som stimulanscheckar istället för att ta dem själva

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Black Friday blev "Black Week" för ett par år sen, kan inte minnas att någon här varit imponerad över de senaste BF:arna, "inget att sitta uppe för" tycker jag mig läst en del. Lite så har det väl varit med.

Fotosaker tenderar att vara bättre under mellandagarna men saker som släpptes i år kommer inte att reas än på ett par år.

Har ett par saker på prisjakt, hamnar de på önskad nivå whenever så kanske jag slår till, whether det blir på Black Month eller mellandagar. En till räntehöjning kommer iaf nånstans där.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag kommer försöka fixa lite julklappar i år, tänkte det förra året men då hade BF redan varit. Hoppas på att hitta lite schyssta kolstål-stekpannor till bra pris! Det kommer bli likadan julklapp till "alla" i år.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Klart, espressomaskin siktar jag på.
Trött på vanligt kaffe, vill kunna unna mig en kopp cappuccino, café latte, espresso eller vad som.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har stoppat mig själv ifrån att köpa filament till 3D skrivaren flera gånger och tänkt vänta in BF istället, så kan relatera.
Behöver jag mer? Kanske inte, vill jag ha mer? Ja.

Permalänk
Medlem

Min lista, men vi får väl se.
- Dead Space remake
- Resident Evil 4 remake
- Airpods pro usb-c

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Black Friday ligger på helt fel säsong för att det ska vara prisvärt för datorprylar, billigare att köpa en cykel/moped/båt såhär på hösten av någon som inte har vinterförvaring för den.
Datorprylar köpes bäst på våren-sommaren när gemene man vill gå ut i solen.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Har inget trängande behov av någonting, så jag kommer hålla börsen stängd och spara till sämre dagar.

Permalänk

Verktyg. Jag hopas på rea på Flukeprylar men det blir nog dåligt.

Permalänk
Medlem

Ska försöka binda om bredbandet och köpa en ny telefon under black friday!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ska försöka binda om bredbandet och köpa en ny telefon under black friday!

för mig blir det också blackfriday-erbjudande på bredband som gäller om det inte finns någon superrea på någon rolig produkt

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Behöver inte någonting, men blir väldigt kul att se vad som återförsäljarna kommer att hitta på till ett SUPER REA i år.

Permalänk

Jag håller koll på priserna över varor som jag vill köpa, skulle det bli eller finnas någon annan rea under året så kanske jag slår till tidigare, men ja, annars så är det black fridag som gäller.

Permalänk
Medlem

Blir cpu uppgradering vid nästa ryzen alt intel beroende på vilken som är bäst. I väntan på det så letar jag erbjudande vad gäller chassi å nätagg då de står på tur att bytas ut.

Permalänk
Medlem

Vissa guldkorn finns det ja, men tipset om man jagar en tv är att vänta in januari - mars t.ex, då brukar priserna falla kraftigt. Black Friday brukar oftast presentera ”naturliga” prisdippar. Till exempel så har priset på minnen gått ner sjukt mycket men återförsäljarna väntar med att dumpa fram tills bf

Permalänk
Medlem

Som vanligt kommer ni sitta och hypea Black Friday till skyarna. Så blir det halvdana erbjudanden som ni tycker inte är billiga nog. Ni kommer bli totalt besvikna och ni kommer sitta här och tjura över hur dålig Black Friday var. Believe me.

Ju fler som ska handla på Black Friday just sämre erbjudanden kommer det bli. Eftersom leverantörerna kommer behöva gå ner i pris på hundratals exemplar, istället för några tiotal varor. Det blir inte samma sak när "alla" ska handla på BF, som när det var nytt i Sverige för några år sedan.

Permalänk
Medlem

Synd bara att dom tre grejorna en annan vill ha har gått spikrakt upp i pris sen i somras... Blir nog som förra året och dom två senaste prime days, fem procent rabatt är liksom inte riktigt nån superrea precis.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en 5800X3D för 1490kr och kanske något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag ska köpa en 5800X3D för 1490kr och kanske något mer.

Från vem, jultomten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Har stoppat mig själv ifrån att köpa filament till 3D skrivaren flera gånger och tänkt vänta in BF istället, så kan relatera.
Behöver jag mer? Kanske inte, vill jag ha mer? Ja.

Brukar det vara bra deals på några sidor?

Jag har börjat skriva ut i petg, och det har varit klart bättre än pla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag ska köpa en 5800X3D för 1490kr och kanske något mer.

Tror du det kommer något sådant erbjudande då?

Det skulle vara en vettig uppgradering från min 3800x.

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Black Friday blev "Black Week" för ett par år sen

I USA är de ju lediga på fredagen. Dagen efter Thanks giving har jag för mig. Konceptet känns därför så sjukt forcerat för svensk del. Vi är ju inte ens lediga på fredagen.