Marvels Spider-Man 2 - Vad tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Tror inte det kommer ta sån tid om jag ska vara ärlig. De vill ha pengar och pengar får dom om det kommer till steam Oavsett kommer jag inte köpa ett PS 5 för att spela ett spel. Har aldrig ägt xbox eller playstation efter playstation 1 så kommer inte köpa något nu heller.

2-3 år kommer det ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Spelat både ettan och Miles Morales som var kul i början men som sen blir så repetitivt och nästan tråkigt. Tillslut starta jag bara spelat för att svinga runt lite i staden sen blev man trött och stängde ner.

Då är man ju inte kreativ. Spelen erbjuder så många olika sätt att slå ut fiender. Man uppmanas nästan att experimentera.

Permalänk
Medlem

Nej, totalt ointressant spel för min del. Spiderman hör hemma i mina barn minnen.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SittingDuck99:

Är spelet repetetivt? Körde aldrig klart ettan trots att jag tyckte det var riktigt kul i början. Avengers Infinity Wars hade precis kommit ut då så det var mycket hype kring Marvel. Tyckte att spelet senare bara upprepade biljakten, hitta antenner, mata knappar för att besegra tjuvar och rånare, smyga omkring på bjälkar när man vill köra stealth, och sen möter man någon boss där man matar knappar. New York var riktigt snyggt och kul att svinga runt i början. Är rädd att tvåan är mer av exakt samma ledsamma interaktioner som ettan. Osäker ifall jag ska köpa det.

Har dragit platinum och givetvis finns det element som upprepar sig, men jämfört med ettan är det inte lika repetetivt. Det är mer variation i uppdragen och skillnaden mellan Peter och Miles gör att även vanliga strider är varierade. Allt är förstås inte perfekt och det finns vissa delar som är rent ut sagt tråkiga på grund av väldigt låg utmaningsnivå och låg variation, men dessa är väldigt få. Kort sagt: Insomniac har gjort ett skitbra jobb med att tighta till upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Det är nog du som inte är en kreativ gamer. Spelen ger oss många olika sätt att slå ut fiender. Dessa spel är ganska lätt vilket betyder att man också bara kan ”mata på”. Men spelen uppmuntrar till are utnyttja mekaniken i spelen. Så det här är 100% gnäll. Jag antar att du har Xbox.

"Kreativ gamer"
"100% Gnäll"

Förklara för mig vad en kreativ gamer är ?

Och vem är det som 100% gnäller? (Jo det är du)

Kul för dig att du gillar att "spela" Marvel-äventyr! Jag gör det inte.

Och frågan var : Idag släpps Spider-Man 2 – ska du spela? (NÄ - Jag spelar hellre Tetris)

Jag älskar spel som Counter-Strike, Arma 3 och Tetris/schackspel där man för tänka lite (på PC såklart) för mig är det riktiga spel.

Och på ditt antagande att jag har Xbox....
Nä det har jag inte.
Ingen konsol alls....

Så anta inte så mycket när du skriver här, du kan bli förvånad på svaret

Felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har knappast börjat spela Spiderman Remasterd.. eller så heter det?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

"Kreativ gamer"
"100% Gnäll"

Förklara för mig vad en kreativ gamer är ?

Och vem är det som 100% gnäller? (Jo det är du)

Kul för dig att du gillar att "spela" Marvel-äventyr! Jag gör det inte.

Och frågan var : Idag släpps Spider-Man 2 – ska du spela? (NÄ - Jag spelar hellre Tetris)

Jag älskar spel som Counter-Strike, Arma 3 och Tetris/schackspel där man för tänka lite (på PC såklart) för mig är det riktiga spel.

Och på ditt antagande att jag har Xbox....
Nä det har jag inte.
Ingen konsol alls....

Så anta inte så mycket när du skriver här, du kan bli förvånad på svaret

Spelet kan blir repetetivt om man inte utnyttjar de skilda strategier spelet har. Det beror alltså mer på den som spelar. Jag håller absolut inte med om påståendet. Det finns många sätt att slå ut motståndaren. Jag gör inte samma sak två gånger. Det vi pratar om nu är Spider Mans stora fördel tycker jag. Spelet har vissa andra brister, men inte det här.

Alla spel är på sätt och vis upprepande beroende på vad man menar. Termen du använde är ju ett gnäll-uttryck likvärdig med ”usch, inget för mig”. Jag tänker inte ta tillbaka det😀

Och att jämföra Spider Man med Tetris? Det är helt olika spel. Lyckligtvis tycker jag om båda.

Om man skulle göra lista med spel som har moment och strategier som upprepas många gånger i en genomspelning, då skulle den listan bli minst 7 kilometer lång. Det är ett uttryck som används slarvigt inom gaming.

Just nu spelar jag souls-spelet thymesia. Väldigt upprepande! Väldigt kul!

Permalänk

Hade varit kul och spela men spelet fastnar på 37% vid installation.. uppdaterat konsol och byggt om konsol. Fungerar fortfarande inte, någon mer som fått detta problem ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Hade varit kul och spela men spelet fastnar på 37% vid installation.. uppdaterat konsol och byggt om konsol. Fungerar fortfarande inte, någon mer som fått detta problem ?

Är det skiva eller digital installation? Jag vet att jag läste något om att några skivor blev fel för Spider-Man 2.
https://www.eurogamer.net/physical-copies-of-marvels-spider-m...
Så det är tyvärr nog bara att reklamera ditt spel och be att få ett annat exemplar.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Är det skiva eller digital installation? Jag vet att jag läste något om att några skivor blev fel för Spider-Man 2.
https://www.eurogamer.net/physical-copies-of-marvels-spider-m...
Så det är tyvärr nog bara att reklamera ditt spel och be att få ett annat exemplar.

Pratade med Sony då jag har en bit att åka till Power varuhuset där jag köpte mitt exemplar så de gjorde en support ticket på det och eventuellt får man en digital kopia. Då det är lite oklart hur det ställer sig till detta då spelet är öppnat.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65