Mardröm vid reklamation med Inet

Permalänk
Skrivet av Fade:

Vi har 3 års reklamationsrätt på all elektronik i Sverige just för att det är vad en konsument MINST ska kunna räkna med att varan håller. Mitt råd är att reklamera till tillverkaren om du stöter på patrull med leverantören.

BRL bytte ut min söndriga baslåda som aldrig fungerat riktigt under 2.5 år mot en helt ny (skulle skickat in tidigare men mycket i livet så blev inte riktigt av. Den stod bara där avstängd.)

LG bytte min gamla plasma efter 2år och 11månader då den dog.

Det var inget tjaffs av något av dessa företag, vilket också gör att jag kommer handla av dem igen. Samt självklart sprida hur föredömligt de skött reklamationerna.

Edit: Höll på att glömma.

Asus bytte ut sonens monitor efter 1.5 år då nätagget i den gick, reklamerade på onsdagen och hade en ny hemma på fredagen (och jag bor i en småstad).

Absolut, alla seriösa företag skulle erbjuda ett helt återköp särskilt efter de skickat tillbaka en defekt produkt som kan bevisas vara defekt efteråt, jag har fått en återbetalning från andra leverantörer efter 2 år och i vissa fall byten efter garantin gått ut. Därför fortsätter jag handla hos dem.

Inet borde skämmas om kunden har kommit till skada så mycket och sedan ha mage att jävlas med han, medvetet ljuga och ödsla tid för att bli av med honom. Extremt Pinsamt och det är uppenbart att en del här jobbar för dem.

Permalänk
Medlem

Varför går du inte in på Inet i Malmö?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är det för jäkla inet fanboys som samlas i den här tråden?

Om det är ett känt problem att grafikkort inte beter sig på samma sätt om dom är monterade liggande /stående så får väl fan de som testar grafikkortet göra det på det mest vanligt sättet att montera kort på. Det kan inte vara upp till kund att behöva testa kortet på alla möjliga vis.

Muntligt avtal är bindande, de som pratar i telefon med kund borde vara jäkligt noga med det.

Känns som TS har gjort mer än man kan kräva, då hen har testat kortet i andra datorer och även testat annat kort i datorn.

Att föreslå att man ska åka 30 mil för att få ta del av sina lagstadgade rättigheter är bara skrattretande löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Vad är det för jäkla inet fanboys som samlas i den här tråden?

Om det är ett känt problem att grafikkort inte beter sig på samma sätt om dom är monterade liggande /stående så får väl fan de som testar grafikkortet göra det på det mest vanligt sättet att montera kort på. Det kan inte vara upp till kund att behöva testa kortet på alla möjliga vis.

Muntligt avtal är bindande, de som pratar i telefon med kund borde vara jäkligt noga med det.

Känns som TS har gjort mer än man kan kräva, då hen har testat kortet i andra datorer och även testat annat kort i datorn.

Att föreslå att man ska åka 30 mil för att få ta del av sina lagstadgade rättigheter är bara skrattretande löjligt.

Han hade ju redan åkt 30mil för att felsöka i samma stad som Inets butik ligger ...
Dock hos en annan ÅF

Klargjorde en mening
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Han hade ju redan åkt 30mil för att felsöka i samma stad som Inets butik ligger ...
Dock i en annan butik

Har inet-malmö felsökning? Tar dom ens emot saker som sålts via nätet? Visste TS om att det låg en inet butik i Malmö? Det här skulle vara intressanta motfrågor, om det nu inte var så att inet redan hade sagt att dom inte kunde ta emot datorn om han kom med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Har inet-malmö felsökning? Tar dom ens emot saker som sålts via nätet? Visste TS om att det låg en inet butik i Malmö? Det här skulle vara intressanta motfrågor, om det nu inte var så att inet redan hade sagt att dom inte kunde ta emot datorn om han kom med den.

Alla butiker kan man påvisa fel till de som jobbar där så gör dem anteckningar... Eller felsöker.
Och självklart lämna in... Det gäller alla butiker, även om vissa möbelbutiker inte vill 😊

Han visste ju tydligen att det var 30 mil till närmaste butik.... Så han har ju iaf googlat

Malmö - gbg är 275km

Edit
Jag har själv lämnat tillbaka en internet köpt vara i butik hos Inet.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Vore intressant att veta vad @Inet har att säga om det här ärendet.

Permalänk
Medlem

Rätt märkliga grafikfel. Får mig att tänka på den gamla tiden när enkla överklockningar kunde få spel att få psykbryt sådär.

Som flertalet i tråden redan tagit upp är tiden mellan fel och kontakt från köparen för lång för att reklamationsrätten ska vara solklar. Med olika klausuler om kontakt för åtgärd av fel finns en tidsbegränsning för att sporra kund att se till att säljaren ska kunna åtgärda felet så tidigt som möjligt, när problematiken är färsk och produkten inte dras med ytterligare skador av tidens tand och olämplig fortsatt användning.

Det kan ju vara så att grafikkortet i sig är okej. Nu blev tråden lite rörig, men har du provat grafikkortet i en annan dator? Hur ser övrig hårdvara ut? Vad har du för nätdel? Har du installerat senaste drivrutinerna, och har du provat att klocka ned grafikkortet?

Tillägg:
Misstänker att det klickande ljudet från grafikkortet kommer från en av fläktarna som ligger och skaver precis mellan avstängt och driftsatt tillstånd. Om så är fallet kan du antingen med drivrutinerna (tror jag) eller med t ex MSItuner eller annat program för överklockning/modifiering av grafikkortets beteende ändra fläktkurvan.

Permalänk
Medlem

Du har alltid rätt att få hela summan tillbaka, godkänd ALDRIG något prisavdrag!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du har alltid rätt att få hela summan tillbaka, godkänd ALDRIG något prisavdrag!

Citera gärna lagtext. Låter mig främmande.

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Så som jag uppfattar det.

1. Inet menar att inget fel hittas första gången du lämnar in den.
2. Felet finns kvar och du går då till en tredje part.
3. Du väljer att reklamera varan ett år efter punkt 2 är gjord och Inet vill då göra avdrag pga nyttjande av produkten vid återbetalning.

följdfrågor:

  • Hur lång tid är garantin på kortet?

  • Vad gick felsökningen på, hos tredje part?

  • Har ni redan kommit överens om vad som sker i ärendet? Är transaktionen slutförd?

Det finns en hel del som Konsumentköplagen reglerar i dessa typer av ärenden. Vad som gäller beror lite på vad du svarar på följdfrågorna.

Hej, tydligen är det 3 år, tror jag gav 399, Nej, de sa att jag skulle få en konfirmation inom någon dag om återköpsvärdet men det tog 8 dagar och flera av mina samtal att till slut få ett mail som är helt irelevant, återköp för fel kort när det är kristallklart vad som skulle ske. Jag misstänker att de drar ut på tiden och spelar dumma för att nå 14 dagars ångerätten på det nya kortet på så vis blåsa mig från att kunna skicka tillbaka det.

Permalänk
Skrivet av nickepice:

Absolut, alla seriösa företag skulle erbjuda ett helt återköp särskilt efter de skickat tillbaka en defekt produkt som kan bevisas vara defekt efteråt, jag har fått en återbetalning från andra leverantörer efter 2 år och i vissa fall byten efter garantin gått ut. Därför fortsätter jag handla hos dem.

Inet borde skämmas om kunden har kommit till skada så mycket och sedan ha mage att jävlas med han, medvetet ljuga och ödsla tid för att bli av med honom. Extremt Pinsamt och det är uppenbart att en del här jobbar för dem.

Vilka leverantörer är det du brukar köpa ifrån?

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Rätt märkliga grafikfel. Får mig att tänka på den gamla tiden när enkla överklockningar kunde få spel att få psykbryt sådär.

Som flertalet i tråden redan tagit upp är tiden mellan fel och kontakt från köparen för lång för att reklamationsrätten ska vara solklar. Med olika klausuler om kontakt för åtgärd av fel finns en tidsbegränsning för att sporra kund att se till att säljaren ska kunna åtgärda felet så tidigt som möjligt, när problematiken är färsk och produkten inte dras med ytterligare skador av tidens tand och olämplig fortsatt användning.

Det kan ju vara så att grafikkortet i sig är okej. Nu blev tråden lite rörig, men har du provat grafikkortet i en annan dator? Hur ser övrig hårdvara ut? Vad har du för nätdel? Har du installerat senaste drivrutinerna, och har du provat att klocka ned grafikkortet?

Tillägg:
Misstänker att det klickande ljudet från grafikkortet kommer från en av fläktarna som ligger och skaver precis mellan avstängt och driftsatt tillstånd. Om så är fallet kan du antingen med drivrutinerna (tror jag) eller med t ex MSItuner eller annat program för överklockning/modifiering av grafikkortets beteende ändra fläktkurvan.

Yes, det var samma problem i andra datorer.

Min rig är:

ASUS ROG STRIX 1000G Strömförsörjning - 1000 Watt
ASUS TUF GAMING Z690-PLUS D4 Moderkort - Intel Z69
Phanteks Eclipse P500A D-RGB Svart - BF21
Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL14 Ripjaws
Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Yes jag hade senaste drivrutinerna via geforce experience. Nej ingen har klockat ned den.

ska tänka på det du sa om ljudet till nästa gång jag hör något sådant, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av getfnarre:

Yes, det var samma problem i andra datorer.

Min rig är:

ASUS ROG STRIX 1000G Strömförsörjning - 1000 Watt
ASUS TUF GAMING Z690-PLUS D4 Moderkort - Intel Z69
Phanteks Eclipse P500A D-RGB Svart - BF21
Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL14 Ripjaws
Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Yes jag hade senaste drivrutinerna via geforce experience. Nej ingen har klockat ned den.

ska tänka på det du sa om ljudet till nästa gång jag hör något sådant, tack

Får man fråga vad det är för märke på grafikkortet som bara har 1 års garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du har alltid rätt att få hela summan tillbaka, godkänd ALDRIG något prisavdrag!

Nej

"Häva köpet om ni inte kommer överens
Om du inte avhjälper felet eller levererar en ny vara kan konsumenten kräva att få häva köpet. Att häva ett köp innebär att du betalar tillbaka pengarna som konsumenten har betalat, mot att konsumenten lämnar tillbaka varan. Konsumenten behöver inte acceptera ett tillgodokvitto.

För att konsumenten inte ska ha rätt att häva köpet krävs det att du visar att felet är ringa, det vill säga av liten betydelse.

Konsumenten har rätt att få ränta på beloppet som du återbetalar. I vissa fall har du rätt att få ersättning för den användning som konsumenten haft av varan, så kallat nyttoavdrag."
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

TS har ju kört på ett år utan att påtala felet igen, så inte helt orimligt att hävda att nyttoavdrag ska göras.

OBS att jag bara svarar på det här inlägget inte om det är rätt eller fel av Inet i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vilka grafikkort har mindre än 2 års garanti? Vad jag vet har alla märken 3 år förutom några som Zotac som har 2 år. Sett 1 år på någon enstaka produkt men aldrig grafikkort.

Kollar på inet nu och stod 3 år på alla jag klickade på förutom intel som var 2 år. Men som sagt inget grafikkort med mindre än 2 år.

Det jag citerade var "ingen garanti går ut på mindre än 2 år" - det var ett ganska brett uttalande. Måhända finns det inga gpu-tillverkare som ger mindre än 2 år idag, jag vet inte då jag inte har koll på alla tillverkares regler.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

ARN beslut från 1998 gällande avdrag för nyttjande för en dator som lämnades tillbaka efter två år, avdraget fastställdes till 20%.

https://lagen.nu/avg/arn/1998-0605

Det är vad som gäller om man vill häva ett köp efter en längre tid och man har nyttjat produkten.

Helt andra saker gäller om man reklamerar och vill ha varan ersatt och företaget inte kan eller vill göra det, och vad då kan kräva för ett täckningsköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nej

"Häva köpet om ni inte kommer överens
Om du inte avhjälper felet eller levererar en ny vara kan konsumenten kräva att få häva köpet. Att häva ett köp innebär att du betalar tillbaka pengarna som konsumenten har betalat, mot att konsumenten lämnar tillbaka varan. Konsumenten behöver inte acceptera ett tillgodokvitto.

För att konsumenten inte ska ha rätt att häva köpet krävs det att du visar att felet är ringa, det vill säga av liten betydelse.

Konsumenten har rätt att få ränta på beloppet som du återbetalar. I vissa fall har du rätt att få ersättning för den användning som konsumenten haft av varan, så kallat nyttoavdrag."
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

TS har ju kört på ett år utan att påtala felet igen, så inte helt orimligt att hävda att nyttoavdrag ska göras.

OBS att jag bara svarar på det här inlägget inte om det är rätt eller fel av Inet i övrigt.

Inte hans fel, han har gjort rätt och försökt reklamera en gång redan. Ansvaret ligger på Inet, TS har samlat bevis.
Skulle inte heller acceptera 80% avdrag, speciellt inte när ni kommit överrens över telefon om annat.
Och vadå "nyttoavdrag" lägg ner, jävlar vilken nytta att lira med trasigt kort, ska fan ha ersättning för sveda å värk för att tvingats stirra i den där jobbiga skärmen.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Inte hans fel, han har gjort rätt och försökt reklamera en gång redan. Ansvaret ligger på Inet, TS har samlat bevis.
Skulle inte heller acceptera 80% avdrag, speciellt inte när ni kommit överrens över telefon om annat.
Och vadå "nyttoavdrag" lägg ner, jävlar vilken nytta att lira med trasigt kort, ska fan ha ersättning för sveda å värk för att tvingats stirra i den där jobbiga skärmen.

Håller helt med dig!

Är det något jag missar här, tycker denna tråd har så otroligt otrevlig mot OP. Han reklamerade felet inom två månader, är det inte inom skälig tid? Det är ju INET som gjort fel och sagt att felet inte finns - Hade de gjort jobbet rätt hade aldrig resten av problemet uppstått. Ni borde attackera INET för att inte göra sitt jobb rätt istället för om det tog honom ett år att reklamera igen.

Gör om och gör rätt när ni anklagar OP för att vara lat, troll och andra diverse saker. Pinsamt är bara förnamnet, kallar ni detta för ett community? Vi ska stötta varandra och hjälpa folk som kanske inte är lika kunniga, inte springa företagens ärenden. De kan försvara sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Inte hans fel, han har gjort rätt och försökt reklamera en gång redan. Ansvaret ligger på Inet, TS har samlat bevis.
Skulle inte heller acceptera 80% avdrag, speciellt inte när ni kommit överrens över telefon om annat.
Och vadå "nyttoavdrag" lägg ner, jävlar vilken nytta att lira med trasigt kort, ska fan ha ersättning för sveda å värk för att tvingats stirra i den där jobbiga skärmen.

Som jag skrev så svarade jag bara på att man inte alltid har rätt till 100% pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tanke som slog mig:
Skulle man kunna tolka det som marknadsföring om en användare här jobbar på ett företag och hävdar i forumet att deras företag har jättebra kundservice. Borde dessa inlägg då märkas som marknadsföring? Blir det bättre eller sämre om användaren nämner alternativt inte nämner att dom jobbar på företaget?

Säger inte att någon i den här tråden jobbar på inet eller har gjort någon form av marknadsföring, det är bara något jag började funderade på.

Permalänk
Skrivet av getfnarre:

Du kan se exakt vad det var för fel i spellistan, vad tycker du själv? Dom flesta jag har frågat skulle inte orka hålla på och skicka in om och om igen.

Jag bara konstaterar att det inte var värre för dig än att leva med det ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Vi har 3 års reklamationsrätt på all elektronik i Sverige just för att det är vad en konsument MINST ska kunna räkna med att varan håller. Mitt råd är att reklamera till tillverkaren om du stöter på patrull med leverantören.

BRL bytte ut min söndriga baslåda som aldrig fungerat riktigt under 2.5 år mot en helt ny (skulle skickat in tidigare men mycket i livet så blev inte riktigt av. Den stod bara där avstängd.)

LG bytte min gamla plasma efter 2år och 11månader då den dog.

Det var inget tjaffs av något av dessa företag, vilket också gör att jag kommer handla av dem igen. Samt självklart sprida hur föredömligt de skött reklamationerna.

Edit: Höll på att glömma.

Asus bytte ut sonens monitor efter 1.5 år då nätagget i den gick, reklamerade på onsdagen och hade en ny hemma på fredagen (och jag bor i en småstad).

Fast nu blandar du ihop äpplen och päron!
Absolut, går saken sönder efter 1.5år och du kontaktar företaget och inleder en reklamation så har vi inga problem.

Men om din vara går sönder efter 1.5år, sen fortsätter du använda den eller lägger den i en låda för att ett år SENARE kontakta företaget så blir det ju problematiskt. Absolut att det finns företag som accepterar det, mer av good will, men att vänta ett år med att rapportera ett fel kan de mycket väl klassa som oskäligt.

Det är altså inte tiden som gått tills problemet uppstod som är problemet i detta fall utan tiden från de att felet uppstod (ej överens i detta fall) tills dess att detta påpekas till säljaren.

Som sagt, de tar tillbaka kortet efter denna tid och skickar ut en motsvarande vara. Kunden vill inte ha denna utan vill bli ersatt. Kunden får tillbaka pengarna för vad motsatt vara kostar idag.
Det är ju det bästa kunden kunde hoppats på TROTS att butiken ganska lätt skulle kunna hävda att kunden gått med på deras resultat av felsökningen då kunden inte hört av sig på ett år.

Teoretiskt från butikens sida, så skulle det ju kunna vara så att de hittade inget fel första gången. Kunden säger heller ingenting, dvs kortet fungerar inte.
Efter ett år hör lunden av sig och butiken klassar detta som et nytt fel men det är inom tiden för garantin/reklamation. De godkänner den och skickar ut motsvarande vara eller som i detta fall återbetalar vad en motsvarande vara kostar idag.

Det finns lixom inget att klaga på!
Man är arg för att butiken tar 2 veckor på sig att hantera hela ärendet men man svarar själv inte på ett ÅR. Sen är man arg för att man får pengarna tillbaka för vad en motsvarande vara kostar idag?!

Kortet är trasigt, man fick tillbaka pengar som räcker till att köpa motsvarande kort idag. Case closed lixom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Håller helt med dig!

Är det något jag missar här, tycker denna tråd har så otroligt otrevlig mot OP. Han reklamerade felet inom två månader, är det inte inom skälig tid? Det är ju INET som gjort fel och sagt att felet inte finns - Hade de gjort jobbet rätt hade aldrig resten av problemet uppstått. Ni borde attackera INET för att inte göra sitt jobb rätt istället för om det tog honom ett år att reklamera igen.

Gör om och gör rätt när ni anklagar OP för att vara lat, troll och andra diverse saker. Pinsamt är bara förnamnet, kallar ni detta för ett community? Vi ska stötta varandra och hjälpa folk som kanske inte är lika kunniga, inte springa företagens ärenden. De kan försvara sig själva.

TS hävdar att han bor 30mil från närmaste butik men åker till Malmö där Inet ligger, vilket betyder att han har åkt 30mil för att undersöka felet i en annan butik/verkstad.

Sen tror jag också att alla Inet butiker ligger inom 15mil om du bor i se3/se4...

Istället för att begära rapport från denna butik så väljer han att ytterligare ha kvar kortet ett år istället för att hänvisa till verkstadens omdöme.

På detta har vi inte sett vad TS skrev i sin ursprungliga reklamations ärende. Har TS enbart skrivit "gpu är knas, se film" eller "gpu trasig " och Inet då har ett fungerande kort istället för att skriva att kortet har ett intermittent fel och kan kräva längre felsökning.

TS kräver också svar per mail men ringer in istället för att ta det via chat eller support mailen...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

TS hävdar att han bor 30mil från närmaste butik men åker till Malmö där Inet ligger, vilket betyder att han har åkt 30mil för att undersöka felet i en annan butik/verkstad.

Sen tror jag också att alla Inet butiker ligger inom 15mil om du bor i se3/se4...

Istället för att begära rapport från denna butik så väljer han att ytterligare ha kvar kortet ett år istället för att hänvisa till verkstadens omdöme.

På detta har vi inte sett vad TS skrev i sin ursprungliga reklamations ärende. Har TS enbart skrivit "gpu är knas, se film" eller "gpu trasig " och Inet då har ett fungerande kort istället för att skriva att kortet har ett intermittent fel och kan kräva längre felsökning.

TS kräver också svar per mail men ringer in istället för att ta det via chat eller support mailen...

Problemet kvarstår hur vissa svarande personligen attackerar OP. Inet är ett företag, inte en person som har känslor. De har har säkerligen ett team och en struktur för att hantera reklamationer, serviceärenden, kundrelationer och sälj. Om det är som OP säger verkar kommunikationen mellan dessa delar inte fungera och detta är ett perfekt case study för Inet att titta på och åtgärda. Vi accepterar alltså att Inet inte "hittade fel" men köper ingen av förklaringarna till OP:s beteende?

Inet lär ha dokumentation på kontakt mellan OP och dem och det kan absolut finnas en annan sida av historien som kastar OP i ett sämre ljus, men det är inte forumets jobb att smutskasta personen och påpeka alla fel personen gjort. Lagar och avtal är knepigt och datorer är komplicerade produkter för de flesta människor. Det är lätt i efterhand påpeka vad OP borde gjort och inte gjort.

Tagga ner med påhoppen, vill ni ha ett levande community så är detta motsatsen till ett öppet samtalsklimat. Är vi bara ett gäng elitister här? Jag tror de flesta började med väldigt lite kunskap inom teknik och konsumenträtt en gång i tiden?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*

Jag har låst tråden, det är ett gäng medlemmar som beter sig riktigt illa mot en ny medlem och det matchar inte min bild över vad som är acceptabelt att göra på Sweclockers.

Tråden är flaggad och kommer gås genom av moderator när tid ges. @getfnarre du får hålla i hatten så länge så pingar vi in dig när tråden är öppen igen.

Det är tråkigt att se så många gamla medlemmar som helt enkelt inte kan bete sig schysst. Bara för det är ett internetforum så kan man inte bete sig sämre än vad man gör i fikarummet på jobbet. Det tråden ska handla om är såklart om det har gått rätt till och vad man som konsument har rätt/skyldighet till i ärendet. Att hacka på någons karaktär är dock helt fel.

Riktigt besviken på ett gäng av er.
Jag passar även på att påminna om "rapportera" som går utmärkt att använda på användare som inte sköter sig snyggt i forumet.

/D, - Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tjena,

Tråd upplåst. Bete er. Tråden ligger fortfarande flaggad för att åtgärdas men vi är lite få moderatorer numera.

*Tråd rensad*

/Vzano, Mod

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@Caoz @Swedishchef_90 @kaffeofikaelika @Nr42 @Chibariku @Lehto @filbunke @MoNkeY-05 @Owlbeast @Indefinite @Larrxi @Thomas @Fade @Lodisen @dagas @Tickles @Pontooz @sher!kan @serafim @Elloy @Specias @Mr.Borka @muSashi @suna @Jumpcut @Oliver91

Uppdatering:

Jag fick kontakt med Inets CentralServiceChef som professionellt beklagade det strul som jag varit med om och erbjöd mig ett presentkort som jag är nöjd med. Detta är nu alltså helt löst. Tack för alla som stöttade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getfnarre:

@Caoz @Swedishchef_90 @kaffeofikaelika @Nr42 @Chibariku @Lehto @filbunke @MoNkeY-05 @Owlbeast @Indefinite @Larrxi @Thomas @Fade @Lodisen @dagas @Tickles @Pontooz @sher!kan @serafim @Elloy @Specias @Mr.Borka @muSashi @suna @Jumpcut @Oliver91

Uppdatering:

Jag fick kontakt med Inets CentralServiceChef som professionellt beklagade det strul som jag varit med om och erbjöd mig ett presentkort som jag är nöjd med. Detta är nu alltså helt löst. Tack för alla som stöttade mig.

Kul och skönt att det löste sig.
Jag ber om ursäkt om jag lät hård/dryg.

Hoppas din nya gpu inte har samma åkomma.

Som en fotnot så kan jag nämna att spelet Watchdog legions har samma grafikfel som du visade i dina filmer, fast det är dokumenterat fel... (glitchande objekt)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av getfnarre:

@Caoz @Swedishchef_90 @kaffeofikaelika @Nr42 @Chibariku @Lehto @filbunke @MoNkeY-05 @Owlbeast @Indefinite @Larrxi @Thomas @Fade @Lodisen @dagas @Tickles @Pontooz @sher!kan @serafim @Elloy @Specias @Mr.Borka @muSashi @suna @Jumpcut @Oliver91

Uppdatering:

Jag fick kontakt med Inets CentralServiceChef som professionellt beklagade det strul som jag varit med om och erbjöd mig ett presentkort som jag är nöjd med. Detta är nu alltså helt löst. Tack för alla som stöttade mig.

Vad bra att det löste sig! Nu blir man ju nyfiken på att veta värdet på det där presentkortet ju?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version