Star Citizen: Squadron 42 ett steg närmare verklighet

Permalänk
Melding Plague

Star Citizen: Squadron 42 ett steg närmare verklighet

Elva år efter singleplayerkampanjen i Star Citizen presenterades har utvecklarna nu meddelat att spelet äntrat poleringsfas, men släppdatum saknas fortfarande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att efter att ha sett utvecklarvideon så kan det här faktiskt bli ett köp från min sida i framtiden.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Tfw var ung och dum och lade tusenlappar på deras kickstarter-kampanj typ 2012(?) när jag gick på universitetet för att få fina skepp när spelet släpps. Jag köpte till och med en seriös joystick för flygning som har varit i förrådet sen dess. Och nu har jag inte ens något intresse för spel längre och kommer nog aldrig faktiskt köra det, RIP xD

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Tror det när jag ser det

Minns inte ens om detta ingick i min kickstarter-gåva, men har för mig att detta kom senare och ingick för existerande?

Känns som att hypen dog för ett årtionde sedan dock, så vi får se vad andra tycker först

Permalänk
Keeper of the Bamse

Etherhawk gjorde en tråd om det igår redan!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1701173-squadron-42-fa...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inte detta en spinoff till star citizen / tech demo?
Såg snyggt ut när jag hoppade i videon. Får se vad som sker vid släpp och vad folk säger.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ni kanske skulle nämnt att CIG själva sa att SQ42 var klart och i poleringsfas för över 5 år sedan.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Sjukt att det varit under utveckling så länge att Mark Hamill och Liam Cunningham var heta namn inom sci-fi/fantasy när det tillkännagavs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är inte detta en spinoff till star citizen / tech demo?
Såg snyggt ut när jag hoppade i videon. Får se vad som sker vid släpp och vad folk säger.

Ett singleplayerspel som utspelar sig i samma universum.

Permalänk
Medlem

Ser extremt mediokert ut...

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Avstängd

Jag hade totalt glömt bort detta spel, vore roligt att se kraven på detta spel nu.

om spelet ser så bra ut och ändå ''bara'' kräver en high end GPU från 2015, då är det extremt välpolerad kod.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Jag har varit skeptiskt till Star Citizen från i princip dag ett, men videon ovan tyckte jag såg rätt bra ut. Det ser ut som ett bättre Starfield.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Bra trailer, får se om man köper spelet om 15 år när det är färdigt.

Permalänk

Trailern såg trevlig ut, blir kanske som någon ovan nämnde ett köp om drygt 10 år när spelet äntligen når Open-Beta (om det ens gör de).

Påminner mig lite om Ashes of Creation. Mycket som lovats men tar sån oerhört lång tid att få fram. Nästan för långt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag har varit skeptiskt till Star Citizen från i princip dag ett, men videon ovan tyckte jag såg rätt bra ut. Det ser ut som ett bättre Starfield.

Ser kanske lite bättre ut men det ska nog mätas mot Starfield 2 snarare än Starfield.

Permalänk
Medlem

Efter att ha vuxit upp i en sekt är det kusligt att se hur alltmer kultliknande den här spelproduktionen blivit. Chris Roberts ses som en Messias-figur som ska frälsa alla datorspelare.

När jag "köpte" spelet för sex år sedan var det redo för släpp samma år. Lång näsa på mig.

Permalänk
Medlem

Jäklar det ser riktigt bra ut. Om det är samma detaljrikedom som i Star Citizen så kan nog detta bli riktigt fett. Hoppas inte det är lika buggigt bara!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fy tusan så mäktigt detta kommer bli, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Känns verkligen att detta är på riktigt nu, tidigare år var man en aning mer skeptisk. In CR we trust!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Poleringsfas som kommer pågå i minst 10 år? Lmao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Efter att ha vuxit upp i en sekt är det kusligt att se hur alltmer kultliknande den här spelproduktionen blivit. Chris Roberts ses som en Messias-figur som ska frälsa alla datorspelare.

Skrivet av THURGOOD:

In CR we trust!

Det ligger något i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Ser kanske lite bättre ut men det ska nog mätas mot Starfield 2 snarare än Starfield.

Sant, men Starfield har ju 7-8 års utvecklingstid baserad på en gammal/befintlig spelmotor. Så vad Star Citizen åstadkommit är åtminstone visuellt ganska imponerande. Men måste tillägga att fortfarande är skeptisk till vad Star Citizen kommer att vara vid release, om det blir någon..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Vad har ni för krav ni som inte tyckte det såg bra ut?

Skrivet av employed:

Ni kanske skulle nämnt att CIG själva sa att SQ42 var klart och i poleringsfas för över 5 år sedan.

Jag har också för mig det, men när jag försöker hitta info om det så hittar jag bara forumtrådar och en och annan nyhet om att det "nästan" var klart.

Kan dock tycka det är rätt bra med någon som faktiskt hoppas kunna släppa ett spel idag som är klart, och inte bara "klart" på det sättet som Cities Skylines 2, Cyberpunk, Starfield etc. Sen att det tar tid, vem bryr sig... Hellre en bra upplevelse när det väl kommer.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Ser extremt mediokert ut...

Det där är bokstavligen över AAA kvalité. Sen om de kan hålla vad det lovar och att spelet ser ut så där när det optimerats lämnar jag osagt - men att säga att det där ser mediokert ut så trollar man eller är i behov av synkorrigering.

Kan de släppa spelet så som det ser ut i videon har CIG satt en ny, och mycket hög, standard. And thats that.

Permalänk
Medlem

sååå Squadron 2042 då?

Permalänk
Medlem

<insert polishing a turd image here>

----

Gällande 2014:

https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/

Så, nu är det snart 10års jubilieum. Men jag kan ju förstå, evig utveckling och alfastadie är ju att föredra när det gäller att få folk att ge pengar...

Permalänk
Medlem

Jag ville bara ha Freelancer 2… varför behövde det bli såhär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag ville bara ha Freelancer 2… varför behövde det bli såhär?

För att Chris Roberts inte klarar av att avgränsa, vilket då Freelancer var ett utmärkt exempel på, det slutade med att han fick sparken.

Då fanns det någon ovanför honom som sade till honom, det gör det inte nu, och då blir det som det blir.

Permalänk
Medlem

Innan jag såg videon tänkte jag neeehh.
Ha läst lite om det samt vet vad starcitizen är.
Vet också att det finns ett gnälltåg som tuffar på.

Men nu är jag helt jävla såld 🙂🤪🫶🙏
Kommer se till att min dator klarar av spelet på hyfsade settings.

Känslan jag fick och atmosfären man befinner sig samt game play ser fenomenalt ut 🫶
High five!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Småhoppas på release till vintern 2024. Ser verkligen bra ut det dom visat.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Nice kommer bli jävla fint! Hoppas RTX 5000 korten släpps innan så man kan maxa allt