Razer slår sig ihop med Dolce & Gabbana

Permalänk

Vad sägs om en gamingfåtölj designad av italienska lyxmärket Dolce & Gabbana?
-Nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fan är det för fel på folk.

Skulle ha slagit ihop sig med Björnkläder, Helly Hansen Workwear eller Fristads, med en serie gaming-tofflor ifrån Sievi.

DÅ hade det varit intressant.

"A gaming chair for the rough gaming sessions"

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Varför hatet mot Razer produkter? har ett headset från 2016 som fungerar felfritt och en mus från 2008 som fungerar felfritt som används dagligen (gummit på sidan har börjat släppa lite) har aldrig varit med om kringutrustning med högre kvalitet.

Razer tangentbordet jag hade packade ihop efter mindre 6 månader och köpte då ett corsair jag haft i 7 år nu

dålig erfarenhet med deras skräpmöss från tidigt 2000tal som gick sönder höger och vänster hela tiden.

gjorde lite extraknäck på att löda på nya sladdar åt folk här omkring på sina möss när de börjat glappa deathadder eller va den hette med den supertunna platta sladden va absolut den mest överrepresenterade musen där vissa inte äns var ett år, sladen såg mint ut men ändå glappade den där den gick in i musen.

troligen förbättrat sin design idag men inget märke jag köper just pga detta, billigt plastskräp enligt mig bara byggt för att skapa vinst 0 kvalitet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Coolt, då kan de ta 10 gånger extra betalt för ett fult tryck.

Om det inte är någon skillnad utöver att de smäller på D&G's logga och uppar priset är det bara löjligt. Om de däremot gör en äkta lyxprodukt i exklusiva material ser jag business caset då en anledning att jag inte äger en gamingstol är att de ofta är tillverkade i tveksamma material som inte tilltalar mig. Avskyr allt vad "veganläder" och dylikt skräp heter.

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle skaffa något dylikt.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fan är det för fel på folk.

Skulle ha slagit ihop sig med Björnkläder, Helly Hansen Workwear eller Fristads, med en serie gaming-tofflor ifrån Sievi.

DÅ hade det varit intressant.

Hade inte tackat nä till en razerstol mönstrad med biltemakörv!

Skulle säga att de håller ungefär samma kvalitet också

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Fan jag var helt säker att detta var ett aprilskämt, sen insåg jag att det är Oktober...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Inte det snyggaste, finns det verkligen en marknad för detta?

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Även om du sminkar en gris, så är det fortfarande en gris...

Permalänk
Medlem

Hörlurarna ser faktiskt helt okej ut tycker jag. Fulsnygga. Stolen är inget att ha däremot.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gladeligen betala för att slippa vara i närheten av dessa produkter. Min fru skulle ta ut skilsmässa omedelbart om jag ens funderade på en sådan stol.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Visste inte att Dolce gabbana fortfarande existerade. Snacka om ett företag som helt gått under jorden.

Permalänk
Medlem

Första april kom för sent i år?

Permalänk
Medlem

Bara för influenza

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har inget emot att lägga en extra slant på att grejerna ser chysstare ut.
Inget emot den här typen av samarbeten heller (även om det sällan är min kopp te).

Men alltså materialvalen på gamingprylar är ofta plastig plast, lite syntet och kanske fakeläder. Materialvalen utstrålar motsatsen till lyx. Funktion - sure. Plast har flera fördelar.
Men det känns otroligt olyxigt med plasttangenter, plastmöss, pasthörlurar och plastram runt datorskärmen.

Att sätta den typen av märke sprejat med guldig plastfärg på så plastiga prylar... Jag vet inte. Det ser ut som piratkopior i mina ögon.

Du är alldeles för mild i kritiken. Allt det handlar om är att sälja billigast möjliga skräp så dyrt som möjligt. Funktionen och kvaliteten är kass. Det är tillverkat av fattiga kineser som jobbar ihjäl sig till minimilöner. Resten är logotyper och marknadsföring så de kan sätta en extremt saltad prislapp på produkterna. I denna marknadsföring ingår förstås att ge bort produkter till youtubers som skulle sälja sin morsa för lite "likess 'n subscribe".

Permalänk
Avstängd

Jösses, hoppas Jesus kan rädda detta.

Permalänk
Medlem

Det är väl lite pinsamt med D&G rent allmänt?

Yestercentury för tanter och gubbar.

Lite samma sak med burberry, etc.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Jösses, hoppas Jesus kan rädda detta.

Vilken Jesus? Allas vår Chassi Jesus Jonas här på SWEC? eller Tech Jesus Steve på Gamersnexus? Eller han där uppe som tog på sig människans alla synder?

Detta såg billigt och smaklöst ut och var ju bara en standard Razer med lite märken på? Totalt smak och fantasilöst. Om de vore smarta så skulle de samarbetat med Secret Labs och gjort en riktig custom design som inte var så tacky. Secret Labs är ju det bästa i gamingstol väg och för att vara gamingstolar mycket bra kvalitet och ergonomi.

Jag tolkar detta som ett desperate move från D&G för att försöka göra sig hippa och coola inför nya generationen? De håller ju på att bli tantmärke vilket vanligtvis betyder döden för märket...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

D&G är väl ungefär som Gucci; ett märke för folk med stor plånbok, stort bekräftelsebehov och dålig smak?

Skulle ärligt talat hellre köpa en stol framtagen i samarbete med Lidl. Oavsett prislapp.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Oj. Undrar hur stor målgruppen för de här prylarna är

Kriminella gamers?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Razer har slagit huvudet någonstans.. VARFÖR gör dem inte saker man vill ha och har råd med och inte dessa lyxprodukter som inte är bättre än något från Ikea..

Razer har bra kvalitet på sina saker redan så detta känns bara som " kolla gamers vad vi kan göra med era plånböcket. " .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Varför hatet mot Razer produkter? har ett headset från 2016 som fungerar felfritt och en mus från 2008 som fungerar felfritt som används dagligen (gummit på sidan har börjat släppa lite) har aldrig varit med om kringutrustning med högre kvalitet.

Razer tangentbordet jag hade packade ihop efter mindre 6 månader och köpte då ett corsair jag haft i 7 år nu

Hatet från min sida är att deras support/garanti hantering är värdelös.

Jag hade en mus för ca 1200kr som hade damm på insidan som störde optiken så musen hackade , sökte jag på nätet angående de så var jag långt ifrån ensam om detta. Musen var typ 6 månader gammal.

Problemet för mig då var att Razer inte ville ta det som garanti utan hänvisade att jag skulle rengöra den, fast då bröt jag garanti förseglingen om jag skulle göra de själv.
(hur tänkte dom där?)

Inet själv tyckte att detta var väldigt dåligt men dom kunde ej göra något då ärendet var nekat hos razer.
Dock fick jag köpa en ny mus av Inet till inköpspris som plåster på såret , detta var Steelseries och den fungerar perfekt än idag 3-4 år senare.

Så jag kommer aldrig att köpa en Razer produkt igen.

Fel med Enter knappen :P
Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Snusfri

Dolce & Gabbana har nu döpt om sig till Dolce & Gibb-Anna och riktar in sig på gamers av det kvinnliga könet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

En överraskning, det är säkert; men en välkommen sådan.

Permalänk
Medlem

Hade hellre haft en datorstol med färg och mönster från pendeltågen i Stockholm än detta.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

De där mönstret påminner om mönstret på vissa gamla kinnarpstolar från typ tidigt 2000 tal.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har svårt för guld överlag, ser ut som platina/silver/aluminium, nått fräsht, som nån nu har pinkat på... Guld är dock ett trevligt material att arbeta med eftersom det är så mjukt. Men...OT... haha, fyfan va tacky.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Bilden är visserligen från Tunnelbanan och inte pendeltågen:)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

D&G är väl ungefär som Gucci; ett märke för folk med stor plånbok, stort bekräftelsebehov och dålig smak?

Skulle ärligt talat hellre köpa en stol framtagen i samarbete med Lidl. Oavsett prislapp.

Det finns en marknad utanför jante - Sverige.