Inställning i webbläsare kringgår Youtubes anti-annonsblockerare

Permalänk
Melding Plague

Inställning i webbläsare kringgår Youtubes anti-annonsblockerare

Att byta användaragent i webbläsaren är det som behövs för att kringgå Youtubes hårda tilltag mot annonsblockerare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Igår testade jag att rensa cookies och slå på reklamblockeraren igen, och har då inte fått nå mer popups sen dess. Så antigen är den väldigt enkel att kringgå, eller så har dom lugnat ner sig med sin reklamblockeringsblockerare.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk

Av ren slump upptäckte jag att vissa av mina gamla enheter (och nya) inte hade youtubereklam, så har kört på den här metoden ett tag nu på en av mina datorer. Det finns fler useragents (än bara windows phone) som tar bort reklamen på youtube kan jag ju säga.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Firefox + AdblockPlus funkar fortfarande. Youtube säger att man inte får ha det men sen det är bara att trycka bort den rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Firefox + AdblockPlus funkar fortfarande. Youtube säger att man inte får ha det men sen det är bara att trycka bort den rutan.

Då fungerar den inte utan du har bara inte blivit helt blockerad än. Det ändras till en ruta med timer att klicka bort, sedan får du se max tre videor innan popuppen kommer permanent, tillslut är det tvärstopp tills du lyckas blockera popuppen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Lumia 950 var nog den bästa och den sämsta telefon jag någonsin haft, synd att de inte fick till det med apparna!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Det känns som reklamen har exploderat på YouTube nyligen. Jag kollade på ett klipp häromdagen och inleder först med 15 sek + 5 till ifall man avbryter, och det kan man stå ut med. 1 min och 50 sek senare var det dags igen, med exakt samma reklam.
Att erbjuda en reklamfri version ihop med att man går hårdare åt annonsblockerare har verkligen inte gjort mycket positivt för de som inte vill betala för "tjänsten".

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Bildexpert

Jag gillar att en sida som livnär sig på reklam publicerar en artikel om hur man kringgår reklam på en annan sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Firefox + AdblockPlus funkar fortfarande. Youtube säger att man inte får ha det men sen det är bara att trycka bort den rutan.

Nope, jag har blivit helt blockerad med Adblock Plus på YouTube

Gäller för övrigt också uBlock, då det är det jag använder nu på Firefox och får samma blockering. Jag kunde först ta bort den rutan, sedan några dagar senare kom det upp att efter 3 videor kommer videos blockeras vilket det nu gör. Nu använder jag Brave enbart för YouTube

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope, jag har blivit helt blockerad med Adblock Plus på YouTube
<Uppladdad bildlänk>
Gäller för övrigt också uBlock, då det är det jag använder nu på Firefox och får samma blockering. Jag kunde först ta bort den rutan, sedan några dagar senare kom det upp att efter 3 videor kommer videos blockeras vilket det nu gör. Nu använder jag Brave enbart för YouTube

Jag har också problem med både firefox+ublock, mullvad browser, samt brave.
Det enda som fungerar någorlunda tillfredsställande är FreeTube.

Dock har blockerandet av annonsblockerare fungerat som en push att ta tag i mitt bokläsande på nytt så jag börjar snarare se detta som någonting positivt 🙂

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope, jag har blivit helt blockerad med Adblock Plus på YouTube
<Uppladdad bildlänk>
Gäller för övrigt också uBlock, då det är det jag använder nu på Firefox och får samma blockering. Jag kunde först ta bort den rutan, sedan några dagar senare kom det upp att efter 3 videor kommer videos blockeras vilket det nu gör. Nu använder jag Brave enbart för YouTube

Kör du YouTube Enhancer eller nått sånt? Har inga problem med uBlock.

Permalänk
Medlem

Om man orkar med alternativa appar så funkar NewPipe på mobil och FreeTube på Windows bra fortfarande.

Permalänk
Medlem

Ja asså Windows Phone va en liga för sig, tycker själv att det va helt underbart på alla sätt och vis! Utöver apputbudet, fick själv ge vika och gå tillbaka till Android när bankid eller om det va swish slutade fungera.

Sen angående att kringå "reklamblockeringsblockerare" så hoppas jag innerligt att dom täpper igen hålen. Tycker personligen att man inte ska missbruka en gratis tjänst som youtube, ända man gör är att skapa mer reklam för alla andra. och mindre pengar till dom som faktiskt laddar upp videos på youtube.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett sätt att slippa reklam på youtube, jag betalar en slant till youtube, och vipps så är det ingen reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag har hittat ett sätt att slippa reklam på youtube, jag betalar en slant till youtube, och vipps så är det ingen reklam

Onödigt att betala när man kan få de gratis tycker jag

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag har hittat ett sätt att slippa reklam på youtube, jag betalar en slant till youtube, och vipps så är det ingen reklam

Jag har hittat ett bättre vis, skippa Youtube, alla de här små slantarna här och där blir snabbt en betydande summa. Bättre att kapa bort sådant man inte egentligen behöver.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag har också problem med både firefox+ublock, mullvad browser, samt brave.
Det enda som fungerar någorlunda tillfredsställande är FreeTube.

Dock har blockerandet av annonsblockerare fungerat som en push att ta tag i mitt bokläsande på nytt så jag börjar snarare se detta som någonting positivt 🙂

Med Brave fungerar den inbyggda adblockeringen, så där använder jag inte något tillägg alls, förutom sponsorblock

Skrivet av LeVvE:

Kör du YouTube Enhancer eller nått sånt? Har inga problem med uBlock.

Enda jag använder är sponsorblock, annars inget. Både med Adblock Plus och uBlock, blockerad. Enda som fungerar för mig är med Braves inbyggda adblockering.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Onödigt att betala när man kan få de gratis tycker jag

Förstår känslan, men någonstans blir det ju en jämförelse i att se på hur mycket tid man lägger ner på att jaga gratis. Många gör andra prioriteringar och anser tiden och smidigheten vara mer värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag har hittat ett sätt att slippa reklam på youtube, jag betalar en slant till youtube, och vipps så är det ingen reklam

Alternativet att välja bort Youtube finns också, vilket jag gradvis gjort sedan hysterin under pandemin med alla "clickbaits" och noll eller lite substans i . De få som ändå vill nå ut med vettig kunskap drunknar i skiten som översvämmat Youtube.

Har använt Youtube sedan dag ett men nu är jag gammal nog att inte orka vela längre så nu är det bra och jag går sakta över till Fox News och SVT...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Reklamblockerare

Kör NewPipe och fungerar och fungerar alldeles utmärkt på mobilen - brave på desktoppen.

Fler tips är välkommet

Permalänk
Medlem

Reddits blockering av alternativa appar har lett till att jag helt slutade använda deras forum. Samma kommer ske med YouTube. Det komiska är att det kommer endast ha positiva effekter.

Dessa tjänster har blivit stora endast för att de har varit gratis. Nu vill de börja ta betalt när de etablerat ett världsomspännande och beroendeframkallande monopol. Väl utstuderat.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Onödigt att betala när man kan få de gratis tycker jag

Onödigt att betala/se reklam när jag kan åka snålskjuts på alla andra menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag har hittat ett sätt att slippa reklam på youtube, jag betalar en slant till youtube, och vipps så är det ingen reklam

Det är omöjligt att betala annonymt/titta utan att logga in.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det är omöjligt att betala annonymt/titta utan att logga in.

Skaffa ett konto då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Reddits blockering av alternativa appar har lett till att jag helt slutade använda deras forum. Samma kommer ske med YouTube. Det komiska är att det kommer endast ha positiva effekter.

Dessa tjänster har blivit stora endast för att de har varit gratis. Nu vill de börja ta betalt när de etablerat ett världsomspännande och beroendeframkallande monopol. Väl utstuderat.

Företag (och kreatörer) vill tjäna pengar. Trådens mest chockerande uttalande.

Permalänk

Så fort jag fick upp popupen så gick jag in och köpte Youtube family för 179kr/mån eller vad det var. Värt att inte ha reklam i mobilen eller tv'n plus att min sambo och ungarna nu också slipper reklam. Det känns lite som en superkraft att slippa kramset på youtube överallt. Deras taktik funkade på mig men jag har inte heller nån ork att hålla på.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Kollar typ flera timmar YouTube per dag så betalar lätt för mig. Men någonstans tycker jag YouTube peakade för 10 år sen, var lite reklam och bra innehåll (inge "influencer"-skräp som det är idag).

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Onödigt att betala/se reklam när jag kan åka snålskjuts på alla andra menar du?

...de flesta kreatörer (ugh..) har egen marknadsföring i sina videos, så den enda som det egentligen påverkar är väl i så fall YouTube.

...med inkomster på runt 320 Miljarder ($29b) kronor och en marginal på 30% så har jag svårt att se varför man skulle må ens lite dåligt över det. Dör YouTube kanske vi kan få en bättre ersättare?

Edit*
Jag betalade gärna - när jag kunde köra Premium Lite, för det var det enda jag behövde. Nu tog man bort det, då tar jag bort mina annonser. Svårare än så är det inte, man säljer ju min data oavsett

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Nu när man får tips hur man slipper betala till Youtube kan ni väl göra en artikel om hur man undviker att betala till Adobes programvaror också, sjukt irriterande att behöva betala i månaden för detta.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

...de flesta kreatörer (ugh..) har egen marknadsföring i sina videos, så den enda som det egentligen påverkar är väl i så fall YouTube.

...med inkomster på runt 320 Miljarder ($29b) kronor och en marginal på 30% så har jag svårt att se varför man skulle må ens lite dåligt över det. Dör YouTube kanske vi kan få en bättre ersättare?

Edit*
Jag betalade gärna - när jag kunde köra Premium Lite, för det var det enda jag behövde. Nu tog man bort det, då tar jag bort mina annonser. Svårare än så är det inte, man säljer ju min data oavsett

Missen är dock alla mindre, som för min del alla videos med beskrivningar om hur man utför diverse mekaniska åtgärder på bilar och motorcyklar. Hitta en snubbe som hade renoverat en Sv1000 som jag hade förut och hans videos räddade mig flera gånger! ända han hade va den reklam Youtube satt dit.

Sen angående deras inkomster, vart har du hittat att dom har en marginal på 30%? vet att jag försökt hitta siffror på det några gånger men utan framgång.

Visa signatur

here we go!