Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Mycket logistik här.

Någon som funderat över garantin. Borde den inte gälla från uthämtning och inte från köp? Enligt power är det vid köp (2025-10-13).

Fler som hunnit testa limpan? Verkar råda delade meningar om hur bra den är. Kanske mest vad man jämför med.

Garantin gäller från köpdatum på kvittot.

Permalänk

Verkar vara en av de få drabbade med leverans i november jätte kul bolla med två företag klassiker om man bara fick arvode för varje gång hade man varit miljardär! Nån mer i tråden som fått uppskjuten leverans i november trots löfte om prio i försök om att lagt ordern etc 10.02? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Fler som hunnit testa limpan? Verkar råda delade meningar om hur bra den är. Kanske mest vad man jämför med.

Det handlar som alltid om att managera förväntningarna. Är man van vid ett 5.1/7.1-system med fullstora högtalare och med dedikerad receiver lär man bli besviken oavsett.

Q990C/995C är som soundbar för film topptestad av flera oberoende siter och Youtube-kanaler så i just kategorin Soundbar bör den tillhöra toppskiktet. Atmos-effekterna skapas till stor del "artificiellt" även om satelliterna sannolikt bidrar till bättre omfång och ljudlandskap.

Ska man primärt ha det som anläggning för musiklyssnande är man nog helt fel ute, då skulle jag hellre välja ett kompetent 2.0 eller 2.1 system med större högtalare.

Jag är försiktigt positiv inför helgens mottagande och test men har ovan i bakhuvudet. Med tanke på hur pass bra dealen är (även utan bonusprodukt) är det också en aspekt att ha i åtanke.

Det är dock svårt att övervinna fysikens lagar och en Soundbar med små högtalare kommer alltid vara en kompromiss vs ett större system.

Permalänk
Medlem

Angående kampanjen om extra produkt

Kampanjen för att få en "exklusiv produkt" från Samsung gäller på köp av utvalda modeller fram till 15 oktober. Köper skall registreras senast 7 november, så det är ingen fara för oss som får vår produkt i början på november. Det är datumet på orderbekräftelsen som styr, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alan35:

Kampanjen för att få en "exklusiv produkt" från Samsung gäller på köp av utvalda modeller fram till 15 oktober. Köper skall registreras senast 7 november, så det är ingen fara för oss som får vår produkt i början på november. Det är datumet på orderbekräftelsen som styr, inget annat.

Du måste ange ditt serienummer som finns PÅ produkten. Blir svårt att hinna om produkten kommer den 15 november

Jag fick min idag. Ska testa och jämföra mot mina Dynavoice df 8. Center och en sub för 6k.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gentlemannen:

Någon som fått sin ansökan om samsungs gratisprodukt godkänd ännu? Skickade in min i fredags men fortfarande inte hört något.

Du får nog ha lite mer tålamod än så.

Ja, medveten om att det står 72h på Samsungs hemsida men många har köpt produkter under Powers nyöppning vilket innebär att ledtiderna ökat så jag skulle ge det 10 arbetsdagar iaf innan du hör av dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Du måste ange ditt serienummer som finns PÅ produkten. Blir svårt att hinna om produkten kommer den 15 november

Jag fick min idag. Ska testa och jämföra mot mina Dynavoice df 8. Center och en sub för 6k.

Har för mig att jag läste i villkoren att man kunde skicka in sin registrering även efter 7 november såvida man kunde visa en orderbekräftelse med datum inom kampanjperioden.

Permalänk
Skrivet av edson:

Du får nog ha lite mer tålamod än så.

Ja, medveten om att det står 72h på Samsungs hemsida men många har köpt produkter under Powers nyöppning vilket innebär att ledtiderna ökat så jag skulle ge det 10 arbetsdagar iaf innan du hör av dig!

Jag tog en print på mailet där man skulle klicka in för att bekräfta sin recension. Det känns lite dumt såhär i efterhand..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Jag tog en print på mailet där man skulle klicka in för att bekräfta sin recension. Det känns lite dumt såhär i efterhand..

Det är inte det mailet som är viktigt, utan mailet efter som säger att recensionen nu är upplagd, men ibland så händer det att mailet inte dyker upp fast recensionen är upplagd, räcker då ta en printscreen på recensionen istället.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Jag tog en print på mailet där man skulle klicka in för att bekräfta sin recension. Det känns lite dumt såhär i efterhand..

Gjorde samma, gick igenom men tog nog 4 arbetsdagar och dammsugaren får försenad leverans med progons till januari.

Permalänk
Medlem

Fan...Power gav just beskedet att ordern är försenad...Vet i fan hur man ska lösa det med gratisprodukten från Samsung nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alan35:

Har för mig att jag läste i villkoren att man kunde skicka in sin registrering även efter 7 november såvida man kunde visa en orderbekräftelse med datum inom kampanjperioden.

Jag är inte så säker på att man kan registrera efter 7 november. Jag har sett att Power sagt att de diskuterat möjligheten med Samsung, men inte att något skulle vara bestämt. Det står också i Samsungs villkor att saker de inte kan påverka kan göra att kampanjen inte längre är giltig (ett sådant alternativ skulle kunna vara att återförsäljaren klantar till det med försäljningen/lagerhållningen och inte kan leverera varan).

Däremot har Samsung sagt att om du har köpt varan inom kampanjperioden, 7 augusti till 15 oktober 2023, men inte fått något kvitto förens efter den 15'e oktober så kan du registrera med orderbekräftelsen istället. Det ska dock fortfarande ske före 7'e november och då behöver du ha fått din vara.

Jag misstänker att jag inte får någon soundbar innan registreringstiden går ut, så jag hoppas Power kan få till något deal med Samsung där.

https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/ Det om kvitto står under rutan för att bifoga fil.

Permalänk

Nu har dom skjutit upp leverans till 20 november gulligt vafan lovar de då prioterad leverans när man fick igenom order vid 2 minuter över

Permalänk
Skrivet av jawik:

Jag är inte så säker på att man kan registrera efter 7 november. Jag har sett att Power sagt att de diskuterat möjligheten med Samsung, men inte att något skulle vara bestämt. Det står också i Samsungs villkor att saker de inte kan påverka kan göra att kampanjen inte längre är giltig (ett sådant alternativ skulle kunna vara att återförsäljaren klantar till det med försäljningen/lagerhållningen och inte kan leverera varan).

Däremot har Samsung sagt att om du har köpt varan inom kampanjperioden, 7 augusti till 15 oktober 2023, men inte fått något kvitto förens efter den 15'e oktober så kan du registrera med orderbekräftelsen istället. Det ska dock fortfarande ske före 7'e november och då behöver du ha fått din vara.

Jag misstänker att jag inte får någon soundbar innan registreringstiden går ut, så jag hoppas Power kan få till något deal med Samsung där.

https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/ Det om kvitto står under rutan för att bifoga fil.

Du kommer inte kunna skicka in något oavsett utan serienummer har provat med all info förutom serie nummer och e bara felmeddelande de får nog lösa de hade de själva tyckt de va okej och lägga tid på att förlora upp mot 7k

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Jag tog en print på mailet där man skulle klicka in för att bekräfta sin recension. Det känns lite dumt såhär i efterhand..

Jag fick inget sånt mail den här gången så får se om det kommer ut nån recension.

Permalänk

Kul folk här e så hjälpsamma som vanligt! De verkar bara snackat skit om prio på leverans och ändå försenat den oavsett så deras spök skit system som gjorde att ordrarna inte gick att betala från början va stort hitte på på riktigt hatar sånt här vem kan bekräfta att man får en gratis produkt och sen sitta på skitet innan leverans 20 november hade från början 20 oktober...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compumanic85:

Du kommer inte kunna skicka in något oavsett utan serienummer har provat med all info förutom serie nummer och e bara felmeddelande de får nog lösa de hade de själva tyckt de va okej och lägga tid på att förlora upp mot 7k

Jo som jag skrev behöver man få sin vara för att kunna registrera. Jag syftade på det när kvittot har fel datum, dvs efter den 15 okt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Kul folk här e så hjälpsamma som vanligt! De verkar bara snackat skit om prio på leverans och ändå försenat den oavsett så deras spök skit system som gjorde att ordrarna inte gick att betala från början va stort hitte på på riktigt hatar sånt här vem kan bekräfta att man får en gratis produkt och sen sitta på skitet innan leverans 20 november hade från början 20 oktober...

Inte helt hundra på hur deras system fungerade men tror de som la i kundvagnen först får förtur, inte de som betalade först.

Permalänk
Skrivet av jawik:

Jo som jag skrev behöver man få sin vara för att kunna registrera. Jag syftade på det när kvittot har fel datum, dvs efter den 15 okt.

Jag försöker fixa det manuellt men de verkar slingra sej man måste nog ha allt undertecknat så man vet att ingen blåser någon då de verkar ha problem! Power lär ju inte ersätta mej för mer än en mindre summa vilket ändå blir orelevant om man inte får gratis produkten sånt här suger hårt

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Inte helt hundra på hur deras system fungerade men tror de som la i kundvagnen först får förtur, inte de som betalade först.

Jag la min 1 minut över i kundkorgen sen kunde man inte ens betala osv först kvar över kunde jag betala

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Inte helt hundra på hur deras system fungerade men tror de som la i kundvagnen först får förtur, inte de som betalade först.

Mycket möjligt. Stod nåt om att man låser sin vara i 15 minuter när man lägger den i kundvagnen.

Jag klickade i min soundbar 09:59 men sen så fick jag samma fel som många andra fick om att det var fel med postnummer. Gick inte och backa utan behövde börja om helt.

Så beställningstiden blev en bra stund efter 10. Har uppskattad leverans i mitten av november nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Jag la min 1 minut över i kundkorgen sen kunde man inte ens betala osv först kvar över kunde jag betala

Skrivet av jawik:

Mycket möjligt. Stod nåt om att man låser sin vara i 15 minuter när man lägger den i kundvagnen.

Jag klickade i min soundbar 09:59 men sen så fick jag samma fel som många andra fick om att det var fel med postnummer. Gick inte och backa utan behövde börja om helt.

Så beställningstiden blev en bra stund efter 10. Har uppskattad leverans i mitten av november nu.

Hmm, ingen aning hur det funkar då. La min i korgen 09:59 men kunde inte öppna kundvagnen så fick byta webbläsare till Edge då funka det och fick igenom beställningen 10:02 och min blev skickad igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Inte helt hundra på hur deras system fungerade men tror de som la i kundvagnen först får förtur, inte de som betalade först.

Jag la min i kundvagnen tidigt, men fick iväg ordern först 10:32.
Fick hem den idag

Permalänk
Medlem

Hmm nu är även min order skjuten till den 18 nov, vilket är långt efter den 7e nov som är deadline.
Blir en märklig situation, eftersom då utgår produkten, och då blir mitt intresse för soundbaren inte tillräckligt intressant för att genomföra köpet. Är det fler som hamnar i samma läge kommer Power helt plötsligt stå med en massa soundbars. Kanske inte spelar dem någon roll, lär väl säljas tillslut ändå, men trist för en annan.

Kan ju hoppas på något mirakel där erbjudandet förlängs på något sätt.

Permalänk
Medlem

Undra hur det blir för oss som har valt click & collect. Känns som att de borde höra av sig om hur läget ser ut?

Permalänk
Medlem

Jag lade order på Power 10:00. Valde faktura, och får min imorgon.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Nu så har jag hämtat och satt upp min ihop med en LG C2.
Jag är mycket positivt överraskad så långt!
Lämnade tillbaka min Philips tab8905 för en månad sedan för subwoofern hackade och levde rövan, men den här låter jättebra även på lägre volymer som det blir i mitt lilla vardagsrum.
Som andra skrivit tidigare så känns det som att det är bra tryck i den. Jag får hålla mig under 25 volymsteg.
Hoppas att ni andra blir lika nöjda.

Permalänk
Skrivet av Mape82:

Hmm nu är även min order skjuten till den 18 nov, vilket är långt efter den 7e nov som är deadline.
Blir en märklig situation, eftersom då utgår produkten, och då blir mitt intresse för soundbaren inte tillräckligt intressant för att genomföra köpet. Är det fler som hamnar i samma läge kommer Power helt plötsligt stå med en massa soundbars. Kanske inte spelar dem någon roll, lär väl säljas tillslut ändå, men trist för en annan.

Kan ju hoppas på något mirakel där erbjudandet förlängs på något sätt.

Tror ingen kommer behålla som köpt det för samma anledning som andra här då vissa kommer få ta del med nästan samma förutsättningar nej tack jag tror de fattar de tror dock Samsung förstår det mer dock. Ja segt konstigt hur dom valt ut att skicka då för oss som va relativt snabba ändå med att lägga i kundkorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Tror ingen kommer behålla som köpt det för samma anledning som andra här då vissa kommer få ta del med nästan samma förutsättningar nej tack jag tror de fattar de tror dock Samsung förstår det mer dock. Ja segt konstigt hur dom valt ut att skicka då för oss som va relativt snabba ändå med att lägga i kundkorgen

Kommer finnas folk som behåller iaf, den kommer nog garanterat inte bli billigare på Black Friday etc. Förra årets modell var aldrig billigare än 9990kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Tror ingen kommer behålla som köpt det för samma anledning som andra här då vissa kommer få ta del med nästan samma förutsättningar nej tack jag tror de fattar de tror dock Samsung förstår det mer dock. Ja segt konstigt hur dom valt ut att skicka då för oss som va relativt snabba ändå med att lägga i kundkorgen

Jag ser personligen väldigt mycket fram emot att få en Galaxy Tab S9 också (om den finns kvar). 😄

Skulle vara intressant att veta antalet användare på SweClockers som har fått sina soundbars och de som fortfarande väntar på sin. Bara av ren kuriosa. Vet inte på rak hand hur många Power hade på lagret för onlineköp då det stod 10+ på deras produktsida.