Värdera/sälja gamla Pokemon kort?

Permalänk
Medlem

Värdera/sälja gamla Pokemon kort?

Kortfattat har kommit över mina gamla pokemon kort som jag samlade på när jag var barn och undrar
om någon vet hur man får dom värderade? Är det ens lönt idag? Dom flesta utav korten är från 98-2000 och dom är
i relativt bra skick.

Hur går man tillväga? Har googlat lite snabbt och ett x antal utav korten har tydligen sålts för 300-500kr på ebay.
Är det ens lönt att sälja dom styckvis eller är det bättre att sälja alla korten i en och samma auktion på tex tradera? Någon här som någon koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anarko:

Kortfattat har kommit över mina gamla pokemon kort som jag samlade på när jag var barn och undrar
om någon vet hur man får dom värderade? Är det ens lönt idag? Dom flesta utav korten är från 98-2000 och dom är
i relativt bra skick.

Hur går man tillväga? Har googlat lite snabbt och ett x antal utav korten har tydligen sålts för 300-500kr på ebay.
Är det ens lönt att sälja dom styckvis eller är det bättre att sälja alla korten i en och samma auktion på tex tradera? Någon här som någon koll?

Jag hade sorterat ut de mer värdefulla korten och sålt dom styckvis och sen sålt resterande i en gemensam auktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anarko:

Kortfattat har kommit över mina gamla pokemon kort som jag samlade på när jag var barn och undrar
om någon vet hur man får dom värderade? Är det ens lönt idag? Dom flesta utav korten är från 98-2000 och dom är
i relativt bra skick.

Hur går man tillväga? Har googlat lite snabbt och ett x antal utav korten har tydligen sålts för 300-500kr på ebay.
Är det ens lönt att sälja dom styckvis eller är det bättre att sälja alla korten i en och samma auktion på tex tradera? Någon här som någon koll?

Tillägger att man får acceptabla priser även på Tradera. Hittade ett hyfsat värdefullt kort av en händelse i en bok hemma och la ut den på Tradera, fick lika mycket där som de gått för på eBay.

Permalänk
Medlem

Som referens köpte jag 300 kort för en hundring på tradera åt barnen. Var bara basickort och inga specialare. Och då stod frakten för 70% av kostnaden.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Som referens köpte jag 300 kort för en hundring på tradera åt barnen. Var bara basickort och inga specialare. Och då stod frakten för 70% av kostnaden.

Och som ’motreferens’ fick jag 2000 exkl frakt för ett (1) kort.