Corsair Gaming K100 RGB Corsair OPX vs Wooting 60HE, är det värt att köpa ett Wooting för fps om man har ett k100 rbg optical?

Permalänk

Corsair Gaming K100 RGB Corsair OPX vs Wooting 60HE, är det värt att köpa ett Wooting för fps om man har ett k100 rbg optical?

Kör Bf 2042 och Planetside 2 och är väl en av dom bättre i Eu i båda spelen.

Just nu har jag ett Corsair Gaming K100 RGB Corsair OPX och är mycket nöjd, men ser att alla top-spelare i Valorant, CSGO och Overwatch och börjar köra Wooting 60HE på grund av mycket snabbare respons och bättre movement med analoga brytare, dom säger att det är som dag och natt. Kanske inte spelare någon större roll i spelen jag spelar, eller vad säger ni? Ska väl börja spela CSGO2 när det kommer ut, har varit rätt bra i cs sedan 1,6 tiden....

Är det värt att köpa ett Wooting 60HE? Någon här som testat det?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Bara storleken gör det värt att byta till Wooting 60HE.

Permalänk
Medlem

Finns massvis av anledningar att byta från Corsair till Wooting. Att prestera bättre i spel är nog inte en av dem dock.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Bara storleken gör det värt att byta till Wooting 60HE.

Jag har inget emot stora keyboards, handleds-skyddet är det bästa jag haft..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Finns massvis av anledningar att byta från Corsair till Wooting. Att prestera bättre i spel är nog inte en av dem dock.

Det trodde jag var den främsta anledningen......

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det trodde jag var den främsta anledningen......

I så fall kastar du nog pengar i sjön. Den främsta flaskhalsen för dina spelprestationer lär vara din egna förmåga. Men Corsair är ju knappast en av de bättre tillverkarna av tangentbord så att byte till Wooting ger en mycket trevligare produkt.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

I så fall kastar du nog pengar i sjön. Den främsta flaskhalsen för dina spelprestationer lär vara din egna förmåga. Men Crossair är ju knappast en av de bättre tillverkarna av tangentbord så att byte till Wooting ger en mycket trevligare produkt.

Ingen fel på min förmåga, jag är världens bästa planetside 2 spelare och en av dom bättre i bf2042 i Europa, kanske inte säger så mycket dock...

Det är inget fel på Crossair t-bord i k-serien, har väl varit bland dom bättre, k100 rbg var i princip det bästa du kunde köpa för pengar för två år sedan som gamer.

Undrar mest om någon som kunnat jämföra k100 rbg mot wooting 60HE, verkar som man får bättre movements i fps spel med ett wooting, men jag kanske har fel?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ingen fel på min förmåga, jag är världens bästa planetside 2 spelare och en av dom bättre i bf2042 i Europa, kanske inte säger så mycket dock...

Säger inte att din förmåga är låg, tror bara inte att tangentbordet är din största flaskhals. Messi när han var som absolut bäst var också främst begränsad av sin förmåga och inte sina skor. Men om folk du pratat med säger att det är en markant skillnad att byta tangentbord är det väl bara att dra en chansning. I värsta fall sitter du och spelar på samma nivå med ett trevligare tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Säger inte att din förmåga är låg, tror bara inte att tangentbordet är din största flaskhals. Messi när han var som absolut bäst var också främst begränsad av sin förmåga och inte sina skor. Men om folk du pratat med säger att det är en markant skillnad att byta tangentbord är det väl bara att dra en chansning. I värsta fall sitter du och spelar på samma nivå med ett trevligare tangentbord.

Absolut, men har köpt så mycket dator prylar senaste månaden, ett gäng artisan mattor och en ny dator, att jag gärna spara dessa 2k wooting kostar, så vill mest höra om någon haft möjlighet att jämföra mot ett k100 rbg.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Blev det köp? Lurar på k70 opx som ligger på 849 just nu. Åkte på mx blå men längtar tillbaks till mx svart så opx lockar mer om nu inte wooting är the shit så att säga.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Blev det köp? Lurar på k70 opx som ligger på 849 just nu. Åkte på mx blå men längtar tillbaks till mx svart så opx lockar mer om nu inte wooting är the shit så att säga.

Nej inte köpt än, är som sagt väldigt nöjd med mitt k100, kör 8000 hz polling rate och det kanske är snabbare än ett wooting?

Är ju bra pris https://www.proshop.se/Tangentbord/Corsair-K70-RGB-TKL-Champi...

Men undra vad som skiljer mot ett https://www.proshop.se/Tangentbord/Corsair-K70-PRO-RGB-OPX-Bl... förutom att det är större

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Nej inte köpt än, är som sagt väldigt nöjd med mitt k100, kör 8000 hz polling rate och det kanske är snabbare än ett wooting?

Är ju bra pris https://www.proshop.se/Tangentbord/Corsair-K70-RGB-TKL-Champi...

Men undra vad som skiljer mot ett https://www.proshop.se/Tangentbord/Corsair-K70-PRO-RGB-OPX-Bl... förutom att det är större

Tycker det också, blev en beställning i torsdags, spännande att se skillnaden mot mx röd. Kör nog på ett sånt tills wooting lr något liknande går ner i pris och släpps som tkl.

Vad jag kunde förstå så är det att knapparna för media och byta profil etc. har fått bytt plats. Sen har tournament edition fått en knapp på baksidan som ändrar all belysning till fast röd och tar bort alla macros, på bekostnad att man inte får med något handledsstöd verkar det som.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Tycker det också, blev en beställning i torsdags, spännande att se skillnaden mot mx röd. Kör nog på ett sånt tills wooting lr något liknande går ner i pris och släpps som tkl.

Vad jag kunde förstå så är det att knapparna för media och byta profil etc. har fått bytt plats. Sen har tournament edition fått en knapp på baksidan som ändrar all belysning till fast röd och tar bort alla macros, på bekostnad att man inte får med något handledsstöd verkar det som.

Du kommer nog bli nöjd, men varför kostar ett k70 pro lika mycket som ett k100, makes no sense...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Du kommer nog bli nöjd, men varför kostar ett k70 pro lika mycket som ett k100, makes no sense...

Det är ju långt ifrån materialet du betalar så mycket för. Dessutom säljer de antagligen fler TKL än Fullsize.
Allt handlar om att tjäna pengar, inte ge dig den bästa produkten som går.