Youtube blockerar annonsblockerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Märkligt. Jag installerade Brave och använder den bara till YouTube. Inte sett någon reklam på YouTube alls. Inte heller någon reklam på Aftonbladet för mig när jag gick in där lite snabb
<Uppladdad bildlänk>

Jag gillar dock inte Chromes utseendet, brave är byggt på, så kommer bara använda Brave till YouTube och använda Firefox till allt annat som vanligt

Jag skall göra en sista test. Jag skall avinstallera alla de adblockers som jag har lagt in på plattan och sen installera Brave och göra den till standardwebbläsare....eller kanske jag inte ska göra det? Är det något mer jag skall tänka på och eventuellt göra?

EDIT: Ja nu har jag gjort det och lät bli att göra Brave till standardläsare och kör nu YT utan reklam men AB-sidan funkade inte som den ska. Ingen reklam men det gick inte att skrolla. fast okey jag kan göra som du - alternera mellan Chrome och Brave.

Skit att jag även nu fick upp pop-ups från Brave om hur mycket den blockerat på AB. Denna gång klickade jag inte på dessa utan bara bedvid och då försvann de men det funkade som sagt ej att skrolla ner.

EDIT 2: Expressen funkar iaf som den ska och utan reklam - va bra,ve om den börjar krångla - tack till er som fick mig att åter testa

Permalänk
Medlem

Tänker att det borde gå att spela in klippen man vill se på inklusive reklam(för listade videos man planerar se), men att det spelas up från catch med en tillräcklig fördröjning från början så att reklamavbrotten kan klippas bort (kanske med hjälp av AI) utan att man själv märker det. Lika så med banners reklam så läggs det bara en något annat ovanpå. Fördelen skulle då vara att sidan tror man set reklamen för att allt ladas.
Som man gjorde för i tiden med VHS på reklamkanaler. Och såg filmen nästa dag och bara spolade förbi reklamen.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Känns som ett krig man inte kan vinna, lite dum att de tog bort "Youtube Lite" som för mig var ett helt rimligt pris.

Permalänk
Medlem

Med Firefox kan jag tydligen fortfarande se utan reklam inloggad på ett konto, inte med ett annat konto, då blir det block

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte sett reklam på nån enhet, varken dator eller mobil.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Fortfarande inte sett reklam på nån enhet, varken dator eller mobil.

Vad för webbläsare kör du med på dator? Och vad för app på mobilen? På mobilen ser jag reklam hela tiden om jag skulle använda YouTube, sällan jag gör det på mobil/surfplatta.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för webbläsare kör du med på dator? Och vad för app på mobilen? På mobilen ser jag reklam hela tiden om jag skulle använda YouTube, sällan jag gör det på mobil/surfplatta.

Chrome på dator och ReVanced på mobilerna och Smart tube på Shielden.
0 reklam på X också.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aik0:

Jag använder också Brave och ser ingen reklam. Konstigt att du gör det.

Prova Brave.

Skrivet av Aik0:

Du måste ha gjort något fel för jag har använt Brave i flera år och ser ingen reklam alls på nätet, vare sig på datorn, surfplattan eller telefonen.

Skrivet av MatteN:

Chrome på dator och ReVanced på mobilerna och Smart tube på Shielden.
0 reklam på X också.

Nu fick jag upp det även med Brave som webbläsare!

Helt stock Brave.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt, spelar pop upen om adblocker någon roll? Jag klickar bort den en gång och sen kan jag fortsätta titta utan reklam både i mobil och på PC.

Kör firefox och ublock origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Jag fattar inte riktigt, spelar pop upen om adblocker någon roll? Jag klickar bort den en gång och sen kan jag fortsätta titta utan reklam både i mobil och på PC.

Kör firefox och ublock origin

Jag har läst på Reddit att efter ett tag så kommer man få en nedräkning innan man kan trycka bort den och läst även folk som inte kan ta bort den alls. Även sett att den säger att efter 3 videor kommer den blockera helt om man inte stänger av adblock

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har läst på Reddit att efter ett tag så kommer man få en nedräkning innan man kan trycka bort den och läst även folk som inte kan ta bort den alls. Även sett att den säger att efter 3 videor kommer den blockera helt om man inte stänger av adblock

Ok, makes sense. Aja, det här är nog bara bra för mig. Youtube som plattform är brainrot idag. Jag kommer aldrig betala för skräpet och om det här hjälper mig att titta mindre på skiten så lär jag må bättre i längden. Allt jag följer som är värt att följa går att nå och supporta genom andra kanaler. Förhoppningsvis är det här en öppning för andra plattformar att växa fram, men det är kanske naivt att hoppas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jag skall göra en sista test. Jag skall avinstallera alla de adblockers som jag har lagt in på plattan och sen installera Brave och göra den till standardwebbläsare....eller kanske jag inte ska göra det? Är det något mer jag skall tänka på och eventuellt göra?

EDIT: Ja nu har jag gjort det och lät bli att göra Brave till standardläsare och kör nu YT utan reklam men AB-sidan funkade inte som den ska. Ingen reklam men det gick inte att skrolla. fast okey jag kan göra som du - alternera mellan Chrome och Brave.

Skit att jag även nu fick upp pop-ups från Brave om hur mycket den blockerat på AB. Denna gång klickade jag inte på dessa utan bara bedvid och då försvann de men det funkade som sagt ej att skrolla ner.

EDIT 2: Expressen funkar iaf som den ska och utan reklam - va bra,ve om den börjar krångla - tack till er som fick mig att åter testa

Skrivet av Laffe:

Ok, makes sense. Aja, det här är nog bara bra för mig. Youtube som plattform är brainrot idag. Jag kommer aldrig betala för skräpet och om det här hjälper mig att titta mindre på skiten så lär jag må bättre i längden. Allt jag följer som är värt att följa går att nå och supporta genom andra kanaler. Förhoppningsvis är det här en öppning för andra plattformar att växa fram, men det är kanske naivt att hoppas på.

Använd först och främst firefox och var inte inloggade på era googlekonton så funkar det med uBlock och (eventuellt, ej testat utan) Nano defender. Jag fick nedräkningen och kunde fortsätta titta efter att jag loggat ut på YouTube.

Annars kan man byta frontend och köra ex. Motionbox som du bara matar in länkar i så slipper man bry sig om googles fasoner öht.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kör både Adblock och uBlock i webbläsaren samt sponsorblock. På mobil och surfplatta är det revanced som gäller.
Ingen somhelst reklam sofar.

Permalänk
Medlem

Känns som man rullat ut det på bred front, möttes av detta idag.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Dök upp några gånger för mig igår med.
Firefox + AdblockPlus

Var bara och stänga ner så funkade det ändå.
Men antar att det inte kommer funka alls i framtiden sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Var bara och stänga ner så funkade det ändå.
Men antar att det inte kommer funka alls i framtiden sen.

Nej. Jag har sett på Reddit där folk först fått en nedräkning innan de kan ta bort den för att sedan inte alls ta bort en

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Jag fattar inte riktigt, spelar pop upen om adblocker någon roll? Jag klickar bort den en gång och sen kan jag fortsätta titta utan reklam både i mobil och på PC.

Kör firefox och ublock origin

Skrivet av Geckod:

Dök upp några gånger för mig igår med.
Firefox + AdblockPlus

Var bara och stänga ner så funkade det ändå.
Men antar att det inte kommer funka alls i framtiden sen.

Fick precis själv nedräkning nu

De har också ändrat texten sedan sist. "Videouppspelningen blockeras om inte YouTube finns med på godkännandelistan eller annonsblockeraren är inaktiverad." Fanns inte med innan jag fick nedräkning

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Snusfri

Bra.
Antingen betalar man för sin konsumption eller så får man stå ut med reklam, svårare än så är det inte.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laffe:

Ok, makes sense. Aja, det här är nog bara bra för mig. Youtube som plattform är brainrot idag. Jag kommer aldrig betala för skräpet och om det här hjälper mig att titta mindre på skiten så lär jag må bättre i längden. Allt jag följer som är värt att följa går att nå och supporta genom andra kanaler. Förhoppningsvis är det här en öppning för andra plattformar att växa fram, men det är kanske naivt att hoppas på.

Du har uppenbart aldrig tittat igenom vad Youtube har för material utan bara klickat på den rena skiten. Finns ingen annan plattform med så mycket seriöst material för de pengarna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har uppenbart aldrig tittat igenom vad Youtube har för material utan bara klickat på den rena skiten. Finns ingen annan plattform med så mycket seriöst material för de pengarna.

Jag tror att du har en väldigt smal bild av utbudet på nätet, Youtubes historiska utveckling och jag tror inte du förstår vad jag menar när jag pratar om youtube som plattform. Att du kan hitta bra material på Youtube är inte konstigt, men testa att kolla lite närmare på vilka revenue streams som driver det materialet och är nödvändiga för skaparna, hur skaparna själva upplever youtube och hur deras performance står sig gentemot andra typer av content på plattformen.

Permalänk
Medlem

Innan alla kokar över, det räckte med att kryssa ner rutan som poppade upp sen dök inte den upp på ett par timmar för mig

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Innan alla kokar över, det räckte med att kryssa ner rutan som poppade upp sen dök inte den upp på ett par timmar för mig

Som jag skrivit innan så kommer det gå längre, se detta t.ex. https://www.reddit.com/r/youtube/comments/177gbhe/boycott_you...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Använder turkiskt Youtube premium, tror jag betalar runt 15-20kr

Permalänk
Medlem

Förklarar varför mina annonsintäkter gått upp på sistone

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra.
Antingen betalar man för sin konsumption eller så får man stå ut med reklam, svårare än så är det inte.

Vad tuff du är. Jag anser att jag redan betalar med all den data Youtube/Google utvinner av mitt onlinebeteende. De har gott och väl verktyg för att tjäna pengar på tjänsten utan att behöva göra den halvt olidlig att använda.

Permalänk
Medlem

Härligt att Google inte tror folk använder Firefox 😁😁😁
Inte fått en enda varning tack och lov 👍
# 1%

Permalänk
Medlem

För mig är det inte reklamen i sig som är jobbig. Utan att det alltid är reklam innan, under och efter en video. Vill de ha reklam vid sidan av spelaren så är det ok för mig. Spolas en video fram kommer reklam igen.

Sen kan kreatören ha egen inspelad reklam. Hoppar du över den får du ovan problem.

Permalänk
Medlem

Fått upp en ruta på Firefox med Ublock origin och privacy badger, går dock att kryssa ner omgående och videon spelas sedan utan annonser. Det kommer upp kanske var 3e video? Men för mig är det bara kryssa bort rutan än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

Härligt att Google inte tror folk använder Firefox 😁😁😁
Inte fått en enda varning tack och lov 👍
# 1%

Fått med Firefox sedan i torsdags eller fredags

Skrivet av sleepyoh:

Fått upp en ruta på Firefox med Ublock origin och privacy badger, går dock att kryssa ner omgående och videon spelas sedan utan annonser. Det kommer upp kanske var 3e video? Men för mig är det bara kryssa bort rutan än så länge.

Jag hade också först kryss direkt, nu får jag en nedräkning i några sekunder innan jag kan kryssa bort. Detta gäller både med Brave och Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Youtube använder jag mindre och mindre just för att annonserna blivit bara för mycket.

@THB ja så resonerar jag i mångt och mycket med men det har blivit lite larvigt med reklam på senare tid.
Igår började jag titta på någon egentligen meningslös video om något flygplan, var annonser var 30e sekund ca.
Resultatet blev att jag efter a 4 minuter helt enkelt valde något annat.