Permalänk
Medlem

Villken TVbox för IPTV?

Hej, då jag nu sitter på en ny TV med ganska kass Android tv tänkte jag köpa en Mediaspelare.
Vilken Mediaspelare hade ni rekommenderat för IPTV?

Apple TV 4K
Nvidia Shield TV
Formuler z10 pro / Z11
Chromecast 4 4K

Hur bra fungerar Nvidias 4K scalling ?

Permalänk
Medlem

Kör Nvidia Shield TV tillsammans med Tivimate.
Om du vill köra det billigare alternativet köp Google TV 4K och kör Tivimate.

Formuler är bra men dyra, har en egen app som heter MyTVOnline3 som är riktigt bra. Rekommenderar den också, dock fungerar inte Netflix osv på deras ekosystem, endast på Formuler GTV.

Permalänk
Medlem

Om du sitter i Apples ekosystem, så kör med AppleTV, om inte så kan du komma billigare undan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Formulers boxar brukar lovordas överallt på div forum.
Kör själv en gammal Formuler Z Alpha som varit en bra trotjänare.

Permalänk
Medlem

TiviMate till Google/Android TV är överlägset bästa appen som finns där ute.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Celebmir:

Om du sitter i Apples ekosystem, så kör med AppleTV, om inte så kan du komma billigare undan.

Jag har iofs Apples ekosystem, men tycker inte att det är någon särskilt tight koppling mellan min iPhone och AppleTV. AppleTV är en självbärande produkt som du kan göra det mesta med även utan andra Apple-produkter.

Utöver min AppleTV har vi ett antal AndoidTV enheter. Tyvärr tycker jag att prestandan degraderas på dessa mycket snabbare än på AppleTV'n. I takt med att det kommer uppdateringar till min Smart TV så blir den långsammare och långsammare till den punkt att jag nu undviker dess UI helt och bara använder den inbyggda ChromeCast funktionen istället. Och alla andra Android TV enheter går samma erfarenhet till mötes. Min AppleTV å andra sidan används fortfarande precis som tidigare för att köra appar direkt på enheten och är lika snabb och responsiv som den alltid varit.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Har en Firestick jag kör med Tivimate idag. Funkar bra men tycker den börjar bli ganska seg.

Ser Nvidia Shield finns att hitta till bra pris nu. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5214997

Kan det vara värt att byta upp sig? Använder som sagt till att köra IPTV med Tivimate och lite streamingappar.

Permalänk
Medlem

Chromecast 4 4K är enligt mig ett bra och billigt val. Funkar utmärkt. Relativt stort utbud av Appar att komplettera med. Då det förefaller troligt att det är en ny version på gång (V5) kanske det är läge att vänta på den? Med tanke på hur lång tid det tog innan V4 fanns officiellt i Sverige så kanske det även dröjer med den nya versionen. I dagsläget kan man köpa en V4 för runt 700:-.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har en Formuler Z10 Pro Max som jag är nöjd med, MYTVOnline är ett riktigt bra gränssnitt om inte det bästa i branschen för just IPTV!

Det är en helt OK mediaspelare men om fokus ligger på det så skulle jag nog hellre köpt en Shield.
Formuler stödjer till exempel inte Dolby Vision och har tveksamt stöd för högupplösta ljudformat, Dolby Atmos etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppyy:

Hej, då jag nu sitter på en ny TV med ganska kass Android tv tänkte jag köpa en Mediaspelare.
Vilken Mediaspelare hade ni rekommenderat för IPTV?

Apple TV 4K
Nvidia Shield TV
Formuler z10 pro / Z11
Chromecast 4 4K

Hur bra fungerar Nvidias 4K scalling ?

Har du en iPhone AppleTV definitivt, har du inte iPhone kan ändå AppleTV vara ett alternativ. Klasskillnad sist jag testade nVidia Shield men den kanske är bättre nu. AppleTV är oerhört smidig och enkel plus utbrett bibliotek av kvalitetsappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Jag har en Formuler Z10 Pro Max som jag är nöjd med, MYTVOnline är ett riktigt bra gränssnitt om inte det bästa i branschen för just IPTV!

Det är en helt OK mediaspelare men om fokus ligger på det så skulle jag nog hellre köpt en Shield.
Formuler stödjer till exempel inte Dolby Vision och har tveksamt stöd för högupplösta ljudformat, Dolby Atmos etc.

Tycker Formuler är för dyra för vad man får. Plastig kontroll är det också. Får åka titt som tätt och fabriksåterställa svärfars Z10 Pro Max. Den krashar rätt ofta. Iofs inte hänt på ett tag nu så kanske var något med fw.
Men nej, jag själv kör en Apple TV 4K with Ethernet och är toknöjd. Håller med om att MyTVOnline är rätt solid.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Vilken iptv app är bäst om man har appletv?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Vilken iptv app är bäst om man har appletv?

iPlayTV eller IPTVX.

Permalänk
Medlem

Jag kör iPlayTV på min AppleTV och tycker det fungerar helt ok

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag kör med formuler Z alpha uhd, funkar bra de senaste åren. Stabil mjukvara jämfört med mag som jag hade tidigare

Visa signatur

if young metro don't trust you