Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SopAns:

Har jobbat i en annan butikskedja och där skickade man sms när man fysiskt lagt undan varan. Rätt logiskt ändå.

Ja, precis. Kan köpa att systemet inte klarade av alla som tryckte köp klocka 10.00 men smset skickades ut 1,5 timme senare och borde vara en manuell process när butikspersonalen plockat varan. Där borde ju nått sätta stopp tycker man.

Permalänk
Medlem

En annan helt random fråga.

Jag har just nu ett helt ok 3.1 system.
Dynavoice definition DF8
Dynavoice center
en XTZ 12.16 sub

Om någon har koll, hur stor förlust bör jag förvänta mig?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

En annan helt random fråga.

Jag har just nu ett helt ok 3.1 system.
Dynavoice definition DF8
Dynavoice center
en XTZ 12.16 sub

Om någon har koll, hur stor förlust bör jag förvänta mig?

Golvhögtalare ligger på en helt annan nivå jämfört med en soundbar. Det du kan förvänta dig är mindre sladdar, bättre surround/atoms-upplevelse och att systemet tar upp mindre utrymme. Misstänker att vanligt stereoljud lär låta mycket bättre på ditt nuvarande system dock.

Ett soundbar system är också betydligt enklare att installera, man behöver inte heller tänka på att köpa en receiver.

Skulle jag bo i ett hus eller liknande så hade valet varit enkelt, men bor man i en mindre lägenhet så är ett soundbar-system trots allt ett bra val. Flyttar jag någon gång till ett boende där man inte behöver ta hänsyn till grannar så läggs ett ordentligt hemmabiosystem högst upp på min önskelista

Permalänk
Medlem

Vad kostade den?

Stog i Powers Kö i 2,h timmar idag kom endast hem men en trimmer och en BT-högtalare.. = )

Eller ja.. jag fick en Coke Zero och lite godis även i kön.. = )

Kassasystemet nere.. uppe en stund sedan nere i gen.. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Bakre satellithögtalarna drivs dom av batteri eller strömkabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakuragii:

Bakre satellithögtalarna drivs dom av batteri eller strömkabel?

En kabel styck, man får med 4st likadana strömkablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakuragii:

Bakre satellithögtalarna drivs dom av batteri eller strömkabel?

Skrivet av LeVvE:

En kabel styck, man får med 4st likadana strömkablar.

Och vanling vinklad c8 apparatkabel så går att köpa längre om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Golvhögtalare ligger på en helt annan nivå jämfört med en soundbar. Det du kan förvänta dig är mindre sladdar, bättre surround/atoms-upplevelse och att systemet tar upp mindre utrymme. Misstänker att vanligt stereoljud lär låta mycket bättre på ditt nuvarande system dock.

Ett soundbar system är också betydligt enklare att installera, man behöver inte heller tänka på att köpa en receiver.

Skulle jag bo i ett hus eller liknande så hade valet varit enkelt, men bor man i en mindre lägenhet så är ett soundbar-system trots allt ett bra val. Flyttar jag någon gång till ett boende där man inte behöver ta hänsyn till grannar så läggs ett ordentligt hemmabiosystem högst upp på min önskelista

Tack. Det är lite så jag tänker. Fine, det funkar idag i vår lägenhet men personen under oss är döv. Inte säkert att vår BRF har samma tur.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har ni lagt ut en recension och fått bekräftelse på att den är utlagd? Jag har endast mottagit "Bekräfta ditt recensionsbidrag" men ser inte att den är utlagd.

Ska det komma en bekräftelse eller är det den jag har mottagit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Vad kostade den?

Stog i Powers Kö i 2,h timmar idag kom endast hem men en trimmer och en BT-högtalare.. = )

Eller ja.. jag fick en Coke Zero och lite godis även i kön.. = )

Kassasystemet nere.. uppe en stund sedan nere i gen.. = )

Låter som att du var i Malmö...

Skrivet av ComeradJenko:

Har ni lagt ut en recension och fått bekräftelse på att den är utlagd? Jag har endast mottagit "Bekräfta ditt recensionsbidrag" men ser inte att den är utlagd.

Ska det komma en bekräftelse eller är det den jag har mottagit?

Varför är det så många som vill skriva recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Låter som att du var i Malmö...
Varför är det så många som vill skriva recension?

Krav på det för att få ut bonus-produkten.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Ni som fick flera reservationer och skrev till support om att få dem annullerade, har de försvunnit från er profil? Råkade få två reservationer och skrev till dem men båda ligger kvar fortfarande.

Skrivet av Clasito:

Nä jag har fortfarande en order för mycket. Antagligen väldigt många som har dubbel eller trippel bokat så det lär ta en stund innan systemet är ikapp.

Skrivet av Bläjd:

Satt vid 10 och Klarna inte funkade alls som alternativ då det blev felmeddelande pga postnumret. Vid val av click and collect och betala i butik så fortsatte strulet. Så jag har flera extrordrar som flera här har. Min första gick igenom 10:09. Har fått sms om att samtliga ordrar är beställda från centrallagret. Jag räknar med att inte få nån alls, så blir man inte besviken.

Skrivet av rince:

Hämtade precis ut min bokning i Kalmar. Var lite problem att hitta den först, vilket innebar att jag blev onödigt skitnödig innan den väl hittades.

Min andra order för hemleverans ligger fortfarande kvar, inte avbokad.

Skrivet av Clasito:

Good news, min beställning gick igenom ändå. Snacka om oklar support dock som säger helt olika grejer bara några timmar mellan varandra.

Är det möjligt att överföra en av de extra ordrarna till en annan person?

Det vore väldigt intressant om det gick att få OLED TVn och Soundbaren som kombination.

skriver både här och i DFtips-disk.-tråden eftersom det gäller både TV- och soundbarkampanjerna
Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Har ni lagt ut en recension och fått bekräftelse på att den är utlagd? Jag har endast mottagit "Bekräfta ditt recensionsbidrag" men ser inte att den är utlagd.

Ska det komma en bekräftelse eller är det den jag har mottagit?

Har inte kommit på de senaste recensionerna jag lagt upp, men det räcker med ta en printscreen på din recension och bifoga och skriva att du inte fått någon bekräftelse fast den är upplagd.

Skrivet av dennisnp:

Låter som att du var i Malmö...
Varför är det så många som vill skriva recension?

Det krävs för att ta en del av gratis prylarna.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

En annan helt random fråga.

Jag har just nu ett helt ok 3.1 system.
Dynavoice definition DF8
Dynavoice center
en XTZ 12.16 sub

Om någon har koll, hur stor förlust bör jag förvänta mig?

Jag har tidigare kört med Canton setup med hembioförstärkare, ångrar att jag någonsin gick vidare med och köpte soundbar, jag har den gamla med Q950T om jag minns rätt, ser exakt likadant ut. Men sämsta skiten jag någonsin upplevt tyvärr. Enligt mig... Byt INTE.

Permalänk
Medlem

Vänta nu, så mitt sms jag fått om att produkten finns att hämta stämmer inte?

Permalänk
Medlem

Stå på er om ni fått meddelande om att varan går att hämta! Enligt konsumentköplagen har ni ingått ett bindande avtal, dvs de har gjort en orderbekräftelse och är därmed bundna till att leverera varan till överenskommet pris. Skillnad för er som fick ordern makulerad innan orderbekräftelse gått ut. Första mailet som kommer är inte en orderbekräftelse, utan bara information om att de mottagit en order, de måste "manuellt" ha bekräftat ordern.

Kräv även kampanjprodukten från Samsung. De kommer försöka lura er att det är en parallell reklam som de inte har något med att göra, men eftersom informationen fanns på hemsidan gäller även det i köpet (bortplockad nu för att förvilla).

Jag fick igenom skriftligen på mitt kvitto att de skulle beställa soundbaren till mig + att jag var garanterad kampanjprodukt oavsett vad Samsung säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jag har tidigare kört med Canton setup med hembioförstärkare, ångrar att jag någonsin gick vidare med och köpte soundbar, jag har den gamla med Q950T om jag minns rätt, ser exakt likadant ut. Men sämsta skiten jag någonsin upplevt tyvärr. Enligt mig... Byt INTE.

Problemet är att när jag och sambon ska köpa en BRF vill sambon inte längre ha stora fula golvhögtalare. Det kanske blir att vi använder den i sovrummet om det skulle vara allt för dåligt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Vänta nu, så mitt sms jag fått om att produkten finns att hämta stämmer inte?

Beror på. Fick du SMSet tätt inpå ordern är det inte omöjligt att de har klantat sig. Jag fick mitt SMS först vid 5-tiden och supporten sa att allt var som det skulle.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Beställde SAMSUNG HW-Q995C SOUNDBAR, 10:15 för avhämtning och betalning i butik, får sms och mail 16:00 att det är klart för avhämtning, frågar supporten som bekräftar att det bara är att hämta, kommer ditt handlar på mig lite andra saker först, ska sedan hämta ut varan får vänta 30min för att få info att min order kommer annulleras, istället jag kan få rabatt på en annan soundbar, försökte med att få den skickad istället men säljaren säger att man inte kan göra något. Hade jag inte redan köpt saker åt kidsen, så hade jag lämnat tillbaka allt.

Jag var även på öppningen på heron city och ja det var en besvikelse det med, köa 2 timmar skulle köpa ett PS5 fick fel info från säljare att det var slut, gick ut och såg andra människor som köpt frågar då en personal som säger att det fortfarande finns men jag måste ställa mig i kö igen, hade inte tid och åkte hem istället.

Kommer undvika POWER i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Stå på er om ni fått meddelande om att varan går att hämta! Enligt konsumentköplagen har ni ingått ett bindande avtal, dvs de har gjort en orderbekräftelse och är därmed bundna till att leverera varan till överenskommet pris. Skillnad för er som fick ordern makulerad innan orderbekräftelse gått ut. Första mailet som kommer är inte en orderbekräftelse, utan bara information om att de mottagit en order, de måste "manuellt" ha bekräftat ordern.

Kräv även kampanjprodukten från Samsung. De kommer försöka lura er att det är en parallell reklam som de inte har något med att göra, men eftersom informationen fanns på hemsidan gäller även det i köpet (bortplockad nu för att förvilla).

Jag fick igenom skriftligen på mitt kvitto att de skulle beställa soundbaren till mig + att jag var garanterad kampanjprodukt oavsett vad Samsung säger.

Tack, tar med mig detta när jag besöker dem imon. Hoppas man slipper stå där och slå näven i bordet…

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Problemet är att när jag och sambon ska köpa en BRF vill sambon inte längre ha stora fula golvhögtalare. Det kanske blir att vi använder den i sovrummet om det skulle vara allt för dåligt.

Okej, det enda "mindre kablar" är egentligen bakre sattelit högtalarna, för dom behövs det fortfarande el. Men du kommer fortfarande dras med att dra elkabel både till subben + "centern", och vad blir det för skillnad gentemot ditt nuvarande system? Jag är påväg att byta ut min soundbar, mot aktiva högtalare samt en mindre förstärkare, och ångrar det SÅ mycket att köra en soundbar setup. Tro mig.. du kommer bli grinfärdig speciellt om du kollar mycket film. För Soundbar har samma problem som TV-högtalare, all prat/diskussion i filmer kommer vara lågt, medans action scenen på samma volym kommer vara TOK hög...

Men lyssnar du mest musik, visst du kommer bli nöjd, men filmtittande? Det absolut sämsta sk*ten jag någonsin upplevt...

Och Samsung har ALLTID dragits problem med Bluetoothen, mina tappar signal fortfarande i princip varannan 3:e vecka, så måste starta om 1 elller 2 sattelit högtalare, och det har inte blivit bättre med dom nya heller vad jag sett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

För Soundbar har samma problem som TV-högtalare, all prat/diskussion i filmer kommer vara lågt, medans action scenen på samma volym kommer vara TOK hög...

Men lyssnar du mest musik, visst du kommer bli nöjd, men filmtittande? Det absolut sämsta sk*ten jag någonsin upplevt...

Då kan jag berätta lösningen för dig.
Du måste ändra i inställningarna via smartthings i telefonen på soundbaren, där kan du jämna ut tal mot explosioner.
Den heter "Aktiv röstförststärkare" och det är inte samma sak som röstförstärkningen man hittar i inställningarna på TVn.
Slet mig i håret innan jag hittade det, då det INTE gick att fixa i inställningarna på TV/Soundbar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Låter som att alla har haft det sjukt rörigt.
Jag försökte som alla andra att beställa 10:00 men fick error vid både vid hemleverans och hämta i butik. Satt säkert i 20 minuter och spammade knappen på olika enheter. Fick igenom en till slut, hemleverans beräknat till 30/10.
Endast fått det första mailet, alltså beställningsbekräftelse, så är väl bara att vänta å se om den annulleras eller inte. Om ordern godkänns är det bara hoppas att soundbaren hinner komma innan Samsungs kampanjperiod löper ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Okej, det enda "mindre kablar" är egentligen bakre sattelit högtalarna, för dom behövs det fortfarande el. Men du kommer fortfarande dras med att dra elkabel både till subben + "centern", och vad blir det för skillnad gentemot ditt nuvarande system? Jag är påväg att byta ut min soundbar, mot aktiva högtalare samt en mindre förstärkare, och ångrar det SÅ mycket att köra en soundbar setup. Tro mig.. du kommer bli grinfärdig speciellt om du kollar mycket film. För Soundbar har samma problem som TV-högtalare, all prat/diskussion i filmer kommer vara lågt, medans action scenen på samma volym kommer vara TOK hög...

Men lyssnar du mest musik, visst du kommer bli nöjd, men filmtittande? Det absolut sämsta sk*ten jag någonsin upplevt...

Och Samsung har ALLTID dragits problem med Bluetoothen, mina tappar signal fortfarande i princip varannan 3:e vecka, så måste starta om 1 elller 2 sattelit högtalare, och det har inte blivit bättre med dom nya heller vad jag sett!

Well.. golvhögtalarna är typ 115cm höga. Subben är cirka 60cm. En soundbar är inte det.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort som har utnyttjat erbjudandet om produkt på köpet flera gånger? Olika adresser varje gång? Står det inte namn på kvittot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Hur har ni gjort som har utnyttjat erbjudandet om produkt på köpet flera gånger? Olika adresser varje gång? Står det inte namn på kvittot?

olika adresser o namn, namn behövs ej på kvittot (om det redan inte står där, men bara redigera det i adobe) då det inte står så i villkoren, utan ett kvitto/orderbekräftelse med produkten/datum/pris.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Extremt rörigt för mig. Svårt att få igenom beställningen, testade flera gånger innan det gick igenom. Valde hämta i butik.

Fick sms vid 14.00 om att ordern inte fanns i lager men att de kunde ordna en ny hemleverans om jag kom in till butiken.

Vid 16:00 fick jag sms om att ordern var klar för hämtning i samma butik. Fick även kvitto för köp(!) per mejl i samma veva.

Kort därefter fick jag sms om att ordern inte fanns i lager och att ordern makulerats.

Pratade med supporten på telefon och de kunde absolut inte koppla mig till butiken. Tyvärr POWER, det här var inte proffsigt nånstans…

Permalänk

Ser att man inte kan välja vilken s9 tab färg. Något jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Ser att man inte kan välja vilken s9 tab färg. Något jag missat?

Är bara grå, inget annat.

Permalänk
Medlem

Nu har förväntat leveransdatum ändrats till 2023-10-17 från 2023-10-30. Får se vad som händer