Microsofts uppköp av Activision Blizzard är officiellt slutfört

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0str0m0:

Stämmer verkligen det?
<Uppladdad bildlänk>

Menade "efter" men skrev "före". Tack för rättningen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Bra, hoppas det blir lite ordning nu

Microsoft köper upp utgivare för att kompetensen att publicera spel saknas inom Microsoft. Spencer har tagit vatten över huvudet. Dessa systerföretag; Bethesda, Activision och Blizzard kommer att fortsätta att vara autonoma vid sidan av Xbox. Den enda förändringen som kommer ske är att den öppna tredjepartsmarknaden blir inlåst under Microsoft ägande. Det ger ingen förbättring till spelmarknaden. De bygger bara upp murar

Permalänk
Medlem

En vital fråga är väl ifall detta betyder att jag slipper en av alla launchers i framtiden? Dvs kan jag tex slippa blizzards -eller microsofts spelbibliotek och ha alla dessa på ett gemensamt bibliotek, så är det i den aspekten positivt. Om köpet som sådant kommer vara positivt eller negativt för spelmarknaden lämnas åt andra att spekulera över 😊

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Förstår inte att folk hyllar detta, minskad konkurrens är väl sällan till fördel för konsumenter.

Speciellt inte när det gäller Microsoft som har en historik att utnyttja det till sin fördel.

För att det inte gått något vidare för Activision-Blizzard de senaste åren, många av oss som spelar World of Warcraft t.ex. ser detta som ett tillfälle att komma ifrån nuvarande styre så Microsoft kan styra upp skutan igen. I mitt tycke blev det till exempel bättre för Elder Scrolls Online efter Microsofts uppköp av Zenimax/Bethesda.

Tycker det mesta som Microsoft köpt upp har gått bra.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Amerikanerna gör det inte lätt för oss andra

Det kan du skriva upp, hålla på och envisas med sina pounds, ounces och allt vet vad.
Vet att fler länder använder det, men alltid lite extra rörigt när man ska konvertera nånting

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att testa Diablo 4 om det kommer på game pass. Bara för att se vad allt skitsnack handlar om.

För 100 spänn i månaden så är det acceptabelt.

Blizzard har ju tappat det helt vad det verkar.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Där ser man. Det gick snabbt när det väl godkändes.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Är det nu Cortana integreras i WoW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Förstår inte att folk hyllar detta, minskad konkurrens är väl sällan till fördel för konsumenter.

Speciellt inte när det gäller Microsoft som har en historik att utnyttja det till sin fördel.

Om de något som är bra för spelare så är det just detta.
Nu kan msft byta spel med sony mellan plattformarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Om de något som är bra för spelare så är det just detta.
Nu kan msft byta spel med sony mellan plattformarna.

Och de kunde de inte med alla tidigare uppköp, vad är nytt just här? Är det önsketänkande?

Permalänk
Medlem

Äntligen. 😎🎉 "Welcome to the family"

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av medbor:

Ännu en tråd med oförklarlig kärlek till denna affär… vad är det som ska bli bättre av detta? Inte så att Blizzard North kommer återuppstå direkt

Skrivet av medbor:

Vad säger att ledningen kommer gå?
Varför går inte gamepass att göra utan uppköp?

Förstår inte alls fortfarande. Finns det fakta och löften på att något av detta kommer ske?

Skrivet av Zingo 83:

Microsoft är som en 80-tals yuppie som har blivit bonde, köper mark och utsäde men begriper sig inte ett skit på hur man får det att gro och växa.

Håller med er. Ser inget positivt med detta för konsumenter.

"Our board chair Brian Kelly and I are incredibly proud of all of you and your accomplishments over the last four decades. We’re excited for our next chapter together with Microsoft and the endless possibilities it creates for you and for our players.

With gratitude,

Bobby"

Får inte känslan av att det kommer bli ett nytt styre efter uppköpet.

Källa:

https://newsroom.activisionblizzard.com/p/uk-cma-microsoft-ac...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Är det nu Cortana integreras i WoW?

Är inte cortana nedlagd 🧐?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Och de kunde de inte med alla tidigare uppköp, vad är nytt just här? Är det önsketänkande?

Mycket bättre förhandlingsläge här med atv’s varumärken.

Permalänk
Medlem

Och snart kommer Spider Man 2 till PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med er. Ser inget positivt med detta för konsumenter.

"Our board chair Brian Kelly and I are incredibly proud of all of you and your accomplishments over the last four decades. We’re excited for our next chapter together with Microsoft and the endless possibilities it creates for you and for our players.

With gratitude,

Bobby"

Får inte känslan av att det kommer bli ett nytt styre efter uppköpet.

Källa:

https://newsroom.activisionblizzard.com/p/uk-cma-microsoft-ac...

Nej det blir bara mer av samma, enda skillnaden är väl möjligen att fler spel tas bort från playstation möjligen?

Kanske tråden är full med massa ’haha där fick du Sony!!”?

Jag kunde inte bry mig mindre om sony, men gigantiska megabolag kan aldriv vara bra. Hade varit bättre om xbox knoppades av från ms och levde sitt egna liv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med er. Ser inget positivt med detta för konsumenter.

"Our board chair Brian Kelly and I are incredibly proud of all of you and your accomplishments over the last four decades. We’re excited for our next chapter together with Microsoft and the endless possibilities it creates for you and for our players.

With gratitude,

Bobby"

Får inte känslan av att det kommer bli ett nytt styre efter uppköpet.

Källa:

https://newsroom.activisionblizzard.com/p/uk-cma-microsoft-ac...

Bobby får gå till nyår

Permalänk
Medlem

Detta är tråkigt att läsa, även om Blizzard kanske behöver sig en kick där bak för att komma på rätt vägar.. Ser bara negativt här, köpet leder antagligen till fler exklusiva PlayStation-titlar, vilket är negativt för hela marknaden men Sony måste ju ha en chans att slå tillbaks.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Woho! Micro$oft, rädda WoW är ni snälla

Säg mig hur, för 9/10 spel de lanserar får inte högre än 6/10 i betyg

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att aggregera så många bolag under samma jätte.
Idag tycker jag Microsoft är ett bra bolag, men under Bill Gate och Steve Ballmer var det ett riktigt otrevligt bolag.
Är nästa generation Microsoftledare lika bra?
Ett exempel är Google som imo varje år blivit lite mer och mer rutten, trots deras tidigare "don't be evil" mantra.

Permalänk
Medlem

Kanon! Mera spel på gamepass !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Bobby får gå till nyår

Breaking News! Bobby Kotick ersätter Phil Spencer som CEO på Microsoft Gaming. "Jag kommer ta spelande till en helt ny nivå" säger Bobby, och fnissar lite.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så begriper jag mig inte på det kortsiktiga tänkandet hos folk som firar den här affären. Vilka tror ni kommer betala tillbaka de där 623 miljarderna till Microsoft med råge och ränta? Ni måste väl i alla fall ha en gissning om vilka MS hoppas ska betala för kalaset?
Eller tror ni som hurrar att MS tänkte bjussa på det här? Att de bara ville utöka spelbiblioteket för sina Game Pass prenumeranter? Naiviteten gör ju ont i ögonen att bevittna.

Sifferfel
Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har fortfarande svårt att fatta att sådana enorma summor pengar ens existerar.

Egentligen finns ju inte dessa pengar, absolut inte i fysiska tillgångar eller metallvärde. Värdet uppstår av löftet om framtida utdelning till ägare och tron på att de kommer leverera inkomster snabbare än inflationen in en stund i framtiden

Samma med Bezos, han äger massa luft-aktier i Amazon, inte så att hans bankkonto har 15 siffror eller vad det nu blir

Lite som Musk, han fick ju byta ägande i Tesla mot ägande i TwittX, inga pengar bytte hand egentligen, bara massa affärer som kvittades på olika nivåer (lite snabbt förenklat såklart)

Att vara rik innebär att äga saker som ger pengar över tid, så någon annan kan betala dina löpande utgifter. Då slipper man dessutom skatt, eller i alla fall få den kraftigt nedsatt. Lite som en musiker som lever på att deras gamla låtar spelas på radio/spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Ärligt talat så begriper jag mig inte på det kortsiktiga tänkandet hos folk som firar den här affären. Vilka tror ni kommer betala tillbaka de där 268 miljarderna till Microsoft med råge och ränta? Ni måste väl i alla fall ha en gissning om vilka MS hoppas ska betala för kalaset?
Eller tror ni som hurrar att MS tänkte bjussa på det här? Att de bara ville utöka spelbiblioteket för sina Game Pass prenumeranter? Naiviteten gör ju ont i ögonen att bevittna.

I mitt allra högst personliga och själviska tycke så har Activision Blizzard sjunkit såpass lågt i kvalitet och tänk att jag inte bryr mig om det skulle bli sämre. Därmed kan detta för mig bara bli bättre eller fortsätta vara lika dåligt. Jag har med andra ord inget att förlora men nu finns iallafall ett uns av hopp för förändring.

Permalänk
Medlem

Lite kul ändå. Många här hatar Windows och ska minsann byta till Linux vid varje ny version.
Men konsolidering är fina fisken och hyllas för man får ju några spel till sitt gamepass.

Vem behöver konkurrera genom att göra bra spel när man med snudd på oändligt kapital kan göra såna här megastora uppköp?
Och folk firar som om det vore det bästa som hänt sedan skivat bröd.

Ser inget positivt i den här trenden. Bedrövligt i min bok.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Så! Nu bryts Fredagen den 13'e myten enligt mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om det här nu ändå ska ske borde de åtminstone släppa en mario kart-klon och en smash-klon med alla karaktärer de samlat på sig tycker jag.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Så! Nu bryts Fredagen den 13'e myten enligt mig.

Bekräftas stavas inte så där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Ärligt talat så begriper jag mig inte på det kortsiktiga tänkandet hos folk som firar den här affären. Vilka tror ni kommer betala tillbaka de där 268 miljarderna till Microsoft med råge och ränta? Ni måste väl i alla fall ha en gissning om vilka MS hoppas ska betala för kalaset?
Eller tror ni som hurrar att MS tänkte bjussa på det här? Att de bara ville utöka spelbiblioteket för sina Game Pass prenumeranter? Naiviteten gör ju ont i ögonen att bevittna.

Även om MS väljer att inte förändra ett dugg så gör ju Activision-Blizzard 6-7 miljarder usd per år i vinst. Det är ju snabbare avskrivning än solceller på en villa.