Permalänk
Medlem

Alltså, jag tillhör den skaran som tyckt hela tiden att designen är bedrövlig. Kan inte för mitt liv förstå varför de ska vända ut och in på sig istället för att bara göra en fyrkantig låda. PS4 och PS2 ser bra ut, även PS3 är ful som stryk.

Den där lilla kryckan är ju bland det sjukaste jag sett. Gör en platt bas med fötter istället.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

HAHAHA! Vad är det där? En krycka?

Förhoppningsvis har dom fått den tystare och fått rätt på problemen(?) med att ha den liggandes.

Har aldrig hört min ps5, är de ett känt problem?

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Har aldrig hört min ps5, är de ett känt problem?

Iallafall när PS5 släpptes för nästan 3 år sedan var det ett ganska vanligt problem att beroende på fläkt så kunde man få en PS5 med en fläkt som förde ett jäkla liv. Folk letade utbytesfläktar blandannat. Bör vara ett problem som minskat med tiden dock.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Enda dom kunde göra på designen dra ett fult streck över konsollen bara ? det är löjligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Har aldrig hört min ps5, är de ett känt problem?

Det var en diskussion här ett tag. Jag hade heller aldrig hört den förrän dess, så börja inte lyssna.

Den har ett klart märkbart läte, men eftersom den bytte ut en Xbox One X så är det egentligen inte så mycket att prata om. Trist bara att jag förstått att XSX är i princip knäpptyst.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kompletta listan av spel för oktober har släppts.

PS Plus Extra/Premium:
Gotham Knights (PS5)
Disco Elysium – The Final Cut (PS4, PS5)
The Dark Pictures Anthology: House of Ashes (PS4, PS5)
Alien: Isolation | PS4
Dead Island Definitive Edition | PS4
Outlast 2 (PS4)
Elite Dangerous (PS4)
FAR: Changing Tides (PS4, PS5)
Gungrave G.O.R.E (PS4, PS5)
Eldest Souls (PS4, PS5)
Röki (PS4, PS5)

PlayStation Premium Classics:
Tekken 6
Soulcalibur: Broken Destiny
Ape Escape Academy
IQ Final

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska man hämta upp collectors eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ska man hämta upp collectors eller inte?

Oooh, ser ju nice ut. Ska bara köra klart Lies of P först!

Do it!

Permalänk
Medlem

Efter 10 dagar kämpande beslöt jag mig att psvr2 helt enkelt inte är tillräckligt bra, på tok för liten sweetspot så hur mycket jag än försökte var det bara suddigt 🤷🏼‍♂️ det sög ju... Då jag och dottern delar på TVn tänkte jag att det blir ett okey komplement när hon spelar på sin dator.. can't win em all I guess..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Efter 10 dagar kämpande beslöt jag mig att psvr2 helt enkelt inte är tillräckligt bra, på tok för liten sweetspot så hur mycket jag än försökte var det bara suddigt 🤷🏼‍♂️ det sög ju... Då jag och dottern delar på TVn tänkte jag att det blir ett okey komplement när hon spelar på sin dator.. can't win em all I guess..

Den ändras väl hela tiden beroende på var du tittar så att sweetpoten alltid är rätt?

Jag har inte provat PSVR2.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Den ändras väl hela tiden beroende på var du tittar så att sweetpoten alltid är rätt?

Jag har inte provat PSVR2.

Den gör ju tyvärr inte det. Utan spelet tenderade fullt där vart man tittar. Sweetspot har med linsernas position mot pupillerna att göra vissa var headsets/linser är bättre än andra, detta headset var verkligen inte för mig. Plus att det såg ut att konstant ligga en hinna över linserna

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt tycker jag PSVR2 är riktigt bra men spelutbudet är katastrofalt dåligt för mig.
Jag gillar inte horror och då går tyvärr typ 90% av släppta och annonserade spel bort känns det som.

Det där med hinna på linserna har jag läst om men upplever inte själv.
Går tydligen att ”putsa” bort (ska se om jag kan hitta länk) om det nu är samma sak som du upplever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Rent tekniskt tycker jag PSVR2 är riktigt bra men spelutbudet är katastrofalt dåligt för mig.
Jag gillar inte horror och då går tyvärr typ 90% av släppta och annonserade spel bort känns det som.

Det där med hinna på linserna har jag läst om men upplever inte själv.
Går tydligen att ”putsa” bort (ska se om jag kan hitta länk) om det nu är samma sak som du upplever.

Tror mer det är panelen jag ser, putsar med microfiber innan varje session :/

Permalänk
Medlem

Det är säkert så men det jag läste om var att drt är personer som upplevt en hinna, nästan som en sån där plastfilm man kan dra bort, och dom var tvungna att ”gnugga” ganska hårt för att få bort den. Vanligt putsande hade inte hjälpt.
Sånt här är alltid subjektivt och upplevde väldigt olika från person till person. Jag är som sagt väldigt nöjd rent tekniskt men riktigt besviken på spelutbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Verkar som inga Collectors levererats alls ännu. Kanske kvalitetsproblem med statyn?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som riktigt GOTY-material. Så sinnessjukt taggad nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Över 100 recensioner inne nu på Metacritic och det ligger på 91. Man kan nog lugnt säga att det är ett väldigt bra spel!

Metacritic

Permalänk
Medlem

Ren magi att de fått ut så pass bra RT ur de trötta RDNA2-kärnorna. Stordåd är att vänta från dem med Pro.

Övriga PS-studios behöver shape up dock, Insomniac ska inte behöva hålla uppe allt själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ren magi att de fått ut så pass bra RT ur de trötta RDNA2-kärnorna. Stordåd är att vänta från dem med Pro.

Övriga PS-studios behöver shape up dock, Insomniac ska inte behöva hålla uppe allt själva.

Tycker att både Naughty Dog(TLOUp1) och nu Sony-ägda Housemarque(Returnal) samt Bluepoint(Demons souls) har gjort riktigt snygga PS5-spel. Dock så finns det ju studios vi fortfarande inte sett några spel från ännu. Jag är fortfarande extremt nyfiken på vad Sucker Punch och vad Spny Bend har i görningen. Tror framför allt vad jag hoppas kommer vara Ghost of Tsushima 2 kommer se fullständigt magiskt ut, liknande den första trailern av det första spelet som såg bra mycket snyggare ut än det vi fick.

Dock så håller jag med om att Insomniac hållt riktigt hög klass och helt klart varit bland de bästa köpen som Sony Playstation har gjort.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Tycker att både Naughty Dog(TLOUp1) och nu Sony-ägda Housemarque(Returnal) samt Bluepoint(Demons souls) har gjort riktigt snygga PS5-spel. Dock så finns det ju studios vi fortfarande inte sett några spel från ännu. Jag är fortfarande extremt nyfiken på vad Sucker Punch och vad Spny Bend har i görningen. Tror framför allt vad jag hoppas kommer vara Ghost of Tsushima 2 kommer se fullständigt magiskt ut, liknande den första trailern av det första spelet som såg bra mycket snyggare ut än det vi fick.

https://www.youtube.com/watch?v=kSAvzeopPC8

Dock så håller jag med om att Insomniac hållt riktigt hög klass och helt klart varit bland de bästa köpen som Sony Playstation har gjort.

Ett till spel i Ghost of Tsushima-anda hade jag verkligen velat se...
Höll länge Horizon: Zero Dawn som PS4'ans bästa och mest imponerande spel för min del. Nu spelade jag förvisso PS4-versionen av Ghost på PS5 men likväl ett PS4-spel och det var en underbar upplevelse.

Lite osäker på hur jag skulle viktat inFamous: Second Son och First Light som jag tidigt under PS4'as tid kanske räknade högst. Närmare 10 år sedan jag spelade dessa nu men minns de fortfarande som sjukt bra.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Efter 10 dagar kämpande beslöt jag mig att psvr2 helt enkelt inte är tillräckligt bra, på tok för liten sweetspot så hur mycket jag än försökte var det bara suddigt 🤷🏼‍♂️ det sög ju... Då jag och dottern delar på TVn tänkte jag att det blir ett okey komplement när hon spelar på sin dator.. can't win em all I guess..

Okej! Jag är själv nyfiken på PSVR2 främst för min dotter. Hon har sämre syn på ett öga och jag är rädd att det ska bli suddigt.

Sen så undrar jag hur många barnspel som finns till PSVR2

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Tycker att både Naughty Dog(TLOUp1) och nu Sony-ägda Housemarque(Returnal) samt Bluepoint(Demons souls) har gjort riktigt snygga PS5-spel. Dock så finns det ju studios vi fortfarande inte sett några spel från ännu.

Syftade mest på den skrala outputen. De borde fått ut mer under dessa 3 år (verkar ju inte vara jättemkt på till början av nästa år heller).

Ang TLOU1. Det är snyggt ijmf med det mesta men med tanke på vad de lyckades med till potatisen PS4 med TLOU2 så imponerade det inte. Höga förväntningar, absolut, men självförvållat så att säga

Personligen undrar jag nästan mest vad Team Asobi sysslar med. Total radiotystnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Okej! Jag är själv nyfiken på PSVR2 främst för min dotter. Hon har sämre syn på ett öga och jag är rädd att det ska bli suddigt.

Sen så undrar jag hur många barnspel som finns till PSVR2

Många säger att det är bekvämt med glajjor under headset så där är du nog safe skulle jag tro.

Spel skulle jag rakt av säga att utbudet är sådär.. möjligen no man's sky och beat sabers :/ om hon inte gillar skräckspel, där finns det hur mycket som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Okej! Jag är själv nyfiken på PSVR2 främst för min dotter. Hon har sämre syn på ett öga och jag är rädd att det ska bli suddigt.

Sen så undrar jag hur många barnspel som finns till PSVR2

Skrivet av MrWhizeguy:

Många säger att det är bekvämt med glajjor under headset så där är du nog safe skulle jag tro.

Spel skulle jag rakt av säga att utbudet är sådär.. möjligen no man's sky och beat sabers :/ om hon inte gillar skräckspel, där finns det hur mycket som helst

Finns gott om spel nu, kollat något på sistone?

För yngre publik så finns ju
-Moss book 1 och 2.
-Stat Wars:tales from galaxys edge(hen är tillräckligt gammal)
-Vacation simulator.
-Walkabout: minigolf
-Tetris effect connected.
-Job Simulator
-Cave digger 1 och 2
-C Smash
-What the Bat
-Puzzling places
-A fishermans tale 1 och 2
-Waltz the wizard
-Cosmonius High
- Tentacular

Och några till.
Så tråkigt när folk kommer in och trollar om utbudet, aldrig varit så gott med mjukvara till någon hårdvara första året.

Sweetspooten vänjer man, alla headset har svagheter. Quest 3 har tillexempel lägre FOV, sämre svärta(LCD vs OLED) och betydligt svagare hårdvara om du inte ansluter dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Finns gott om spel nu, kollat något på sistone?

För yngre publik så finns ju
-Moss book 1 och 2.
-Stat Wars:tales from galaxys edge(hen är tillräckligt gammal)
-Vacation simulator.
-Walkabout: minigolf
-Tetris effect connected.
-Job Simulator
-Cave digger 1 och 2
-C Smash
-What the Bat
-Puzzling places
-A fishermans tale 1 och 2
-Waltz the wizard
-Cosmonius High
- Tentacular

Och några till.
Så tråkigt när folk kommer in och trollar om utbudet, aldrig varit så gott med mjukvara till någon hårdvara första året.

Du får tycka att jag trollar hur mycket du vill, eller inse att vad som passar dig i spelväg, passar inte mig. Jag gav förslag på de spel jag tyckt var okey.. kvalitet över kvantitet