Permalänk

Eh ja? En jäkla massa också

Visa signatur

Fractal Define 7 | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel i-7 8700K | Corsair Vengeance LPX Black 32 GB (3000MHz)| Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | EVGA Supernova G2 750W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Asus ROG PG278QR (165Hz) 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Nej, jag tänker på bajsprodukten Bregott, som 100% är framtagen för att lura idioter att betala extra för rapsolja. Argumentet att det skulle vara lättare att bre är en lösning på ett problem som inte existerar eftersom smör inte behöver förvaras i kylskåp.

Du tror inte hållbarheten på smöret påverkas negativt av att förvaras utanför kylen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Du tror inte hållbarheten på smöret påverkas negativt av att förvaras utanför kylen?

Om han äter rumstempererat smör tror du inte att han upptäckt att det går utmärkt?
Behöver ju inte ha det ståendes i veckor i högsommarvärme. Men även på sommaren fungerar det att ha det utanför kylen om man inte är helt obegåvad.

Permalänk
Medlem

Tvesovlar alltid.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden, men det heter SMÖRgås punkt Allt annat är hädelse, som för mycket bröd, med för lite smör... Smör är smör, resten av "smör" är polymerer.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Du får ta upp det med EU om du vill ha definitionen ändrad. Som det ser ut nu är Bregott inte margarin.

Skrivet av Wh1spY:

Ledsen, men Bregott är ej ett margarin. Sen att du kanske tycker illa om produkten det är en sak, men i sådant fall gör du det av fel anledning, om det nu är för att du TROR att det är ett margarin.

Tragiskt att se att ni svalt margarinmaffians propaganda med hull och hår. Är det någon copingmekanism som gör att ni måste försöka försvara skiten?

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Om han äter rumstempererat smör tror du inte att han upptäckt att det går utmärkt?
Behöver ju inte ha det ståendes i veckor i högsommarvärme. Men även på sommaren fungerar det att ha det utanför kylen om man inte är helt obegåvad.

Med tanke på att han tror att det är bajs i Bregott så är jag osäker på om han skulle känna om smöret smakar härsket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tragiskt att se att ni svalt margarinmaffians propaganda med hull och hår. Är det någon copingmekanism som gör att ni måste försöka försvara skiten?

Vad är problemet med Bregott enligt dig förutom att de har lagt bajs i? Vilken propaganda är det som vi skulle ha svalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Du tror inte hållbarheten på smöret påverkas negativt av att förvaras utanför kylen?

Jo, utanför kylen håller smöret bara två månader, så är du orolig kan du ta ut halva paketet och lämna resten i kylen. Eller ta ut en tredjedel, lämna en tredjedel i kylen och en tredjedel i frysen så håller det ett år utan problem.

Eller så köper du rapsolja för 100+ spänn kilot som ett hjon!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Smör behövs som klister så att pålägget ligger kvar, men det räcker med ett tunt lager.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tragiskt att se att ni svalt margarinmaffians propaganda med hull och hår. Är det någon copingmekanism som gör att ni måste försöka försvara skiten?

Arla, som ägs av mjölkbönder, är alltså "margarinmaffia"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad är problemet med Bregott enligt dig förutom att de har lagt bajs i? Vilken propaganda är det som vi skulle ha svalt?

  • Du betalar över hundra spänn kilot för rapsolja, alltså en produkt som skulle kostat 15 spänn kilot.

  • Du kallar något som inte är smör för smör.

  • Du vill ha en mer lättbredd produkt för att margarinmaffian lurat dig att smör måste förvaras i kyl.

Hur har du inte fallit för propagandan menar du? Hjärntvätten är närmast fullständig.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Arla, som ägs av mjölkbönder, är alltså "margarinmaffia"?

Det är inte de som börjat med margarin, det är bara en naturlig utveckling av bluffen. Läs på om margarinets historia, och varför det är olagligt att sälja margarin som smör så kanske du förstår.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte smör på mackan.
Jag använder "Bregott från växtriket" — den utan något smör i :-þ

Skrivet av jockos:

Bregott, som 100% är framtagen för att lura idioter att betala extra för rapsolja. Argumentet att det skulle vara lättare att bre är en lösning på ett problem som inte existerar eftersom smör inte behöver förvaras i kylskåp.

Jag har provat att göra "Bregott" själv med att blanda smör, salt och olja. Det är inte lätt att få till den rätta konsistensen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Jo, utanför kylen håller smöret bara två månader, så är du orolig kan du ta ut halva paketet och lämna resten i kylen. Eller ta ut en tredjedel, lämna en tredjedel i kylen och en tredjedel i frysen så håller det ett år utan problem.

Eller så köper du rapsolja för 100+ spänn kilot som ett hjon!

Den ekologiska rapsoljan kostar runt 100 kr litern på affären där jag handlar, det ekologiska smöret har ungefär samma pris så det känns inte som om priset skiljer så mycket?

Permalänk
Medlem

Absolut smör, smör är gott. Nu ska jag kolla Youtubeklippet där Göran Persson (fd statsminister) berättar om hur Helmut Kohl (fd tysk förbundskansler) åt FLERA TALLRIKAR MED SMÖR på något EU-möte. "Och så börjar han liksom på att... Äta... Smör... Och han äter kopiöst med smör. "

https://www.youtube.com/watch?v=nEUTn1_dTQM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tragiskt att se att ni svalt margarinmaffians propaganda med hull och hår. Är det någon copingmekanism som gör att ni måste försöka försvara skiten?

Skjut inte brevbärarn, kompis. Du får ha egna definitioner bäst du vill. Fast det blir lättare om alla håller sig till de riktiga definitionerna om man ska diskutera något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:
  • Du betalar över hundra spänn kilot för rapsolja, alltså en produkt som skulle kostat 15 spänn kilot.

  • Du kallar något som inte är smör för smör.

  • Du vill ha en mer lättbredd produkt för att margarinmaffian lurat dig att smör måste förvaras i kyl.

Hur har du inte fallit för propagandan menar du? Hjärntvätten är närmast fullständig.

Jag har aldrig kallat Bregott för smör. Varför skulle jag göra det?

Var hittar du ekologisk rapsolja för 15 kr kilot? Jag tar gärna emot tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nu förstår jag att du menar att det är bajssmakande bajs i bajsprodukten Bregott(bajs).

Förlåt och tack.

Kelthar verkar vara anhängare av en grupp som tror att olja från växter är livsfarliga och animaliska fetter är det enda man ska äta. Rolling stone - Why Is the Right So Obsessed with Seed Oils?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Den ekologiska rapsoljan kostar runt 100 kr litern på affären där jag handlar, det ekologiska smöret har ungefär samma pris så det känns inte som om priset skiljer så mycket?

Kilopriset på min Ica är 129 kr. Literpriset vid 0.95g/dl (källa) blir 122.55 kr.
Var handlar du smör billigt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tragiskt att se att ni svalt margarinmaffians propaganda med hull och hår. Är det någon copingmekanism som gör att ni måste försöka försvara skiten?

Copingmekanism? Haha jösses. Nej jag vill mest berätta att du har fel, sen att du inte accepterar det och råkar ha andra preferenser, det är ok.
Du dillar om rapsolja för 15 kronor litern, kanske, men knappast svensk...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

COOP 😮

Ja, deras ekologiska sortiment har mycket bra grejor. Men det är framförallt pipen att hälla olivolja på mackan med som de är outstanding på. Annars finns det absolut bättre olivoljor därute.

Permalänk
Medlem

Herregud, 6 sidors jävla tjafs om vad "smör" egentligen är för någonting. I folkmun använder man ordet "smör" för att beskriva fettet man brer på mackan och det är även helt uppenbart att det är detta som åsyftas i frågeställningen. Förstår man inte detta har man nog större problem att ta tag i än att sitta här och tjafsa.

Och ja! Smörgås är ett av livets goda ting och ska således avnjutas maximalt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Kilopriset på min Ica är 129 kr. Literpriset vid 0.95g/dl (källa) blir 122.55 kr.
Var handlar du smör billigt?

Ungefär samma pris på min ica. Rapsoljan ligger på runt 90-100 kr/ för ett standardmärke (Ica, zeta) så inte så stor skillnad tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Priskänsliga eller rädda för kalorier?

Jag äter smöret med sked innan mackan

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Enda gången jag väljer bort smör är när det blir majo på BLTn eller liknande. Dock ingår smör fortsatt på en toast Skagen och räkmackan, så helt konsekvent är jag inte.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har märkt en "trend" på jobbet att fler avstår smöret på mackorna än tidigare.

Hur gör du?

Jag svarade ja, då 51 procent av Garants smör- och rapsoljeblandning är just smör, 24 procent är rapsolja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Herregud, 6 sidors jävla tjafs om vad "smör" egentligen är för någonting. I folkmun använder man ordet "smör" för att beskriva fettet man brer på mackan och det är även helt uppenbart att det är detta som åsyftas i frågeställningen. Förstår man inte detta har man nog större problem att ta tag i än att sitta här och tjafsa.

Och ja! Smörgås är ett av livets goda ting och ska således avnjutas maximalt.

Fantastiskt ju! Mera smör åt folket! SVENSKT SMÖR!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Självklart och naturligtvis Bregott eller liknande - många märken på samma sak: smör och raps!
Allt annat gift borde förbjudas, som margariner och skit!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather