Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Det var en av de första sakerna jag testade, och ja - det är väldigt bra kvalitet

Vet att jag kollade upp detta på Quest 2 också och blev besviken att det inte fanns någon möjlighet att titta på "full frame packed 3D" i exemeplvis skybox (dubbla upplösningen mot "half-sbs")

Men nu verkar det faktiskt vara på gång i en annan app som heter 4xvr - befinner sig just nu i App Lab

https://www.4xvr.net/

https://www.meta.com/sv-se/experiences/5936567899722707/

Jag testade att kolla lite på 3D film på min Quest 3 igår och tyckte det fungerade bra. Både halv och hel SBS-3D fungerade fint i Virtual Desktop (dock saknas stöd för textning) och i BigScreen kunde jag spela upp 3D film från DLNA server, men där låste sig uppspelningen helt om jag försökte aktivera vissa textströmmar. Bilden är helt okej och ljudet är bättre än på Pico 4.

Har inte hunnit testa så mycket i övrigt då jag blev sittande en bra stund vid parningen med appen där det helt enkelt inte verkade gå att para ihop dem. Hittade till slut att det fanns problem att göra det steget med en Sony Xperia-telefon vilket jag har och när jag provade att göra det via en Samsung platta slank det igenom utan problem. När det väl var gjort funkade kopplingen även på Sony Xperia-telefonen vilket var bra.
Tror jag skall testa att jobba lite via Immersed ikväll. Tycker passthrough-kvaliteten verkar vara tillräckligt bra så det kan bli en vinnarfunktion för mig.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Jag testade att kolla lite på 3D film på min Quest 3 igår och tyckte det fungerade bra. Både halv och hel SBS-3D fungerade fint i Virtual Desktop (dock saknas stöd för textning) och i BigScreen kunde jag spela upp 3D film från DLNA server, men där låste sig uppspelningen helt om jag försökte aktivera vissa textströmmar. Bilden är helt okej och ljudet är bättre än på Pico 4.

Har inte hunnit testa så mycket i övrigt då jag blev sittande en bra stund vid parningen med appen där det helt enkelt inte verkade gå att para ihop dem. Hittade till slut att det fanns problem att göra det steget med en Sony Xperia-telefon vilket jag har och när jag provade att göra det via en Samsung platta slank det igenom utan problem. När det väl var gjort funkade kopplingen även på Sony Xperia-telefonen vilket var bra.
Tror jag skall testa att jobba lite via Immersed ikväll. Tycker passthrough-kvaliteten verkar vara tillräckligt bra så det kan bli en vinnarfunktion för mig.

Emot alla mina principer är jag ändå bra sugen på denna. Bara tanken att kunna gå iväg dit man har något slags lebenraum och lira är ju lockande. Hade aldrig någonsin köpt dem om de inte låst mjukvara till konsolen dock så grattis!

Film i VR är något jag länge strävat efter. Har sett grym potential bara screendoor som stått ivägen för att jag seriöst skulle ersätta min 55" oled. Film är ändå bäst på bio Nu har jag ju Varjo Aero på ingång så jag tror väl inte jag kommer använda quest 3 för det men nyfiken vart du hittar din 3D film? Jag skulle vilja lära mig rippa mina bluray 3Ds om det är möjligt finns ju inget vettigt sätt att spela upp dem i VR headsets rakt av.

Apropå quest 3 elite strap etc tar de duktigt betalt för? Är det värt det eller ska man satsa på andra alternativ eller onödigt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag är i samma båt som några av er andra, beställde en Quest 3 128GB från meta 9:e och fick först 13:e som estimerat leveransdatum, nu har dem skjutit bak till måndag 16:e… Har fortfarande inte ens fått en bekräftelse att den är skickad heller så med tanke på var jag bor, så har jag den i bästa fall på tisdag, men förmodligen senare. Första och sista gången man beställer från deras hemsida…

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Apropå quest 3 elite strap etc tar de duktigt betalt för? Är det värt det eller ska man satsa på andra alternativ eller onödigt?

Baserat på de omdömen jag läst så är tygstrapen i bästa fall bekväm i runt en timme och i värsta fall obekväm typ direkt. Det är så beroende av individuell passform. Fördelen är att du kan ligga ner med den, då är eventuell framtunghet inte ett lika stort problem.

Elite Strap ska vara bra men dyr, tredjepart sparar en rätt stor hacka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Baserat på de omdömen jag läst så är tygstrapen i bästa fall bekväm i runt en timme och i värsta fall obekväm typ direkt. Det är så beroende av individuell passform. Fördelen är att du kan ligga ner med den, då är eventuell framtunghet inte ett lika stort problem.

Elite Strap ska vara bra men dyr, tredjepart sparar en rätt stor hacka.

Elite strapen fick väl kritik i Quest 2 för att lätt lossna från headsetet?
Vet vi om detta är åtgärdat till Quest 3?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Elite strapen fick väl kritik i Quest 2 för att lätt lossna från headsetet?
Vet vi om detta är åtgärdat till Quest 3?

Plasten sprack till Q2, Meta själva anger att dom har lärt sig av misstagen men det saknas ju erfarenhet av långtidsanvändning för den nya. Det man kan se är att plasten är grövre nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Plasten sprack till Q2, Meta själva anger att dom har lärt sig av misstagen men det saknas ju erfarenhet av långtidsanvändning för den nya. Det man kan se är att plasten är grövre nu.

Okej, det låter ju lovande!
Jag som många andra har väntat i flera år på detta headset och känner att jag är redo att hoppa på tåget! För min del lär det inte bli en fluga, utan jag ser att jag kommer ha roligt med VR många år framöver.

Min fråga blir kort och gott vilka tillbehör som är av fördel, oavsett budget?
Är elitestrapen det bästa alternativet, eller finns det tredjepart som osar ännu mer kvalité?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Okej, det låter ju lovande!
Jag som många andra har väntat i flera år på detta headset och känner att jag är redo att hoppa på tåget! För min del lär det inte bli en fluga, utan jag ser att jag kommer ha roligt med VR många år framöver.

Min fråga blir kort och gott vilka tillbehör som är av fördel, oavsett budget?
Är elitestrapen det bästa alternativet, eller finns det tredjepart som osar ännu mer kvalité?

Jag hade nog börjat med bara den inkluderade tygstrapen och se hur det känns. Passar den bra för ditt huvud och du inte kör mer än en timme åt gången kanske du nöjer dig, lider du är det bara att köpa till efteråt.

Några populära märken för Quest 2 har varit Bobo (har gjort både ”Elite”-liknande M1 och halo strap M2, kommer snart en M3 till Quest 3) och Kiwi (Elite-stil). Men det är så personligt det där så svårt att ge en generell rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag hade nog börjat med bara den inkluderade tygstrapen och se hur det känns. Passar den bra för ditt huvud och du inte kör mer än en timme åt gången kanske du nöjer dig, lider du är det bara att köpa till efteråt.

Några populära märken för Quest 2 har varit Bobo (har gjort både ”Elite”-liknande M1 och halo strap M2, kommer snart en M3 till Quest 3) och Kiwi (Elite-stil). Men det är så personligt det där så svårt att ge en generell rekommendation.

Förstår! Jag kikar in dessa

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Tycker min setup känns helt ok.
Så kommer.vänta tills bobo eller kiwi släpper sina.
Finns redan nu på Amazon billgare "elite strap" annars men okända märken.

Mitt headset är originalrem, silicon face cover som jag tagit feån Quest 2 (passar Quest 3 visade sig), 10000mah powerbank, fäst med kiwi design battery strap (som ingick till mitt kiwi elite strap till Quest 2)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Testade köra Airlink idag till datorn, funkade riktigt bra.
Lite nyfiken bara på vad för inställningar man bör göra i "oculus debug tool" för grafik/prestandan.
Har i occulus-appen satt på 90mhz och ökat upplösningen till 1.3 (om jag inte kommer ihåg fel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag upptäckte det i menyerna nör jag höll på och det var ljus bakgrund i början av setup.
Inget jag såg/störde mig på senare .
tänkte inte ens på det.

Skönt att höra! Är lite småsugen att hoppa på Q3 tåget men hinner knappt använda min Q2 mer än någon enstaka gång i månaden. Är än så länge nöjd med Q2:an men får ta och testa en Q3 för att se vad den kan prestera.

Är lite orolig för att det säga att även Q2 spelen kommer öka i storlek när alla utvecklare uppdaterar sina spel för att nyttja Q3, utan att Q2 kan dra någon nytta av det. Om det blir fallet kan det räcka för mig att gå över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjokih82:

Testade köra Airlink idag till datorn, funkade riktigt bra.
Lite nyfiken bara på vad för inställningar man bör göra i "oculus debug tool" för grafik/prestandan.
Har i occulus-appen satt på 90mhz och ökat upplösningen till 1.3 (om jag inte kommer ihåg fel).

Bitrate kan du dra upp men då måste du också ändra encoder från defualt hevc till h.264.

Men jag säger som tidigare, virtual desktop ser och presterar bättre än AirLink vid samma bitrate.
Allt är även så mycket smidigare med virtual desktop

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Förutom Bobovr och Elitestrap, finns det något vettigt att köpa som finns i lager just nu?

Har fått min Quest3 men tyvärr är det medföljande så fruktansvärt obekvämt så behöver fixa något annat annars måste jag lämna tillbaka headsetet :/ Blir helt röd om pannan om jag har det tight och gör jag det mer löst så skaver det och slår emot näsan...

Några tips?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Förutom Bobovr och Elitestrap, finns det något vettigt att köpa som finns i lager just nu?

Har fått min Quest3 men tyvärr är det medföljande så fruktansvärt obekvämt så behöver fixa något annat annars måste jag lämna tillbaka headsetet :/ Blir helt röd om pannan om jag har det tight och gör jag det mer löst så skaver det och slår emot näsan...

Några tips?

Den officiella Elite Strap verkar vara bra nu, bara att den är lite dyr.

Ett fulhack som funkade bra med Quest 2 var att ta ett måttband med bältspänne (typ Stanley 5m) och haka i bältspännet bak i tygremmen. Då agerar den motvikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Förutom Bobovr och Elitestrap, finns det något vettigt att köpa som finns i lager just nu?

Har fått min Quest3 men tyvärr är det medföljande så fruktansvärt obekvämt så behöver fixa något annat annars måste jag lämna tillbaka headsetet :/ Blir helt röd om pannan om jag har det tight och gör jag det mer löst så skaver det och slår emot näsan...

Några tips?

Finns några alternativ på Amazon.
Inga jag har egna erfarenheter av det är lågprismärken.
Men dom fanns även till Quest 2 så dom har väll fyllt sin funktion

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Den officiella Elite Strap verkar vara bra nu, bara att den är lite dyr.

Ett fulhack som funkade bra med Quest 2 var att ta ett måttband med bältspänne (typ Stanley 5m) och haka i bältspännet bak i tygremmen. Då agerar den motvikt.

Okej, tack, kanske far och köper ett elitestrap för att testa, går väl lämna tillbaka om det inte känns bättre. Annars får man väl gott vänta tills Bobovr finns att få tag på.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Inte ett spel jag själv gillar, men Synth Riders har fått en MR-uppdatering och denna kod ger 40% rabatt: REDDITMR-698CF6

Koden gäller till 22 oktober.

Permalänk
Medlem

Guy Godin:

Citat:

Just a heads up for folks using their new Quest 3 to stream PCVR games. It looks like the headset has network performance issues with routers running in Wi-Fi 5 (AC) mode. The issue disappears when switching the router to
Wi-Fi 6 (AX) or Wi-Fi 6e (AXE) mode.

Permalänk
Medlem

Meta Releases Experimental Quest 3 Depth API For Dynamic Occlusion In Mixed Reality

https://www.uploadvr.com/quest-3-depth-api-mixed-reality-dyna...

Permalänk
Medlem

Nöjd som fan

Att spela PCVR via virtual desktop fungerar hur bra som helst (väldigt bra bild)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testade lite youtubeVR och sökte på 3d, 360 videos. Kul effekt men upplösningen var bedrövlig.

Vanliga 4k videos ser snygga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Nöjd som fan

Att spela PCVR via virtual desktop fungerar hur bra som helst (väldigt bra bild)

Hur stort är prestanda tappet vs headset du inte måste streama till pc?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tur att den här forum-delen finns här på sweclockers, annars finns det ju INGET att hämta här på sweclockers när det gäller nyheter kring XR. Tack @halldin som håller intresset kvar här.

Permalänk
Medlem

Eleven Table Tennis i MR:

@dblade 😘

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det där var riktigt häftigt!
Eller, jag antog att man hade alignat det virtuella bordet på ett riktigt bord, men insåg att det nog inte var så. Fast häftigt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Det där var riktigt häftigt!
Eller, jag antog att man hade alignat det virtuella bordet på ett riktigt bord, men insåg att det nog inte var så. Fast häftigt ändå

Finns nog inget egentligt hinder från att köra den varianten också. Typ som Tekken 7 på en soffa 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

pingis i vr är sjukt svårt. Inga vidare rallyn men kul ändå

Det mest meningslösa hade nog vart att se på bio i MR hemmavid.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

pingis i vr är sjukt svårt. Inga vidare rallyn men kul ändå

Det mest meningslösa hade nog vart att se på bio i MR hemmavid.

Jag blev förvånad över hur realistiskt/överförbart det ändå var. Aldrig varit bra på pingis men körde Eleven regelbundet ett tag och hamnade sen vid ett riktigt pingisbord och kunde plötsligt spela. Klart det aldrig blir 1:1 men det är bra nog.