Svenska Easypark skickar upp parkeringsapplikation i rymden

Permalänk
Melding Plague

Svenska Easypark skickar upp parkeringsapplikation i rymden

Utomjordingar slipper irra runt efter parkeringsplats när Easypark bokstavligt talat siktar på stjärnorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

De kommer ändå virra bort sig i appen när de ska försöka betala

Parkeringsapparna är i många fall röriga, otydliga, krångliga att komma igång med och byts dessutom ut en gång i halvåret (känns det som i alla fall) i vissa städer.

Se till att få fram en standard tack, en app för hela landet... eller planeten.. eller solsystemet... eller hela jäkla universum.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Kommer sluta med att ISS får parkeringsböter.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Bra artikel 🙂

Jag tänkte woot woot först 🤪

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Det är nog bäst att dom inte parkerar ovanför mitt hus.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Lyckad gerillareklam...

Permalänk
Medlem

Tramsigt PR-jippo... det skall bli intressant att se om detta företag överlever lågkonjunkturen.

Permalänk
Medlem

"/../omvandlar radiostationen först Easypark-applikationen till en radiosignal.

Väl omvandlad skickas Easypark ut via radioantenn/../"

Det blir väl inte en radiosignal förrän den har skickats ut från en antenn...?

Och rent krasst, händer inte detta varje gång vi hämtar applikationen över wifi/4G/5G?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo 83:

Tramsigt PR-jippo... det skall bli intressant att se om detta företag överlever lågkonjunkturen.

Men det funkade, de fick en helsidesannons gratis på SweC.

Permalänk
Hedersmedlem

Va?

Hade väntat mig en förklaring av vad de faktiskt gjort och inte bara göra copy paste från ett pressmeddelande.

Men grattis till en ny lägstanivå.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Öhh, jaha?

Får erkänna att jag drog på smilbanden med UFO-kommentaren, men känns som det hela föll platt till marken efter det. Jag hade väntat mig att det skulle ha någon slags koppling till någon satellit-tjänst eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kommer sluta med att ISS får parkeringsböter.

På sätt och vis finns det faktiskt "parkeringsregler" i rymden. För bara några dagar sedan bötfälldes företaget Dish Network för att ha misslyckats med pensioneringen av satelliten Echostar-7 så den "parkerades" i fel omloppsbana. De kanske hade klarat sig ett tag till om de betalat med EasyPark-appen

https://www.nyteknik.se/rymden/forsta-boterna-for-rymdskrot-1...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Aphex:

Va?

Hade väntat mig en förklaring av vad de faktiskt gjort och inte bara göra copy paste från ett pressmeddelande.

Men grattis till en ny lägstanivå.

Dessvärre hittade jag ingen mer ingående beskrivning av det, men det kan jag såklart djupdyka i om det finns intresse Främst var det väl tänkt som en kul grej och lite roligt att de involverar den gamla radiostationen, som mig veterligen inte är i officiellt bruk längre men finns med på Unescos världsarvslista.

Permalänk
Medlem

Utomjordingar har inte bara telefon med IOS eller Android... De saknar också ett bankkonto med tillkopplat bankkort....

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

De kommer ändå virra bort sig i appen när de ska försöka betala

Parkeringsapparna är i många fall röriga, otydliga, krångliga att komma igång med och byts dessutom ut en gång i halvåret (känns det som i alla fall) i vissa städer.

Se till att få fram en standard tack, en app för hela landet... eller planeten.. eller solsystemet... eller hela jäkla universum.

EasyPark är i stort oförändrad sedan introduktionen bortsett från en update för ett par år sedan, enkel och tydlig. Saknar täckning i universum men är etablerad i stort sett hela EU.

Skrivet av Zingo 83:

Tramsigt PR-jippo... det skall bli intressant att se om detta företag överlever lågkonjunkturen.

Det gör dom garanterat. EP är den partner de flesta ansluter till.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Dessvärre hittade jag ingen mer ingående beskrivning av det, men det kan jag såklart djupdyka i om det finns intresse Främst var det väl tänkt som en kul grej och lite roligt att de involverar den gamla radiostationen, som mig veterligen inte är i officiellt bruk längre men finns med på Unescos världsarvslista.

Då blev blev helt klart mer intressant. Kanske skicka nån expert dit och skriva ett repportage om det, eller har det redan gjorts?

EDIT: Nu återfick jag minnet att jag faktiskt varit där och tittat för ett antal år sedan, kan rekommendera det för alla teknikintresserade, väldigt coolt att se med egna ögon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zingo 83:

Tramsigt PR-jippo... det skall bli intressant att se om detta företag överlever lågkonjunkturen.

åja, inte bara överlever de.. dem fordras, gör miljardvinster, och detta året ska parkeringen ökas med nästan 100% där jag bor..

Från 80:- månaden till 140:-.. trots kontraktet sade ''varje år ökas priset med 15:-'' Så, vad hindrar dessa att öka ytterligare nästa årsskifte?

Argumentet de använder ''Ni har det ändå så billigt'' Idioter.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av dlq84:

Då blev blev helt klart mer intressant. Kanske skicka nån expert dit och skriva ett repportage om det, eller har det redan gjorts?

EDIT: Nu återfick jag minnet att jag faktiskt varit där och tittat för ett antal år sedan, kan rekommendera det för alla teknikintresserade, väldigt coolt att se med egna ögon.

Förtydligade lite om radiostationen i varje fall, så kanske perspektivet känns lite rimligare Det är rätt häftigt, de har bevarat i princip all teknik från när det uppfördes på 1920-talet.

Permalänk
Medlem

Vi har inte blivit utplånade än men när dom väl inser vad detta är så är vi garanterat körda!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tycker det är jobbigt med alla appar man måste ha så fort man ska parkera någonstans och alltid olika appar på ställena. Mycket enklare att gå till en maskin men de finns inte överallt. Hade en app räckt för hela Sverige och den var bra hade det väl varit enklare.

Nu bor man dock i en liten håla sen en tid tillbaka där det inte existerar betalparkeringar så man slipper sådant förutom när man ska till större städer.

Parkering är bland det tråkigaste att behöva betala för. Inte nog med att bränslet ska kosta massor man ska betala för att få stå och gå in på tandläkaren eller hälsa på en vän.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Skulle du våga fickparkera mellan två rymdskepp?

Ja, med motiveringen: alla skepp är rymdskepp!

Permalänk
Medlem

Blir Nasa p - vakter då?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Signalen förväntas därmed nå modermodemet inom något år då..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Man märker att Sweclockers är illa ute. Ingen bryr sig nämnvärt om PC-hårdvara och speciellt inte om överklockning och liknande. PC-spelande är dött iom oändliga inställningsmöjligheter för PC-spel samt svindyr hårdvara. Köp en XSX/PS5 och var glad.

Permalänk
Medlem

Easy park är den bästa parkeringsappen, kommuner borde ta mig fan vara förbjudna att använda något annat.

Jag aktiv letar parkering där easypark finns.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

EasyPark är i stort oförändrad sedan introduktionen bortsett från en update för ett par år sedan, enkel och tydlig. Saknar täckning i universum men är etablerad i stort sett hela EU.

Det gör dom garanterat. EP är den partner de flesta ansluter till.

Parkeringen som förr var Easypark har dock hunnit byta app 3 gånger på lika många år.

Att stå i ett parkeringshus klockan 2 på natten vid sjukhuset och försöka installera en ny app och registrera sig i den är ganska tålamodsprövande, speciellt när man har en väldigt höggravid sambo brevid sig. Gick nästan fortare att få ut en bebis än att få igång Flowbird som ny användare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte alls med här... vad gör det här för SKILLNAD? Va ska det här betyda rent praktiskt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Blir Nasa p - vakter då?

Beror kanske på vart företaget härstammar. Senaste boten kommer från The Federal Communications Commission (FCC) men då var företaget som gjort en blunder också från USA.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag som inte har full koll på rymden, färdas verkligen radiosignaler med ljusets hastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Parkeringen som förr var Easypark har dock hunnit byta app 3 gånger på lika många år.

Att stå i ett parkeringshus klockan 2 på natten vid sjukhuset och försöka installera en ny app och registrera sig i den är ganska tålamodsprövande, speciellt när man har en väldigt höggravid sambo brevid sig. Gick nästan fortare att få ut en bebis än att få igång Flowbird som ny användare.

Har noterat att i vissa fall så fungerar EasyPark även om det inte är skyltat. Parkeringar på gata då, inte parkeringshus. Brukar undvika vissa uppdrag där jag vet att tillhörande P-platser administreras av något obskyrt P-bolag med egen app.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net