Snabbkoll: Får man dricka julmust i oktober?

Permalänk
Avstängd

Klart man får. Men personligen skulle jag aldrig göra det.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Önskar det kom julmust ur kranen här hemma. vilken gudomlig dryck.

Permalänk
Medlem

När julmusten kommer brukar jag dricka en och kolla på fredagspanelen…

…men fredagspanelen är väl inofficiellt nedlagd för det är aldrig nån som svarar när den kommer tillbaka. Så julmust börjar jag nog dricka sista veckan i november som tidigast annars…

@enviro

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Den helt klart bästa julmusten är Zeunerts. Härligt lyxig i glasburk med snäppkork.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Första flaskan julmust är redan konsumerad, utan ånger

Permalänk
Medlem

När butikerna får in Nygårda Julmust Ekfatslagrad så börjar jag dricka Julmust. Köpte första denna veckan när de fick in.
Gött.

Permalänk
Medlem

Jag dricker bara äppelmust nuförtiden.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har det börjat säljas glögg nu med ?

Gillar hellre det nu när kylan börjar komma krypande…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det är helt klart som med Tuborg

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Julmust förtärs en vecka innan jul till en vecka efter jul. Varken tidigare eller senare. Så.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Det är aldrig fel tid på året för must. Synd bara att traditionsivrarna gör att det bara finns under en begränsad del av året. Men oktober till april är ändå bättre än de kanske 2-3 månader som gällde när jag var barn.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

När julmusten kommer brukar jag dricka en och kolla på fredagspanelen…

…men fredagspanelen är väl inofficiellt nedlagd för det är aldrig nån som svarar när den kommer tillbaka. Så julmust börjar jag nog dricka sista veckan i november som tidigast annars…

@enviro

Läskclockers verkar det inte vara mycket bevänt med heller längre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@CrispVanDahl
Julmustsorbet som är så gott!

Man kan inte älska allt, så är det ju 😊

Släpper du en vid snart på hur testriggen ser ut?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Vad är nästa, semlor på alla helgons dag?

Ge. dem. inte. idéer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

När julmusten kommer brukar jag dricka en och kolla på fredagspanelen…

…men fredagspanelen är väl inofficiellt nedlagd för det är aldrig nån som svarar när den kommer tillbaka. Så julmust börjar jag nog dricka sista veckan i november som tidigast annars…

@enviro

Känns som Swec har fasat ut många saker vi medlemmar uppskattat genom åren.
Inte samma spontanitet längre. Visst tiderna ändras och så vidare. Men som (hyfsat gammal) medlem så känner jag att något gått förlorat. Tyvärr.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Min f.d. sambo köpte "trocamust" för 2 veckor sedan. Hon flyttade ut igår

Ibland måste man inse när loppet är kört. 😂

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Känns som en Swec har fasat ut många saker vi medlemmar uppskattat genom åren.
Inte samma spontanitet längre. Visst tiderna ändras och så vidare. Men som (hyfsat gammal) medlem så känner jag att något gått förlorat. Tyvärr.

Det känns som om budgeten för redaktionen och verksamheten har krympt enormt. Det kanske inte är så, men personalminskning och aktiviteter som upphört får mig att tro det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Drack en Zeunerts julmust idag bara för den goda sakens skull. Glömde fotobevis, med det finns flera kvar i skåpet om så skulle behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ge. dem. inte. idéer.

Pumpasemla.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dricker julmust året om

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Min f.d. sambo köpte "trocamust" för 2 veckor sedan. Hon flyttade ut igår

Man undrar ju vad det är för illasinnade dårar och bandittjuvar som fått för sig att blanda Trocaderoslask med Julmust.

Är ingenting heligt längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Coop sålde ju lussekatter förra veckan :-/
Fn inte ok, helgerån!
Vad är nästa, semlor på alla helgons dag?

Semlor käkade jag senast för någon månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Semlor käkade jag senast för någon månad sedan.

Alltså det är ju inte okej. Vi skickar någon hem till dig så ni kan ta ett seriöst snack

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av k4rst3n:

Jul/påskmust året om för alla! Finns inget som är så gott som en iskall julmust på midsommar.

Hädare!

Julmust vid Julafton +/- 1 månad! Allt annat är inte traditionsenligt.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Känns som Swec har fasat ut många saker vi medlemmar uppskattat genom åren.
Inte samma spontanitet längre. Visst tiderna ändras och så vidare. Men som (hyfsat gammal) medlem så känner jag att något gått förlorat. Tyvärr.

Jo, det kanske är så - men lite transparens efterfrågas dock då bland annat André har skrivit flertalet gånger att ”framtiden ser ljus ut”, ”framtiden ser fullspäckad ut” men det enda som händer är copy/paste-nyheter, sponsrade testpilot-recensioner - vilket inte heller ger någon valfrihet i vad som recenseras, det bestäms av sponsorerna…
Sen är det ju bara deras produkter som syns, oberoende tester verkar ju vara ett minne blott.

Oerhört tråkigt.

Absolut köper jag kommentarer som att tider förändras eller att jag och några till är gnällspikar - men var då för (svordom) öppna med hur ni formar om sajten och forumet - nej man ska sitta och vänta förgäves på att något skoj dyker upp som det hintas om av bland annat André och det stör mig som bara den.

Ska Sweclockers vara som det är nu, berätta det då så man kan häcka någon annanstans där ett genuint intresse för teknik och hårdvara existerar även bland de anställda.

Ja, jag saknar läsk-clockers, fredagspanelen, intervjuer med MSI, Karl Emil Nikka, Asus. Oberoende tester. Grafikkort och CPU i all ära men en dator består av annat med som man oberoende kan testa - förr testade man nätagg, ram, kikade på tillverkarnas olika UEFI-lösningar, SSD-tester..

Är det konstigt att man saknar det?

Är det konstigt att det uppstår irritation när det inte ges någon information?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Julafton, sen får det vara nog.
Ica här har haft julmust i en månad nu, ett helt under att julpyntet inte är framme, känns som vissa butiker tar fram det i September.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

1 advent eller 1 december är ok.

Saknar dock svagdricka utan tillsatt socker. Alltså, den gamla blaskiga maltdrickan som fanns förr, och påminner om lättöl, den vill jag ha. (Jag vet att "fusksocker" tillsatts till just Svagdricka i typ 100 år, men inte till alla, numera hittar jag dock bara sötad svagdricka som för all del är rätt ok till köttbullarna, men, väldigt söt (alla verkar ha sackarin i sig))

Slänger in en retrobild, på julporter visserligen, menmen...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har druckit Påskmust sen Stora Coop här i "byn" reade ut dom veckorna efter påsken. Hoppas kunna fylla lagret med Julmust efter jul.

Permalänk
Medlem

Har kryssat i att jag tycker oktober är för tidigt men samtidigt redan druckit en Trocamust.

Kan man skylla på viss abstinens?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Inte läst alla inlägg, men såg att den här finingen nämdes i början av tråden.

Faktiskt god. Min tredje redan sen de började säljas.