Följ Amazon Prime Deal Days – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När jag var ung kunde jag handla från hur många ställen som helst på webben. Idag är jag mer försiktig och har ej börjat med Amazon idag. Jag känner hela tiden jag har för många bollar i luften och orkar ej med att strula med en utländsk försäljare om det skulle krångla.

Amazon är den du behöver vara minst bekymrad med. Kör säljs och fraktas av Amazon så kommer det bli bra. Du kör med amazon.se. Tänk att en missnöjd kund är en droppe i havet. Det kostar Amazon betydligt mer att du är en missnöjd kund än vice versa. Därför handlar jag alltid av stora butiker. För de har ett rykte att vara rädd om istället för en lite än butik som gör en cashgrab och konkar och startar upp igen med annat namn.

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Amazon är den du behöver vara minst bekymrad med. Kör säljs och fraktas av Amazon så kommer det bli bra. Du kör med amazon.se. Tänk att en missnöjd kund är en droppe i havet. Det kostar Amazon betydligt mer att du är en missnöjd kund än vice versa. Därför handlar jag alltid av stora butiker. För de har ett rykte att vara rädd om istället för en lite än butik som gör en cashgrab och konkar och startar upp igen med annat namn.

Ja, om det säljs av Amazon på Amazon. Så känns det lite som att köpa en produkt som säljs av Elgiganten på Elgiganten.
Problemet är dock att de produkter på deras hemsidor som också säljs av dem, är ofta helt vanliga produkter som går att köpa på hur många ställen som helst, folk väljer Amazon för det låga priset.

Det jag vill ha är saker som inte finns att köpa i vanliga butiker eftersom efterfrågan är så liten, så en vanlig butik ser det som en förlustaffär. Och då kommer man till en liten handlare.
Det borde inte vara något problem ändå, men jag känner hela tiden som sagt att jag inte orkar strula.
*edit*
Det är f-n tråkigt vilket dåligt elektronikutbud det är i sverige, men så har det blivit när folk hela dagarna hänger på facebook, youtube och netflix istället för att bygga hårdvara till datorn. -Visst Elfa finns, som är svindyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ja, om det säljs av Amazon på Amazon. Så känns det lite som att köpa en produkt som säljs av Elgiganten på Elgiganten.
Problemet är dock att de produkter på deras hemsidor som också säljs av dem, är ofta helt vanliga produkter som går att köpa på hur många ställen som helst, folk väljer Amazon för det låga priset.

Det jag vill ha är saker som inte finns att köpa i vanliga butiker eftersom efterfrågan är så liten, så en vanlig butik ser det som en förlustaffär. Och då kommer man till en liten handlare.
Det borde inte vara något problem ändå, men jag känner hela tiden som sagt att jag inte orkar strula.
*edit*
Det är f-n tråkigt vilket dåligt elektronikutbud det är i sverige, men så har det blivit när folk hela dagarna hänger på facebook, youtube och netflix istället för att bygga hårdvara till datorn. -Visst Elfa finns, som är svindyra.

Orkar man inte strula så är det Elfa som gäller

Permalänk
Medlem

Don't feed the Bezos.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Även de små försäljarna som säljer via amazon verkar rädda om sitt rykte. Alltid fått tillbaka pengar av dessa smärtfritt när det varit något. Inte ens behövt skicka tillbaka något utan bara skicka bild på felet.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag kollade bara annonslänkarna och råkade köpa en 48 Gbit aoc hdmi kabel på 10 m för 250 kr och sen ser jag att det inte var Prime day utan en vanlig kampanj, sånt som händer men jag ångrar inte fibern i vilket fall om den funkar för det var ett verkligt bra pris och den lär komma till användning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Även de små försäljarna som säljer via amazon verkar rädda om sitt rykte. Alltid fått tillbaka pengar av dessa smärtfritt när det varit något. Inte ens behövt skicka tillbaka något utan bara skicka bild på felet.

Det beror nog mer på extremt hårda krav från Amazon än självpåtagen heder.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När jag var ung kunde jag handla från hur många ställen som helst på webben. Idag är jag mer försiktig och har ej börjat med Amazon idag. Jag känner hela tiden jag har för många bollar i luften och orkar ej med att strula med en utländsk försäljare om det skulle krångla.

De gånger jag haft med kundtjänst att göra har de varit oerhört generösa. Men det är min erfarenhet, YMMV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Går inte ens att jämföra Cdon med Amazon. Cdon har aldrig varit vettig hela deras existens.

Jo, CDON var helt ok runt 2005-2010. Köpte en hel del datordelar då, cpu moderkort etc.
Det var ju dock när de själva sålde saker istället för:
Köp en processor - levereras av Bengan's Asfalt.

Nu är det bara mög.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Köper typ i princip allt från Amazon numera. Är något trasigt eller vill skicka tillbaka är det bara två musklickar och så får man en QR kod man scannar hos posten. Aldrig något tjaffs, alltid fått grejerna i tid.

Permalänk
Medlem

Jag är dåligt insatt i hur det funkar med tullavgifter/ moms. Om jag beställer denna SNES mini kabeln, kommer det tillkomma fler avgifter? Säljaren verkar befinna sig i Kina men varan fraktas av Amazon. Finns det någon tumregel här?

Ska för övrigt bli kul att följa alla erbjudanden, skaffade Prime för några månader sedan och det har funkat perfekt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Jag är dåligt insatt i hur det funkar med tullavgifter/ moms. Om jag beställer denna SNES mini kabeln, kommer det tillkomma fler avgifter? Säljaren verkar befinna sig i Kina men varan fraktas av Amazon. Finns det någon tumregel här?

Ska för övrigt bli kul att följa alla erbjudanden, skaffade Prime för några månader sedan och det har funkat perfekt för mig.

Det tillkommer aldrig avgifter om du handlar från svenska Amazon.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Jag är dåligt insatt i hur det funkar med tullavgifter/ moms. Om jag beställer denna SNES mini kabeln, kommer det tillkomma fler avgifter? Säljaren verkar befinna sig i Kina men varan fraktas av Amazon. Finns det någon tumregel här?

Ska för övrigt bli kul att följa alla erbjudanden, skaffade Prime för några månader sedan och det har funkat perfekt för mig.

Skrivet av nu1mlock:

Det tillkommer aldrig avgifter om du handlar från svenska Amazon.

Och om det av någon anledning gör det mailar man amazon och dom återbetalar avgifterna inom några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det tillkommer aldrig avgifter om du handlar från svenska Amazon.

Skrivet av Gainsgoblin:

Och om det av någon anledning gör det mailar man amazon och dom återbetalar avgifterna inom några dagar.

Tack för klargörandet

Permalänk
Medlem

Fick hem en svamp/etc-tork jag beställde i fredags, den kom utan ytteremballage, bara själva produktens kartong. Kartongen ser inte skadad ut. Har inte haft energi att inspektera och testa än, det får (som allt annat) bli nåt för nästa helg. (Ingen svensk återförsäljare hade den till ett likadant pris)

Det är enkelt att se hur i teorin den största handeln kan slå ut alla andra men detta har jag nämnt förr och jag handlar ändå där ibland. Om samma vara finns där billigare och det dessutom sällan är problem med konsumentköplagärenden (det vet jag ej) eller returer (det vet jag inte heller men har läst positivt om här), varför skulle nån någonsin handla någon annanstans?

Dessa och compumail kör med priser som vandrar och båda har bäst priser då och då. CDON ..att de skulle förändrats de senaste 25 åren ser jag inte heller riktigt. Amazon har definitivt fått bättre översättningar men det är ju inte människor som går igenom varje artikel, det är uppenbart.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

För er som handlar mycket på amazon, har ni några tips på hur man kan smidigare använda hemsidan?

Är främst intresserad av att kolla upp hårdvara, men är så satans svårt att filtrera och söka på rätt sätt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Amazon har mycket saker, ibland bra priser. Men deras sida suger så mycket att den inte går att använda. Amazon är ju beroende av att man letar reda på vad man vill ha någon annanstans sen eventuellt kollar priset på deras sida.
Jag avskyr deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

För er som handlar mycket på amazon, har ni några tips på hur man kan smidigare använda hemsidan?

Japp, du använder klassiska prisjakt för att filtrera och hitta grejer som indexeras från amason.se. Funkar tills den 31:a oktober, sen vet jag inte. Google kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

För er som handlar mycket på amazon, har ni några tips på hur man kan smidigare använda hemsidan?

Är främst intresserad av att kolla upp hårdvara, men är så satans svårt att filtrera och söka på rätt sätt.

Skrivet av Toarulle:

Amazon har mycket saker, ibland bra priser. Men deras sida suger så mycket att den inte går att använda. Amazon är ju beroende av att man letar reda på vad man vill ha någon annanstans sen eventuellt kollar priset på deras sida.
Jag avskyr deras sida.

Sök via Google "asus Z790 moderkort amazon" eller vad ni vill söka efter så kommer ni rätt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

jag är väldigt tacksam över hur snyggt och transparent Sweclockers gör det jämfört med andra. Fortsätt så.

Och jag är imponerad av att 65% prenumererar på Amazon Prime. Otroligt!

Men lite konstigt är det ändå att en site som lever på att sälja varor är stört omöjlig att hitta de varor man letar efter på. Man skulle ju tro att de hade råd att fixa utmaningen (istället för att spela in tv-serier och resa ut i rymden?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag har inte förstått Amazon, de gånger jag hittat någon artikel på Amazon från att ha googlat på produkten så har det sett ut som CDON.
Alla möjliga olika pajasar som försöker tjäna en slant på dropshipping, när jag ser det så lämnar jag websidan direkt.
För mig har det funkat nättre att köpa direkt från Ali istället.

Tänk dig CDON men har gjort din köpupplevelse 15 gånger lättare, även för support. Aldrig fått så bra support som hos Amazon. Tyvärr kanske man ska säga, men det är svårt att låta bli att handla av de. Tar en vara för lång tid enligt deras system, vilket skedde så bad de mig skriva in telefonnummer och de ringde mig på 15 sekunder. Vart placerad i kö men fick en trevlig handläggare som svarade inom loppet av 1 min. Fick pengarna i retur, dagen efter kom varan trotsallt efter att jag beställt om varorna, ringde tillbaka och sa att de får gärna stoppa beställningarna och ta tillbaka tillgodot. Fick 50 kr för strul.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Själv har man bannat Amazon.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Och jag är imponerad av att 65% prenumererar på Amazon Prime. Otroligt!

Men lite konstigt är det ändå att en site som lever på att sälja varor är stört omöjlig att hitta de varor man letar efter på. Man skulle ju tro att de hade råd att fixa utmaningen (istället för att spela in tv-serier och resa ut i rymden?)

Prime är väl iofs den bästa prenumerationstjänsten
Gratis frakt
Okej stream utbud
Prime gaming med riktigt bra spel som man får behålla
Sen finns amazon musik som dock inte finns i Sverige...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När jag var ung kunde jag handla från hur många ställen som helst på webben. Idag är jag mer försiktig och har ej börjat med Amazon idag. Jag känner hela tiden jag har för många bollar i luften och orkar ej med att strula med en utländsk försäljare om det skulle krångla.

Jag måste säga att amazons rma hantering är den bästa jag stött på.

Klickade på "retur". 1sek senare hade jag utskrivningsbara returblanketter på mailen o pengarna åter.

Så ska det fungera.
Efter det väljer jag amazon framför ”svenska" firmor.
Inget krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Och jag är imponerad av att 65% prenumererar på Amazon Prime. Otroligt!

Men lite konstigt är det ändå att en site som lever på att sälja varor är stört omöjlig att hitta de varor man letar efter på. Man skulle ju tro att de hade råd att fixa utmaningen (istället för att spela in tv-serier och resa ut i rymden?)

De har det ju precis som de vill ha det, det ska vara lagom svårt att hitta det du vill ha så att du exponeras för så mycket andra varor du potentiellt kan köpa utan att det går så långt att du inte köper något alls.

Hittar du direkt det du vill ha så kommer du inte ”råka” massa annat.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vet om de har testa Prime 30 dagar gratis även för gamla konton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Någon som vet om de har testa Prime 30 dagar gratis även för gamla konton?

Ja, det ska finnas för alla som inte har tagit det innan, eller om det var väldigt länge sedan man tog trialen. Tog den när Prime kom till Sverige och sen tog jag den igen för några månader sen när den dök upp igen.

Man kan nog logga in och kolla. Brukar stå om det är gratis eller kostar. https://www.amazon.se/prime

Permalänk
Medlem

Var det inte prime day innan sommaren?

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Zeroastic:

Var det inte prime day innan sommaren?

Det var till och med en Prime Day under sommaren, i Juli närmare bestämt.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

De har det ju precis som de vill ha det, det ska vara lagom svårt att hitta det du vill ha så att du exponeras för så mycket andra varor du potentiellt kan köpa utan att det går så långt att du inte köper något alls.

Hittar du direkt det du vill ha så kommer du inte ”råka” massa annat.

Jag vet vad jag behöver och köper det. Jag är nog en dålig konsument för Amazon ^ ^

En butik som medvetet ändrar om i hyllorna för att tvinga runt mig i cirklar får ett fett minus för det. E-handel är inget undantag.
Sa upp Netflix av samma anledning, de ändrade om bilderna för olika tv-serier för att ge intrycket av att de hade större utbud än de har, med effekten att man som kund bli onödigt förvirrad. Fick mig att säga upp det abbonemanget.