Var tredje svensk vill säga upp en streamingtjänst

Permalänk
Melding Plague

Var tredje svensk vill säga upp en streamingtjänst

En ny undersökning visar på att viljan att betala för flera abonnemang sjunker och allt fler överväger att säga upp en eller flera tjänster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har haft för avsikt att säga upp Netflix i flera månader men har inte blivit av...

Snart Netflix...snart!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
DingDongerMcDongface

En påminnelse i all vänlighet: Det är inte tillåtet att diskutera eller på annat vis antyda om piratkopiering. Jag förstår att tanken dras dit när man pratar om prisnivåer och streamingtjänster, men ber ändå allra ödmjukast om att följa reglerna Pls.

Permalänk

Fan vad glad jag blir! Älskar att dåliga tjänster förlorar användare =D

Permalänk
Medlem

Inte nog med att tjänsterna blir sämre. Pga inflationen så är våra pengar mindre värda. Jag har tex inte ökat i lön sedan 2017 om man jämför. Det motsvarar 7000kr/månad.
Lyx som detta är det första som försvinner hos de flesta tror jag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vi säger upp och byter streaming titt som tätt..
Bara Disney Plus som sitter säkert atm då dottern älskar Musse pigg.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Har "bara" CMore+Viaplay+HBO+Discovery+(fotboll) i paket via Telia för runt 600kr/mån för att sonen ska få se sin fotboll och jag ska få se hockey, använder egentligen inte det andra överhuvudtaget vilket är ganska surt att behöva betala för då. (Och har inga andra streamingtjänster)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

HBO MAX för 50 kr/mån
Netflix för pengar
Disney+ för pengar

Tjejen: Spotify
Jag: Youtube Premium

Jag använder uteslutande Youtube och en månad per år så blir det GCN+ för TdF. Däremot är det rätt lite pengar per månad med tjänsterna ställt mot att fylla kvällarna med andra aktiviteter och underhållning. 🤷‍♂️

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

AppleTV+ är ju ett skämt, 90% av innehållet är bakom massa betalväggar man inte ser förens man är inne och vill starta filmen eller vad det nu är

Oklart om det finns mer än Ted Lasso

Permalänk
Medlem

Youtube med ad-blocker och SVT är gratis. Det är allt jag behöver.

Permalänk
Medlem

Hade som mest 6 streamingtjänster på samma gång, men oftast har man ändå bara kollat på en i taget iallafall, speciellt om det är någon serie man följer eller tittar om osv. Så nu håller jag mig till en för att spara pengar, just nu HBO, men tycker även att disney+ hade rätt mycket bra grejer och prime var prisvärt. Netflix var väl okej också, men alldeles för dyrt med 179kr när man bor själv och vill ändå ha 4k, men måste då betala för ett familjeabonnemang..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Youtube med ad-blocker och SVT är gratis. Det är allt jag behöver.

Vi har Spotify också, annars inget. Det är ändå inget bra på någon tjänst och om det skulle komma något så har man ju ändå sett klart det på några dagar... varför ska man ha dem liggande igång?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Var tredje svensk, eller var tredje svensk som abonnerar på någon streamingtjänst?

Permalänk
Medlem

Har HBO, Disney och prime. Sagt upp Tidal i år och Netflix förra året. HBO används minst, lever på konstgjord andning på grund av halva priset livet ut

Permalänk
Medlem

Streamingtjänsterna borde jobba för att öka våra rdallöner och stävja inflationen om de inte vill att folk ska säga upp tjänsterna. Mat och husrum går såklart före och som det har blivit nu är det många som knappt har råd med mer än nödtorften.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har endast HBO nu. Körde Discovery plus som hade en kampanj där man kunde skriva upp sig på Underhållning för 39kr /mån. Förnyat detta för samma pris ca 5 gånger. Men nu är detta utgånget och de har också istället höjt grundpriset från 89 till 109 kr i månaden. Så nu fick det stryka på foten.

Nästa år kommer HBO slås ihop med Discovery och därtill en prisökning. Med reklam 10$, Utan reklam 16$ och Utan reklam + 4K 20$. Oklart om man får behålla rabatt (såklart de inte vill flagga med detta), men jag hade kunnat gå med på detta om man får behålla min rabatt så det blir 100kr / månad 4K utan reklam. Annars så ser jag över mina alternativ.

Vi ser en del TV4 och SVT som det är, och annars mer och mer ökande användning av Plex. Det känns mer vettigt när de betal-tjänsterna blir dyrare och sämre.

Permalänk
Medlem

Sade upp HBO och Disney. Ungarna gnällde dock för att disney togs bort och lite HBO så fick ta tillbaka disney.
Netflix vägrar frugan säga upp.
Helt klart inte lika förmånligt längre med flera streamingtjänster.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AppleTV+ är ju ett skämt, 90% av innehållet är bakom massa betalväggar man inte ser förens man är inne och vill starta filmen eller vad det nu är

Oklart om det finns mer än Ted Lasso

Väljer man ATV+ fliken eller vad det är högst upp (åtminstone på Apple TV) så ser man bara det som ingår i Apple TV+.
Apple TV är ju mer än bara ATV+, irriterande nog. Hade varit bättre att ha det separat. Men då blir det väl kanske mer tydligt hur begränsat utbudet är.

Permalänk
Medlem

Spotify och Youtube Premium nyttjar jag flera timmar om dagen så där känner jag att man får valuta för pengarna ändå.

Viaplay, Netflix och linjär-tv däremot ligger väldigt illa till. De där hundralapparna märks kanske inte jättemycket i månadsbudgeten, men det är ändå pengar som det mestadels känns som man bara kastar i sjön.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Hade det inte varit för att jag har två anhöriga som är extra medlemmar på mitt Netflix-konto så hade jag avslutat skiten direkt. Netflix är så fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem

Har sagt upp Netflix och Disney+, päronen sa upp HBO, syrran sa upp Viasat... det är för dåligt utbud helt enkelt, man bläddrar bara i biblioteket ett tag sen stänger man ner och gör nåt annat i stället.

Permalänk
Medlem

Jag vill säga upp allihopa men frugan säger tvärnej på det.

Permalänk
Avstängd

Youtube samt AdBlock räcker för mig.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag är en av dem, men ändå misslyckas jag varje månad.

Permalänk
Medlem

Många bäckar små och så helt plötsligt har man en hel ocean.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag köper en månad för någon tjänst då och då, eller hoppar på gratiserbjudanden om de dyker upp. Det är typ så lång tid jag behöver för att kolla igenom det som jag är intresserad av. Sen är det bara att vänta ett år på att något nytt dyker upp och så kan man göra ett försök igen. Känns väl dock inte speciellt intressant att betala flera hundra i månaden för varje tjänst bara för att kunna se någon enstaka ny film eller serie som lyckats leta sig in bland filmer som är typ 30 år gamla och som redan setts ungefär lika många gånger. Att man dessutom behöver 3-4 tjänster för att få in allt som är av intresse bland innehåll varav ca 90% inte är aktuellt för mig gör det ju inte bättre direkt.

Permalänk
Medlem

Brukade byta tjänst, men nu är det samma filmer på alla tjänster, så räcker egentligen med Disney eller Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har haft för avsikt att säga upp Netflix i flera månader men har inte blivit av...

Snart Netflix...snart!

Varför har det inte blivit av då?

Permalänk
Medlem

Cirkulerar dem lite. Amazon Prime brukar få rulla på för priset går mer eller mindre jämnt upp med frakt.
HBO köpte jag ett år på senast, den blir pausad när det är slut.
Disney är igång för tillfället, ska se Mandalorian, Ahsoka och Loki, sen blir det stopp där igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Netflix har vunnit några poäng hemma hos oss då man nu får tillgång till flera av HBO:s gamla serier. Prime Video har vi då den är billig och vi får gratis frakt + Prime Gaming. Vi kanske tar bort Disney+ när vi har tittat färdig på vissa TV-serier.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200